در حراجی امسال ساتبیز که ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲ در آریزونا برگزار می‌شود سه دستگاه مرسدس ۳۰۰ SL ارائه خواهند شد که یک نمونه از نوع رودستر و دو نمونه از نوع گالوینگ هستند. یکی از این سه خودرو وضعیت خاص‌تری داشته و قیمتی بین ۷ تا ۹ میلیون دلار دارد. یک مرسدس ۳۰۰ SL گالوینگ بازسازی شده و نرمال در بازار امروز قیمتی بین ۱.۳ تا ۱.۵ میلیون دلار دارد. اگر چنین خودروهایی تحت مالکیت افراد مشهور باشند قیمت بالاتری خواهند داشت. برای مثال یک ۳۰۰ SL متعلق به کلارک گیبل در سال ۲۰۱۳ با قیمت ۱.۸۵ میلیون دلار فروخته شده است. اما ساتبیز تخمین می‌زند ارزش این مرسدس ۳۰۰ SL گالوینگ که مشاهده می‌کنید بین ۷ تا ۹ میلیون دلار باشد. دلیل این قیمت بالا چیست؟

از میان ۱۴۰۰ مدل کوپه تولیدی بین سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۷ تنها ۲۹ دستگاه دارای بدنه آلومینیومی هستند و این مدل که حراج می‌شود یکی از آن‌ها ۲۹ خودرو است. مشتریان ۳۰۰ SL در آن زمان می‌توانستند خودروی خود را با بدنه آلومینیومی سفارش دهند. به همین خاطر مرسدس فریم لوله‌ای را به بخش مسابقه‌ای فرستاد تا بدنه فولادی جای خود را به نسخه آلومینیومی بدهد. به همین خاطر وزن خالص خودرو از ۱۳۱۰ به ۱۲۰۳ کیلوگرم کاهش یافته است.

این مرسدس ۳۰۰ SL گالوینگ نه تنها به خاطر بدنه بلکه به خاطر پیشرانه هم خاص است. مالک اول در آن زمان پیشرانه قوی‌تر NSL با میل‌لنگ ارتقا یافته و نسبت تراکم بالاتر را سفارش داده بود. این تغییرات باعث شد قدرت پیشرانه از ۲۱۵ به ۲۴۰ اسب بخار برسد. تنها حدود ۲۸۰ دستگاه از این خودروها دارای پیشرانه یاد شده بوده‌اند و تنها بخش کمتری از آن‌ها از بدنه آلومینیومی و پیشرانه قوی‌تر استفاده کرده‌اند. به همین خاطر این مرسدس ۳۰۰ SL گالوینگ خودرویی بسیار انحصاری است و قیمت بالای خود را توجیه می‌کند.

شماره شاسی نسخه‌های کوپه با عدد ۱۹۸۰۴۰ شروع می‌شود. شماره شاسی مدل‌های دارای بدنه آلومینیومی از ۱۹۸۰۴۳ شروع شده است. خودرویی که در حراجی حضور خواهد داشت شماره شاسی ۱۹۸۰۴۳۵۵۰۰۳۳۲ دارد. مدلی که حراج می‌شود سیزدهمین خودرو از ۲۴ مدل دارای بدنه آلومینیومی تولیدی در سال ۱۹۵۵ است و توسط جوزف اف وکرل، راننده مسابقات و نماینده مرسدس در مراکش سفارش داده شده است. این خودرو ۲۷ می ۱۹۵۵ تولید و دو هفته بعد به مالک تحویل داده شده است. ساتبیز می‌گوید این خودرو تنها ۳۰۰ SL تحویلی در آفریقاست.

خودروی موردبحث از رنگ بدنه خاکستری نقره‌ای متالیک و کابین با پوشش آبی سود برده است. از جمله ویژگی‌های خاص آن می‌توان به اکسل عقب ۳.۴۲، سرعت شمار با حداکثر رقم ۲۷۰ کیلومتر در ساعت و رادیو بِکِر اشاره کرد. این ۳۰۰ SL گالوینگ در سال ۱۹۶۲ توسط مرسر دی هلمز خریداری و وارد آمریکا شده است. مالک دوم در سال ۱۹۷۵ آن را به جک جونیور فروخته است و او هم خودرو را به یکی از کمپانی‌های معتبر در زمینه بازسازی خودروهای کلاسیک سپرده است.

هزینه بازسازی این خودرو در آن زمان ۴۵ هزار دلار بوده است. پس از بازسازی خودرو در سال ۱۹۸۲ به یات چیک فروخته شده است. او خودرو را در مراسم‌های مختلفی به نمایش گذاشته است و در سال ۲۰۱۴ برای چهارمین بار خودرو فروخته شده است.

سامورایی | 武士
می ارزه به مولا
GT
از هر نظر شاهکاره
در زمان خودش مثل استون مارتین والکری در زمان حال بوده، مخصوصا فرم بدنه (چون هر دو در زمان خودشون از بدنه ای خاص و عجیب بهره میبرن، SL در اون زمان بدنه ای عجیب و غریب داشته درست مثل والکری که الان غیر طبیعی بنظر میرسه)
Aboalfazl demon
واقعا زیباس
من تو فورزا هورایزن یدونه کله غازیشو دارم
[email protected]@DRZ
ای جانم به این اثر هنری …
درهای گالوینگ و طراحی دلرباش به کنار ؛ کابینش هوش از سر ادم می پرونه ….
Dna
۱۹۵۴ این همه زیبایی!!! 😳
کسی اطلاع داره داخل کشور چند تا هست ازینا؟
ارش
تو اینستا یه پیجی هست به اسم classic_ cars- oldpic .اطلاعات خیلی خوبی در مورد ماشینهای کلاسیک داخل ایران داره اتفاقا از این مدل هم هست .classic_ cars _ oldpic
من⁦^_^⁩
ای خدای من
وای قلبم
حالا این هیچی
یکی از اون دو میلیون دلاریا میخواااام
با یه اس ال اس بخری بری یوتیوب سر سال خرج جفت ماشینا در میاد
کافر مقدس
۹ میلیون دلار میخره . میذاره یک گوشه ۲سال دیگه میفروشه ۲۰ میلیون دلار
همه کسایی م که رولزرویس میخرن استفاده نمیکنن با وجود ثروتمند بودن هی میخوابه ماشین هی گرون میشه چون لیمیتد فلسفه ش همینه
البته با۵مییلیون دلار میشه لامبورگینی وننوو هم خریدم و کلی استفاده کرد و قطعا به خاطر لیمیتدبودن چه کار کرده باشه چه نه در آینده گران میشه
الا که رولزرویس Boat Tail بیشتر از ۲۸ میلیون یورو هست ببین در آینده چقدر میشه تا ۱۰۰تا هم میره
من⁦^_^⁩
دقیقا
یه مشت سرمایه دار حتی نمی‌خوان برونن ماشینو
1123
البته رولزرویس ها بعضا دچار افت قیمت میشن ولی خب در مورد نمونه های تولید محدود، قضیه برعکسه
کیانوش
سمفونی نهم صنعت خودرو سازی
A … She just reminds Me of love … A
حقیقتا من واقعا از طراحی این ماشین بدم میاد خیلی زشته به نظرم.
GT
چه نغزست و چه خوبست و چه زیباست خدایا
ممد ژانگولر
این ماشین وقتی ساخته شد میگفتن متعلق به ۱۰۰ سال آیندست
فوق العادست
GT
ژانگولر عزیز مگه شما اون موقع به دنیا اومده بودین که بدونین چی میگفتن؟! 😂😄
ارش
شاهکار خلقت اصلا خدا انسان را به خاطر این مدل بنز آفرید .
بهنام
این ماشین تنها و تنها نه سال پس از ویرانی و غارت صنعت آلمان در جنگ جهانی دوم معرفی شد و اگه فقط دوسال صرف تحقیق و توسعه اش شده باشه یعنی اینکه یک شاهکار باورنکردنی از یک ملت منظم و مسمم .
NAVID۰۰۹۸
بهنام جان
به چه نکته‌ی جالبی اشاره کردید !
دقیقاً داشتم به این فکر میکردم که کشورهایی که در جنگ شکست خردند و پس از آن خودشان را در صنعت پیدا کردند و خودروهایشان را میشه شخصیت شناسی از مردمانش کرد که بر اساس شخصیت و اخلاق و اصالت خودشان خودرو طراحی و مهندسی میکنند !
اینجاست که تفاوت انسان‌ها و ساخته‌هایشان با دیگر نقاط جهان مشخص میگردد !
خودروهای ژاپنی با کیفیت و قابل اعتماد !
خودروهای آلمانی با‌کیفیت و بسیار دقیق مهندسی شده‌اند !
میدانید ، یه جورایی خودشان را با این دستاوردها تخلیه میکنند و آرامش میگیرند و اگر نه دوباره فکر کشورگشایی و جنگ راه انداختن میوفتن چون بسیار متفکر و عمل‌گِرا هستند و فعال‌تر از دیگر کشورها که با سخت‌کوشی به این جایگاه رسیده‌اند !
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari