هانکوک به عنوان یکی از مشهورترین لاستیک سازان دنیا تصمیم گرفته وارد دنیای لاستیک‌های بدون باد شود و نمونه پیش‌تولیدی آن را با نام i-Flex در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته است. این لاستیک که از طریق تست‌ها و مطالعات بیومیمتیک توسعه یافته دارای پره‌های به پیوسته و چندلایه است تا استحکام کافی برای تحمل وزن را داشته باشد و درعین‌حال از پایداری کافی برای تغییر شکل در زمان عبور از دست‌اندازها و ناهمواری‌ها سود ببرد.

به همین منظور هانکوک نگاهی به ساختار سلول ارگانیسم‌های زنده داشته و از آن‌ها الهام گرفته است. ساختار پره به لاستیک اجازه می‌دهد تا نه فقط به سمت جلو بلکه در هر دو جهت حرکت کند. این نوع طراحی کاربردی خواهد بود زیرا هانکوک لاستیک جدید خود را روی ماژول پلاگ اند درایو هیوندای به نمایش گذاشته است. این ماژول برای حمل‌ونقل اشیا طراحی شده و خبر مربوط به رونمایی آن توسط هیوندای نیز در پدال منتشر شده است. دانگ جین هیون مدیر آزمایشگاه رباتیک گروه هیوندای موتور می‌گوید:
در آینده خود ما اشیا را حمل نخواهیم کرد بلکه این اشیا هستند که با ماژول پلاگ اند درایو در اطراف ما حرکت خواهند کرد. ما در حال هدایت تمامی تلاش‌های رباتیک و مهندسی خود به سمت درک حمل‌ونقل بدون محدودیت اکوسیستم اشیا هستیم

به همین خاطر لاستیک معرفی شده توسط هانکوک فقط ۴۰۰ میلی‌متر قطر و ۱۰۵ میلی‌متر پهنا دارد. این لاستیک بدون باد یک گزینه عالی برای کاربری‌هایی همچون پلتفرم پلاگ اند درایو هیوندای است زیرا مالکان مجبور نیستند به‌صورت منظم باد لاستیک را تنظیم کنند. همین هزینه‌های پایین نگهداری لاستیک‌های بدون باد باعث شده گزینه‌ای ایده آل برای خودروهای خودران هم باشد. همچنین مزیت‌های ایمنی نیز وجود دارد زیرا ریسک ترکیدن لاستیک وجود ندارد. هانکوک می‌گوید از سال ۲۰۱۰ تاکنون به دنبال توسعه این تکنولوژی بوده و به تحقیق و بهبود این نوع لاستیک ادامه خواهد داد.
A … She just reminds Me of love … A
لاستیک بدون باد برای دوچرخه خوبه من دوماهی یه بار میرم پنچری میگرم خسته شدم .
آسفالت نداریم ، زمین مین داریم
amir Benz
زمین مین هست ، تانک ( ارابه های مرگ ) هستن ، شوماخر های ایران هستن و….
حسام
ینی ممکنه سنگی، چوبی بره تو سوراخهای لاستیک و رو عملکردش تاثیر بزاره
NAVID۰۰۹۸
هنوز هیچ عملکردی از این لاستیک ندیدیم اما مطمئناً سنت‌شکنی میکنه و استقبال میشه چون دوستان فکر شن سنگ چوب را میکنند در حالی که تازه ابتدای عرضه هست و پس از این همه سال تحقیق و توسعه ، حتماً فکر اونجایش را کرده‌اند و یا شاید هم محدودیت استفاده دارد مثلاً فقط برای جاده و شهر !
اگر به برخی از لِژهای کفش آدیداس نگاه کرده باشید در برخی مدل‌هایش از چنین تکنولوژی‌ای استفاده کرده و حدود ۲۰۰ دلار قیمت داره و البته بسیار باکیفیت و نرم هست !
از قیمت چیزی گفته نشده اما اگر بیاد ایران ، من خریدارم و از لاستیک هانکوک همیشه راضی بودم و مشتری این برند خوب هستم !
البته بگویم که مشخصاً در سواری تاثیر میگذارد و سواری را نرم میکند ، چرا که ضربات کمتری را به سیستم تعلیق منتقل میکند و بیشترین ضرباط را در خودش جذب میکند !
عارف
آقا حسام این پرسش برای من هم بوجود آمده . تا قبل از رفع این ایراد فکر نمیکنم بازده ی خوبی تو مصارف روزانه داشته باشه . بالاخره هر نوآوری مشکلات اولیه مخصوص خودش را داره ، ولی طرح و ایده ی بسیار خوب و کار راه اندازی خواهد بود
ممد ژانگولر
فکرشو بکنید کسی با این لاستیکها بره تو شنهای سافاری
تمام سولاخاش میشه شن
دیگه اون انعطافو نخواهد داشت
بعدش با یک تانک خشک و بی روح طرفی
بهادر
سلام این طرح برش خوردش هست که نشان بدن چطوره وگرنه لاستیک شکلش مثل لاستیکهای معمولیه
ممد ژانگولر
اینم حرفیه اگه بسته بشه عالی میشه
datsun
بحث پایداری هم تو این لاستیک هست تو مانور دادن و فرمون دادن مطمئنا باعث ناپایداری میشه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari