ازآنجایی‌که در صنعت خودروسازی جهانی برای کاهش هزینه‌ها بیشتر و بیشتر از پلت‌فرم‌ها و قطعات مشترک بین خودروهای مختلف استفاده می‌شود، ایجاد شخصیت متمایز در هرکدام از این محصولات اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. از سال‌های دور، گروه پژو-سیتروئن که شامل برندهای پژو، سیتروئن و دی‌اس می‌شد و حالا زیر چتر استلانتیس برندهای دیگری مثل آلفارمئو، فیات و جیپ را هم در اختیار دارد، در متمایز کردن محصولات خود از یکدیگر نه‌تنها در ظاهر بیرونی بلکه در شیوهٔ رانندگی بسیار خوب عمل می‌کرده است.
نمای جلوی پژو 308 جدید سبز
جدیدترین خودروهای خانوادگی کلاس گلف این گروه روی پلت‌فرم EMP2 ساخته شده‌اند. این خودروها شامل دی‌اس ۴، اوپل آسترا و نسل جدید پژو ۳۰۸ می‌شود که هم‌اکنون قصد داریم پشت فرمان آخری بنشینیم. نمونهٔ آزمایشی ما از نوع پرچم‌دار هیبریدی ۲۲۵ است که در جاده‌های بریتانیا با آن رانندگی کرده‌ایم.
نمای عقب پژو 308 جدید سبز
هرچند طراحی ظاهری موضوعی سلیقه‌ای است ولی مطمئناً ۳۰۸ جدید در بین رقبا خودروی بجسته‌ای به نظر می‌رسد. رنگ سبز اولیوین خودرو آزمایشی ما تنها رنگ بدون هزینه است و برای رنگ‌های دیگر شامل آبی، مشکی، خاکستری و حتی سفید باید هزینهٔ اضافی تا حداکثر ۶۹۵ پوند پرداخت کرد. کابین ۳۰۸ هم یک شاهکار در طراحی محسوب می‌شود. اگر وجود مقداری پلاستیک ارزان‌تر روی کنسول مرکزی را نادیده بگیریم، کیفیت کلی خیلی خوب است و صندلی‌ها هم راحت بوده و به‌خوبی از بدن حمایت می‌کنند.
داشبورد و کابین پژو 308 جدید
یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های کابین ۳۰۸ نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است که پاسخگویی بسیار خوبی دارد. زیر این نمایشگر هم ردیفی از دکمه‌های میانبر لمسی برای قسمت‌هایی که بیشتر مورداستفاده هستند و همین‌طور دکمه‌های فیزیکی پیانو مانند برای کنترل ویژگی‌هایی مثل سیستم تهویه و گرم‌کن شیشهٔ عقب تعبیه شده است. تیپ‌های GT و پریمیوم GT همچنین از صفحه آمپر دیجیتالی سه‌بعدی هم بهره می‌برند که در دو صفحه اطلاعات مهمی را به نمایش درمی‌آورد.
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی پژو 308 جدید
نسل جدید ۳۰۸ در پنج تیپ مختلف به بازار عرضه می‌شود که قیمت تیپ پایه بنام اکتیو پریمیوم با پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری ۱۳۰ اسب بخاری از ۲۵,۲۰۰ پوند آغاز می‌شود. حتی این تیپ پایه هم به رینگ‌های ۱۶ اینچی، چراغ‌های LED و نمایشگر ۱۰ اینچی با اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز است اما تیپ‌های بالاتر تجهیزات رفاهی و ایمنی بیشتری را به همراه دارند و به همین دلیل است که بالاترین تیپ یعنی GT پریمیوم از سیستم صوتی فوکال، دوربین دید ۳۶۰ درجه و رینگ‌های ۱۸ اینچی بهره می‌برد.
پژو 308 جدید روی جاده
لیست پیشرانه‌های ۳۰۸ در حال حاضر شامل یک موتور بنزینی، یک دیزلی و دو نمونهٔ پلاگین‌هیبریدی می‌شود. استلانتیس وعدهٔ ارائهٔ نسخه‌های تمام الکتریکی دی‌اس ۴ و اوپل آسترا را تا سال ۲۰۲۴ داده است و انتظار می‌رود که ۳۰۸ هم از آن‌ها پیروی کند. هرچند قیمت پایهٔ این هاچ‌بک فرانسوی ممکن است گران به نظر برسد اما ۳۰۸ به‌صورت استاندارد با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شود و هیچ گیربکس دستی برای آن در نظر گرفته نشده است.
رانندگی با پژو 308 جدید
قوای محرکهٔ هیبریدی نیز در همهٔ تیپ‌ها به‌جز تیپ پایهٔ اکتیو پریمیوم ارائه می‌شود که این برای رانندگان خودروهای شرکتی خوشایند خواهد بود. البته خریداران تیپ‌های میانی باید به قوای محرکهٔ هیبریدی ضعیف‌تر ۱۸۰ اسب بخاری بسنده کنند زیرا نسخهٔ قوی‌تر فقط در تیپ‌های بالایی ارائه می‌شود. بااین‌حال، هردو نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این خودرو موتور الکتریکی یکسانی دارند و مدل ۲۲۵ اسب بخاری که ما در اینجا داریم صرفاً از پیشرانهٔ بنزینی قوی‌تری برخوردار است.
پژو 308 جدید
از لحظه‌ای که ۳۰۸ را روشن می‌کنید، به‌وضوح نشان می‌دهد که خودروی اسپرت‌تری از دی‌اس ۴ است که بیشتر روی راحتی تمرکز دارد. البته این معنای خشن بودن سواری پژو نیست بلکه ۳۰۸ فقط بیشتر کنترل‌شده احساس می‌شود. این موضوع حتی در مورد نسخهٔ هیبریدی که وزن بیشتری دارد هم صدق می‌کند. این هاچ‌بک هیبریدی در هنگام تغییر جهت‌های سریع به‌طور شگفت‌انگیزی بدون تکان عمل می‌کند و غربیلک فرمان کوچکی که بخشی از طراحی مجموعه داشبورد i-Cockpit پژو است هم به چابکی خودرو کمک می‌کند. البته این غربیلک فرمان بازخورد خیلی زیادی به راننده نمی‌دهد و طراحی آن ممکن است مطابق سلیقهٔ همه نباشد اما درهرصورت به جذابیت رانندگی ۳۰۸ کمک می‌کند.
پشت فرمان پژو 308 جدید
مثل بسیاری از خودروهای پلاگین‌هیبریدی، این پژو هم هنگام حرکت در حالت تمام الکتریکی بسیار آرام است. این سکوت در هنگام حرکت با سرعت‌های بزرگراهی هم همچنان پابرجا است اما با تخته کردن گاز، صدای خشن و ضعیفی از پیشرانهٔ بنزینی برمی‌خیزد که خوشایند نیست. به گفتهٔ پژو، این ۳۰۸ هیبریدی می‌تواند تا ۶۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند اما در واقعیت و رانندگی‌های معمولی این رقم ۴۸ کیلومتر خواهد بود که البته همین هم برای بیشتر ترددها کافی است و برای خودروهای شرکتی سودمند خواهد بود.
پژو 308 جدید
البته برای استفاده از این برد الکتریکی باید ۳۰۸ را به‌طور منظم به شارژ وصل کرد. هردو نسخهٔ هیبریدی این خودرو به‌صورت استاندارد با شارژر ۳.۶ کیلوواتی ارائه می‌شوند اما با پرداخت ۳۰۰ پوند به نمونهٔ ۷.۴ کیلوواتی قابل ارتقاء خواهد بود. این شارژر قوی‌تر زمان شارژ باطری‌ها را از سه ساعت و نیم به دو ساعت کاهش می‌دهد که زمان خوبی است. یکی از معایب خودروهای هیبریدی اما کاهش حجم صندوق بار آن‌ها است که این مشکل در ۳۰۸ هم دیده می‌شود زیرا ظرفیت صندوق این نسخهٔ هیبریدی از ۴۱۲ لیتر در نسخه‌های معمولی به ۳۶۱ لیتر رسیده است. بااین‌حال، این عدد هنوز هم از صندوق بار مرسدس بنز A کلاس و سئات لئون هیبریدی بیشتر است. در کف صندوق ۳۰۸ اما فضایی برای قرار دادن کابل‌های شارژ تعبیه نشده است.
صندوق بار پژو 308
بزرگ‌ترین مشکل ۳۰۸ در داخل کابین آن است که همین مشکل در دی‌اس ۴ و اوپل آسترا هم وجود دارد. هرچند نسل جدید هاچ‌بک پژو ۱۰۵ میلی‌متر کشیده‌تر از قبل شده و حتی فاصلهٔ محوری آن‌هم ۵۵ میلی‌متر افزایش یافته است اما در بین جادارترین خودروهای این کلاس جای نمی‌گیرد و فضای سر و پا در داخل آن فقط برای بزرگ‌سالانی با جثهٔ متوسط کافی خواهد بود.
نسل جدید پژو ۳۰۸ از همه جهات خودرویی تقریباً بی‌نقص است و بهترین هاچ‌بک‌های این کلاس را هدف قرار داده است. این ماشین در طراحی بیرونی در بین رقبا متمایز است، رانندگی خوبی دارد، از کابین زیبایی برخوردار است و در همهٔ تیپ‌ها هزینه‌های نگهداری پایینی خواهد داشت. البته نمونهٔ آزمایشی پرچم‌دار ما قیمت گرانی دارد و خرید مدل‌های ارزان‌تر و ضعیف‌تر منطقی‌تر خواهد بود.
Peugeot 308 Hybrid 225
 
GT
زیباترین هاچبکی که تا الان دیدم
محسن
پژو توی این کلاس زیباترین هاچ بک ها را میسازه مخصوصا داخل و طرح داشبورد واقعا منحصر به فرد شده.عین ۲۰۶ که بعد اینهمه سال هنوز هم زیباست . از نظر فنی هم عالیه .
کوبیده
ظاهرش که خیلی خوبه نویسنده هم کلی تعریف کرده ولی اگه من پولش رو هم داشته باشم ماشین فرانسوی نمیخرم
NAVID۰۰۹۸
بستگی داره کجا زندگی کنی !
مسلماً در کشورهای اروپایی از بهترین گزینه‌ها به حساب میاد اما نکته اینجاست که رقبای قدرتمندی داره بخصوص آلمانی‌ها که بخاطر همین کمتر دیده میشه !
مردیم از خوشی
خیلی زیباست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
بنظرم بهترین هاچبک تو رنج قیمتی خودشه، طراحیش بشدت زیباست، یه جایگزین مناسب برای ۲۰۶و ۲۰۷های اسقاطی توی ایران…
Pooriya.BMW_Germany
بازم ۱.۶ لیتری انگار محبورشون کردن فقط ۱.۶ لیتری بی خاصیت و ضعیف تولید کنن جرمی کلارکسون واقعا حرف حقی راجب پژو میزد وقتی از نمک دون سازی یه دفعه بیای ماشین بسازی میشه همین خودروسازی فرانسه لکه ننگ اروپا
محمد
وجدان ژاپن سابق که الان با اسم المان بی ام و کامنت میزاری همین قیافه ۱/۶ لیتری میارزه به کل صنعت خودروسازی جاپن بزرگترین افتخار ژاپن موتورسه چرخه های قوقورک مزدا k360 سی سی مایه ننگ کل دنیا صنعت خودروسازی جاپن که همیشه اویزونه دیگرانه
فرزاد
وجدان ژاپن واقعا باعث افتخاره که از نمکدون سازی برسی به همچین طراحی و دیزاینی بهتر از نیسان و مزدا که از ساخت پیژامه گُل گُلی تازه برسی به موتورای ۶۰۰ ۷۰۰ سی سی و موتور سه چرخه قوقورک
Ali
فرمونش خیلی قشنگه
M.Kkarimi
یکی از بی نقص ترین طراحی هایی که تا به حال دیدم ! چه در داخل چه در بیرون .
Sina10
پژو همیشه توی طراحی عالی بوده
نمونه اش همین ۲۰۶ های داخل کشور
این ماشین شاید توی ایران اینقدر بدنام باشه ولی در دوره ساختش تو اروپا بشدت محبوب بوده و از بهترین های هاچبک های اون دوره بوده
طراحی اش هم در نظر بگیرین برا چند سال پیشه و کلی از هم دوره ای هاش جلوتر بوده
ماجرای این ۳۰۸ هم همینه ، ولی مشکل همون موتور ۱.۶ لیتریه
به پژو بگن هاچبک بساز ، یه ۱.۶ لیتری استفاده میکنه
بگن سدان اسپرت بساز یه ۱.۶ لیتری با یه موتور برقی
سوپرماشین بساز روش ۱.۶ لیتری و دو موتور برقی میزاره
کلا کارشو با یه ۱.۶ لیتری شروع میکنه ، اصلا انگار اول موتور ۱.۶ لیتری رو میسازه بعدش بهش ماشین میچسبونه
Clean energy (بر باعث بانیش…)
۲۶ به نظرم واقعا یکی از بهتریو وطنی هاس
ما یه مدل ۹۶_۹۷ داریم فقط روغن بنزین روغن بنزین
مکانیکی اصلا نرفتیم
واقعا به نظرم چیز خوبیه🤷
Hamid
فضای داخلی خیلی کمی داره …
نهایتا بتونم نیم ساعت توش بشینم …
کوبیده
۲۰۶ و ریو تو ایران دووم اوردن
(Saeed(peugeot
این خودرو در نوع و کلاس خودش محشره ……
و همین الان هم جزء فینالیست های خودروی سال ۲۰۲۲ اروپا هستش ….. و من حتم دارم انشالله خودروی سال ۲۰۲۲ همین ماشین میشه
سامورایی | 武士
عالی و بی نقصه
خوشم میاد از فرمونش
مردیم از خوشی
قیمتش یکم تنده رقبای آلمانی از لحاظ فنی سر هستند
سامورایی | 武士 | قاتل تسلا
نترس تسلا هواشو داره🤣😂
Hamid
حقیقتا داشتم چند وقت پیش پست های چند سال پیش (مثلا ۶-۵ سال پیش) پدال رو میخوندم …
چقدر بار علمی کامنت ها بالا بود!!!
الان بجز توهین چیز دیگه ای دیده نمیشه …
۱.۶ فرانسه آشغاله …
ژاپن مایه ننگه …
دوج عالیه مرسدس پشم دوج هم نیست …
پدال ضد آمریکاست…
تسلا ترمز نداره …
و چیزایی مثل اینا …
که واقعا خیلیییییییی زیاد شده (قبلا انصافا کمتر بود … بود ولی نه تا این حد …)
راستش بنظرم آی پی یه سری از دوستان بهتره توی بلک لیست قرار بگیره که اینقدر جو رو خراب نکنن … نمونش رو دیگه هر پستی دارید میبینید!
وضع کامنت ها افتضاحع ….
چند نفری هستن که واقعا کامنت علمی میزارن و آدم لذت میبره …
اما ۵۰ برابر اونا یه چند نفری هستن که گند میزنن تو کامنت ها …
خب طرف دیگه رغبت نمیکنه بیاد چیزی بگه … میگه واسه کی بگم!؟ وقتی طرف دغدغه اش اینه که چرا پدال ضد آمریکاست یا مثلا نداشتن لنت ترمز تسلا رو مسخره میکنه من بیام چی بگم؟! نتیجه اش میشه کامنت نذاشتن خیلی از دوستان دانا …
هیچ فیزیک دانی نمیاد تو مهد کودک فیزیک درس بده!!!!
چرا؟! چون شنونده ها سطح پایینی دارن!
لااقل اگه چیزی نمیدونید سکوت کنید از بقیه یاد بگیرید …
طرف تازه اعتراض میکنه چرا کامنتم رو پاک میکنید!
مردیم از خوشی
ببین عزیزم من که اعتراض کردم ! کا.منت من بدون تو.هین و تنها ریپلای کسی بود که منا مسخره کرده بود نه اینکه آغاز گر بحثی بوده باشه ولی بی علت حذف شد
درباره لنت ترمز هم من نگفت اصلا چیزی نگوید ولی خدا را چشم هاتون که می بینه ؟ بعضی هنوز ول نکردند !
شما یک کا.منت از من بیار که بیهوده آغاز گر بحثی بوده باشم
اگه شما ذاتا با ظل.م و ست.م خو می گیرید و زندگی میکنید سبک زندگی من اینطوری نیست حالا هزار نفر دیگه هم بیاند منا م.سخره کنند که چرا نسبت ظلمی که بهت شده اعتر.اض می‌کنی ، به کارم و به راهم به حق بودنم ایمان دارم.
DBS
خوبه ولی اون مانیتور زیاد به راننده نزدیک هست که باعث حواس پرتی میشه
مهردادکمال
خیلی شیکه منتها من باشم با پول کمتر از اینم میرم کمری میخرم یه سدان جذاب و ماندگار با ارزش خرید فوق العاده!! بی جهت نیست که پرفروشترین سدان امریکاست به هر حال صاحب یه خودرویی میشه ادم که هم با ابهته و هم ضریب اطمینتن و ماندگاری خیلی خیلی بیشتری هم داره
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari