کانسپت مرسدس بنز EQXX که به‌تازگی معرفی شده است، تأثیر زیادی روی خودروهای الکتریکی تولیدی آیندهٔ این شرکت خواهد گذاشت و به‌زودی تا سال ۲۰۲۴ ویژگی‌های این کانسپت را در محصولات تولیدی خواهیم دید. در بخش طراحی، دماغهٔ بدون جلوپنجرهٔ EQXX در خودروهای الکتریکی آیندهٔ مرسدس ظاهر خواهد شد زیرا گوردون واگنر گفته است:
شما در سال‌های آینده چیزی مشابه را خواهید دید
محصولات الکتریکی کنونی مرسدس مثل EQS در جلوی خود پانل مشکی‌رنگی دارند که طرح جلوپنجره را تداعی می‌کند اما درواقع مسدود است و هوا از آن عبور نمی‌کند. در EQXX اما این پانل حذف و با ستاره‌های کوچکی روی قسمتی همرنگ بدنه در سپر جایگزین شده است. تنها ورودی هوا در اینجا هم در پایین سپر تعبیه شده است.

در کابین این کانسپت به‌طور گسترده‌ای از متریال تجدید پذیر مثل چرم‌های مصنوعی که از قارچ و کاکتوس گرفته شده استفاده شده و واگنر به ارائه این ویژگی هم در آینده اشاره کرده است:
چرم همچنان اصلی‌ترین مادهٔ ما است. من نمی‌توانم ببینم که ما آن‌را به‌طور کامل جایگزین خواهیم کرد اما برای کسانی که [چرم طبیعی] نمی‌خواهند آپشن‌هایی را ارائه می‌کنیم
قوای محرکهٔ EQXX نیز در سال ۲۰۲۴ در یک مدل تولیدی استفاده خواهد شد. این قوای محرکه از یک واحد اختصاصی شامل موتور الکتریکی، گیربکس و پاور الکترونیک تشکیل شده است. نسخه‌ای دو موتوره از این قوای محرکه هم ارائه خواهد شد که بخشی از برد را فدای قدرت بیشتر می‌کند زیرا تک موتور الکتریکی در EQXX تنها ۲۰۱ اسب بخار قدرت دارد.

معماری ۹۰۰ ولتی EQXX هم به تولید خواهد رسید. به گفتهٔ مدیر ارشد تکنولوژی مرسدس «مارکوس شفر»، این سیستم می‌تواند ۳۰۰ کیلومتر برد را با تنها ۱۵ دقیقه شارژ ارائه کند. وی دراین‌باره می‌گوید:
این تکنولوژی با همان هزینه، برد بیشتر و کارایی بالاتری را ارائه می‌کند و در سال‌های ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ وارد تولید خواهد شد
علاوه بر این، پانل خورشیدی روی سقف EQXX هم به خط تولید خواهد رسید. در این کانسپت، یک باطری لیتیوم آهن فسفات مجزا برای ذخیرهٔ انرژی این پانل تعبیه شده که از آن برای تأمین انرژی وسایلی مثل فن سیستم تهویه، چراغ‌ها و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی استفاده می‌شود. شفر دراین‌باره گفته است:
ما معتقدیم که سقف‌های جدیدی موردنیاز خواهد بود. سقف‌های شیشه‌ای و خورشیدی ویژگی‌های مهمی خواهند بود که در آینده ارائه خواهیم کرد

Philipp
فقط امیدوارم طراحی جلوشو دیگه هیچ جایی نبینم
بقیه طراحیشم سوسوئه عالی نیست
NAVID۰۰۹۸
یااااا ابررررفضل ! ، نه ! ، این یه شوخیه وحشتناکههههه !
مردیم از خوشی
گند
یوسف
ظاهرا در عصر خودروهای الکتریکی، باید چشم هامون رو به دیدن خودروهای خمیده و بی روح عادت بدیم.
مرسدس بدون جلوپنجره های خاطره انگیز دیگه مرسدس نیست اما الزام زمانه با هیچی شوخی نداره.
محمد مختاری آذر
پدال میشه یک مطلب انگلیسی براتون آپلود کنم همشو خودم نوشتم فقط انگلیسی هستش؟
shayan
یه موتور ضعیف ۲۰۰ اسبی
پک باتری بزرگ
با طراحی فدا شده برای آیرودینامیک
معنی تکنولوژی رو فهمیدیم😂😂😂
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari