جک E-JS1 که در جایگاه یک هاچ بک اقتصادی و برقی قرار دارد، امروز با پلاک گذر موقت در ستاد تحویل شرکت کرمان موتور دیده شده است. آن طور که منابع آگاه می گویند، کرمان موتور این خودرو را جهت انجام تست های فنی به ایران آورده و احتمال دارد تا آن به عنوان یک محصول تمام برقی به بازار معرفی کند.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، کرمان موتور از سال گذشته پروژه عرضه محصولات برقی را در دستور کار خود قرار داده است. یکی از پروژه های جاری این شرکت با مشارکت گروه مپنا و شرکت مکو (زیرمجموعه گروه مپنا) برای برقی سازی جک J4 در دست انجام است. حال کرمان موتور در کنار این پروژه بومی جهت عرضه سدان برقی جک J4، هاچ بک تمام برقی E-JS1 را به ایران آورده و از امروز (۲۶ دی ۱۴۰۰) با پلاک گذر موقت تست های فنی و جاده ای آن را آغاز کرده است.
در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از هاچ بک های اقتصادی و الکتریکی جک بپردازیم که در صورت ورود خودروهای برقی به کشور، امکان ورود این خودرو نیز بسیار بالاست؛ به سراغ جک E-JS1، یکی از محصولات احتمالی کرمان موتور، می رویم.
کمپانی جک را باید از آن دسته خودروسازان چینی دانست که همواره سعی کرده است با سلایق و نیازهای روز بازار بین المللی پیش رود و این امر را می توان در تغییرات زبان طراحی این برند و همچنین ساخت محصولات صد در صد الکتریکی توسط این کمپانی مشاهده کرد.
این روزها اکثر خودروسازان دولتی و خصوصی در ایران به فکر عرضه محصولات پلاگین هیبریدی و یا صد در صد الکتریکی افتاده اند؛ از تارا الکتریکی گرفته تا آیتو M5 (آیتو ساختاری پلاگین هیبریدی دارد اما عملکرد آن الکتریکی است).
در این بین، به نظر می رسد دو کمپانی مدیران خودرو و کرمان موتور هم به فکر معرفی یک محصول برقی افتاده باشند.
مدیران خودرو با آریزو ۵ الکتریکی به طور تقریبی دستش رو شده است، اما محصول برقی کرمان موتور هنوز اندکی نامشخص است.
اکنون به بررسی جک E-JS1، یکی از محصولات احتمالی کرمان موتور، می پردازیم.
جک E-JS1 در اصل نسخه الکتریکی جک S1 محسوب می شود‌. هاچ بکی جذاب، متفاوت و الکتریکی که ردپای فولکس واگن نیز در طراحی ظاهری و فنی این خودرو تا حدودی دیده می شود.
در نمای جلوی خودرو، سبک طراحی سپر و چراغ ها و نوار پیوندی چراغ ها ما را به یاد فولکس واگن آپ می اندازد.
در نمای کناری، بدنه دورنگ خودرو و رینگ های آن، که طرحی جالب توجه دارند، بیش از هر چیز دیگری به چشم می آید و در نهایت، به بخش انتهایی خودرو می رسیم که طرحی نسبتاً مستقل دارد و سپر عقب در هماهنگی کامل با سپر جلو شکل گرفته است.
در نمای داخلی نیز مانند ظاهر خودرو با طرحی به روز مواجه هستیم؛ بخش مانیتور و دریچه های تهویه شباهت بسیار زیادی به کراس اوور بزرگ این خودروساز،‌ جک S7 پرو یا همانKMC K7 ، دارد و غربیلک فرمان نیز خوشبختانه طرحی متفاوت با غربیلک استفاده شده در سایر محصولات این خودروساز نظیر T8، S5، S3  و… دارد.
نکته جالب دیگر آن که، در بخش هایی از داشبورد و تودری ها و همچنین دوخت صندلی ها از رنگ های متناسب با رنگ بدنه خودرو استفاده شده است.
جک E-JS1 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۳۶۵۰، ۱۶۷۰ و ۱۵۴۰ میلی متر است و فاصله محوری آن هم برابر با ۲۳۹۰ میلی متر است.
همچنین فضای صندوق بار این خودرو نیز عدد ۱۲۱ لیتر است که از هاچ بکی با چنین ابعادی بیش از این نیز انتظار نمی رود.
از امکانات جک E-JS1 می توان به مواردی همچون سیستم ورود و استارت بدون کلید، دو عدد ایربگ، سنسور پارک و دوربین عقب، تریم داخلی چرمی، سیستم مالتی مدیا، میرور لینک، بلوتوث، سیستم تهویه اتوماتیک، چراغ روز، کلاستر دیجیتالی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم پایش باد تایر ها، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، دستیار کمکی راننده، کروز کنترل و… اشاره کرد.
برای جک E-JS1 از یک پیشرانه الکتریکی استفاده شده است. این پیشرانه قادر به تولید ۶۲ اسب‌ بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌ متر گشتاور است. باتری لیتیوم آهن فسفات با ظرفیت ۳۰.۲ کیلووات ساعت نیز وظیفه تأمین نیروی این پیشرانه را برعهده دارد. محدوده برد جک E-JS1 نیز براساس چرخه  NEDC، حدود ۳۰۲ کیلومتر اعلام شده است و زمان شارژ سریع این خودرو نیز ۴۰ دقیقه است.
این خودرو هم اکنون در برخی از کشورها، نظیر برزیل، با حدود قیمت ۲۸ هزار دلار به همراه شارژر پورتابل عرضه می شود و ورود آن به ایران نیز دور از ذهن به نظر نمی آید.
رضا صفرآبادی فراهانی
پایگاه خبری اسب بخار
برای جک E-JS1 از یک پیشرانه الکتریکی استفاده شده است. این پیشرانه قادر به تولید ۶۲ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌ متر گشتاور است.
این خودرو هم اکنون در برخی از کشورها با حدود قیمت ۲۸ هزار دلار به همراه شارژر پورتابل عرضه می شود.
با توجه به سیاست های کرمان موتور :))) قیمت احتمالی در ایران نزدیک به ۱۸۰۰ تا ۲ میلیارد……..
بنویس ۲۸ هزار دلار بخون ۵۰هزار دلار
من میپسندم ماشینهای برقی رو ای کاش همه پمپ بنزینا جمع بشن به جاش پارکینگ شارژ خودرو بیاد مثلا پارکینگ های چند طبقه شارژ رایگان هم بزارن(حداقل تا اوایل عرضه) قطعا استقبال میشه
خوب در ایران این ماشین اقتصادی محسوب نخواهد شد….لاکچری محسوب میشه







در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
با توجه به سیاست های کرمان موتور :))) قیمت احتمالی در ایران نزدیک به ۱۸۰۰ تا ۲ میلیارد……..
بنویس ۲۸ هزار دلار بخون ۵۰هزار دلار
من میپسندم ماشینهای برقی رو ای کاش همه پمپ بنزینا جمع بشن به جاش پارکینگ شارژ خودرو بیاد مثلا پارکینگ های چند طبقه شارژ رایگان هم بزارن(حداقل تا اوایل عرضه) قطعا استقبال میشه
خوب در ایران این ماشین اقتصادی محسوب نخواهد شد….لاکچری محسوب میشه






source

توسط autokhabari