در این مطلب قصد داریم به معرفی نسل جدید فولکس واگن لاماندو مدل ۲۰۲۲ بپردازیم.
لاماندو سدان و یا به عبارتی یک لیفت بک جذاب و مخصوص بازار چین است و این خودرو در حقیقت نسخه ای شکیل تر از جتا محسوب می شود.
نسبت لاماندو و جتا را می توان مانند نسبت آرتئون و پاسات دانست.
لاماندو نخستین بار در سال ۲۰۱۴ و توسط جوینت ونچر سایک – فولکس معرفی شد و حالا شاهد رونمایی نسل دوم این خودرو با طرحی خاص و متفاوت از سایر محصولات فولکس واگن هستیم.
به نظر می رسد طراحان کمپانی فولکس برای خلق نسل دوم لاماندو بیش تر از شاخصه های محصولات شاخه ID فولکس استفاده کرده اند؛ نوار اتصال چراغ های جلو، ورودی هوای بزرگ سپر جلو و چراغ های تهاجمی مهر تأییدی بر این ادعا هستند.
در بخش ساید خودرو بیش از هر چیزی درهای فریم لس لاماندو به همراه رینگ های بزرگ و زیبای آن جلب توجه می کنند.
در نمای پشت خودرو هم چراغ های عقب با یک نوار مشکی رنگ به صورت به‌هم پیوسته طراحی شده اند و ما را به یاد کراس اوور ID.4 و همچنین نسل جدید پژو ۵۰۸ می اندازند.
در قسمت کابین خودرو با طرحی به روز و راننده محور مواجه هستیم که المان هایی همچون مانیتور و کلاستر دیجیتال یکپارچه، فرمان دی کات، نورپردازی داخل کابین، حذف دسته دنده های رایج در سایر خودروها و مواردی از این قبیل، از شاخصه های طراحی کابین لاماندو به شمار می آیند.
این نسل از لاماندو بر روی پلت فرم MQB Evo شکل گرفته است؛ یعنی همان پلت فرمی که در نسل هشتم گلف هم مورد استفاده قرار گرفته است.
فولکس واگن لاماندو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۸۴، ۱۸۳۱ و ۱۴۶۹ میلی متر است. فاصله محوری این خودرو برابر با ۲۷۳۱ میلی متر است.
نسل جدید لاماندو دارای یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو شارژ با حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر است.
یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه هم نیروی تولیدی پیشرانه را به چرخ های جلو می رساند.
شروع قیمت این خودرو در بازار چین از ۱۴۹۹۰۰ یوان معادل با حدود ۲۳۶۰۰ دلار است.
رضا صفرآبادی فراهانی
پایگاه خبری اسب بخار
لاماندو را می توان لیفت بکی جذاب براساس فولکس واگن جتا دانست و این خودرو مخصوص بازار چین و برخی بازارها مانند فیلیپین توسعه یافته است.
نسل جدید لاماندو دارای یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو شارژ با حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر است.
یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه هم نیروی تولیدی پیشرانه را به چرخ های جلو می رساند.
شروع قیمت این خودرو در بازار چین از ۱۴۹۹۰۰ یوان معادل با حدود ۲۳۶۰۰ دلار است.







در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari