درحالی‌که بی‌ام‌و برنامه‌های الکتریکی سازی خود را با جدیت پیش می‌برد اما خودروهای درون‌سوز هنوز هم اولویت این شرکت محسوب می‌شود. گروه بی‌ام‌و در سال ۲۰۲۵ یک پلتفرم الکتریکی و کاملاً جدید با نام Neue Klasse یا به اختصار NK را معرفی خواهد کرد. اولین خودرویی که از این پلتفرم استفاده خواهد کرد طبق شنیده‌ها نسل بعدی سری ۳ است که به نسخه NK1 این پلتفرم مجهز خواهد شد. پس از آن نیز شاسی‌بلند X3 جدید با این معماری تولید شده و به تدریج محصولات دیگری هم با استفاده از پلتفرم NK راهی خط تولید خواهند شد.

فرانک وبر رئیس بخش تحقیق و توسعه بی‌ام‌و در مصاحبه با اتو موتور اند اسپورت به برنامه‌های شرکت درباره پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی اشاره کرده است. تا سال ۲۰۳۰ همه بازارها آماده پذیرش خودروهای الکتریکی نخواهند بود و عضو هیئت‌مدیره بی‌ام‌و معتقد است بازار هنوز نیازمند محصولات درون‌سوز این خودروساز خواهد بود. به همین خاطر بی‌ام‌و به تولید پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی مدرن و بسیار کم‌مصرف ادامه خواهد داد.

به منظور هماهنگی با قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه و دیگر فاکتورها، بی‌ام‌و به بهبود پیشرانه‌های خود خواهد پرداخت. وبر گفته نسل کاملاً جدیدی از پیشرانه‌ها در آینده تولید خواهند شد که شامل نمونه‌های ۶ و ۸ سیلندر هم هستند. وبر همچنین قول مصرف سوخت کمتر پیشرانه‌های ۶ سیلندر جدید را داده است. به لطف بهبود راندمان بی‌ام‌و قادر خواهد بود در طول سال‌های آینده پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی را در بازارهای مختلفی ارائه کند. این پیشرانه آلایندگی دی‌اکسید کربن بسیار پایینی خواهند داشت و یک راه‌حل خوب برای افرادی خواهند بود که آمادگی انتخاب خودروهای الکتریکی را ندارند.

قطعاً بی‌ام‌و با انتخاب این استراتژی خود را از سایر برندها متمایز می‌کند. برای مثال نسل بعدی بی‌ام‌و M5 G90 در سال ۲۰۲۴ و با قوای محرکه پلاگین هیبریدی که شامل نیروگاه ۸ سیلندر است عرضه خواهد شد. M5 جدید شاید تنها خودروی کلاس خود با پیشرانه ۸ سیلندر خوش‌صدا باشد. البته که باواریایی ها تعهد کاملی به الکتریکی‌ها دارند و وبر در مصاحبه خود به جزئیات برنامه‌های الکتریکی شرکت نیز اشاره کرده است.
legatuspropraetore
اصل کار به نظرم همینه نه بیای به زور جمع جور کنید ،خوب اینه که هر دو هم الکتریکی و هم موتور های درون سوز در کنار هم تولید بشن که راحت کسی بتونه چیزی که می خواد بگیره ،تازه روی موتور هیدروژنی هم درونسوز هم پیل سوختی هم به عنوان فناوری جدید کارکنن درست مثل الکتریکی که روش کار کردن
میثم
باریکلا
کاملا حرکت درستیه
mm-yarlou
آفرین فقط قول بده طراحیت رو هم درست کنی
720s
طراحیش به جز جلو پنجره خوب بده
Bilbo
همون جلوپنجره هم بنظرم خیلی هیت نشده. این چند وقت اخیر تو نظرسنجی های ب‌ام‌و تو استوری هاش، سری جلو پنجره های بزرگ جدید با فاصله انتخاب اول بودن. فارق از زشتی و زیبایی ک سلیقه ای هست، یونیک بودن این ب‌ام‌و ها تو ترافیک شهری واقعا شدن بالایی داره. یعنی قشنگ خودشونو از ب‌ام‌و های دیگه جدا کردن. بنظرم سیاست بدی نبوده من سرچ نکردم ببینم آمار فروش ام۳ و سری چهار و ام ۴ نسبت به نسل قبل چطور بوده. ولی مطمئنم کاهش فروشی هم اگه بوده به اون شکل چشمگیر نیست. چون بهر حال هنوز اسم بزرگ ب‌ام‌و روی خودرو هست و خریدار هم خواهد داشت. چون همه چیز فقط اون جلو پنجره نیست. تو تک تک فاکتورهای دیگه جزو بهترین های کلاس خودشونن، اگه بهترین نباشن
امین
جلو پنجره و بخصوص طرح جلو جدید M3, M4 اونقدر برای بعضی از طرفداران ش غیر قابل پذیرش بود.
که توی فروم های آلمانی و انگلیسی مدتها درموردش بحث بود.
M340i با پکیچ کربن M و آیرودینامیک که سپر جلو و عقب و درب صندوق رینگ ترمز و تعلیق عوض میکنه و ظاهر ش خیلی زیبا میشه ، یاد نسل های قدیم واسه طرفداران زنده میکنه.
برای من که M3 e46 هنوز زیباترین هست ، طرح جدید M3 جذاب نیست
E46 نقطه اتصال سنت و مدرنیته در سری ۳ بود
کاش باز برگردیم به همون طرحهای زیبا
که با معرفی هر مدل جدید منتظر یه شاهکار بودیم.
ولی الان ….؟؟؟؟!
امین
باید نسل جدید سری ۵ و ۷ ببینی
فقط جلو پنجره نیست. فیس جلو کلا متحول کردن
چراغهای اصلی روی سپر. چراغ عقب باریک
اصلا یه وضعی
8797
خیلی خوبه این ایده
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari