در این مطلب به معرفی نسخه ای جدید و خاص از ام جی ۵ خواهیم پرداخت؛ اسکورپیو نسخه ای اسپرتی از سدان ام جی ۵ است.
در این نسخه از ام جی ۵ شاهد تغییر کاپوت، سپر ها، چراغ ها، رینگ های جدید، استفاده از کالیپرهای قرمز، لیپ سپر جلو، تریم مشکی در اطراف پنجره ها و بالاخره استفاده از آینه های مشکی هستیم.
نمای جلوی خودرو بسیار خشن تر از نسخه استاندارد جلوه می نماید و در برخورد اول گویا با یک نینجا مواجه می شوید.
در قسمت عقب هم چراغ ها خشن تر شده است و شاهد استفاده از اگزوزهای دوبل در دو طرف سپر هستیم.
لازم به ذکر است که نسخه استاندارد ام جی ۵ به خودی خود محصولی جذاب و اسپرت قلمداد می شود و حال نسخه اسکورپیو سطح جدیدی از جذابیت را برای سدان ام جی ۵ به ارمغان آورده است.
در قسمت کابین اسکورپیو مانند اکثریت خودروهای امروزی از کلاستر و مالتی مدیای یکپارچه استفاده شده است و غربیلک فرمان هم مشابه خودرو های پژو از دو طرف کات خورده است.
در ام جی ۵ اسکورپیو (MG5 Scorpio) علاوه بر تغییرات ظاهری، شاهد ارتقای توان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ آن نیز هستیم.
این پیشرانه اکنون قادر به تولید نیروی ۱۸۱ اسب بخار است و این یعنی نسبت به قبل، توان پیشرانه حدود ۸ اسب بخار افزایش یافته است.
گیربکس خودرو همچنان همان نسخه ۷ سرعته دوکلاچه است و نهایت سرعت ام جی ۵ اسکورپیو بیش از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
رضا صفرآبادی فراهانی
پایگاه خبری اسب بخار
این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ و یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه بهره می گیرد.
در این نسخه از ام جی ۵ شاهد تغییر کاپوت، سپرها، چراغ ها، رینگ های جدید، استفاده از کالیپرهای قرمز، لیپ سپر جلو، تریم مشکی در اطراف پنجره ها و بالاخره استفاده از آینه های مشکی هستیم.







در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari