سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور، خودروهای تولید داخل را “ارابه‌ی مرگ” توصیف کرد. ساعت ۷ و ۵۰ دقیقه صبح دوشنبه، به دلیل مه شدید در محور مواصلاتی بهبهان – رامهرمز روبروی روستای دودانگه، ۵۹ خودرو دچار سانحه و تصادف زنجیره‌ای شدند.
عارف اصل شرهانی، مدیر روابط عمومی اورژانس علوم پزشکی اهواز در توضیح حادثه به خبرنگار ایلنا گفت:
متأسفانه بر اثر تصادف، ۴ خودرو دچار آتش‌سوزی شده و ۵ نفر جان خود را از دست داده و ۴۱ نفر نیز مصدوم گردیدند. ۵ نفر از مصدومین و یک نفر از فوتی‌ها زن و مابقی مرد بودند.
در روزهای اخیر، دو تصادف زنجیره‌ای دیگر به دلیل غلظت بالای مه صبحگاهی در محور آبادان و اهواز – رامهرمز اتفاق افتاد که در محور آبادان ۷ خودرو و رامهرمز ۲۸ خودرو با هم برخورد کردند.
سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور درپاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:
عدم رعایت فاصله طولی منجر به تصادف می‌شود در همین حادثه بهبهان که بسیار دلخراش بود، ایربگ هیچ خودروی باز نشد.
چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ چرا استانداردها کنترل نمی‌شود؟ چرا وزارت صمت کنترل نمی‌کند؟ حتماً باید خودروسازها در این حادثه به مراجع قضائی معرفی شوند. اینکه بگوییم رانندگان در حادثه بهبهان دقت نداشته‌اند درست است اما سازمان‌های مربوط چه نقشی داشتند؟
متاسفانه ٣٢ درصد از فوتی‌های ما مربوط به سرنشینان است که کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند و ۲۵ درصد هم مربوط به رانندگان، ١٩ درصد عابران هم شامل می‌شوند.
اولین موضوع مورد توجه، انضباط در عبور و مرور است که امیدواریم مردم قوانین را رعایت کنند، ما قوه قهریه نظام هستیم و با افراد حادثه ساز برخورد خواهیم کرد، تصادفات و حوادث بسیار جدی است، سومین عامل مرگ و میر مربوط به تصادفات است.
امروز فوتی‌های ناشی از کرونا به ٢٠ نفر رسیده و دنیا را گرفته است، اما تصادفات همواره هست و خواهد بود، به ازای هر نفر فوتی، ٢٠ الی ۲۵ نفر مجروح و معلول داریم، امروز در ۱۴۰۰ رشد ١٢ درصدی در تردد‌های کشور داشتیم و ١١ هزار و ۱۴۷ نفر جانباخته داشتیم.
پلیس بارها نسبت به شرایط جوی، استفاده از زنجیر چرخ و دید کافی اطلاع‌رسانی می‌کند اما ما نمی‌توانیم به ازای ۳۷ میلیون وسیله نقلیه ۳۷ میلیون پلیس برای کنترل بگذاریم.
چرا رانندگان تریلی و کامیون حین خستگی رانندگی، از جاده فرعی استفاده می‌کنند‌ تا به طور مثال در سنندج سانحه ایجاد شود. شرکت‌های اتوبوسرانی مسئول کنترل رانندگان خود هستند رانندگان نیز باید به مسافران تذکر دهند تا کمربند استفاده کنند.
 
A … She just reminds Me of love … A
از ماست که بر ماست
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
اینا همون ملتی بودن که کادیلاک با بنز آتیش میزدن
Carbonado Aventador
همون موقشم بنز و کادیلاک واسه قشر پولدار جامعه بود..
اونی که اون موقع میتونست کادیلاک بخره الان در بدترین حالت یه ژاپنی تمیز زیرپاشه..
.
ادم بدبخت همه جا بدخته.‌
چه تو ایران باشه چه تو امریکا چه تو کره مریخ..
NAVID۰۰۹۸
آقا من اصلاً کاری به این قضیه ندارم چون همه چیز مثل روز روشنه !
اما چرا باید تصادف کرد ، موضوع اینه !
افشار
چون آن روز جاده بهبهان به سمت اهواز مِه غلیظ گرفته بوده و اینها دید کافی نداشتند و بدون رعایت فاصله قانونی و با سرعت بیشتر از حد مجاز در شرایط مِه گرفتگی رانندگی میکردند
اوس پوری
هالا باید پارس ۴۰۵ سوار بشن
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
سرمایه گذاری های شاه در همه جا عالی بوده عالی فقط خودروهاش اینان
شرکت جیپ: سرمایه ششصد میلیون ریال، بنیاد پهلوی اکثریت سهام.
شرکت تولید شاسی و بدنه اتومبیل در ایران:سرمایه ششصد میلیون ریال، بنیاد پهلوی و شرکت آلمانی تیسن کلیه سهام.
شرکت پیشتازان:موتورسیکلت و دوچرخه، شهناز پهلوی با مشارکت هوندای ژاپن، کلیه سهام.
شرکت تولیدی تیزرو: شهناز پهلوی سهامدار عمده.
بیش از ۴۰ خورده ای اشتباه نکنم درصد شرکت کروپ که شرکت فولکس زیرمجموعه اش بوده را خریده بوده سهاماشو
۳۰ درصد مرسدس هم انگار بوده
مردیم از خوشی
خودرو ملی ، ع.زت ملی ، افتخار ملی ✊
تخصصی ندارم ولی در تولید خودرو ملی و بو.می بسیار پیشرفت کرده ایم
Reza ar
۵فوتی یعنی نابودی پنج خانوداه یعنی یتیم شدن چند کودک یعنی …
Asghar
دوستان لطف حمله نکنید:)
ولی احتمال نداره مثل داستان پرادو علی دایی همشون قفل ایربگ رو بسته باشن؟ چون تو اطرافیان خودمون هم دیدم اکثرا از ترس این که ایربگ باز شه خرج رو دستشون بذاره، ایربگ رو قفل میکنن!
Reza ar
نه فرض محاله. ضمننا تو اکثر ماشینا نمیشه ایربگ راننده رو خاموش کرد. فقط ایربگ شاگرد و میشه که اونم برای نصب صندلی کودکه. مگه این که هر چهار تا ماشین خودشون ایربگا رو در اورده باشه یا قبلا تصادف داشتن و ایربگ و درست نکردن که اینم محاله
مردیم از خوشی
حمله نکنید !
باور کن حرفت حمله داشت 😑 ، حتی اگه طرف بخاطر وضع خراب اقتصادیش اینکار را کرد باشه (که احتمالش خیلی کمه )
A … She just reminds Me of love … A
با توجه به شرایط بد اقتصادی چنین احتمالی وجود دارد!!!
ولی باز هم قابل پذیرش نیست که هر ۵۷ خودرو ایربگ رو بسته باشند!
شاهین
سلام ایربگ راننده قفل شدنی نیست فقط میشه ایربگ سرنشین رو غیرفعال کرد.
مهربد
یک استثنا وجود دارد؛ ایربگ راننده و سرنشین در صورت نبستن کمربند ایمنی، کار نمی کند و اصطلاحا، قفل کمربند، سوییچ فعال کننده ایربگ است.
SS
@مهربد این حرف درست نیست و باز شدن ایربگ هیچ ربطی به باز یا بسته بودن کمربند نداره
اتفاقا نبستن کمربند در صورتی که خودرو مجهز به ایربگ باشه باعث برخورد شدید با ایربگ و جراحات جدی میشه و در دفترچه راهنمای خودروها هم ذکر شده.
ehsan.fa
ایربگ راننده رو نمیشه خاموش کرد
Farzad
واقعا جای تاسف داره ، نه جاده درست حسابی داریم ( خوزستان که از این نظر افتضاح به تمام معناست تو بعضی شهرهاش حتی یه آسفالت تمیز و یه تیکه پیدا نمیکنید ) ، نه خودرو درست حسابی ( یه مشت ارابه مرگ ) و نه راننده درست حسابی .( البته همه راننده ها هم مثل هم نیستن ) ، اگه شبا تو جاده های بیرون شهر رانندگی کرده باشید بیشتر راننده هایی که از روبه رو میان نور بالاشون رو نمیدن پایین که همین ممکنه منجر به تصادف بشه و موارد بسیار زیاد دیگه که متاسفانه بعضی ها انجام میدن و این نشون میده بعضی ها هنوز فرهنگ رانندگی ندارن . خلاصه حواسمون جمع باشه و با دقت رانندگی کنیم .
M.Kkarimi
همیشه برام جالب بود ببینم اگه داخل ایران هم مثل کشور هایی مثل آلمان اتوبان های سرعت آزاد داشتیم چه اتفاقی می افتاد !!؟ قبول کنیم در کنار تاثیر لگن سازی های ایران خودرو و سایپا و وضعیت اسفناک جاده ها و… بخش اعظمی از این حوادث به بی فرهنگی و ببخشید بی شعو.ری ملت تو رانندگی بر میگرده !!
ای کاش بجای بستن سلطان و لات و سالار و… به این لگن ها یک صدم کاری که با اینست.ا تو گوگل پلی کردن ، همت داشتن با این لگن سازی ها هم میکردن !! عملا با جون ملت بازی میکنن !
محمد
***من بیشتر از اینا از مردم خودممون حرصم میگیره ،ماشین که دارو یا غذا نیست ولله شش ماه کسی از مونتاژ کارا و وارد کننده های دندون گرد ماشین نخره کاسه و کوزشون جمع میشه فقط شش ماه خوبه همه هم راه حلش رو می‌دونیم اما خانوادگی تو قمار ایران خودرو و سایپا شرکت میکنن تا ماشین برنده بشن
🔥A.H MOTORS🔥
https://www.aparat.com/v/I06cO/%D8%AE%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D8%A7_%D8%A8%D8%B3%D9%87_%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D9%87
داوود
چه بر سر این مملکت آمده است؟ خدایا اینجا چه می گذرد؟ همه چیز را از ما گرفتند…
datsun
پول چیزی رو میگیرن که بی استفادس یعنی کار نمیکنه ایربگ و ای بی اس جالبه نه
ehsan.fa
خیلی جالبه مجنون عملی و لیلی حامله
Swedish Arrogant Tiger
تو آشغال بودن صنعت خودروسازی کشور شکی نیست، ای بی اس هاشون هم که اگه غیرفعال باشه آدم اطمینان بیشتری به ترمز داره. ولی در مواقعی باز شدن ایربگ اگر کمربند بسته نباشه چه بسا نتیجه عکس هم داشته باشه، چند درصد از ما موقع رانندگی کمربند هارو می‌بندیم؟
ehsan.fa
من از در پارکینگم هم برم تو میبندم چون یبار چپ کردم تاثیرش رو دیدم
SS
چرا مغلطه میکنید؟؟
اینجا بحث باز شدن یا نشدن ایربگ هست
بعد شما میگید چون کمربند نمیبندیم بهتره ایربگها باز نشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Swedish Arrogant Tiger
ظاهرا لو رفتم که عامل نفوذیه ایران خودرو تو سایتم!
به امید روزی که فقط واسه نظر دادن سریع یه چیزی ننویسید و خوب بخونید.
صرفا تاکیدی بر بستن کمربند بود.
افشار
سایپا و ایرانخودرو خاک عالم …. 🤦🤦🤦🤦
سرزمین آفتاب
من خودم ساکن بهبهانم
اطلاعات سایت درسته
علت تصادف هم
۱_ مه غلیظ بود خوزستانی ها باید بدونن که صبح زود مه غلیظ تو منطقه هست نباید صبح حرکت کرد
۲_ علاوه بر آسفالت افتضاح منطقه (واقعا بد)
جاده کشی هم استاندارد نیست
۳_رعایت نکردن فاصله خودروها متاسفانه
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
من تعجبی نمی کنم
داریم توی مملکتی زندگی میکنیم که اون که پزشکی هسته ای خونده شهر داره اونی که عمران خونده رئیس سازمان انرژی اتمی
فقط خدا به اون ۵ خانواده صبر بده
Genius
ناجا طی ده سال اخیر اثبات کرده وقتی اراده کنه جریانی رو متوقف کنه ظرف ۴۸ ساعت این کار رو میکنه(آخریش همین چندهفته قبل وسط زنده رود)پس باهمین استنباط قطعا خودش هم راضی به ادامه ساخت این ارابه های مرگ هست
مردیم از خوشی
چقدر پیام ح.ذ.ف شد چه قدر پیام سا.نس.ور شد ! 😑
ایران فرانسه
سلام دوستان ببخشید کامنت تکراری میذارم چون کاملا به پست مرتبطه جمعه در مسیر برگشت فیروزکوه به دماوند بعد از تونل های ۴ قلو و قبل از پل دَلی چای بر اثر کورس گذاشتن دیوانه وار یک پراید با یک تیبا من با حدود ۱۰۰ کیلومتر متر سرعت کنترل ماشین از دستم در رفت و بعد از ۴ تا معلق ایستادم هر دو ایربگ باز شد. ماشین مگان مدل ۱۳۹۲ و می دونید که طراحی سال ۲۰۰۲، ولی باور نمی کنید اگر بگم یه خط بر نداشتم تمامی ستون ها سالم ، رینگ و لاستیک های میشلن سالم میله نگهدارنده چرخ ها سالم ماشین اتوماتیک خاموش شد و یک قطره بنزین نریخت از ماشین درها علیرغم آسیب زیاد به سختی باز می شدند ، عکسها شو گرفتم اگر می شد ضمیمه می کردم از انروز تا الان فکر می کنم.اگر از ماشین های از رده خارج های ایران خودرو و سایپا بود الان من چه وضعیتی داشتم و کجا بودم .تازه اگر این ماشین ای اس پی داشت شاید این حادثه اصلا پیش نمی اومد ،واقعا کی گفته این ارابه های مرگ را به اسم تولید ملی بدید دست مردم تازه با ناجوانمردی از قطر ورق فولادی و تعداد نقاط جوش بلند کنید ، اگر بشه عکس ها رو می فرستم
عاشق پدال
حالا یکم جلو چین خم بشین پاهاشونو بلیسین شاید شاید شاید گشایش اقتصادی بشع..
چین . ههههه
حسین دهمرد
از توهمات بعضی کاربران که هر چیزی رو به هرچیزی ربط میدن و سر هرموضوعی بساط …شون جور میشه بگذریم ولی آیا همه شون آت و آشغال سوار بودن؟ یعنی یه ماشین خوب بین اینا نبوده؟ بعدم این آقای مسئول چرا اینا رو به خبرنگار میگه؟ یه دستور بده تمامه.
فريد
خدا بیامرزه ولی مطمئناً اگر درست رانندگی میکردن و فاصله رو رعایت میکردن اینطوری نمیشد. به جنس داخلی هم دیگه خسته شدم انقد فحش دادم
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari