“ایلان ماسک” میگوید نسخه بتای فناوری کاملا خودران تسلا اکنون بدون تصادف است.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از آیای: شرکت “تسلا” سرانجام در ژوئیه سال ۲۰۲۱، نسخه بتای ۹ سیستم کامل خودران (FSD) خود را عرضه کرد، اگرچه در آن زمان به رانندگان هشدار داد که این نرم افزار ممکن است در بدترین زمان، اشتباه انجام دهد.
در عین حال، “ایلان ماسک” مدیرعامل این شرکت در توئیتی درباره آنچه در آینده برای سیستم کاملا خودران به ارمغان خواهد آورد، اظهار داشت که ویژگی “تسلا ویژن” به زودی چراغهای راهنما در خودروهای دیگر، چراغهای خطر، چراغهای پلیس و آمبولانس و همچنین حرکات دست را تشخیص خواهد داد.
سپس در ماه سپتامبر ۲۰۲۱، “ماسک” در توییتر اعلام کرد که میخواهد نسخه گستردهتری از FSD را قبل از پایان ماه معرفی کند. با این حال، با توجه به اینکه سیستمهای خودران تسلا تحت یک بررسی رسمی توسط دولت ایالات متحده در آن زمان قرار داشت و چندین حادثه مربوط به آنها ثبت شده بود، برخی این حرکت “ماسک” را نگران کننده میدانستند.
اکنون به نظر میرسد که این نگرانی از بین رفته است، زیرا “راس گربر” سهامدار تسلا در توییتر اعلام کرد که اکنون بیش از یک سال پس از راه اندازی برنامه “FSD Beta” هیچ حادثهای رخ نداده است و “ماسک” به سرعت این گفته را تایید کرد.
“گربر” در توییتر نوشت: محض یادآوری. از زمان راهاندازی نسخه بتای FSD هیچ حادثه یا آسیبی رخ نداده است. نه حتی یکی. هیچی. در این مدت ۲۰ هزار نفر در جادهها در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادهاند.
این توییت و تایید آن توسط “ماسک” به این معنی است که “ماسک” و “گربر” هر دو انکار میکنند که FSD Beta مسئول یک تصادف گزارش شده توسط یک مالک تسلا مدل Y در ماه گذشته بوده است. در حالی که راننده آن شاکی است که این سیستم موجب تصادف شده است، اما چنین چیزی از سوی سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا تایید نشد.
اگر مقصر این تصادف واقعا سیستم خودران تسلا نباشد، به این معنی است که “تسلا” در میلیونها کیلومتری که خودروهایش با نسخه بتا پیمودهاند، هیچ تصادفی نکرده است. این یک نقطه عطف واقعاً چشمگیر است، زیرا سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا میگوید از نظر آماری حداقل در هر ۵۰۰ هزار مایل، یک تصادف برای رانندگان عادی رخ میدهد.
اکنون آیا بالاخره میتوانیم آیندهای با خودروهای بدون راننده داشته باشیم که همه منتظرش بودیم؟ همه چیز به این بستگی دارد که حرکات بعدی “تسلا” و البته رقبایش در این حوزه چه خواهد بود.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
