رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ضمن تاکید بر تعیین قیمت فاقد توجیه‌های محاسباتی محصول تازه رونمایی شده مدیران خودرو (تیگو ۸ پرو) که معادل یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد، فروش این خودرو را ممنوع اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از ایسنا: شرکت خودروساز مدیران‌خودرو، شنبه هفته جاری (۲۵ دی ماه) در مراسمی مجلل از محصول جدید خود با نام تیگو ۸ پرو (فونیکس Tiggo ۸ Pro) رونمایی کرد؛ اما آنچه که در این مراسم همه را شوکه کرد، قیمت تعیین شده برای این محصول چینی بود. 
از یک روز پس از مراسم رونمایی، فروش این کراس‌اوور مونتاژی هفت نفره با قیمت نامعقول و باورنکردنی یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان (به همراه ۷ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر گارانتی و ۵ سال یا ۱۰ نوبت سرویس دوره‌ای رایگان) از طریق نمایندگی‌های مجاز مدیران‌خودرو آغاز شد؛ هرچند که قیمت این محصول بسیار نامعقول تعیین شد اما گویی بوده‌اند افرادی جدا از سطح جامعه که فرصت را از دست ندادند؛ آنطور که شنیده می‌شود در روز اول فروش، ۸۰ دستگاه از این خودرو یک میلیارد و ۷۵۰ میلیونی فروخته شده است.
پس از آنکه قیمت این محصول مونتاژی جدید مدیران خودرو بازار خودرو کشور و فعالان و مردم را شوکه کرد، عباس تابش- رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان- فروش تیگو ۸ را تا زمان بررسی و اعلام نظر پیرامون قیمت تعیین شده ممنوع اعلام کرد.
این معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه خود خطاب به مدیرعامل شرکت مدیران‌خودرو اعلام کرده است که پیرو نامه شماره ۳۷۰/۴۰۰/۴۶۹۶۷ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ در ارتباط با ارائه اسناد و مدارک مرتبط با نحوه تعیین قیمت خودروی تیگو ۸ پرو و نظر به اینکه حسب بررسی‌های اولیه انجام شده، تعیین قیمت انجام شده فاقد توجیه‌های محاسباتی است.
 ضمن تسریع در ارسال مدارک خواسته شده، طی نامه مذکور و حذف تمامی اطلاعیه‌های فروش صادره از سوی شرکت اصلی و نمایندگی‌های فروش، از هرگونه فروش و ایجاد تعهد و تحویل خودروی تیگو ۸ پرو با قیمت اعلامی آن شرکت تا زمان بررسی و اعلام نظر پیرامون این موضوع خودداری شود.
رونوشت این ابلاغیه برای وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی منابع ایران به جهت استحضار، عضو هیئت مدیره و معاون بازرسی و نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای، مدیرکل دفتر صنایع خودرو برای آگاهی و اقدام لازم، مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی و حوزه ریاست نیز ارسال شده است.







در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari