سیستم خودران کمپانی جنرال موتورز یکی از بهترین سیستم های خودران بازار است و از سال آتی حتا بهتر هم خواهد شد. اخیراً جنرال موتورز اعلام کرده است سیستم پردازشی این کمپانی دارای پلت فرم کوالکام اسنپ دراگون خواهد بود که از توانایی پردازشی بسیار قوی‌ای برخودار است.
جنرال موتور قصد دارد برای سال ۲۰۲۳ سطح جدیدی از سیستم خودران خود با نام اولترا کروز را به بازار عرضه کند. جنرال موتور ادعا دارد این سیستم در برگیرنده ۹۵ درصد جاده های ایالات متحده است و در حقیقت، در بسیاری از سفر ها نیاز به دخالت انسانی ندارد، اما با این حال، در سطح ۲ سیستم های خودران قرار می گیرد زیرا همچنان راننده بایستی هوشیار بوده و تمام اتفاقات را زیر نظر داشته باشد. سیستم های خودران سطح یک، که به چراغ خاموش معروف هستند، سیستم های گران قیمت تری هستند که همچنان راه تکامل را می پیمایند. با این وجود، جنرال موتورز اشاره داشته است که سیستم اولترا کروز این شرکت توانایی کنترل و پایش دائمی ترافیک را دارد. همچنین می تواند مسیرهای ناوبری را دنبال کند و محدودیت های سرعت را نیز اعمال کند. تغییر خطوط بر حسب نیاز و همچنین گردش به چپ و راست و اجتناب از سایر اشیا و پارک در یک محل مطمئن از دیگر توانایی های این سیستم خودران است.
اما تمام این اتفاقات توسط یک سیستم فوق العاده قوی دریافت، پایش و آنالیز می شود. این سیستم دارای یک جفت تراشه اسنپ دراگون SA8540P و همچنین یک شتاب دهنده SA9000P است. با یک حساب سرانگشتی می توان دریافت این سیستم توانایی پردازشی حدود ۲۰۰ لپ تاپ رده متوسط را داراست. این سیستم باید بتواند در کسری از ثانیه اطلاعات را دریافت، برنامه ریزی، محلی سازی کند و در نهایت، اجرا کند. این عمل باید مکرراً صورت گیرد، علاوه بر این ها، نقشه برداری و نظارت بر راننده از دیگر وظایف این سیستم است. همچنین این سیستم قابلیت به روزرسانی های سریع را نیز خواهد داشت تا طول عمر استفاده از این سیستم نیز زیاد باشد. جنرال موتورز اعلام کرده است ابتدا این سیستم بر روی تولیدات کادیلاک نصب می شود و سپس به مرور در سایر برندهای زیرمجموعه نیز نصب خواهد شد.
علی عشقان ملک
پایگاه خبری اسب بخار







در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari