اگر از معدود افرادی هستید که نقش پر رنگ فناوری را در زندگی امروز پیش بینی کرده بودید باید به شما تبریک گفت چون بسیاری حتی قدرت تصور این را هم نداشتند که روزی یک گوشی همراه کوچک به جعبه ابزاری همه کاره در زندگی امروز ما بدل شود.
صفحه لمسی گوشی‌های هوشمند مملو از تصاویر کوچکی است که هر یک مختص به کاری طراحی شده و هر روز هم هزاران اپلیکیشن جدید با این تصاویر رنگی در اختیار ما قرار می‌گیرند. عباراتی مانند «کافی است اپلیکیشن خاصی را نصب کنید تا از خدمات یکی از برگترین شرکت‌ها استفاده کنید» از جمله مصطلح‌ترین جملات فراخوان است که ما را به استفاده از این دنیای مجازی دعوت می‌کنند.
سوال اصلی اینجاست، چه شد که ما از این امکانات استقبال کرده‌ایم؟ مگر خدمات در گذشته چه کمبودی داشته؟ و یا اپلیکشین‌ها مگر در نهایت همان خدمات معمول را به ما ارایه نمی‌دهند؟ 
اگر بخواهیم به این سئوالات پاسخ دهیم به یک کلمه کلیدی می‌رسیم. کلمه‌ای که در دنیای پُر سرعت امروز، همه به آن وابسته هستیم و آن هم «زمان» است.
دلیل استقبال ما از اپلیکشین‌ها و خدماتی که از طریق فناوری اطلاعات در اختیار ما قرار می‌گیرد، صرفه‌جویی در زمان است و تفاوت خدماتی که از این طریق به ما ارایه می‌شود هم، همین نکته است. شما سریع‌تر، آسان‌تر و مطمئن‌تر از گذشته می‌توانید خدمات مورد نیاز خود را فراخوان کرده و از آن بهره‌مند شوید و همین مسئله، تحولی عظیم در اقتصاد محسوب می‌شود زیرا یکی از بزرگترین عوامل هزینه بر برای بنگاه‌های اقتصادی، زمان لازم برای ارایه یک کالا یا خدمت است.
امروزه، هم تولیدکنندگان و هم مصرف‌کنندگان کالاها و خدمات، به آسانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه و انرژی می‌توانند کالا و خدمات مورد نظر خود را مبادله کنند.
خدمات اپلیکیشن‌ها دیگر محدود به موقعیت‌های معمول و روال عادی زندگی نبوده و در موقعیت‌های اضطراری و وقتی شما نیاز به کمک دارید، به امدادرسان شما تبدیل شده‌اند.
برای همه ما دسترسی به خدمات خودرویی در شرایطی که با نزدیک‌ترین منطقه مسکونی، کیلومترها فاصله داریم یک کابوس است، به خصوص اگر سررشته‌ای از مکانیکی خودرو نداشته باشیم و یا اگر که دانش کافی داریم امکان دسترسی به ابزار و قطعات لازم برای عیب‌یابی و رفع عیب خودرو نداشته باشیم.
یکی از مرزهای خدماتی که در این بخش شکسته شده، فراخوان امدادخودرو ایران از طریق یک اپلیکیشن ساده است که حتی بدون نیاز به برقرار تماس تلفنی به شما امکان می‌دهد در شرایطی که در کابوس خرابی خودروگیر کرده‌اید از خدمات امدادخودروایران برخوردار شوید.
اپلیکیشن «بسپر»، ضمن آنکه زمان امدادخواهی را کاهش داده و فرایند ثبت درخواست را آسان کرده است، به شما این امکان را می‌دهد که در هر لحظه و در هر کجای ایران تنها در صورت دسترسی به شبکه اینترنت از خدمات خودرویی مورد نیاز خود برخوردار شوید.
با استفاده از اپلیکیشن «بسپر» برای دریافت خدمات خودرویی، به جای تماس با شماره ۰۹۶۴۴۰ و ارتباط با اپراتور مرکزتماس، با ثبت مشخصات خودرو و تعیین ایراد خودرو و موقعیت مکانی، اعزام هوشمند امدادگر از طریق این اپلیکیشن انجام می‌شود. 
مسعود قنبری مدیر سیستم‌ها و فناوری اطلاعات نیز با اشاره به همکاری تیم متخصص و استفاده از آخرین فناوری‌های روز و متدهای روز   Scrum Agile ، DevOps  و همچنین بروزرسانی زیر ساخت ارتباطی و دیتاسنتر و ایجاد بستر امن و پایدار از جمله BGP برای ارایه خدمات به مشتریان خبر داد. 
برای در امان ماندن امدادخواه از آسیب امدادهای متفرقه، با ثبت درخواست امداد از طریق اپلیکیشن بسپر امکان مشاهده مشخصات امدادگر اعزام شده فراهم شده و حتی موقعیت مکانی امدادگر نیز به صورت زنده قابل مشاهده است، بخش جالب ماجرا امکان تماس دو طرفه با امدادگر از طریق سرویس MASK مشتری در اپلکیشن فراهم هست و اطلاعات تماس مشتری محرمانه باقی می ماند.
با ثبت شروع امدادرسانی توسط امدادگر، پایش و بهبود مستمر فرایند امدادرسانی و همچنین کاهش زمان انتظار مشتری بر دریافت خدمت، از جمله دغدغه‌های امدادخودروایران است که به صورت آنلاین مورد بررسی قرار می‌گیرد.
اما یکی از چالش های خدمات این است که شما پیش از این مجبور بودید ترکیبی از مراودات کاغذی و دیجیتال را برای دریافت خدمات و در نهایت پرداخت هزینه خدمات داشته باشید که در شرایط کرونا این موضوع برای بسیاری از ما استرس‌زا و ناراحت‌کننده است و خود می‌پرسیم آیا فاکتور کاغذی که دریافت می‌کنیم، امکان آلودگی ندارد؟ یا حتی تا فاکتور را به ما می‌دهند نگرانیم که اگر فاکتور مفقود شود و ما به آن نیاز داشته باشیم چه باید بکنیم؟
راه حل «بسپر» برای همه این نگرانی‌ها، دیجیتالی کردن و ثبت و ضبط الکترونیکی این فاکتورها است به‌صورتی که مشتریان در هر زمانی که نیاز به این فاکتورها داشته باشد تنها با مراجه به گوشی همراه خود می‌توانند صورتحساب را مشاهده و یا ارسال کند.
برای این کار در دستگاه کارت‌خوان امدادگر، پیش فاکتور به رویت مشتری می‌رسد و مبلغ از طریق کارت‌خوان و درگاه‌های اینترنتی قابل پرداخت خواهد بود.  
به لطف فناوری‌های آنلاین و زیر ساخت ERP شرکت امدادخودروایران، علاوه بر رهگیری خدمات ارایه شده، صورتحساب قطعات و اجرت امدادگر تسهیم درآمد برای ذی‌نفعان از محل درگاه‌های پرداخت رسمی شرکت فراهم شده و این موضوع، رضایت امدادگر را نیز در بر خواهد گرفت.
به منظور شفاف‌سازی هرچه بیشتر خدمات امدادخودروایران در اپلیکیشن بسپر، مشتری می‌تواند قبل از نهایی شدن خدمات مورد نظر (از قبیل حمل، باتری، سوخت رسانی، پنچرگیری و تعویض زاپاس و …) با مشاهده پیش فاکتور، از مبلغ نهایی خدمت دریافتی خود مطلع شود.
با وارد کردن شماره شاسی، کیلومتر کارکرد خودرو و مشخص کردن نوع خدمت مورد نیاز، درخواست خود را ثبت کنید تا فرایند امدادرسانی آغاز شود.
رضایتی که لحظه به لحظه رصد و خدماتی که آنلاین پایش می‌شوند
با اتمام امدادرسانی و پرداخت هزینه پایان کار، وظیفه امدادخودرو ایران تمام نمی‌شود. پس از اتمام امدادرسانی، لینک نظرسنجی از طریق پیامک برای امدادخواه ارسال می‌شود. نظرسنجی روی داشبوردهای مدیریتی برای ذینفعان به صورت آنلاین نمایش داده می‌شود و اقدامات بهبود به صورت مستمر انجام می‌شود.
در این بخش، از امدادخواهان درخواست می‌شود تا با ثبت نظرات خود، امدادخودروایران را در بهبود فرایندها یاری کنند.
بهترین راه همکاری شما با امدادخودرو ایران، اعلام نظرات، پیشنهادات و انتقادات از فرآیند ارائه خدمت است تا با بررسی و اصلاح آن، مسیر بهتری برای ارائه خدمت به هموطنان در سراسر کشور رقم زنیم.
ابراهیم رنجبر قائم مقام سیستم‌ها و فناوری اطلاعات شرکت نیز درخصوص مهمترین موضوع در راستای به‌روز رسانی زیر ساخت و استفاده از فناوری‌های روز و استراتژی ایجاد محصول برپایه خدمات فناورانه و بر اساس نکات زیر عنوان کرد:
۱٫ بهبود سرعت ارائه به بازار 
۲٫ یکپارچه‌سازی و تحویل مستمر
۳٫ محیط‌های عملیاتی پایدارتر 
۴٫ افزایش کارایی 
۵٫ خلاقیت و نوآوری 
۶٫ به‌روز رسانی فناوری مالی و منابع سازمانی 
بازاریابی و تبلیغات نوین محتوایی در امدادخودروایران
شرایطی را تصور کنید که برای حضور به محل کار سوار خودرو شده و ماشین استارت نمی‌خورد. از طریق اپلیکیشن بسپر درخواست خود را ثبت، امدادگر اعزام شده و مشکل خودرویتان مرتفع می‌شود.
از این جا به بعد، مسئولیت اجتماعی امدادخودروایران رنگ دیگری گرفته و با ارسال لینک‌های مفید یا از طریق اپلکیشن، اطلاعات لازم را درخصوص نگه داشت باتری را در اختیارتان قرار می‌دهد.
امدادخودروایران با طراحی الگوریتم‌های هوشمند بر روی خدمات، نکات مورد نیاز نگه‌داشت خودرو را برای امدادخواهان ارسال می‌کند.
ارسال نکات حفظ و نگه‌داشت باتری و همچنین چندین محتوای دیگر برای خدمات پرتکرار از جمله سرویس‌های دوره‌ای و پمپ بنزین نیز اجرایی شده و این شرکت تلاش دارد با اطلاع‌رسانی مناسب، هزینه‌های مالی ناشی از عدم آگاهی مشتریان درخصوص استفاده صحیح باتری و قطعاتی نظیر آن را کاهش دهد.  
گوش‌هایی که همیشه شنوای شماست
امدادخودروایران در خصوص امنیت مشتری قدم‌های اساسی برداشته است از آن جمله :
۱- رمز نگاری شماره تماس مشتری
۲- استفاده از تماس امن برای مشتریان و شماره‌گیری از شماره‌های رسمی شرکت با مشتری
۳- اطلاع‌رسانی به موقع و هدفمند در حین ارائه خدمت
۴- مرکز پاسخگویی هوشمند
علاوه بر شماره تماس سراسری ۰۹۶۴۴۰، از طریق راه‌های فناوری‌های روز تسهیل شده، علاوه بر ارسال پیامک نظرسنجی در پایان هر خدمت برای مشتریان، با استفاده از درگاه‌های وب سایتwww.096440.com  و همچنین اپلیکیشن بسپر امکان ارتباط و ارسال نظرات و پیشنهادات و انتقادات مشتریان عزیز ایجاد شده است.







در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari