فورد موندئو مدل ۲۰۲۲ آخرین محصول کمپانی فورد برای بازار چین است که سرانجام پس از انتشار تصاویر و تیزرهای بسیار، به صورت رسمی رونمایی شد و ما در این مقاله به معرفی این خودرو می پردازیم.
فورد موندئو سدان محبوب بازار چین است که حالا با نسل جدیدیش به بازار می آید. این خودرو در بازار آمریکا با نام فیوژن شناخته می شد و تولید آن در آمریکا به دلیل استقبال پایین از سدان های متوقف گردید. اما سگمنت سدان هنوز در بازار چین بازار خودش را دارد و این بازار به قدری قوی است که کمپانی فورد فورد موندئو مدل ۲۰۲۲ به طور خاص برای این بازار طراحی کرده و تمام مراحل توسعه و تولید این خودرو هم در چین انجام شده است. البته در هیچ کدام از بیانیه های کمپانی فورد اعلام نشده که این خودرو انحصاراً برای بازار چین است، اما به نظر می رسد بازار دیگری برای فروش این سدان در نظر گرفته نشده است.
به نظر می رسد که فورد به طراحی این سدان می بالد، چراکه در بیانیه مطبوعاتی معرفی این خودرو بیش تر تمرکز کمپانی بر نوآوری های به کاررفته در طراحی این خودرو بوده است. فورد موندئو مدل ۲۰۲۲ براساس زبان جدید طراحی فورد موسوم به Progressive Energy in Strength طراحی شده است که قبل تر در مدل های Evos و Equator دیده بودیم. پس اساس این زبان طراحی به طور خاص سلیقه بازار بزرگ چین بوده و همان طور که پیداست سبک طراحی همان سبکی است که این روزها در بازار چین ترند شده است.
در قسمت جلو، طراحی خشن و قدرتمند است و ما را یاد طراحی Evos می اندازد. دیگر عناصر به کاررفته براساس همان اصولی است که در سدان ها می بینیم که البته سقف شیب دار باعث می شود که موندئو نسبت به دیگر سدان ها متمایز شود. با وجود شیب دار بودن سقف به نظر نمی رسد که شیشه عقب متصل به درِ صندوق عقب باشد و برف پاک کن عقبی هم در این خودرو نمی بینیم. در جلو چراغ ها به وسیله یک نوار ال ای دی به هم متصل می شوند و برجستگی ها در قسمت گلگیر و سپر به نحوی است که فورد موندئو مدل ۲۰۲۲ ظاهری عضلانی و قدرتمند داشته باشد.
در نمای عقب مهم ترین المانی که در طراحی می بینیم چراغ های تمام ال ای دی است که به نظر می رسد با الهام از طراحی عقب فورد موستانگ مک ای شکل گرفته باشد که شامل سه خط افقی می شود. دیفیوزر عقب با طراحی خاص باعث شده است ماهیت اسپرت را در این خودرو ببینیم و در گوشه های سپر عقب دو خروجی اگزوز را داریم که البته تزیینی هستند و اگزوزی در آن ها نداریم. از دیگر نکات خاص در طراحی می توان به طراحی خاص در رینگ ها و دستگیره های پنهان در اشاره کرد.
متأسفانه کمپانی فورد در مورد مشخصات فنی این خودرو اطلاعاتی منتشر نکرده است، اما با توجه به بج ۲۴۵ در قسمت عقب این خودرو می توان حدس زد این خودرو مجهز به پیشرانه ۲ لیتر اکوبوست توربوشارژ باشد که توان تولید نهایت قدرت ۲۴۵ اسب بخار قدرت را دارد که این قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. فورد موندئو مدل ۲۰۲۲ براساس پلتفرم c2 کمپانی فورد ساخته شده است و این همان پلتفرمی است که در ساخت لینکلن زفیر هم به کار رفته بود.
براساس اطلاعات منتشرشده، فورد موندئو مدل ۲۰۲۲ در خط تولید فورد – چانگان در چین خولید می شود و به زودی به بازار چین می آید. همان طور که گفته شد هنوز مشخص نیست که آیا بازار هدف دیگری برای این خودرو در نظر گرفته شده است یا نه، اما به زودی این نکته هم توسط فورد روشن خواهد شد. در اروپا تولید نسل چهارم فورد موندئو در سال جاری متوقف خواهد شد و این قاره می تواند مقصد نسل جدید موندئو یا همان فیوژن باشد.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
این خودرو مجهز به پیشرانه ۲ لیتر اکوبوست توربوشارژ باشد که توان تولید نهایت قدرت ۲۴۵ اسب بخار قدرت را دارد که این قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.
این خودرو به طور خاص برای بازار چین طراحی شده، اما ممکن است کمپانی فورد بازارهای هدف دیگری برای این سدان در نظر گیرد.







در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari