سیتروئن C5 ایرکراس فیس لیفت جدیدترین محصول کمپانی سیتروئن است که با تغییراتی جزئی در ظاهر و تغییر سیستم اطلاعات سرگرمی نسبت به مدل قبل به روزتر و مدرن تر شده است.
سال ۲۰۱۷ بود که کمپانی سیتروئن تصمیم گرفت با مدل C5 در نسخه های سدان متوسط و واگن خداحافظی کند و تنها یک سال پس از آن، این خودروساز این نام را با معرفی یک کراس اوور با نام C5 ایرکراس احیا کرد. تغییر سلیقه بازار جهانی و فروش بالای کراس اوورها باعث شد سیتروئن این تصمیم را بگیرد و حالا پس از ۳ سال سیتروئن C5 ایرکراس فیس لیفت معرفی شده است تا با تغییراتی جدید بتواند بازار فروش خوبی در این کلاس داشته باشد.
مهم ترین و محسوس ترین تغییر در سیتروئن C5 ایرکراس فیس لیفت در جلو و در قسمت چراغ هاست. در مدل قبلی طراحی جداگانه و خطی را در چراغ ها داشتیم و دو چراغ خطی از هم جدا بودند. طراحی در مدل قبل شبیه به چیزی بود که در سیتروئن C3 بازار ایران هم دیده می شد، اما در این فیس لیفت تغییر در سبک طراحی را می بینیم. چراغ ها دیگر جدا نیستند و یک کاسه چراغ یکپارچه قرار گرفته و فرم کلی چراغ های روز هم تغییر داشته است.  سبک قبلی طراحی در سال ۲۰۱۳ و با معرفی C4 پیکاسو شکل گرفت و به نظر می رسد سیتروئن در حال تغییر و به روزرسانی این سبک است و به زودی طراحی هایی جدیدتر و متفاوت را از این خودروساز فرانسوی خواهیم دید.
نکته دیگر در طراحی این خودرو به کار بردن نوار ال ای دی است که دو چراغ را به هم متصل می کند که البته طراحی این نوار با آن چه در دیگر خودروهای نظیر فولکس واگن گلف دیده بودیم متفاوت است و در سیتروئن C5 ایرکراس فیس لیفت خطوط ریز عمودی نوار دوگانه کلی را تشکیل داده و همین امر چهره این خودرو را مدرن تر از مدل قبل کرده است. علاوه بر این، سپر جلو بازطراحی شده است و حالا به لطف برجستگی های جدید خودرو پهن تر و عضلانی تر به نظر می رسد و ورودی های هوا هم تغییر طراحی داشته است تا وضعیت بهتری را در آیرودینامیک و سیستم خنک کاری این خودرو داشته باشیم.
تغییرات طراحی در عقب نامحسوس تر هستند و چراغ ها همان اندازه را دارند و فقط گرافیک چراغ های عقب عوض شده است. رینگ های ۱۸ اینچی با طراحی جدید در این خودرو استفاده شده است و آینه های کناری حالا قاب مشکی رنگ دارند که با باربند مشکی رنگ در این خودرو تناسب رنگی جالبی را در بدنه ایجاد کرده اند.
درون کابین هم مثل بیرون تغییراتی را در نسخه فیس لیفت می بینیم و طراحی جدیدی دارد و صفحه نمایش بزرگی در وسط سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. در مدل جدید جای دریچه های سیستم تهویه تغییر کرده و به پایین صفحه نمایش منتقل شده است. علاوه بر این، تغییراتی در طراحی دکمه های سیستم تهویه و دسته دنده دیده می شود. در این فیس لیفت حالت های جدید رانندگی هیبرید، برقی و اسپرت اضافه شده است و صندلی های جلو حالا مجهز به گرم‌کن و ماساژور هستند و همچنین طراحی جدید راحتی بیش‌تری نسبت به مدل قبلی دارند.
مشخصات فنی این خودرو بی تغییر مانده و همان پیشرانه ها با همان مشخصات برای این خودرو در نظر گرفته شده است. در این خودرو همچنان پیشرانه های بنزینی، دیزل و پلاگین هیبرید ارائه می شود که در نسخه پلاگین هیبرید با پیشرانه پیورتک بنزینی و پیشرانه برقی که از طریق پک باتری ۱۳٫۲ کیلووات ساعتی تغذیه می شود خروجی ترکیبی به نهایت قدرت ۲۲۲ اسب بخار می رسد و برد پیمایش برقی در این نسخه ۵۵ کیلومتر است.
قرار است فروش سیتروئن C5 ایرکراس فیس لیفت از اوایل تابستان در اروپا آغاز شود و احتمالاً همانند نسخه قبل با فروش ۲۶۰ هزار دستگاه، نسخه فیس لیفت هم فروش بالایی داشته باشد.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
از نظر فنی تغییری در این کراس اوور نمی بینیم، اما در بدنه و کابین تغییراتی در طراحی است که آن را از مدل قبل متمایز می کند.
قرار است فروش C5 ایرکراس فیس لیفت از اوایل تابستان در اروپا آغاز شود و احتمالاً همانند نسخه قبل با فروش ۲۶۰ هزار دستگاه، نسخه فیس لیفت هم فروش بالایی داشته باشد.
در نسخه پلاگین هیبرید با پیشرانه پیورتک بنزینی و پیشرانه برقی که از طریق پک باتری ۱۳٫۲ کیلووات ساعتی تغذیه می شود، خروجی ترکیبی نهایت قدرت ۲۲۲ اسب بخار، برد پیمایش برقی در این نسخه ۵۵ کیلومتر است.







در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari