چند وقتی است که شرکت تک تاز موتور، مونتاژ و فروش سوزوکی GSX 250R را آغاز کرده و این موتورسیکلت اسپرت شهری را به دست خریداران رسانده است. در این محتوا به سراغ معرفی سوزوکی GSX 250R رفته ایم.
در سال های گذشته تب خرید موتورسیکلت های اسپرت شهری در میان جوانان و علاقه مندان به موتورسیکلت افزایش پیدا کرده است، از سویی، ممنوعیت عرضه موتورسیکلت های ۲۵۰ سی سی به بالا باعث شده است بسیاری از موتورسیکلت های جذاب و مسابقه ای از حضور در بازار ایران محروم باشند. در این میان، عرضه کنندگان موتورسیکلت با وجود محدودیت های پیشِ رو حداکثر رقابت خود را در نسخه های معروف به ۲۵۰ سی سی انجام می دهند و سعی دارند با معرفی محصولات جدید، سهم بیش تری را از بازار موتورسیکلت های اسپرت شهری داشته باشند.
در حال حاضر، نشان های تجاری مانند یاماها، بنلی، هوندا، کاوازاکی، KTM و… محصولاتی با پیشرانه ۲۴۸ و ۲۴۹ سی سی دارند که سوزوکی GSX 250R هم با آن ها رقابت می کند.
سوزوکی GSX 250R شرکت تک تاز موتور به پیشرانه ۲۴۸ سی سی دو سیلندر مجهز است که ۲۴٫۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۳٫۳ نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور GSX 250R در ۶۵۰۰ دور در دقیقه تولید می شود و بیش ترین قدرت نیز در دور ۸۰۰۰ آی پی ام به دست می آید. این پیشرانه دارای ساختار دو سیلندر موازی با دو سوپاپ به ازای هر سیلندر است و سامانه زمان بندی متغیر سوپاپ های ورودی و پاشش سوخت الکتریکی سوخت در آن دیده می شود. خنک‌کاری این پیشرانه با آب صورت می گیرد.
ساختار SOHC پیشرانه سوزوکی GSX 250R باعث می شود بازدهی این موتورسیکلت اسپرت شهری در سرعت های ۲۴ تا ۸۸ کیلومتر بر ساعت به صورت ایده آل و در بیش ترین حالت ممکن باشد. همین مسئله سبب شده است با وجود اعداد خروجی معمولی از پیشرانه GSX 250R، این محصول سوزوکی شتابگیری خوبی را داشته باشد. همچنین حداکثر سرعت استاندارد این موتورسیکلت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
جعبه دنده GSX 250R از نوع شش سرعته سکوئنشال و تَر است و می تواند تعویض دنده سریع و راحتی را در اختیار موتورسوار بگذارد. جرم خالص این موتورسیکلت اسپرت و شهری سوزوکی ۱۸۱ کیلوگرم است و تقسیم جرم به نسبت مناسبی دارد. البته برخی منابع جرم GSX 250R را ۱۷۸ کیلوگرم اعلام می کنند. جایگاه سرنشینان در این موتورسیکلت اسپرت شهری برای دو نفر و به صورت غیر هم سطح طراحی شده است.
سیستم تعلیق در بخش جلوی سوزوکی GSX 250R به صورت تلسکوپی کار شده و در بخش عقب از کمک فنر استفاده شده است. با وجود این که این موتورسیکلت در جایگاه یک محصول اسپرت و شهری قرار دارد، اما به گفته مالکان و رسانه های تخصصی خارجی، سواری نرم و قابل قبولی را برای استفاده های عادی دارد. همچنین رینگ های ۱۷ اینچی در GSX 250R استفاده شده و مشخصات تایر جلوی آن ۱۱۰/۸۰ و تایر عقب ۱۵۰/۵۵ اعلام گردیده است. این سایز رینگ و تایر در کنار داشتن زیبایی برای این موتورسیکلت اسپرت، پایداری خوبی را به GSX 250R می دهد.
سوزوکی GSX 250R در بحث امکانات آنچنان جایگاه رقابتی را میان سایر محصولات مشابه ندارد و ویژگی های آن مشابه به اکثر موتورسیکلت های اسپرت و شهری در ایران است. در این موتورسیکلت از سیستم استارت الکتریکی استفاده شده و سامانه ضد سرقت بر روی آن نصب گردیده است. همچنین کلاستر (جلو آمپر) سوزوکی GSX 250R از نوع دیجیتالی است و به صورت تک رنگ در مرکز فرمان قرار دارد. چراغ جلوی این موتورسیکلت با لامپ های LED و هالوژنی دوتایی طراحی شده اند.
ترمزهای سوزوکی GSX 250R در جلو و عقب از نوع تک دیسکی هستند و در هر دو چرخ نیز سامانه ABS نصب شده است.
سوزوکی سری GSX یکی از معروف ترین محصولات اسپرت در میان موتورسیکلت سوارها به حساب می آید. این موتورسیکلت که امروز در جایگاه یک مدل شهری و اسپرت در جاده های ایران تردد دارد، از نظر ساختار طراحی اصالت قابل توجهی را به نمایش می گذارد و سبکی به روز دارد.
در موتورسیکلت سوزوکی GSX 250R با چراغ بزرگ و پیوسته ای در بخش جلو مواجه هستیم. همچنین شیشه (طلق) بادگیر جلو سبکی متعارف به این دسته از موتورسیکلت ها دارد. آینه ها هم شکلی لوزی دارند و در کنار دسته های کشیده GSX 250R، سبکی رایج را به نمایش می گذارند. در نمای کناری با قسمتی فرورفته طرف هستیم که از کنار چراغ جلو شروع می شود و به سمت زیر دسته و کنار باک می رود. این انحنا تقریباً در راستای زین قرار دارد و توانسته است سبکی اسپرت را به GSX بدهد و در این فرورفتگی چراغ های راهنما قرار گرفته اند. اگزوز این موتورسیکلت ابعاد به نسبت بزرگی را دارد و با سبکی مثلثی تا انتهای این محصول سوزوکی می رود. در بخش عقب GSX 250R آنچنان طراحی خیره کننده ای دیده نمی شود و چراغ عقب و راهنما نیز در این بخش سبکی معمولی را دارد. رینگ های موتورسیکلت GSX 250R سبکی جذاب را دارد و با رنگ مشکی و جداره های قرمز تزیین شده است.
در حال حاضر، شرکت تک تاز موتور، موتورسیکلت سوزوکی GSX 250R را با رنگ های آبی متالیک، مشکی، سفید و ترکیب مشکی و سفید عرضه می کند و با توجه به نوع تزیینات به کاررفته در بدنه این موتورسیکلت، جذابیت خوبی را به ظاهر این محصول داده است.
در نمایشگاه موتورسیکلت شهر آفتاب ۱۴۰۰، شرکت تک تاز موتور قیمتی کم تر از ۲۰۰ میلیون تومان را برای سوزوکی GSX 250R در نظر گرفته بود. در حال حاضر هم این موتورسیکلت اسپرت و شهری قیمتی نزدیک به ۱۹۸ میلیون تومان را در کارخانه دارد و در بازار آزاد تا ۲۲۰ میلیون تومان معامله می شود. با توجه به این اعداد می توان گفت که سوزوکی GSX 250R قیمتی کم تر از اکثر رقبا دارد و حدود ۲۰ تا ۸۰ میلیون تومان از محصولات مشابه در برندهای یاماها، کاوازاکی، هوندا و… ارزان تر است.
حسین دلاور
پایگاه خبری اسب بخار
عکس های تولیدی: علیرضا پاداش / اسب بخار
سوزوکی GSX 250R شرکت تک تاز موتور به پیشرانه ۲۴۸ سی سی دو سیلندر مجهز است که ۲۴٫۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۳٫۳ نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور GSX 250R در ۶۵۰۰ دور در دقیقه تولید می شود و بیش ترین قدرت نیز در دور ۸۰۰۰ آی پی ام به دست می آید.
GSX 250R در بحث امکانات آنچنان جایگاه رقابتی را میان سایر محصولات مشابه ندارد و ویژگی های آن مشابه به اکثر موتورسیکلت های اسپرت و شهری در ایران است. در این موتورسیکلت از سیستم استارت الکتریکی استفاده شده و سامانه ضد سرقت بر روی آن نصب گردیده است. همچنین کلاستر (جلو آمپر) سوزوکی GSX 250R از نوع دیجیتالی است و به صورت تک رنگ در مرکز فرمان قرار دارد. چراغ جلوی این موتورسیکلت با لامپ های LED و هالوژنی دوتایی طراحی شده اند.
در نمایشگاه موتورسیکلت شهر آفتاب ۱۴۰۰، شرکت تک تاز موتور قیمتی کم تر از ۲۰۰ میلیون تومان را برای GSX 250R در نظر گرفته بود. در حال حاضر هم این موتورسیکلت اسپرت و شهری قیمتی نزدیک به ۱۹۸ میلیون تومان را در کارخانه دارد و در بازار آزاد تا ۲۲۰ میلیون تومان معامله می شود. با توجه به این اعداد می توان گفت که GSX 250R قیمتی کم تر از اکثر رقبا دارد و حدود ۲۰ تا ۸۰ میلیون تومان از محصولات مشابه در برندهای یاماها، کاوازاکی، هوندا و… ارزان تر است.
بنلی با ۳۷ اسب بخار و گشتاور ۲۷ از این سرتره و قیمت مناسب تری هم داره. فقط مقداری اندک کیفیتش پایین تر هست







در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
بنلی با ۳۷ اسب بخار و گشتاور ۲۷ از این سرتره و قیمت مناسب تری هم داره. فقط مقداری اندک کیفیتش پایین تر هست






source

توسط autokhabari