سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت که در سه دوره گذشته مجلس شورای اسلامی تاکنون مسئولان ذی ربط گزارشی مبنی بر ارزیابی کیفیت خودروی ایرانی به مجلس ارائه نکرده اند تا در صحن علنی قرائت شود.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از ایسنا: روح الله عباسپور در مورد باز نشدن ایربگ خودروهای ایرانی در تصادف زنجیره‌ای بهبهان – رامهرمز اظهار کرد: متأسفانه دو مشکل اساسی در خودروسازی وجود دارد؛ یکی کیفیت خودرو و دیگری قیمت خودرو. کیفیت خودرو شرایط مناسبی ندارد و سه دوره است که نماینده مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هستم و تاکنون گزارشی از کیفیت خودروی ایرانی به دست ما نرسیده تا در صحن علنی مجلس قرائت شود.
این عضو مجمع نمایندگان استان قزوین با بیان اینکه در سال ۱۳۸۶ قانون ۱۱ ماده‌ای حمایت از مصرف کنندگان تولید خودرو تصویب شد، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است که نسبت به کیفیت خودروی ایرانی، مصرف سوخت، آلایندگی و رقابت پذیری اقداماتی انجام دهد تا خودروساز ترغیب شود. در همین قانون این بند وجود دارد که مسئولان ذی ربط باید هر ۶ ماه یک بار به کمیسیون صنایع و معادن مجلس گزارش دهند که برای حمایت از مصرف کننده و کیفیت خودرو چه اقداماتی انجام داده‌اند؟
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در سال ۱۳۸۹ قانون دیگری تصویب و به وزارت صمت ابلاغ شد، این قانون خواستار اقدامات اساسی برای کیفیت خودروی ایرانی می‌شد. وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به کیفیت، رقابت پذیری و اعمال استاندارهای ۵۵‌گانه در آن سال، مکلف است ولی متأسفانه در همه تکلیف ها نقصان های زیادی دیده می‌شود.
وی با بیان اینکه در حوزه قیمت خودرو هم مشکلات متعددی داریم، گفت: قیمت خودرو نسبت به چیزی که تحویل می‌دهند، بالا است. شورای رقابت باید قانونا قیمت‌گذاری کند اما وزارت صنعت، معدن و تجارت به این موضوع ورود کرده است و در قالب ستاد تنظیم بازار قیمت‌گذاری می‌کند که این خلاف مقررات است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان و مصرف کنندگان، هر دو از این وضعیت ناراحت هستند، خودروسازان مدعی هستند که حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارند. ۱۵۰ هزار میلیارد بدهی به مردم و بانک‌ها دارند. خودروسازان مدعی‌اند که هر خودرو را تا ۳۰ میلیون تومان زیر قیمت می‌فروشد و متضرر می‌شوند، ناراحتی مصرف کنندگان یا همان مردم هم که در مقال نمی گنجد.
عباسپور در خصوص تجربه شخصی‌اش از خرید یک خودروی نو از شرکت ایران خودرو گفت: بنده چندی پیش یک خودرو صفر از بازار آزاد خریدم، به تعمیرگاه رفتیم و بعد از دو هفته به بنده اعلام شد که ۱۴ نقص فنی داشته است. پس از تعمیرات اساسی متوجه شدم که مجددا ترمزهای آن اشکال پیدا کرده است. مردم گرفتارند و از این مضوع خسته شدند.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان در خصوص امکان پیگیری قضایی باز نشدن ایربگ خودروهای ایرانی در تصادف بهبهان گفت: اگر سانحه‌دیدگان یا داغدیدگان سانحه بهبهان شکایت کنند، دستگاه قضایی پیگیری خواهد کرد. اگر کیفیت خودرو عامل قتل عزیزان ما باشد، عواقب قضایی در انتظار خودروسازان یا هر دستگاه مسئول خواهد بود، باید پاسخگو باشند و هزینه بدهند.







تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari