هاوال H6 جی تی نسخه ای جذاب تر و اسپرت تر از هاوال H6 است که پس از استقبال بالا در چین از این خودرو، آماده ورود به بازار استرالیا می شود.
سال ۲۰۲۰ بود که گریت وال سومین نسل از کراس اوور محبوب بازار چین یعنی هاوال H6 را معرفی کرد. این خودرو در سال های گذشته یکی از پرفروش ترین های بازار چین بود و چندین سال رتبه اول در پرفروش ترین های این کلاس به هاوال H6 رسید. یکی از بازارهای هدف موفق گریت وال برای نشان هاوال استرالیا بوده و همین باعث شده است این کمپانی تصمیم بگیرد نسخه های جذاب دیگری را از هاوال به این بازار بیاورد. در کنار نسخه معمولی H6 که در بازارهای هدف با نام هاوال اولترا شناخته می شود، حالا نسخه های وانتا و هاوال H6 جی تی هم به این بازار می آیند تا فروش بالاتری را برای این کراس اوور در بازار پر پتانسیلی مثل استرالیا داشته باشیم.
همان طور که از نام هاوال H6 جی تی مشخص است، در واقع، این کراس اوور نسخه اسپرت تری از نسخه کوپه هاوال H6 است. پس این خودرو براساس هاوال H6S طراحی شده است و همان استایل کوپه را دارد، اما المان های اسپرت بیش تری را در این نسخه با پسوند جی تی می بینیم تا بازار هدف این خودرو بیش تر مشتریان جوان تر باشد. بیش تر خودروسازان چینی برای معرفی نسخه های کوپه تنها المان های مربوط به سقف و عقب بدنه را تغییر می دهند، اما گریت وال یک بازطراحی کلی را در تمام قسمت های بدنه این شاسی بلند داشته است. در هاوال H6 جی تی طراحی جلوپنجره تغییر کرده است و ورودی های هوای بزرگ تر با طراحی متفاوت را در این خودرو می بینیم. علاوه بر این، در عقب یک اسپویلر یکپارچه با سقف را داریم که به همراه دیفیوزر اسپرت تر باعث شده اند طراحی این خودرو در نسخه جی تی به کلی با آن چه در نسخه معمولی H6 دیده بودیم متفاوت شده باشد.
هاوال H6 جی تی ۴,۷۲۷ میلی متر طول، ۱,۹۴۰ میلی متر عرض و ۱,۷۲۹ میلی متر ارتفاع دارد و با این ابعاد متوجه می شویم که این خودرو در نسخه جی تی از همه نظر بزرگ تر از نسخه معمولی H6 شده است، اما فاصله محوری در این خودرو همانند نسخه معمولی ۲,۷۳۸ میلی متر باقی مانده است تا در بحث فضای داخلی تغییر محسوسی را در این نسخه نبینیم.
درون کابین طراحی همان چیزی است که پیش تر در هاوال H6S دیده بودیم و این نوع طراحی همان سبکی است که در مدل جدید هاوال H6 هم به کار رفته بود. آن چه کابین هاوال H6 جی تی را نسبت به دیگر نسخه ها متمایز می کند به کار رفتن قطعاتی با رنگ رزگلد است که بسیار شبیه به طراحی داخلی خودروهای کوپرا شده است. یک صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی جلوآمپر دیجیتال را به نمایش می گذارد و صفحه نمایش بزرگ تر ۱۲٫۳ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی را در این خودرو در دسترس قرار می دهد. به دلیل ماهیت GT در این خودرو صندلی های اسپرت جایگزین صندلی های معمولی شده است و علاوه بر این، امکان شخصی سازی کابین و سفارش ترکیب های رنگی مختلف هم برای این خودرو وجود دارد. در هاوال H6 جی تی امکانات به‌روز و خوبی نظیر کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم استارت/ استاپ، سنسور نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، گرم‌کن صندلی های جلو، سقف پانورامیک، ترمز پارک برقی و… دیده می شود.
 زیر کاپوت این کراس اوور کوپه یک پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ قرار گرفته است که توان تولید نهایت قدرت ۲۰۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر را دارد. قدرت این پیشرانه، بسته به تیپ سفارش گذاری‌شده، به چرخ های جلو و یا تمام چرخ ها منتقل می شود و تنها سیستم انتقال قدرت قابل سفارش برای این خودرو جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه است. هاوال H6 جی تی قرار است نسخه ای متفاوت و اسپرت تر باشد، پس در همین راستا گریت وال از ترمزهای مخصوص برمبو و تایرهای مخصوص میشلن در این خودرو استفاده کرده است تا H6 جی تی متمایزترین محصول هاوال در بازاری مثل بازار استرالیا باشد.
H6 در تیپ وانتا در نسخه دو و چهار چرخ محرک، به ترتیب، ۲۸,۸۸۵ دلار و ۳۰,۳۲۷ دلار قیمت دارد و طبیعتاً نسخه جی تی قیمتی بالاتر از این را خواهد داشت. انتظار می رود این خودرو نیمه دوم ۲۰۲۲ وارد بازار استرالیا شود و نزدیک عرضه این خودرو قیمت دقیق آن اعلام خواهد شد.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
زیر کاپوت این کراس اوور کوپه یک پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ قرار گرفته است که توان تولید نهایت قدرت ۲۰۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر را دارد.
در H6 جی تی امکانات به‌روز و خوبی نظیر کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم استاپ/ استارت، سنسور نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، گرم‌کن صندلی های جلو، سقف پانورامیک، ترمز پارک برقی و… دیده می شود.
این خودرو براساس نسخه کوپه H6 که پیش تر با نام هاوال H6S معرفی شد ساخته شده است که البته در ظاهر المان های اسپرت تری را نسبت به آن خودرو دارد.







تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari