تیم تحریریه
تصادف زنجیره ای که در بهبهان اتفاق افتاد یکی از بزرگ ترین تصادفات زنجیره ای در کشور بود که 5 کشته و 41 مصدوم به همراه داشت. بزرگی این تصادف و متاسفانه تلفات این حادثه به قدری بود که نگاه جامعه و مسئولین را به سمت خود جلب کرده است. پلیس راهور در خصوص علت های این حادثه نکته ای را بیان کرد که به شدت جلب توجه می کند و باعث باز شدن مجدد پای کیفیت تولید خودروهای داخلی و احتمال نقص در ایربگ خودروهای حاضر در این تصادف می باشد.
سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور کل کشور در ششمین رزمایش ارتقا توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور گفت: همکاران من در ۲۳۳ هزار کیلومتر راه کشور و هزار و ۴۷ شهر در تمام روزها و شب‌ها در نقاط کوهستانی در هر نوع شرایط جوی از خودگذشتگی نشان داده و در خدمت مردم هستند.
وی ادامه داد: امروز ۳۲ درصد از فوتی‌ها مربوط به سرنشین خودروها هستند همچنین ۲۵ درصد فوت شدگان رانندگان هستند که عامل مرگ دیگران نیز می‌شوند، همچنین ۲۴ درصدفوت شدگان موتورسواران و ۱۹ درصد عابران پیاده هستند.
رییس پلیس راهور کشور خاطرنشان کرد: انضباط در عبور و مرور نشان شخصیت  بالندگی یک جامعه است ومردم در راستای توسعه و نظم به پلیس کمک می‌کنند. پلیس ناظم برقراری نظم و انضباط است و با افراد متخلف و حادثه ساز براساس قانون برخورد می‌کند. امیدواریم مردم در حوزه نظم به ما کمک کنند.
سردار هادیانفر با بیان اینکه امروز سومین عامل مرگ و میر تصادفات است، گفت: کرونا به همت دولت و مردم در روزهای پایانی خود است و فوتی‌های ناشی از کرونا به ۲۰ نفر رسیده اما تصادفات همواره بوده، هست و خواهد بود. ۳۵ تا ۴۷نفر و بعضا در برخی از روزها تا ۶۰ نفر فوتی در تصادفات داریم در هر ساعت ۱.۹ تا ۲ نفر فوتی برابر با ۲۰ تا ۲۵ نفر مجروح و معلول در هر ساعت است.
وی ادامه داد: در سال۹۸ شاهد کاهش تصادفات بودیم و در سال ۹۹ شاخص اثربخش در کاهش تصادفات داشتیم و ۶۱ هزار نفر کمتر معلول و مجروح را شاهد بودیم اما در سال ۱۴۰۰، ۱۲ درصد افزایش تردد داشتیم، ۴.۹ میلیارد پیمایش در کشور داشتیم و ۱۱ هزار و  ۱۴۷ نفر جان باخته و ۲۶۱ هزار نفر مجروح و معلول داشتیم. این معضل مهمی است. دستگاههای مسئول از خودگذشتگی می کنند اما ابزارها و تجهیزات کافی نیست ما در شش دوره ناوگان را نوسازی کردیم اما دولت باید از دستگاههای مسئول در این بخش حمایت و به ما در هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات به روز کمک کنند.
وی با اشاره به خسارات ناشی از تصادفات گفت: ۲۸ هزار میلیارد تومان بیمه ها سالانه خسارت در تصادفات پرداخت می کنند.
او با اشاره به تصادفات اخیر تصریح کرد: در همین حادثه بهبهان ایربگ هیچ یک از خودروها باز نشده است،  چرا وزارت صمت کنترل نمی کند چه تولید خودرویی داریم؟ ما گفتیم خودروساز را به مراجع قضایی معرفی کنند وسهم تقصیر مشخص کنند. در تصادفات کارشناسان ۹۲ درصد عامل انسانی را مقصر می دانند بنابراین رانندگان بیشتر توجه کنند.
رئیس پلیس راهور کشور گفت: در ناوگان بار و مسافر ۲۱۰۰ کشته داشتیم که بیشترین کشته ها برای تریلی و کامیون است رانندگان کامیون و تریلی بهترین رانندگان هستند اما شاهد حوادث زیادی از سوی آنها هستیم.
وی ادامه داد: در یکی از حوادث اخیر راننده تریلی از جاده فرعی استفاده کرده و باعث آن حادثه در سنندج شده ما قطعا آن شرکت را که شبانه این تانکر را به حرکت در آورده  تعطیل می کنیم و با عوامل آن برخورد می کنیم شرکت‌های اتوبوس رانی نیز مسئول هستند اتوبوس‌ها را کنترل کنند سرنشین ها باید کمربند ایمنی ببندند. هرکسی در حادثه اتوبوس ‌کمربند داشته زنده مانده است همچنین موتورسیکلت سواران که قشر زحمت کش هم هستند و ۸۵ درصد برای تامین معاش از موتور سیکلت استفاده می کنند باید مقررات را رعایت کنند در اتوبان‌ها خلاف جهت حرکت نکنند چرا که در صورت تصادفات درصدی مقصر هستند.
در ادامه بخوانید:
اعلام تاریخ جدید و قطعی ثبت نام خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی ویژه دی ماه 1400
مشخصات کامل خودروی تارا اتوماتیک ایران خودرو + جدول مقایسه با مدل دنده ای
پای وزیر صنعت به دلیل کیفیت پایین خودروها، به مجلس کشیده شد
امروزه نیروهای پلیس در کشورهای مختلف به دلایل گوناگون نیاز به داشتن خودروهای سریع و پرقدرت شده اند و برای ایجاد امنیت در شهرها و جاده ها ناچار به بکارگیری…
در پی انتشار ویدیوی سانحه خودروی ۲۰۷ در تونل بزرگراه تهران پردیس، معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو گفت: طبق بررسی‌های اولیه صورت گرفته، دستکاری در سیستم برق خودرو و…
  ماشین شخصی داشتن، در کنار محاسنش گرفتاری‌هایی هم دارد و یکی از آن‌ها مسئله تصادف است. چه مقصر باشی و چه تقصیر با طرف مقابل باشد به هر حال…
نیره پیروزبخت اظهار داشت: در حال حاضر پراید در برخی از کشورها از جمله کره جنوبی استفاده می شود ولی طبق قانون راهنمایی و رانندگی این کشورها، اجازه خروج از…
  رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت: وسایل نقلیه زیان دیده در حوادث ترافیکی تا مبلغ 11 میلیون تومان خسارت نیاز به ترسیم کروکی کارشناس پلیس راهور ندارند….
اگر از سال 96 به بعد پایتان به مراکز پرداخت خسارت در بیمه های مختلف کشیده شده باشد حتما با صحنه های زیادی از اعتراضات و ناراحتی های مالکانی که…
چی؟ بهره گيري از فرهنگ و هنر ايران زمين در طراحي تارا؟! شما یا نمی‌دونید…
اینها هیچ دردی از ملتو دوا نمیکنن و دنبال ساختن کلاه نمدی برای خودشان هستن….
قیمت ساینا که صدوچهار میلیون بود بخاطر رینگ فولادی کردین صدوبیست و دو خجالت آوره…
سلام دنا معمولی سال ۹۹ دست پدرم بوده و در پارکینگ بوده جهت اچارکشی به…
تا سه سال پیش طرف ۱۰۰ میلیون نداشت مزدا ۳ صفر بخره الان ۴۰۰ میلیون…
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
تمامی حقوق محتوای منتشر شده در این سایت متعلق به car.ir است.
بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است.

source

توسط autokhabari