ب‌ام‌و بیش از یک ماه پیش با پرده‌برداری از کانسپت XM که یک سوپر شاسی‌بلند پلاگین‌هیبریدی با طراحی جسورانه و درعین‌حال بحث‌برانگیز است، جهان خودرو را شوکه کرد. با توجه به تصاویر جاسوسی، طراحی نسخهٔ تولیدی XM تا حدودی تعدیل می‌شود تا عامه‌پسندتر شود. این اولین محصول انحصاری ب‌ام‌و M پس از مدل افسانه‌ای M1 در اواخر دههٔ ۷۰ محسوب می‌شود و بنابراین خودروی مهمی برای این شرکت آلمانی خواهد بود.

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، بدون شک XM یکی از بحث‌برانگیزترین خودروهایی است که در سال‌های اخیر معرفی شده است. البته تلاش ب‌ام‌و برای خلق خودرویی جسورانه و به‌یادماندنی قابل‌تحسین خواهد بود اما این طراحی از دید بسیاری واقعاً زشت است. درهرحال، XM با عناصری مثل جلوپنجرهٔ کلیوی شکل عظیم و چراغ‌های دوقسمتی با دی‌لایت‌های LED در بالا، جهت طراحی جدید ب‌ام‌و برای مدل‌های پرچم‌دار خود را نشان می‌دهد. در عقب خودرو نیز ویژگی‌های جدید و منحصربه‌فردی مثل سر اگزوزهای شش‌ضلعی که به‌صورت عمودی روی هم قرار گرفته‌اند، چراغ‌های L شکلی که تا روی گلگیرها کشیده شده‌اند و شیشه‌ای که بخش بالایی آن از طراحی عقب M1 الهام گرفته جلب‌توجه می‌کند.

مثل بیرون، فضای داخلی XM کانسپت هم بسیار به نسخهٔ تولیدی نزدیک خواهد بود. در اینجا شاهد تجمل و تکنولوژی زیادی هستیم تا فضایی متناسب با محصول پرچم‌دار ب‌ام‌و ایجاد گردد. سازندهٔ آلمانی در داخل این کانسپت به‌طور گسترده‌ای از چرم قهوه‌ای‌رنگ کلاسیک، مخمل و تریم‌های مسی و فیبر کربنی استفاده کرده است. البته انتظار می‌رود در نسخهٔ تولیدی از متریال معمول‌تری استفاده شود هرچند که جزئیات و طرح کلی طراحی کابین حفظ خواهد شد. در بخش تکنولوژی هم باواریایی‌ها نمایشگر منحنی عریضی را برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تدارک دیده‌اند که با گرافیک رنگی M، جدیدترین نسخه از سیستم iDrive را با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم ارائه می‌کند. این سیستم از قابلیت به‌روزرسانی از راه دور هم برخوردار است. علاوه بر این، احتمالاً XM مثل نسل بعدی سری ۷ به تکنولوژی خودران سطح سه هم مجهز خواهد بود. این تکنولوژی که توسط زیرمجموعهٔ اینتل در بخش سیستم‌های خودران یعنی شرکت اسرائیلی موبیل‌آی (Mobileye) توسعه پیدا کرده است، تحت شرایط خاص، نسبت به اتوپایلوت تسلا امکان رانندگی بیشتری را بدون نیاز به دخالت دست فراهم می‌کند.

قوای محرکهٔ XM ترکیبی از پرفورمنس بی‌رحمانه با اسانس سازگاری با محیط‌زیست است که از سیستم پلاگین‌هیبریدی M به همراه یک پیشرانهٔ V8 (احتمالاً همان ۴.۴ لیتری توئین توربوی آشنا) تشکیل شده است. این مجموعه باهم ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند تا XM به قوی‌ترین محصول تاریخ M و ب‌ام‌و تبدیل شود. این نیرو با حالات رانندگی مختلف M برای مسیرهای آسفالت یا آفرود به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. هرچند ب‌ام‌و هنوز ظرفیت باطری XM را اعلام نکرده اما این خودرو که روی پلت‌فرم CLAR ساخته می‌شود، از برد تمام الکتریکی ۸۰ کیلومتری برخوردار خواهد بود.

یک پروتوتایپ استتار شده از نسخهٔ تولیدی XM با ویژگی‌هایی که به نظر می‌رسد نهایی باشند در حال آزمایش در آلمان دیده شده است که این یعنی به‌زودی طی ماه‌های آینده شاهد رونمایی رسمی این باواریایی قدرتمند خواهیم بود. تولید XM نیز اواخر امسال در کارخانهٔ ب‌ام‌و در کارولینای جنوبی آغاز خواهد شد. ازجمله رقبای این ماشین در بازار می‌توان به تسلا مدل X پلاد، لامبورگینی اوروس، بنتلی بنتایگا، آستون‌مارتین DBX و پورشه کاین توربو S هیبریدی اشاره کرد. بدون شک قیمت XM هم با مشخصات آن همخوانی خواهد داشت و بنابراین تعجبی ندارد که به گران‌ترین محصول ب‌ام‌و تبدیل شود و اولین ساختهٔ این شرکت باشد که از مرز ۱۵۰ هزار دلار فراتر می‌رود.

خب نظر شما در مورد طراحی جنجالی ب‌ام‌و XM چیست؟ آیا این خودرو شایستگی عنوان اولین محصول مستقل بخش M را دارد؟
ایلمان
از نظر من ایراد اساسی که داره اینه که جلو پنجره خیلی بزرگه و شبیه دماغ شده ( البته چندین برابر دماغ )
shirko
به نظر من خیلی با ابهت و خشن طراحی شده .
Clean energy (بر باعث بانیش…)
ایرانیا الان:
اه اه چقد جلوپنجره اش بزرگه، بده، یقینا شکست میخوره، ۱۰۰ تا هم نمیفروشه، بی ام و روبه مرگه، دوران طلایی بی ام و کجاست! و…
آمار فروش سال:
پرفروش ترین😂
الانم کامنتا رو خواهم خواند تا ببینم چی می گید
ولی من واقعا خوشم اومده ازش… قلدره❤ هیکلیه❤
ایلمان
داش ما نمیگیم بی ام و بده ولی خداییش جلو پنجره این ماشین واقعا بزرگه
Clean energy (بر باعث بانیش…)
خب دوست عزیز
نظر هیچکدوم ازما مهم نیست چون غرب خوشش اومده بی ام و و شرکتای دسگه بع نظرات بقیه اهمیت نمیدن چون فروش مهمه و سود
RKH7787
دیگه گنده تر از استفنسن که نداریم
نظر اونم مهم نی؟
مردیم از خوشی
اووووف این دیگه اخر خراب کردنه از جلو پنجره بگیر تا چراغ های عقب حتی اگزوز !!!
NAVID۰۰۹۸
به نظر من که ارزش نداره ، میدانید چَرا ؟!
چون هَمَش ۹۰ هزار دلار گرانتر از رقیبش فونیکس تیگو ۸ هستش و این نشون میده با ۶۰ هزار دلار در ایران هنوز هم میشه سلطان تیگو ۸ خرید و سوار شد !
آقا ، درود بر شرفتان ، کی میشه زنبیل گذاشت توصف و خریدش !
آقا یه چیزی بگم ، اینکه از این به بعد بیایم ببینیم از نظر قیمتی چه خودرویی تاب رقابت با این اعجوبه‌ی کثافت زده‌ی چینی را دارد که قشنگ مردم ما رو … فرض کردند چون خودمان با خرید کردنمان اجازه به این بیشرفان داده‌ایم !
مسخرم میکنید ، اما ایرانی بخرید ولی این چینی‌ها را نگیرید که حداقل خودمان به ریش خودمان بخندیم و نه اون لاشخور چینی با اون تاجر مافیای ایرانی که پوست مردم خودش را آتیش میزنه !
من که میگم تا رِنج یک میلیون دلار هیچ خودرویی تاب رقابت با این کثافت چینی را ندارد !
عزیزان ، وقتی این خودرو میشه ۱/۷۵۰ ، یعنی از بعد عید در ایران باید منتظر سانتافه‌ی ۲۰۱۵ چند لکه رنگ باشید با قیمت بالای دو میلیارد و پراید بالای ۲۰۰ میلیون !
این قیمت زدن روی چینی که فقط مربوط به خودش نمیشه لاکردار ، پله به پله بقیه را همتراز میکشه بالا !
متاسفم ، متاسفم برای هر کسی که این خودرو را میخره و با لگد میزنه زیر سفره‌ی تک به تک هر ایرانی !
زندگی در ایران با این شرایط مثل بازی دومینو میمونه که با هر حرکت حتی کوچک و نادیده ، زندگی بقیه را هم به آتش میکشند !
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
آقا نوید ما شدیم بازیچه مافیا ، هممون مهره های شطرنجی هستیم که تمام حرکاتمون تحت کنترله ، فقط فرقمون اینه که اونی که با پول واقعا حلال پولدار شده ، وزیر و شاهه و اون بنده های خدایی که نون شب ندارن سربازن ، ایتا از دیدگاه خودشون با هم فرق دارن درصورتی که هر دوشون یه وظیفه دارن ، اطاعت کردن ، دیگه کار از ایستادگی گذشته نوید جان اونموقع که باید ایستادگی میکردیم ، ایستادگی نکردیم ، دیگه تنها کاری که از دستمون در این شرایط برمیاد اینه که یه قدرت خارجی کمکمون کنه ، وگرنه ما زورمون نمیرسه ، سال ۱۴۰۰ وضعیتش مثل چندسال پیش نیست که دوباره از خودروساز ها چیزی نخریم و اونا هم بگن چشم ، اونموقع همه چی فرق داشت ، اونموقع جایگزین بود و تا این حد انحصار نبود ، میشد بجای ۴۰۵ ، سیلو خرید تا چشم خودروساز ها دراد ، میشد بجای ۲۰۶ ، گل خرید ، میشد بجای سمند ۳۲۳ خرید ، میشد با گذاشتن ۱۰ میلیون روی بودجه ای که به چینیها میدادیم کره ای خرید ، اما الان چی ؟ حداقل برای خرید یه النترای کره ای باید دوبار ایکس ۳۳ بخری ، همه نمیتونن اینکارو کنن و مردم از فداکاری میترسن ، میترسن به قول شما ایرانی ارزونتر بخرن ولی بخاطر تورم که درصدیه ، اون ایکس ۳۳ بیشتر از دنا گرون شه ، دوست ندارن دنا سوار شن و راستم میگن بنده های خدا ، بالاخره هر کی دوست داره حداقل یه بارم که شده بعد اینهمه زحمت و مشغت یه ماشین حالا بگیم شاسی بلند سوار شه ، ما الان بجایی رسیدیم که نه راه پس داریم و نه راه پیش ، تنها راهی که مونده …….. هیچ راهی نیست ، من که دیگه چندان امیدی ندارم ، شخصا میخوام دانشگاهم که تموم شد و مدرک دکترام رو که گرفتم یه فکری به حال مهاجرتم بکنم ، ولی خداشاهده کی دوست داره وطنشو رها کنه ؟ ولی چاره ای نیست
NAVID۰۰۹۸
چه میشه گفت !
چه میشه کرد !
پس با این اوصاف بخریم !
نه !
این دیگه نهایت بیشرمانه بودن است !
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
درکت میکنم مرد ، منم گیجم ، هر چند ما با چندسال سکوتی که کردیم حجت رو بر بیشرمی تمام کردیم ولی هنوزم گیجم ، بخریم یه جوره ، نخریم یجوره
Clean energy (بر باعث بانیش…)
آقا نوید ببینید توی بازار چینیا واقعا نسبت به وطنیا بهتر عمل کردن
کمتر کسی براش مهمه چینی باشه یا غیر چینی توی اون رنج ۴۰۰ ۵۰۰ میلیون میخواد بین بد و بدتر انتخاب کنه، کدوم بهتره؟ قاعدتا بد!
ولی زد بالای یه میلیارد دیگه تا وقتی ژاپنیا و کره ای ها هستن چرا برم پول بدم به اون؟ یقینا هرکی تا یک میلیارد با بالا بخره همینو میگه و یکم سرچ میکنه میبینه چقدرررر کیفیت اونا نسبت به چینیا بهترن پس با کیفت رو میخره
چینی های داخل ایران واسه رقبای ایرانی زرنگن واسه کره ای ها و ژاپنیا موش میشن
NAVID۰۰۹۸
دوست عزیز
صحبت من سر کلاه گشادیه که دارند سر ملت میگذارند !
همه جای این دنیا ۲۰ هزار دلاره ( حدود ۶۰۰ میلیون ) و با التماس به مشتری میفروشتند ( توجه کنید : میفروشند ، گروگان‌گیری نمیکنند ) !
الان دیدم در سایت‌ها عربستان و امارات با تخفیف به پول ما در میآید ۵۵۰ میلیون با التماس و مسئولان چری کفِ پای عرب‌ها را هم لیس میزند تا بلکه نیم نگاهی به خودروهایش داشته باشند و در عوض ما … !
عزت نفس یعنی چه !
دوستان ، دو حالت داره :
۱- یا لگن ایرانی بخرید و حداقل حمایت کنید از این لگن‌ها اما چینی نخرید تا آن‌ها را ظالم‌تر نکنیم بر علیه ملت خودمان !
۲- یه خودروی کره‌ای و ژاپنی بخرید و اوورحالش کنید تا بفهمید حتی پکیده‌ی خودروهای کره‌ای و ژاپنی هم شرف دارد به بهترین‌های چینی که در ایران فرو میکنند !
حالا اگر هاوال یا جیلی بود یه چیزی ، نه این شرکت مضخرف با اون همه پلاستیک آشغال و اون صدای دری که انگار صدای در گاری هستش !
امروز و حالا ، در این رنج قیمت خیلی انتخاب‌ها داریم ، اما مطمئناً با این اعلام قیمتی که برای این لگن چینی دیدیم ، در آینده منتظر پرواز قیمت خودروهای این رده قیمتی کره ژاپنب در این رنج باشید که در آن وقت گرانتر شده‌اند !
همان توسان و اسپورتیج مدل ۲۰۰۹ هم شرف به این دارد ، چه برسه به اینکه امروز با این پول میشه موهاوی و وراکروز خرید که یه پیچ چرخش هم شرف دارد به این !
تازه خودروهای سدان اینقدر داریم که گفتنش طولانی میشه !
دوستان با شما نیستم چون شما خودروشناس هستید کم یا زیاد ، اما تو رو بخدا به اون کسی که میخواهد این را بخرد بگویید و مطلعش کنید !
محمد امین اسکندری
فروشش حسابی پایین خواهد بود
محمد امین اسکندری
Bmw با همون جلو پنجره قبلی هم خوب بود و نیازی به این همه تغییرات نداشت
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
عقیش انگار داره شلوارش رو بالا میکشه ولی هنوز بالا نیومده.طرف میگه چونکه خوب میفروشه پس تمام دنیا اشتباه میکنن و ماشین خوشگلیه.عزیز من ال۹۰ هم خوب میفروشه هر کی داره علاقه به فروشش نداره و راضیه ولی ظاهرس چه داخل چه بیرون به فاجعه حساب میشه.ولی ماشین مقاوم کم استحلاک برو کم مصرف جاداره و میشه ظاهرش رو ندید گرفت.
مهردادکمال
من یکی خوشم اومد واقعا با ابهت شده یه معجونی از پرفورمنس، خشونت، لاکچری و خاص که حسابی ادرنالین رو بالا میبره احتمالا بتونه رکوردهای لامبورگینی اوروس، بنتلی بنتایگا، آستون‌مارتین DBX رو چه توی فروش و چه توی رکوردهای دینامیکی شکست بده
من به این بی ام و خوشبینم
ARMAN
کاش فقط یه کانسپت بود
جلو پنجره سه گوش
آلفا بازا بیان وسط قرش بدن خدایی طراحی این کجا طراحی آلفا توناله کجا
Aboalfazl demon
به نظرم اگه نسخه تولیدی این باشه
نسبت به کانسپت خیلی بهتر شده
اما هنوز هم یه جوریه خوشگل نیست
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari