نسل جدید فورد موندئو به‌صورت رسمی در مرکز طراحی این خودروساز در شانگهای چین معرفی شد. سدان میان سایز و تازه‌نفس فورد فقط در اختیار مشتریان چینی قرار خواهد گرفت. اگرچه فورد موندئو پس از ۳۰ سال با بازار اروپا وداع کرده است اما شایعات زیادی درباره نسل جدید آن وجود داشته است. حالا فورد اقدام به معرفی موندئو جدید کرده است و این خودرو از جدیدترین زبان طراحی شرکت در کشور چین سود می‌برد. این خودرو نسبت به نسل پیشین خود ۲۳ میلی‌متر پهن‌تر و ۶۳ میلی‌متر طویل‌تر است. طول کلی موندئو جدید به ۴۹۳۵ میلی‌متر می‌رسد. فورد اشاره چندانی به جزئیات این خودرو نکرده است اما حدس می‌زنیم موندئو از پلتفرم مشترک با فورد اووس و لینکلن زفیر استفاده کرده است.

کلیت خودرو استایل مشابه مدل‌های کوپه را دارد و همین امر باعث شده است موندئو ۲۰۲۲ اسپورت تر به نظر برسد و درعین‌حال تناسبات سه جعبه‌ای سدان ها را حفظ کند. نمای جلوی این خودرو از چراغ‌های جداگانه و جلوپنجره بزرگ سود می‌برد. این بخش‌ها شباهت زیادی به فورد اووس دارند اما سپر ظاهر محافظه‌کارتری به خود گرفته است. بدنه این خودرو هم در مقایسه با نسل‌های پیشین بسیار عضلانی‌تر است و در برخی بخش‌ها همچون گلگیرها و گرافیک چراغ‌های عقب می‌توان ردپای موستانگ را دید.

در بخش عقب شیشه بسیار خمیده‌ای را می‌بینیم که باعث ایجاد اسپویلری یکپارچه شده است. پیچیدگی چراغ‌های عقب و نوشته موندئو هم باعث شده‌اند این بخش بسیار شلوغ به نظر برسد. سپر عقب با عناصر تزئینی کرومی و یک دیفیوزر همراه شده است. همچنین با توجه به تصاویر جاسوسی قبلی احتمالاً فورد نسخه اسپورت تر ST-Line را با سپرها و چرخ های متفاوت معرفی خواهد کرد. فورد در فرایند توسعه این خودرو از مشتریان چینی هم نظرسنجی کرده است. نظرات آن‌ها منجر به نصب عناصر طراحی‌ای همچون دستگیره درب‌های متفاوت، نشان لمسی فورد برای باز کردن صندوق‌عقب، چراغ‌های کشیده شده در پهنا و سلول‌های فعال جلوپنجره شده است.

مدیر طراحی فورد چین گفته است:
هدف ما تولید خودرویی آئرودینامیک و پویا بوده است تا بتواند انرژی و استحکام را با فضای زیاد و راحتی بالا ترکیب کند. این فرم قوی و تأکیدی روی پهنا باعث شده خودروی ما ابهت بالایی داشته باشد. این ویژگی‌ها را مشتریان چینی تحسین می‌کنند
فورد همچنین رندرها و اسکچ های طراحی موندئو جدید را منتشر کرده است. متأسفانه در بیانیه خبری فورد اشاره‌ای به مشخصات فنی موندئو ۲۰۲۲ نشده است هرچند نشان اکوبوست ۲۴۵ روی درب پشتی به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری موجود در اووس اشاره دارد. احتمالاً این پیشرانه با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند.

این خودروساز آمریکایی تصاویر کابین نسل جدید موندئو را منتشر نکرده است اما انتظار می‌رود این بخش مشابه اووس باشد. به این ترتیب می‌توانیم انتظار پانل ۴۳ اینچی را داشته باشیم که شامل پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر لمسی ۲۷ اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی است. همچنین حدس می‌زنیم موندئو جدید همانند لینکلن زفیر از سیستم خودران سطح ۲ سود ببرد. این خودرو در چین و توسط چانگان فورد تولید می‌شود و اولین نمونه‌ها از سال جاری به دست مشتریان می‌رسند.
 
مردیم از خوشی
طرف تو هر پست کامنت نامربوط و توهین میزاره وهی فشار فشاری میگه ! بعد هیچ کدوم از کامنت هاش حذف نشده
در جواب رستمی نوشتم در حد من نیستی ریپلا.یت نمی کنم ! (عین این جمله را اینجا ننوشتم ) یک ربع بعد نظر من ح.ذ.ف شد
خواستم بگم نه تنها نو.یسن.ده ها سا.یت از تسلا خوششون نمیاد بلکه کلا نا.ظر و مد.یر و… همه عوامل پ.د.ال با تسلا میانه اصلا خوبی ندارند
حداقل ایکاش اندکی عد‌.الت خرج میشد (نه نیاز هست لایک کنید نه دیس لایک )
شاهین
دوست عزیز اول صبحی بیخیال باش تا کامروا شوی.
ممنونم
مردیم از خوشی
اول از همه اینکه تا کی در برابر این بی عدالتی سکوت ؟
دوم همه بدبختی ما ایرانی ها از همین سکوت در برابر ظلم هست
سوم اینکه حق گرفتنی است
سامورایی | 武士
چرا اتفاقا تسلا رو دوست دارن اون بار نظر ضد تسلا نوشتم حذف کردن!ً!!
سامورایی | 武士
چرا اتفاقا تسلا رو دوست دارن اون بار نظر ضد تسلا نوشتم حذف کردن!
حالا دوست عزیز شما نمیر از خوشی صبر کن ببینیم چی میشه😂
Arman
توی سایت پدال ژاپنی فن ها همه کاره هستن،تو کامنتا به هرکس هرچی بخوان میگن اما مسئولین سایت کاری ندارن باهاشون که هیچ بلکه طرف های مقابل رو هم یا کامنتاشون رو حذف میکنن یا میبرن تو لیست پیشگری! این قضیه هم از بحثاشون با آلمانی فن ها و کره ای فن ها شروع شد و اون موقع با امریکا فن ها هم نظر بودن،اما یه مدته به امریکا فن ها دارن گیر میدن،بالای ده نفر از قدیمی های سایت هم سر همین ژاپنی فن ها رفتن تو لیست پیشگیری که دیگه نیومدن تو سایت، ولی هیچ ژاپنی فنی نرفته تو لیست پیشگیری با اینکه بدترین حرفارو میزنن
هر مدت یه برند رو چت میکنن روش
جواد عقیلی
درود بر شما.
آرمان جان، هیچ دلیلی برای محدود کردن یک کاربر به جز اینکه کامنت هایی حاوی الفاظ رکیک یا توهین یا کاملا سیاسی و برباد دهنده نوشته نیست و اصلا این بحث فن ژاپنی-کره ای -چینی-آمریکایی فقط توی کاربرها هست. طرفدار هر برند و کشور تا زمانی که از دایره ادب خارج نشه، روی چشم ما جا داره ولی اگه این طور نبود چون به سایر کاربرا توهین می شه، ناچار به مجدود کردن هستیم. خود شما کاربرها هم دائم درخواست مسدود کردن یا محدود کردن یک کاربر دیگه رو دارین. این موضوع سانسور نیست بلکه حفظ فضای اخلاقی و دوستانه سایت هست. ممنون که ما رو درک می کنید.
Arman
دقیقا همیشه عکس چیزی که شما میگی اتفاق میوفته،من کامنتا رو میخوندم وقتی بین ژاپنی فن ها و بقیه بحث پیش میومد،بعد از هر بحث کامنت های طرف های مقابل ژاپنی فن ها حذف میشد و میرفتن تو لیست پیشگیری با اینکه هیچ توهینی نکرده بودن یا اگه هم کرده بودن در جواب توهین بدتره فرد ژاپنی فن بود،اخرین نمونه ها رضا و دایان و سورنا و خیلی های دیگه هستن که حذفشون کردین
ژاپنی فن ها با اینکه چند ساله هر مدت رو یک برند چت میکنن و تا مطلبی از اون برند میاد سریع میان زیرش کامنت میزارن و بحث درست میکنن همچنان راحت کامنت میزارن و هرچی بخوان میگن
فعلا رو تسلا چت کردن چند روز دیگه پروژه تسلا تمام میشه باز میرن سر فولکس واگنی هیوندایی چیزی
محمدرضا
آقای عقیلی
پس چرا کامنت من که هیچ کدوم از این هارو نداشت تایید نشد🤣
مردیم از خوشی
بماند که به تنهایی سطح سایت را یک سر و گردن آورده پایین ، یکی مثل نوید برا کره ای ها چیز میگه ولی دوتا کامنت درست و حسابی هم گاهی یبار میزاره
یکی مثل سایلنت و … بح.ث میکنند ولی دوتا نکته علمی ، یکم منطق هم پشت حرف هاشون هست
این بش.ر یه کامنت درست و درمون هم نمیزاره حالا شاید از این بعد بزاره 😂 همش تمسخر و تو.هی.ن
کاری ندارم حالا یه عده لایکش میکنند فقط چون که مخالف تسلاست !! (اوه چه منطقی س.می بود )
البته خیلی وقت پیش هم که تو سا.یت بود وضع کامنت هاش همین بود یادمه کار به جای رسید همه بهش برگشتند ، رفت و یه چند وقت نبود
Scuderia Ferrari
تمام حرف های شما جوابش فقط یک جمله هست
(( دفاع بی مورد از محصولات بی کیفیت تسلا ))
فکر کنم تسلا اگه لاستیک هم یادش بره بزاره زیر ماشین شما طرفداران سینه چاک تسلا خیلی راحت بگین به جاش یه زاپاس گذاشته تو صندوق عقب ماشین میتونی از اون استفاده کنی
مردیم از خوشی
دفاع بی مورد از محصولات بی کیفیت تسلا
شاید در گذشته مشکلات زیاد مونتاژ داشته ولی الان تا حدود زیادی رفع شد
شما سندت برا بی‌کیفیت بودن چیه ؟ چندتا خبر که معلوم نیست چقدر اعتبار دارند ! و خودتون هم که تا حالا از نزدیک یه تسلا ندید
من سندم چیه ؟ معتبر ترین سایت های دنیا که هم پشت بنز نشستند هم bmw ولی وقتی نشستند پشت تسلا های جدید ! تعریف و تمجید کردند چه از لحاظ کیفیت چه امکانات
حالا کی متعصبه ؟ من 🙃
سامورایی | 武士
هر وقت کل دنیا رو قانع کردی که تسلا خوبه بیا اینجا و سر مارو درد بیار خواهشا چون تا الان خیلی انسان ها هستن که مخالفن بیا پایین سرمون درد گرفت
مردیم از خوشی
نمی‌دونم چرا کسی متوجه نمیشه که من با ضد تسلا بودن مشکل ندارم ، یه عمری وضعیت همین بوده من با کسایی مشکل دارم که همش تو.هین و تم.سخر میکنند و یه کامنت درست نمیزارند البته شاید از این به بعد بخاطر حرف های من بزارند 😏
علی
چرا انقده زود اعصبی میشی یکم صبر و سکوت به خرج بده
اینهمه فن تسلا تو پداله ولی کلا ۳ تا فن چینی بیشتر نیست
بعدشم از ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ تا همین امروز ضد ماشینای چینی کامنت نوشته میشه
ولی ما سکوت پیشه میکنیم بلکه میدونیم خودشون متوجه اشتباهاتشون در اینده میشن
حالا تو بخاطر ۴ تا کامنت ضد تسلایی و ضایع شدن تسلا اینجور اعصبی میشی ؟؟
مردیم از خوشی
من اصلا با کامنت ضد تسلا مشکل ندارم ؟ نفهمیدی اصلا من چی گفتم ؟ من دارم میگم ضد تسلا کامنت بدید ولی حداقل جواب امثال منا بی علت پا.ک نکنند (بماند که همه کامنت های ضد تسلا اکثرا آغشته به تو.هی.ن و تمس.خر هست )
درضمن متاسفم برات که فن چینی ها هستی
کیان
عاقا چرا بیخیال نمیشی ؟
شمابه چه حقی به سلیقه یکی دیگه توهین میکنی و اظهار تأسف میکنی ؟ شما ک ادعا می‌کنی حق گرفتنی هست، به چ حق و اجازه ای سلیقه ای نظر یکی و زیر سوال میبری و میگی برات متاسفم !!!
شما چینی سواری؟ چینی داشتی ؟
تنها چیزی هم ک بلدی هی بگی مجلات تایید کردن ماها عکس دیدیم ساکت شیم !!!
شما بنظرم رو خودت کار کنی خیلی بهتر هست تا بخوای بیای ترویج فرهنگ کنی
مردیم از خوشی
تو.هین چیه ؟ کجا تو.هین کردم گفتم خوب نیست طرفدار چینی های …. بود
درضمن در پی ترویج فرهنگ هم نیستم
در اینکه چینی ها بهتر از خودرو ها داخلی هستند شکی نیست ولی نشد که یه ماشین چینی خریدی از چین مثل نام.وس ت ازش دفاع کنی
بهزاد
داداش الان تعداد کامنت هات در لحظه ی نگارش ۳۴۶ هست و چون حافظه ی خوبی از گذشته ی سایت و نظرات کاربران داری و فکر نکنم با اکانت مردیم از خوشی هم بیش از سه ماه فعال بوده باشی پس میشه اینجور برداشت کرد که شما با اکانت های فیک زیادی حضور داشتی و بیشتر از این توضیحی نداره!
طرف میاد انتقاد میکنه یا برجک تسلا یا هر برندی را میزنه اونوقت شما چرا دچار حمله ی عصبی میشید؟
اگر منفعتی وجود داره بگو حداقل کاربران نون شمارو آجر نکنن.
در جواب کامنت مینویسی هار هار بعد انتظار داری مثل کاربران متشخص که تعدادشان بسیار زیاده رفتار بشه.
طرفداران برندها رو سر ما جا دارند ولی انصافا از اول تاسیس پدال تا به حال اکثر کاربرانی که پشت سنگر آمریکن کارز قرار داشتند با اسامی واقعی حضور نداشتند و یک نفر در چند نفر یا چند نفر فقط یه نفر! پشت اون اسامی پنهان شدن و خلاصه عقده گشایی میکنند.
یک مورد فراموش نشه هر شرکتی بیش از حد بزرگ بشه چه واقعی چه صوری شک نکن کوچکترین مشکلاتش هم بزرگ خواهد شد و تنها مختص اینجا نیست بلکه همه جا ایلان ماسک و تسلا سوژه شدن که هم از خوبی هاش میگن هم مشکلاتش.
مازیار
از منطقت خوشم میاد
با اینکه در مواردی مخالفت شدید خودت رو اعمال میکنی چون منطق پشتش هست قبول کردنش خیلی راحت تره نسبت به کاربرانی که بدون هیچ ابزاری فقط میخوان حرفشون رو به کرسی بنشونن
کار رو ابزار انجام میده😀
مردیم از خوشی
چرا متوجه نیستید شما ، عزیزم من که با مخالف تسلا بودن مشکل ندارم دارم میگم را یه عده فقط تو.هین و تم.سخر دارند و باعث پایین آمدن سطح کامنت ها هستند ، من اصلا از آبان سرخ هم خوشم نمیاد اونم وضع کامنت هاش همینه
درباره اکانتم اینکه من جیمیلم را فراموش کردم مجبور شدم از یکی دیگه استفاده کنم
محمدهادی
🤣🤣🤣🤣🤣✊
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
ببخشید ولی اکثر طرفدار های تسلا توی این سایت بجز جناب المیراژ و جاناتان و اون جناب mohammadreza و چند نفر دیگه که شخصا از خیلی از کامنتای فنیشون در مورد برقی ها در بحث هایی که با کاربرهای قدیمی یا مفید سایت دارن خوشم میاد و به نظرم اینجور بحثا جالبم هستن که دو طرف با دلایل فنی و سند و مدرک از افکارشون دفاع میکنن ولی اینکه دو نفر میان همش از الفاظی مثل فشاری ، بسوزی و …. استفاده میکنن یا کاری جز تخریب برند های مقابل انجام نمیدن واقعا این بحثا جالب نیست که بعضیا که نمیخوام نام ببرن همش اینکار رو انجام میدن
شاعر
واقعا زیباست
دست ما کوتاه و خرما بر نخیل
علی
طرفدارای فوردد ناراحت نشن اما از نظر من شبیه یه ماشین انگلیسی هست
سامورایی | 武士
لوسید و چانگ چون چینگ یانگ کونگرونگ هم شبیه مرغ پر کنده هستن!
چینی فنی واقعن!
متاسفم برات!
لطفا شما که عظمت خودرو های آمریکایی و اروپایی و حتی ژآپنی رو درک نمیکنی بیا پایین
پویا
لوسید چینی نیست
آریامنش
مالکیتش دست عربستانی هاست 😁😁
new RAMIN
(همچنین حدس می‌زنیم موندئو جدید همانند لینکلن زفیر از سیستم خودران سطح ۲ سود ببرد. این خودرو در چین و توسط “چانگان_فورد” تولید می‌شود و اولین نمونه‌ها از سال جاری به دست مشتریان می‌رسند.)
😄😄😃😃
به نظرم باید نوشته میشد(این خودرو نیز مثل دیگر محصولات فورد در چین توسط چانگان فورد تولید میشود)🙂 به نظرم اینجوری نوشته میشد بهتر بود.
درخصوص خودران بعید میدونم از بلوکروز فورد استفاده کنن. چون فعلا برای بازار چین دیتاها و مسیرها آپلود نشده و فعلا بلوکروز مخصوص جاده های آمریکاس. احتمالا همون اتوپایلت سطح۲ چانگان استفاده کنن.
طراحیش هم خیلی خوبه اصالتش رو تقریبا خوب حفظ کرده. عقبش شبیه چراغ های موستانگه. طراحی پهلوش خوبه جلوش هم دقیقا عین دیگر مدلهای فورد برای بازار چین هست. من که خیلی پسندیدمش. طراحی داخلش رو باید دید و نظر داد ولی بیرونش خوبه.
سعید
خوشگله
کوبیده
این مطلب عکس داره یا برا من فقط نمایش نمیده
پویا
برا شما نمایش نمیده
net
طراحی بیرونی خوبی داره اگر صندوق عقب ده سانت کشیده تر بود و چراغ متصل عقب یکپارچه قرمز زرشکی بود و زیر چراغ باریک جلو مسطح بود و دندانه ریز نداشت قشنگتر میشد
آریامنش
فورد هم اصالت خود را برای فروش بیشتر کنار گذاشت ، چرا همه خودرو ها دارن هر روز بیشتر شبیه هم میشن
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari