با محدودیت‌های کشورهای مختلف برای تولید و تردد خودروهای درون‌سوز و همچنین پیشنهاد منع گسترده تولید چنین خودروهایی در اتحادیه اروپا از سال ۲۰۳۵، قاره همیشه‌سبز به‌شدت راه الکتریکی شدن را در پیش گرفته است. همین موضوع باعث شده برخی خودروسازان مجبور به تفکر دوباره درباره استراتژی‌های کنونی خود شوند و تولید خودروهای الکتریکی را سرعت بخشند. رنو جدیدترین برندی است که اعلام کرده تا سال ۲۰۳۰ برندی تمام الکتریکی خواهد شد.

این را لوکا دِمئو مدیرعامل رنو می‌گوید. مرد شماره یک این برند فرانسوی در مصاحبه با اتوموتیونیوز اظهار داشته رنو فروش خودروهای درون‌سوز را از سال ۲۰۳۰ متوقف خواهد کرد. این خودروساز در حال پیوستن به فورد، اوپل، پژو و دیگر برندهای مطرح قاره سبز است، برندهایی که تعهد خود به الکتریکی شدن تا پایان دهه جاری میلادی را اعلام کرده‌اند. دِمئو گفته است:
رنو تا سال ۲۰۳۰ به برندی تمام الکتریکی در اروپا تبدیل خواهد شد
شایان ذکر است فرانسوی‌ها در تابستان سال ۲۰۲۱ گفته بودند خودروهای الکتریکی سهم ۹۰ درصدی از سبد محصولات شرکت تا سال ۲۰۳۰ را خواهند داشت. البته رنو برندهای متنوعی را زیر چتر حمایتی خود داشته و همه آن‌ها در نقطه یاد شده تمام الکتریکی نخواهند شد. داچیا در زمان مناسب به برندی الکتریکی تبدیل خواهد شد و همچنان فلسفه ارزش در برابر مبلغ پرداختی را حفظ خواهد کرد. هنوز خبری درباره لادا منتشر نشده اما حدس می‌زنیم لادا آخرین برند گروه رنو خواهد بود که مسیر الکتریکی شدن را در پیش می‌گیرد زیرا ماهیت بازار روسیه با دیگر کشورهای غربی متفاوت است.

در حال حاضر داچیا یک محصول الکتریکی را تولید می‌کند که در واقع ارزان‌ترین خودروی الکتریکی بازار اروپاست. دیگر محصولات این برند از پیشرانه‌های درون‌سوز استفاده کرده و برخی نسخه‌های دوگانه‌سوز نیز برای کاهش آلایندگی تولید شده‌اند. رنو برای رسیدن به اهداف خود حداقل ۴ خودروی تمام الکتریکی را تا سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد کرد که شامل رنو ۵ الکتریکی، یک شاسی‌بلند کامپکت، یک کراس اوور کوچک و یک ون است. این خودروها به Zoe می‌پیوندند که اولین خودروی الکتریکی و تولید انبوه رنو است. اخیراً رنو مگان الکتریکی هم پدیدار شده است.
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
این جور برند ها باید زود تر الکتریکی بشن مثل همین رنو تویوتا فولکس واگن هوندا نه لامبورگینی و فراری
RKH7787
رنو به نظرم الکتریکی شدن خیلی بهش میاد
میثم
من اگه مسئول بودم، با درنظر گرفتن شرایط سیاسی فعلی، سایپا و ایران‌خودرو را با محصولات گازسوز داچیا تجهیز میکردم.
چون ایران از بزرگترین دارندگان گاز طبیعی دنیاست، آلایندگی و قیمت گاز خیلی پایینتر از بنزین، ماشینای داچیا هم ارزان هستند، پایه گازسوز هستند، به‌روز و ایمن هستند و طراحی خوب و تنوع بالایی دارند و پلتفرم همه‌شون یکیه که هزینه و زمان تولید رو کاهش میده.
البته یادمه رنو قبل از روی کار آمدن ترامپ قصد این کارو با محصولات رنو داشت، اما آقایون دبه کردند
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari