عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش رقابت با واردات خودروی خارجی منجر به کاهش هزینه تمام شده می شود، بدون اینکه نگران تحمیل خسارت های سنگینی به مجموعه قطعه‌سازان باشیم.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از تحریریه: بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره معضلات اساسی تحمیل شده از سوی صنعت خودروسازی کشور بر اقتصاد و مردم گفت: امروز با صنعتی مواجه هستیم که به طور خاص نمی توان آن را یک صنعت پویا و رو به رشد نامید، چرا که صنعت خودروسازی ایران اشکالات بنیادین و اساسی دارد که معضلات مختلفی برای جامعه ایجاد کرده است.
وی در این باره افزود: هزینه های تمام شده بالای خودرو با کیفیت های بسیار پایین، وجود انحصار و توزیع رانت جایی برای دفاع از این صنعت باقی نگذاشته است. عدم ارائه خدمات پس از فروشی که بتواند رضایت مشتریان را جلب کند از جمله موضوعاتی است که در کنار سایر موارد مهم از جمله ایمن نبودن خودرو، نگرانی و نارضایتی های زیادی در جامعه ایجاد کرده است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی معتقد است مولفه های بسیاری موید آن است که دولت هر چه زودتر باید راهکاری برای معضلات فوق العاده مهم صنعت خودروسازی پیدا کند، چرا که چالش آفرینی های صنعت خودروسازی به یکی از مسائل درجه اول کشور تبدیل شده است.
بهروز محبی نجم آبادی تصریح کرد: امروز بسیاری از کشورهای تولید کننده خودرو معضلات و مشکلات ما را ندارند، به طوری که در دهه های گذشته بسیاری از چالشهای کنونی صنعت خودروسازی ما را با اتخاذ سیاست های درست و عدم دولتی کردن این صنعت حل و فصل کرده اند. در حالی که در ایران متاسفانه دولت های مختلف به این چالش ها دامن زده اند بدون اینکه عواقب مادی و جانی آن را در نظر بگیرند.
وی با انتقاد از سیاست های انحصار زا در صنعت خودروسازی کشور گفت: سیاست های غلطی که در برنامه های توسعه ای کشور به اسم حمایت از صنعت ملی، بخصوص در صنعت خودروسازی اتخاذ شده، ماحصلی جز توزیع رانت و ایجاد انحصار در این صنعت و بازار نداشته است. دولتی بودن صنعت خودروسازی ایران دامنه مشکلات این بخش را گسترده تر کرده است، به طوری که با قطعیت می توان گفت، مدیریت دولتی عامل مهمی برای جلوگیری از پیشرفت صنعت خودروسازی کشور است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه با ارائه چند راهکار خاطر نشان کرد: افزایش تولید و همکاری شرکت های خودروسازی ایران با شرکت های خارجی مهمترین پیشنهادات مجلس به دولت برای ایجاد تغییراتی در صنعت خودروسازی است. افزایش رقابت با واردات خودروی خارجی منجر به کاهش هزینه تمام شده می شود، بدون اینکه نگران تحمیل خسارت های سنگینی به مجموعه قطعه‌سازان باشیم.
وی در پایان خاطر نشان شد: با واگذاری شرکت های خودروسازی به بخش خصوصی می توان امیدوار بود که همزمان صنعت خودروسازی و صنعت قطعه سازی دچار تحولاتی جدی شود. برنامه ریزی برای این منظور می تواند مانع نگرانی قطعه ساز و خودرو ساز شود، به طوری که با تولید رقابتی و ارتقای کیفیت، ظرفیت جدیدی در بازارهای منطقه برای صادرات کالای تولیدی قطعه ساز و خودروساز ایجاد کنیم.







در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari