از هر شش خودروی جدید فروخته شده در سال ۲۰۲۱ یک نمونه به قوای محرکه الکتریکی شده مجهز بوده و این در حالی است که سال پیش از هر ده خودرو یکی به چنین پیشرانه‌ای مجهز شده است. همین موضوع نشان می‌دهد که رفته‌رفته زیرساخت‌های لازم برای همه‌گیر شدن خودروهای الکتریکی مهیا می‌شود. داده‌های انجمن خودروسازان و صادرکنندگان خودرو نشان می‌دهد سال پیش ۳۰۵ هزار دستگاه خودروی الکتریکی شده (خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی) به فروش رسیده که ۱۸.۶ درصد از کل سهم بازار را تشکیل می‌دهند. در سال ۲۰۲۰ چنین خودروهایی سهم ۱۷ درصدی از بازار داشته‌اند.

خودروهای الکتریکی ۱۱.۶ درصد از بازار را به خود اختصاص داده‌اند که به معنی فروش ۱۹۰۷۲۷ دستگاه است. به این ترتیب خودروهای الکتریکی بیشتری در سال پیش نسبت به کل پنج سال قبل از آن به فروش رفته است. مایک هیوس مدیرعامل SMMT می‌گوید:
خبرهای بسیار خوبی درباره خودروهای الکتریکی شده وجود دارد اما نمی‌توان به این سطح راضی بود. دیگر رقبای بازار هم به سرعت رشد می‌کنند و گاهی اوقات حتی سریع‌تر هم هستند. راه زیادی برای رسیدن به حمل‌ونقل بدون آلایندگی باقی مانده است. از هر ۱۰۰ خودروی حاضر در جاده‌ها یکی از نوع الکتریکی شده است. هدف دولت بریتانیا این است که تا سال ۲۰۳۰ این میزان به یک‌سوم کل بازار برسد
او می‌افزاید:
این موضوع نشان می‌دهد که ما چقدر باید به فکر رشد فروش باشیم. از بابت تلاش‌های خودروسازان کمبودی وجود ندارد. هم‌اکنون ۱۴۰ خودروی الکتریکی شده در بازار حضور داشته و انتظار می‌رود ۴۷ نمونه دیگر هم امسال روانه بازار شود
این مدیر ارشد خاطرنشان می‌سازد:
بزرگ‌ترین مانع برای اهداف ما کمبود تولید نیست بلکه هزینه‌های شارژ و زیرساخت‌هاست. کاهش مشوق‌ها و تخفیف‌های شارژ خانگی می‌تواند باعث وخیم شدن اوضاع شود و ما باید تعداد جایگاه‌های شارژ عمومی را نیز افزایش دهیم تا هر فردی بتواند با خیال راحت خودروی خود را شارژ کند. با افزایش فروش خودروهای الکتریکی و رشد کند زیرساخت‌ها، این فاصله بیشتر هم خواهد شد

اگرچه سهم کلی خودروهای الکتریکی شده از بازار در سال ۲۰۲۱ بیشتر از سال ۲۰۲۰ بوده اما این فاصله فقط ۱ درصد یا ۱۶۱۱۷ دستگاه بوده است. در سال ۲۰۲۰ تعداد ۱.۶۳ میلیون خودرو فروخته شد درحالی‌که این میزان در سال پیش برابر با ۱.۶۵ میلیون دستگاه بود.
هیوس می‌گوید:
سال ۲۰۲۰ بدترین سال برای فروش خودرو از ۱۹۹۲ تاکنون بود و سال ۲۰۲۱ نیز دومین سال بد از همان زمان است. این عملکرد اصلاً چشم‌انداز خوبی را ترسیم نمی‌کند
او می‌افزاید:
یک سال بد دیگر را نیز به خاطر ادامه همه‌گیری کرونا پشت سر گذاشتیم. خودروسازان به پشت سر گذاشتن چالش‌ها ادامه می‌دهند و کمبود چیپ ها به همراه هزینه‌های بالای توسعه تکنولوژی‌های جدید نیز به بدتر شدن وضعیت منجر شده است
او در نهایت می‌گوید:
تقاضا هنوز هم بالاست. چالش این است که شما چگونه حداکثر تلاش را در زمانی که زنجیره تأمین با مشکل مواجه است به کار گیرید تا مشتری را راضی نگه دارید
اگرچه خودروهای الکتریکی شده رشد فروش خوبی داشته‌اند اما مدل‌های بنزینی همچنان محبوب‌ترین خودروها بوده و ۵۸.۵ درصد بازار را در دست دارند. خودروهای دیزلی نیز سهم ۱۶ درصدی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. سوپرمینی ها همچنان محبوب‌ترین خودروهای بریتانیا بوده و به خانه ۵۱۳ هزار نفر راه یافته‌اند.
ممد ژانگولر
بریتانیا شدیدا داره سخت گیری میکنه
یکی از داداشامون میگفت با سرعت نور دارن میرن به سمت برقی شدن
و قانونی که وضع شده بابت جلوگیری از حرکت خودروهای سوخت فسیلی تا چند سال آینده امکان داره قیمت خودروهای دسته دوم بنزینی به یک پوند برسه 😎
A … She just reminds Me of love … A
والا ما هم با سرعت نور ایربگ هامون دارا باز میشه خدا رحم کنه 😂
Reza ar
اینجا سایپا هنوز دست از سر موتور هست سوپاپ ور نداشته
A … She just reminds Me of love … A
طبق طرح جدیدی که خودم بهشون دادم به زودی قراره ماشین هارو بدون شیشه بدن بیرون به جاش چهار تا کلاه کاسکت بزارن روی صندلی برای اطمینان بیشتر 😄
این طرح صرفه جویی در راستای پایین آمدن قیمت نهایی خودرو برای حمایت از مصرف کننده هست🤲🏻
کافر مقدس
هوندا ـه چقدر خوب و کاربردیه
تو ایران بود سریعا کف خواب ش میکردن و چهار تا باند با صدای ساسی مانکن پروداکشن
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari