فورد آمار فروش خود در بازار چین را اعلام کرد و خبر مهم اینکه برای اولین بار در تاریخ، فروش لینکلن در این کشور بیشتر از آمریکا است. این امر نتیجه رشد قابل‌توجه لینکان در چین بوده درحالی‌که آمریکایی‌ها با افت فروش در وطن خود مواجه هستند. به‌طور دقیق‌تر باید گفت لینکلن در سال ۲۰۲۱ تعداد ۹۱ هزار دستگاه خودرو در چین به فروش رسانده که رشد ۴۸.۳ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد. از طرف دیگر، خودروساز موردبحث تعداد ۸۶۹۲۹ دستگاه خودرو تحویل مشتریان آمریکایی داده که افت ۱۸ درصدی را نسبت به یک سال قبل از آن نشان داده است. آن‌گونه که اتوموتیونیوز می‌گوید سال ۲۰۲۱ بدترین سال لینکلن در آمریکا از سال ۲۰۱۳ تاکنون است.

اما وضعیت این برند در چین کاملاً متفاوت است چراکه این برند یکی از سریع‌ترین رشدها را بین برندهای لوکس دارد. بخش بزرگی از فروش لینکلن در این کشور به شاسی‌بلند کورسیر اختصاص دارد که بیش از ۵۰ هزار دستگاه را به ثبت رسانده و این میزان فروش حاکی از رشد ۵۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ است. در واقع کورسیر جزو ۵ خودروی پرفروش کلاس خود در سال قبل است. همچنین سدان لینکلن زفیر هم که سال پیش معرفی شد پیش‌فروش بیش از ۲۳۰۰ دستگاهی را ثبت کرده است.

کومار گالوترا رئیس فورد آمریکا و بازارهای بین‌المللی گفته یکی از دلایل اصلی جذابیت برند لینکلن در چین به خاطر آن است که لینکلن یک برند نمادین آمریکایی است. اگرچه او اذعان کرده چینی‌ها بازار بسیار بزرگی دارند اما در عین تأکید داشته لینکلن در بازار آمریکای شمالی باقی خواهد ماند. او اظهار داشته است:
ما کسب‌وکار بسیار خوبی در آمریکا، کانادا و مکزیک داریم. این بازارها اهمیت بسیار زیادی دارند و همچنان اهمیت بالای خود برای ما را حفظ خواهند کرد
لینکلن علیرغم رشد خود در چین هنوز هم پشت سر برندهای مشهوری همچون مرسدس، آئودی، بی ام و، کادیلاک و ولوو قرار دارد و از طرف دیگر برندهای تازه‌نفس چینی هم این شرکت را تهدید می‌کنند.

فروش فورد چین از ۶۲۴ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۱ فراتر رفته و این رقم به معنی رشد ۳.۷ درصدی است. از این تعداد فروش ۲۶۴ هزار دستگاه به بخش خودروهای تجاری، ۲۳۷ هزار دستگاه بخش خودروهای سواری و ۱۴۰ هزار دستگاه بخش شاسی بلندها اختصاص یافته و ترکیب فروش بسیار متفاوتی را نسبت به بازارهای دیگر ایجاد کرده‌اند. در بخش سدان ها اسکورت فروش ۳۹ هزار دستگاهی دارد درحالی‌که فروش موندئو و تاروس هم به ترتیب ۳۴ هزار و ۸ هزار دستگاه است. فورد ترانزیت هم فروش ۵۱ هزار دستگاهی را ثبت کرده است. فورد می‌گوید سال ۲۰۲۱ سال گذار بوده زیرا این خودروساز آماده عصر الکتریکی می‌شود و فروش موستانگ مک ای هم از ماه دسامبر شروع شده و البته با چالش‌هایی همچون کمبود نیمه‌رساناها مواجه شده است.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
لینکلن باید سریع برقی ساز بشه.چه فرقی میکنه کورسایر بنزینی باشه یا برقی اتفاقا برقی بشه میتونه پرفورمنس خوبی هم ارائه بده.حتی آویاتور که پلتفرم دف عقب هست و مدل بالا ردش ۵۰۰ اسب قدرت داره ولی پرفورمنس نیست.حداقل یه نمونه جهت عرص اندام با انجین وی۸ بده.
ARMAN
لینکلن تو چین مدل غیر کراس اوور هم داره برا همین فروشش بیشتره
مهردادکمال
اگه بازار ایران باز شه رکورده چین هم زده میشه😂😂😂 از بس مردم ما ماشین امریکایی دوست دارن و کاملا هم حق دارن
شاعر
طنز تلخ ماجرا اینجاست نیم قرن پیش ایران خط تولید ماشین آمریکایی داشت و توی خاک ایران بهترینهای آمریکا رو مونتاژ و داخلی سازی میکرد چین اون موقع فقط میتونست گاری بسازه
حالا بعد از نیم قرن چینها خودرو آمریکایی سوار میشن، تو خودرو برقی هم خوب پیش میرن
ما که آمریکایی سوار بودیم و خط تولیدشون تو مملکتمون بود الان دستمون به یه ماشین چینی کیفیت آشغال هم نمیرسه
کافر مقدس
بیوک هم خیلی میفروشه تو چین
آمار فروش و بیوک و فولکس خیلی زیاده تو چین
..ولی ما باید ۶۰۰ خط مطلب بخونیم از دیگینیتی و به آریزوبگیم لوکس
پویا
بیوک خودش به تنهایی فکر کنم پنجیمن یا ششمین خودروساز بزرگ چینه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari