در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از سدان های اقتصادی و صد البته الکتریکی جک بپردازیم که در صورت ورود خودروهای برقی به کشور، امکان ورود این خودرو نیز دور از ذهن نیست.
کمپانی جک، که در ایران به خاطر حضور محصولاتش، نظیر جک S5 و J5 و به تازگی T8 و K7 بسیار شناخته شده است، این روزها سخت در حال معرفی محصولات جدید الکتریکی و یا برقی نمودن محصولات پیشین خود است.
یکی از خودروهای جدید و برقی جک، سدان iEV7L است. در خودروی جک iEV7L شاهد هستیم که همچنان از الگوهای جک J4 برای طراحی این سدان برقی استفاده شده است و بسیاری از فیکسچرهای iEV7L با خودروی J4 یکسان است.
به علت الکتریکی بودن خودرو شاهد تغییراتی در قسمت جلوپنجره و سپر هستیم و چراغ ها نیز با J4 تفاوت دارند.
اما نمای پشت خودرو با J4 تفاوت های عمده ای دارد و طراحی قسمت چراغ ها و درِ صندوق به اکسنت های موجود در بازار ایران شباهت بسیاری پیدا کرده است.
درون اتاق نیز برای القای حس پاک بودن و الکتریکی بودن خودرو، شاهد استفاده از تریم دورنگ سفید و مشکی هستیم.
غربیلک همیشگی و آشنای جک در این سدان الکتریکی هم استفاده شده و در مرکز داشبورد ساده خودرو یک مانیتور جانمایی شده است. همچنین به نشانه الکتریکی بودن، دور دریچه های سیستم تهویه نوارهای آبی رنگ کشیده شده است.
از نکات جالب توجه کابین این خودرو، دسته دنده آن است که کاملاً مشابه برخی از مدل های ب ام و طراحی شده است.
برای جک iEV7L از یک پیشرانه الکتریکی سنکرون با آهنربای دائمی استفاده شده است. این پیشرانه قادر به تولید ۶۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور است. باتری لیتیوم آهن فسفات با ظرفیت ۳۵.۲ کیلووات ساعت نیز وظیفه تأمین نیروی این پیشرانه را برعهده دارد. محدوده برد جک iEV7L نیز براساس چرخه NEDC حدود ۳۰۲ کیلومتر اعلام شده است که باید اذعان داشت تمامی اعداد و ارقام بالا برای یک خودروی شهری کوچک مناسب به نظر می رسند.
این خودرو در بازار چین با رقم ۱۱۸۵۱ دلار به فروش می رسد و حتا از آن در آموزشگاه های رانندگی کشور چین نیز استفاده می گردد.
رضا صفرآبادی فراهانی
پایگاه خبری اسب بخار
برای این خودرو از یک پیشرانه برقی با حداکثر قدرت ۶۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر استفاده شده است.
محدوده برد جک iEV7L نیز براساس چرخه NEDC، حدود ۳۰۲ کیلومتر اعلام شده است.
این خودرو در بخش ابعاد و طراحی بسیار به جک J4 نزدیک بوده و دارای وجوه و قطعات مشترک زیادی با J4  است.







در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari