پیشرانهٔ دوست‌داشتنی و قدرتمند V12 ب‌ام‌و به پایان عمر خود رسیده است و این شرکت آخرین نمونه‌های این موتور را در تابستان آینده تولید خواهد کرد. برای گرامیداشت ۳۵ سال تولید این موتورها اما ب‌ام‌و نسخهٔ پایانی ویژه‌ای از سری ۷ را برای بازار ایالات‌متحده تولید خواهد کرد. از این نسخهٔ ویژه که بر اساس مدل M760i ساخته می‌شود و Final V12 نام خواهد داشت، تنها ۱۲ دستگاه ساخته خواهد شد که هرکدام ۲۰۰ هزار دلار قیمت دارند.

این نسخهٔ ویژهٔ M760i در بیرون با نشان‌های برجستهٔ V12 و رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی ویژه با رنگ خاکستری یا مشکی از مدل‌های معمولی متمایز می‌شود. خریداران همچنین می‌توانند کالیپرهای ترمز آبی یا مشکی‌رنگ و همین‌طور رنگ‌های متنوعی را برای بدنهٔ این سری ۷ تولید محدود سفارش دهد. در داخل خودرو، روی رکاب‌های نوشتهٔ THE FINAL V12 نقش بسته و در کنسول وسط هم پلاکی حاوی شمارهٔ تولید خودرو (مثلا ۱ از ۱۲) نصب شده است. همچنین در سراسر کابین هم تریم مشکی پیانو کار شده است.

M760i Final V12 صرفاً به‌صورت فول آپشن با پکیج کمک‌رانندهٔ حرفه‌ای ب‌ام‌و، پکیج صندلی‌های مجلل عقب، سقف پانورامیک، چراغ‌های جلوی لیزری تطبیقی و سیستم صوتی B&W تولید می‌شود. علاوه بر این، خریداران می‌توانند برای تودوزی چرمی مرینو هم از بین هشت رنگ مختلف یکی را انتخاب کنند.

زیر کاپوت این سدان پرچم‌دار پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V12 توئین توربوی ب‌ام‌و قرار گرفته که ۶۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و پرچم‌دار سنگین‌وزن ب‌ام‌و را ظرف تنها ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

ب‌ام‌و به‌زودی با مشتریانی که در طول سال‌ها اشتیاق خود برای خرید سدان‌های اسپرت لوکس را نشان داده‌اند و سابقهٔ طولانی در خرید سری ۷ دوازده سیلندر دارند تماس خواهد گرفت و خرید این نسخهٔ ویژه را به آن‌ها پیشنهاد خواهد کرد. قرار است تولید این خودرو در ژوئن امسال آغاز شود و انتظار می‌رود در جولای به خریداران تحویل داده شود.

مازیار
به به چه با وقار
خوبه که برندهای مطرح هر کدوم یه نمونه مثل این
برای خداحافظی تراژدیک با درون سوزها ارائه بدن
احمدرضا
کاشکی سری آخرش با قدرت بیشتری معرفی میکرد مثلا ۶۵۰ اسب تا از موتور V8 قویتر بشه چون این موتور توانایی تولید قدرت بیشتر داره
مهردادکمال
البته از شتاب فوق العادش باتوجه به اینکه یک سدان فوق العاده نرم و راحت و البته سنگین هستش بنظر میاد قدرت موتور کاملا کفایت میکنه و قدرت بیشتر هزینه بیشتری طلب میکرد و شاید استهلاک بالاتر میرفت
احمدرضا
درسته ولی ارزشش داشت که با عنوان قویترین ب ام و خداحافظی میکرد
The man in black
واقعاً ناراحت شدم
خداحافظ ای قهرمان….
پرهام رهام
خداحافظ اسطوره…
A … She just reminds Me of love … A
علی بخردی میگفت که این موتور های دوازده سیلندر بی ام و سرطان هستند از بس که قطعه هایشان خراب می‌شود و خزینه خرج شان بالاست مثل دوازده سیلندر های میباخ.
محمد امین
خیلی حیف شد …
حالا که اسم v12 اومد ،قراره با یه v12 دیگه هم خداحافظی کنیم
فراری از سال ۲۰۰۲ موتور f140 رو معرفی  کرد و از اون سال تا به امروز حدود ۲۰ سال میگزره و همواره موتور f140 مورد توسعه و ارتقا قرار گرفت و ملغب  به بهترین موتور پرفورمنس تاریخ هست و تونسته بعد از بیست سال در هر نوع پلت فرم خودرویی به بهترین شکل ممکن پرفورمنس بگیره و  هنوز توانایی گسترش شعاع پرفورمنس خروجی به وضوح در پلت‌فرم این موتور موجود هست ، درواقع بی نقص ترین موتور تاریخ فراری و شاید کل تاریخ باشه ، موتوری که با هر سیستم و در هرشرایط (گیربکس دوکلاچه فرمول یک ، سیستم هیبرید هوش مصنوعی ، سیستم چهار چرخ متحرک فراری و….) بیشترین انعطاف پزیری رو داره و این سطح انعطاف پزیری در هیج موتور پرفورمنسی وجود نداره …
موتوری  که در اوج تاریخ فرمول یکی فراری ساخته شد و از نهایت تکنولوژی های فرمول یک تنفس طبیعی برخوردار هست و تأیید نهایی خودش  رو از مایکل شوماخر گرفته
سال ۲۰۲۲  ، بیستمین سالی هست که این افسانه و شاهکار مهندسی تولید میشه و فراری قراره برای همیشه با این موتور خداحافظی کنه ، و از ۲۰۲۲ دیگه موتوری بر پایه f140 تولید نمیشه 😔
براساس خبر هایی که از مارانلو میاد ، قراره یه v12 کاملا جدید تولید بشه که یه سطح پرفورمنس کاملا جدید رو در پیشرانه ها به نمایش میزاره ، احتمال‌ میره بر  اساس اخبار  موتور سبک تر باشه و زاویه بین بلوک های سیلندر بیشتر بشه و قدرت در حجم و مصرف سوخت و تولید الایندگی هم بهبود پیدا میکنن
سیستم پاشش سوخت کاملا جدید میشه و فشار پاشش سوخت بالاتر خواهد رفت قطعات مکانیکی موتور از دوباره طراحی میشن و اصتحکاک داخلی پایین میاد و …‌
قراره تغییر های زیادی رو شاهد باشیم ، هرچند این ها فعلا در حکم شایعه هستن ، اما احتمال ۹۹ درصد حتمی هست ، و احتمالا هیبریدی شدن این موتور بالا هست ، هر‌چند نکته ی بدی هم نیست ، لافراری به عنوان یه v12 هیبریدی هیچ نظر منفی در مورد پیشرانه نداشت
[email protected]@DRZ911
اقا امین این موتور اولین بار در انزو استفاده شد درسته ؟
محمد امین
بله
با کد tipo f140 v12
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
بیشتز از خداحافظی با وی ۱۲ فراری ، خداحافظی با وی ۱۰ و وی ۱۲ لامبو برام غم انگیزه ، چون فراری با ساخت وی ۸ که توش استاده شخصیتش از بین نمیره اما لامبورگینی یعنی فقط تنفس طبیعی ، فقط وی ۱۲ ، خداحافظی با این اسطوره ها سخته ، امیدوارم سوخت جایگزین ههمه گیر بشه ، تا از مرگ این اسطوره ها جلوگیری بشه
[email protected]!n
اینو مطمئنم خوده فراری هم دیگه نمی تونه مثله این موتور رو کنه.
ARMAN
خیلی حالم گرفته شد…..
مهردادکمال
خداحافظی تلخ با سدان های بی نظیر V12 بی ام و
حسین
اینطور که بوش میاد کم کم باید با موتور های ۸سیلندر باید در برخی از کمپانی های دیگه خداحافظی کنیم،V12 خوب بود.
Pooriya.BMW_Germany
حیف شد V12 های آلمانی دارن از بین میرن ولی بازم جایگزینش از ۱.۶ لیتری های صنعت فرانسه بهتره
رضا
موتور ۱۲ سیلندر هیچ وقت به تولید انبوه نرسید و همیشه در حد قدرت نمایی برای برند باقی موند ، و اینکه داره کلا از تولید خارج میشه یعنی دیگه استفاده قبلی رو هم نداره ،
با اینکه هیچوقت سوار ماشین ۱۲ سیلندر نشدم ولی همیشه خبراشونو با اشتیاق میخوندم ،
وقتی دو تا موتور کوچیک برقی ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنن وگشتاورشون ۵ برابر ۱۲ سیلندره معلومه خودروسازا موتورای قدیمی رو از تولید خارج میکنن ،
ولی اسم ۱۲ سیلندر چیزیه هیچ وقت برای من جایگزین نداره … حیف شد
Swedish Arrogant Tiger
چه خودرویی با موتور الکتریکی گشتاور پنج برابر یه ۱۲ سیلندر رو ارائه کرده؟! درون سوز ها اینقدر ها هم از نظر کارایی ضعیف نیستن ،با قدرت یکسان اگر گشتاور تولیدی شون بیشتر نباشه کمتر هم نیست.
سامورایی | 武士 | قاتل تسلا
کجا رفتی کجا من بی قرارم…
پایان بی ام وه ام ۷۶۰ دلربا و جذاب
Swedish Arrogant Tiger
سه سال پیش بود که مرسدس با اس کلاس v12 خداحافظی کرد، حالا نوبت ب ام و شده، بعدش هم نوبت فراری و لامبورگینیه.
ما هم که تنها میتونیم ابراز تاسف کنیم.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari