طرفداران مزدا مدت‌هاست که منتظر بازگشت موتورهای دورانی یا وانکل هستند. حالا یک خبر هیجان‌انگیز برای آن‌ها داریم. مزدا یک هاچ‌بک مزدا ۳ را با این پیشرانه به پایکس پیک می‌آورد.

جشنواره پایکس پیک، سال آینده صدمین سال خود را جشن می‌گیرد. در این جشنواره، خودروهای تک ساخت یا بسیار خاص زیادی دیده شده‌اند اما مزدا ۳ با موتور دورانی می‌تواند یکی از خاص‌ترین آن‌ها باشد.
مزدا ۳ نسل فعلی در برابر رقبای خود از مشکل فروش محدود رنج می‌برد. با این حال دیدن یک نسخه دیفرانسیل عقب از آن با موتوری که بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. پیشرانه چرخشی این نسخه دارای چهار روتور است که حتی باوجود فشار هوای بسیار پایین در تپه‌های پایکس پیک می‌تواند این قدرت را تولید کند.
همان‌گونه که ذکر شد، این نسخه به‌جای دیفرانسیل جلوی معمولی یا حتی چهار چرخ محرک، دیفرانسیل عقب خواهد بود. اگرچه معرفی نسخه نهایی چهار چرخ محرک نیز ما را شگفت‌زده نمی‌کند.
در رندرهایی که تاکنون از این خودرو منتشر شده‌اند، شکاف چانه بزرگ، بال بزرگ نصب شده روی شاسی، دو اسپویلر دریچه‌ای عقب یکی در بالا و دیگری در پایین شیشه عقب، اسکرت یا دامنه‌های جانبی و دیفیوزر عقب جلب توجه می‌کنند.

همچنین رینگ‌های آلیاژی ویژه با تایرهای مخصوص، سیستم تعلیق پایین، اگزوز خروجی و رنگ‌آمیزی کاپوت به رنگ‌های آبی و سفید ردبول. حتی قرارگیری چهار صندلی باوجود مقررات پایکس پیک که اجازه حضور مسافر یا کمک‌راننده را نمی‌دهد، از دیگر نکات کشف شده از مزدا ۳ با موتور وانکل هستند. هنوز مشخص نیست که این خودرو تنها یک نسخه تحقیقاتی و منحصربه‌فرد است یا زمینه‌ساز تولید خودروهای بیشتری با این تکنولوژی است.
زیزیگولو
با اطمینان میشه گفت که مزدا ۳ همیشه و تحت هر شرایطی ارزش خریدن داره حتی مدلای دست دومش با بالای ۱۰ سال کارکرد
محمد
صد حیف که مزدا تو فکر احیای انجینهای وانکله…..
ولی صنعت خودرو به سمت الکتریکی شدن میره!!!
عرفان
چیش بده ؟؟
خب الکتریکی به جای خودش خوب و لازم
چه بدی داره در کنار الکتریکی وانگل هم باشه و هر کی بر اساس سلیقش و شرایطش انتخاب کنه
در کنار هم
محمد
من کی گفتم بده؟؟؟
منظورم اینه دیره
احیا هم بشه چیز زیادی نمیگذره که قوانین زیست محیطی جلوی تولید رو میگیره
عرفان
اهان ببخشید
اشتباه منظوورتون رو متوجه شدم
میثم
قبلا که گفته بود از انجینهای وانکل بعنوان افزاینده برد الکتریکیها استفاده خواهند کرد
البته این انجینها پتانسیل بالایی برای هیدروژن سوز شدن دارن و از اونجایی که اخیرا مزدا، تویوتا، سوزوکی، دایهاتسو، سوبارو و یاماها با هم همکاریهایی رو شروع کردند، احتمال این کار کم نیست
من بشدت طرفدار این انجینهای وانکل هستم
A … She just reminds Me of love … A
کلا من از طراحی خودرو های رالی و نسکار خوشم میاد یه چیزی توی سبک تیون های ژاپنی.
GMA
رالی چه ربطی به نسکار داره اصن؟ 😐
ممد ژانگولر
رینگاش بی نهایت زیبا و دیوانه کنندست
hssn
یه تشکر بزرگ میکنم از مزدا ، امیدوارم بعدتر استفاده گسترده تری از این انجین بکنه دوباره…
میثم
ماشین به این خوبی چرا فروشش پایینه؟؟؟؟
یعنی مردم جهان انقدر کج سلیقه شدن 😒😒😒😒
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
نه داداش
سیاست ها و مدیریت بد مزدا فروشش رو کم کرده
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari