در سال ۲۰۰۷ جورج بوش در کاخ سفید بود، کیمی رایکونن قهرمان مسابقات فرمول یک شد، اولین گوشی آیفون به بازار آمد و لکسس نسل J200 شاسی‌بلند پرچم‌دار LX را در نمایشگاه نیویورک معرفی کرد. حال پس از سر کار آمدن سه رئیس‌جمهور مختلف، دیدن پنج قهرمان جهان گوناگون در فرمول یک و عرضهٔ ده‌ها نسخهٔ جدید از آیفون، شاهد معرفی یک LX جدید هستیم. نسل جدید این خودرو برخلاف نسل قبلی، برای اولین بار به‌تنهایی در بازار آمریکا حضور خواهد داشت زیرا تویوتا به عرضهٔ لندکروزر کم‌فروش اما دوست‌داشتنی در این کشور پایان داده است. بااین‌حال جای نگرانی نیست زیرا LX جدید از همان ویژگی‌های لندکروزر برخوردار است و حالا به رقیب قوی‌تری برای آفرودرهای لوکس مثل رنجروور و همین‌طور شاسی‌بلندهای لوکس جاده‌ای مثل کادیلاک اسکالید تبدیل شده است.

LX570 قبلی خانوادهٔ ساده‌ای داشت که از نسخه‌های دو ردیفه و سه ردیفه با پکیج‌های لوکس یا اسپرت تشکیل می‌شد اما LX600 جدید با پنج تیپ مجزا، بخش بیشتری از بازار را پوشش می‌دهد. یکی از این تیپ‌ها نسخهٔ پایه‌ای است که جایگزینی برای لندکروزر محسوب می‌شود. این تیپ با پنج صندلی و قیمت ۸۸,۲۴۵ دلار عرضه می‌شود که تنها ۱,۳۸۵ دلار از قیمت پایهٔ نسل قبلی لندکروزر در آمریکا بیشتر است. در نقطهٔ مقابل، تیپ اولترا لاکچری با قیمت ۱۲۷,۳۴۵ دلار قرار دارد که پاسخی به رنجروور اس‌وی‌اتوبیوگرافی و مرسدس-مایباخ GLS محسوب می‌شود. در این نسخه، صندلی‌های ردیف سوم حذف و دو صندلی خلبانی مجزا با کنسول میانی جایگزین صندلی نیمکتی عقب می‌شود.

به گفتهٔ لکسس اما بخش عمده‌ای از فروش LX متعلق به سه تیپ میانی پریمیوم، F اسپرت و لاکچری خواهد بود که همگی به‌صورت هفت‌نفره با سه ردیف صندلی عرضه می‌شوند و از ۹۶,۳۴۵ دلار تا ۱۰۵,۳۴۵ دلار قیمت دارند. ما در این آزمایش پشت فرمان تیپ‌های F اسپرت و لاکچری نشستیم اما در کل خانوادهٔ LX هیچ انتخاب بدی وجود ندارد زیرا چه تیپ پایه و چه اولترا لاکچری را بخرید، مجموع سیستم‌های ایمنی فعال و تجهیزات آفرود یکسانی را خواهید داشت. البته در تیپ F اسپرت برخی تغییرات ظاهری و ارتقاء جزئی سیستم تعلیق ارائه می‌شود و همهٔ نسخه‌ها به‌جز پایه به کمک‌فنرهای تطبیقی مجهز هستند اما تجربهٔ رانندگی از مدل ۸۸ هزار دلاری تا ۱۲۷ هزار دلاری تا حد زیادی ثابت خواهد بود.

هنگام نشستن پشت فرمان LX600 اولین چیزی که جلب‌توجه می‌کند اندازهٔ بسیار بزرگ خودرو است. با وجود استفاده از پلت‌فرم ماژولار جدید مشترک با پیکاپ تاندرا، ابعاد LX600 تقریباً با LX570 قدیمی یکسان است. فاصلهٔ محوری خودرو همان ۲,۸۵۰ میلی‌متر قبل باقیمانده و طول و عرض با افزایشی جزئی به ترتیب به ۵,۰۹۵ و ۱,۹۹۱ میلی‌متر رسیده است. البته در این کلاس LX خیلی خودروی بزرگی نیست زیرا به‌عنوان‌مثال، اسکالید در نسخهٔ معمولی حدود ۳۰ سانتی‌متر کشیده‌تر است و در نسخهٔ ESV نزدیک به ۷۰ سانتی‌متر طول بیشتری از لکسس دارد. بااین‌حال، پشت فرمان LX جدید احساس سردرگمی و گم شدن خواهید داشت زیرا ورق‌های فلزی زیادی مقابل شما قرار دارد.

اما سواری LX شرایط را تغییر می‌دهد زیرا با هر خودروی شاسی مستقلی که تاکنون رانندگی کرده‌ایم متفاوت است. به‌طورمعمول، وقتی شاسی‌بلندها و پیکاپ‌های شاسی مستقل به یک دست‌انداز می‌رسند، شاسی نیم ثانیه قبل از بدنه واکنش نشان می‌دهد. این واکنش ازهم‌گسیخته که بهایی پذیرفته شده برای توانایی و دوام ذاتی این نوع ساختار است، در لکسس LX وجود ندارد. البته جذب شدن ضربه توسط شاسی هنوز هم احساس می‌شود اما هرگز واکنش ژانویه در بدنهٔ خودرو را به دنبال نخواهد داشت. بخشی از این عملکرد چشمگیر به پلت‌فرم جدید TNGA-F مربوط می‌شود که استحکام پیچشی آن نسبت به نسل قبلی ۲۰ درصد افزایش یافته است. این احساس به فرمان برقی جدید خودرو هم تعمیم یافته که جایگزین نمونهٔ هیدرولیکی شده و حتی در مسیرهای خاکی هم آرامش خودرو را بر هم نمی‌زند.

پایداری خودرو روی مسیرهای ناهموار و رفتار آن در پیچ‌ها هم شگفت‌انگیز است. البته این مزدا MX-5 نیست اما حرکات بدنه به‌اندازه‌ای قابل پیش‌بینی هستند که بتوان در یک جادهٔ پرپیچ‌وخم بجای ترس با اعتمادبه‌نفس رانندگی کرد. حتی وقتی در پیچ‌ها سرعت را افزایش دادیم احساس کردیم که LX600 هنوز هم توانایی‌های بیشتری برای ارائه کردن دارد. فقط تشخیص گوشه‌های خودرو و هدایت دشوار آن در جاده باعث می‌شود کمی احتیاط کنیم. این لکسس تضاد عجیبی دارد زیرا شاسی‌بلند بزرگی است که مثل خودروهای بسیار کوچک‌تر رفتار می‌کند. البته این ویژگی برای کسانی که تجربهٔ رانندگی با اس‌یووی‌های فول سایز را ندارند خوب است اما هدایت بسیار دشوار LX توصیهٔ خرید آن را به همان افراد سخت می‌کند.
LX همیشه با لندکروزر و تاندرا پیشرانهٔ مشترکی داشته است اما در این نسل برای اولین بار احساس می‌شود که تاندرا و لندکروزر از موتور لکسس استفاده می‌کنند نه برعکس. پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی جدید و گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک بسیار نرم و متمدن کار می‌کنند. این ترکیب که جایگزین موتور ۵.۷ لیتری V8 و گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک LX570 شده، پیشرفت بسیار زیادی داشته است. در نسل جدید، قدرت و گشتاور از ۳۸۳ اسب بخار و ۵۴۶ نیوتن متر به ۴۰۹ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتن متر افزایش یافته، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت از ۷.۳ ثانیه به ۶.۹ ثانیه رسیده و ظرفیت بکسل هم با نیم تن افزایش به ۳.۶ تن رسیده است.

در همین حال، پیشرانهٔ توئین توربو در زمینهٔ مصرف سوخت هم دستاوردهای قابل‌توجهی داشته است زیرا در هر صد کیلومتر در شهر ۱۳.۸ لیتر، در بزرگراه ۱۰.۷ لیتر و به‌صورت ترکیبی ۱۲.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند که به ترتیب ۵.۸، ۴ و ۴.۴ لیتر از نسل قبلی کمتر است. پیشرانهٔ V6 چه در آغاز حرکت و چه در سرعت‌های بالا بی‌صدا است و هرچند در شتاب گیری‌های ناگهانی کمی تأخیر توربو در آن احساس می‌شود اما با حداکثر گشتاوری که از دور ۲ هزار تا ۳,۶۰۰ rpm ارائه می‌شود، عملکرد این ۳.۵ لیتری توئین توربو قابل‌تحسین است. بااین‌حال، متأسفانه با فراتر رفتن دور موتور از ۵ هزار rpm، صدای کسل‌کننده و بی‌هیجان V6 برمی‌خیزد که می‌تواند موجب آزار سرنشینان شود.

عملکرد گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک تویوتا عالی و در حد گیربکس کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور است. این گیربکس هنگام شتاب گیری‌های ملایم خیلی خوب و نرم عمل می‌کند اما برخلاف پیشرانه، با بالا رفتن rpm، گیربکس کمی از عملکرد درخشان خود فاصله می‌گیرد و خیلی به‌سرعت اقدام به تعویض دنده می‌کند. به‌طورکلی اما این قوای محرکهٔ جدید باعث شده LX600 به خودرویی با پرفورمنس بهتر و مصرف سوخت کمتر تبدیل شود.
هرچند لندکروزر به توانایی‌های فوق‌العاده در مسیرهای ناهموار شهرت دارد اما ازآنجایی‌که به دلیل اختلال در زنجیرهٔ جهانی تأمین قطعات، تعداد خودروهای آزمایشی محدود بودند، لکسس ما را از انجام هرگونه آفرود سخت با LX منع کرد. این شرکت برای کاهش آسیب‌های احتمالی به خودروهای آزمایشی، یک مسیر سادهٔ ۲.۵ کیلومتری را برای تجربهٔ آفرودی با LX جدید تدارک دیده بود. این مسیر با تپه‌ای آغاز می‌شد که با یک کراس‌اوور چهارچرخ محرک هم می‌شد از آن بالا رفت. بالا رفتن از این تپه هرگز برای LX چالش بزرگی نبود اما برای نشان دادن توانایی‌های سیستم کرال کنترل آن کافی به نظر می‌رسید.

بااین‌حال، دلایل کوچکی برای نگرانی در مورد توانایی‌های آفرود LX جدید وجود دارد زیرا با وجود ابعاد مشابه با نسل قبلی، ارتفاع این خودرو از زمین در اکثر نسخه‌ها به ۲۰ سانتی‌متر کاهش یافته که ۲.۵ سانتی‌متر از LX570 کمتر است. دایرهٔ چرخش خودرو نیز کمی بزرگ‌تر شده است اما در عوض سیستمی در این نسل ارائه شده که می‌تواند در پیچ‌های تند خصوصاً در آفرود، ترمز چرخ داخلی را فعال کند تا خودرو راحت‌تر بپیچد.

در LX600 همچنین بسته به تیپ، زوایای آفرود هم نسبت به نسل قبلی بدتر شده‌اند به‌گونه‌ای که تنها سه تیپ از پنج تیپ‌ LX جدید می‌توانند زوایای حمله، فرار و شکستی نزدیک به LX570 را ارائه کنند. دلیل این موضوع حذف سیستم کنترل فعال ارتفاع (AHC) از تیپ‌های پایه و پریمیوم است درحالی‌که این سیستم در نسل قبلی به‌صورت استاندارد در همهٔ تیپ‌ها ارائه می‌شد. البته با رینگ‌های ۲۲ اینچی و سیستم AHC زوایای حمله و فرار LX جدید به ترتیب با ۲۷.۴ درجه و ۲۶.۳ درجه بسیار چشمگیر خواهند بود اما ازآنجایی‌که لکسس تیپ‌های پایه را برای جایگزینی با لندکروزر در نظر گرفته، ارائهٔ سیستم AHC فقط در تیپ‌های بالایی با قیمت‌های شش‌رقمی بسیار ناامیدکننده است.
واکنش‌ها به پایان عرضهٔ یک خودروی محبوب بین علاقه‌مندان (که البته در بین خریداران طرفدار چندانی نداشت) معمولاً احساسی است. طرفداران ممکن است از تصمیم تویوتا برای پایان عرضهٔ لندکروزر در آمریکا عصبانی و ناراحت باشند اما در این شرایط، لکسس LX جدید بهترین پیامد ممکن برای این تصمیم است. با کاهش فروش و همین‌طور در راه بودن نسل جدید سکویا که آن‌هم روی پلت‌فرم TNGA-F ساخته می‌شود، تویوتا هیچ انگیزه‌ای برای عرضهٔ نسل جدید لندکروزر در آمریکا نداشت حتی اگر تقاضا برای این خودرو در دیگر کشورها زیاد باشد. از سوی دیگر، لکسس انگیزهٔ زیادی برای عرضهٔ نسل جدید LX داشت تا بتواند خریدارانی که قبلاً سراغ رنجروور می‌رفتند را جذب کند.
البته لکسس می‌توانست در این نسل تمام تجهیزات آفرودی که خریداران ثروتمند هرگز از آن‌ها استفاده نمی‌کنند را حذف کرده و در عوض روی متریال و تکنولوژی یا افزایش سود خود تمرکز کند اما این شرکت تصمیم گرفت دل کسانی که از پایان عرضهٔ لندکروزر در آمریکا ناراحت شده بودند را به دست آورد. با این رویکرد، LX جدید حالا بخش قابل‌توجهی از بازار را پوشش می‌دهد. البته نمی‌توان گفت که این خودرو خریداران رنجروور یا جیپ گرند واگنییر را جذب خواهد کرد اما برای کسانی که خواهان توانایی‌ها و قابلیت اطمینان لندکروزر هستند، LX600 بهترین و تنها گزینه در بازار خواهد بود؛ بنابراین آمریکایی‌ها می‌توانند برای لندکروزر عزاداری کنند اما خیلی نباید از این موضوع ناراحت باشند زیرا در نمایندگی‌های فروش هم‌اکنون چیز بهتری وجود دارد.
Lexus LX600 2022
 
دايان
لب کلام این بود،اگه لندکروز دوست داشتین و بخاطر کاهش فروش و نداشتن خریدار (طبق متن) توقف تولید شد،میتونین ال ایکس بخرین! یعنی باز هم قراره زیر سایه بنز و امریکایی ها و رنجروور باشه!
“البته لکسس می‌توانست در این نسل تمام تجهیزات آفرودی که خریداران ثروتمند هرگز از آن‌ها استفاده نمی‌کنند را حذف کرده و در عوض روی متریال و تکنولوژی یا افزایش سود خود تمرکز کند”
اینجا هم واضح اشاره شد که با قیمت ١٢٧ هزار دلاری هم تکنولوژی و متریال رقبا رو نداره این نسل هم
بعد دیروز یکی تو مطلب لندکروز میگفت لندکروز تو تکنولوژی هیچی از لوکس سازها کم نداره!!!!
مزدا
طراحی داخلی نسل قبلش خیلی خوب بود !
الان انکار یه صفحه نمایش چسبوندن اون بالا.
با طراحی صفحه نمایشش حال نکردم
mos
باز این فیک کره ای فن پیداش شد…
اول اینکه لندکروزر هیچ وقت تو آمریکا تولید نشده که حالا بخواد توقف تولید بشه!!! تو ژاپن تولید و به آمریکا صادر می شده که الان فقط لکسس LX صادر میشه.
دوم اینکه شما به جای این که چرندیات از خودت در بیاری بگو کدوم تکنولوژی رو نداره؟
یا کجا گفتن کیفیت متریالش ضعیفه؟
بررسی موتور وان روی تجربه رانندگی متمرکز بود و درباره این موضوع زیاد حرف نزدن
برای همین بخشی از بررسی مجلات دیگه رو میزارم :
The new interior is filled with soft leathers that pad nearly any place you might touch. And the materials are high quality, especially the beautiful aluminum trim on F Sport models
و این هم یه بررسی دیگه
Lexus has never had trouble putting together a luxurious, high-end cabin, but it has sometimes struggled with integrating technology in a user-friendly fashion. Fortunately, our test drive proved the new LX 600 is a great combination of traditional Lexus hallmarks and modern controls. As expected, quality is supreme – the LX is expensive but feels worth the price in all trim levels. The Lexus Interface multimedia system comprises a 12.3-inch upper touchscreen and a seven-inch lower touchscreen to control major functions. Drivers can also use voice controls to manipulate various features. While the base model seats five and most models seat seven, the new Ultra Luxury variant accommodates four occupants in cushy semi-aniline leather seats. Other competitors don’t offer this lavish option. Those second-row seats recline by 48 degrees and are ventilated with massage function
دايان
نمیدونم چرا اینطور حرص میخوری با توجه به اینکه از ال ایکس صرفا یه پروفایلش رو داری،تو کان خیلی واضح نوشته “البته لکسس می‌توانست در این نسل تمام تجهیزات آفرودی که خریداران ثروتمند هرگز از آن‌ها استفاده نمی‌کنند را حذف کرده و در عوض روی متریال و تکنولوژی یا افزایش سود خود تمرکز کند” یعنی متریال کاملا جای کار داره،چنین چیزی رو واس بقیه نگفتن،تقصیر من نیست که این ایرادات بهش وارده،نتیجش تو فروشش مشخصه
طبیعیه با این طرز حرف زدنت پدال هنوز تو لیست پیشگیری نذاشتت اخه اینجا ژاپنی فنا همه کاره هستن و هرطور بخوان حرف میزنن و پدال هم فقط مواظبه که کسی چیزی بهشون نگه و اگه بگه مستقیم تو قسمت پیشگیری!
دايان
موتور ترند هم یه مقاله رو اختصاص داده بود به ال ایکس ۵٧٠ که زیر سوال برده بود که این ماشین در حد رقبا لوکس هست یا نه! حتما موتور ترند هم اشتباه میکنه
موتور وان هم که اینجا اشاره کرده،حالا وقتی این ماشین کنار اسکالید یا جی ال اس یا رنجروور قرار بگیره بیشتر مشخص میشه
NAVID۰۰۹۸
در جواب کاربر دایان
کجا زندگی میکنی ؟!
خودروی زیر پایت چیست ؟!
خودروی مورد علاقت چیست ؟!
اینکه لندکروزر جدید اینقدر پُرطرفدار شده و نیازی به کارت‌های ۱۰۰ آفرین مجلات مثل کره‌ای‌ها نداره ، چه فشاری به شما آورده 😂 !
همین الانش هم در آمریکا ، لندکروزر در تمام مدل‌هایش نسبت به تمام این رقیب‌هایی که گفتی قیمت بالاتری داره و ارزش خودش را نِگَه داشته و البته که باید بدانید لندکروزر فقط در ژاپن تولید و صادر میگردد و یکی از دلایل گرانی این خودرو در آمریکا هزینه‌های حمل بیمه و مالیات است که باعث شده حتی خرید LX باارزش‌تر باشد !
در مورد این مقاله و نسل جدید LX ، نظر من را نگرفته در مبحث طراحی و لندکروزر را بیشتر میپسندم در حالی که نسل قبلی LX کرگدنی بود برای خودش !
در ضمن بگویم که اگر در آمریکا زندگی میکردم ، مطمئناً خودروی برند مورد علاقم تویوتا لکسوس را نمیخریدم و انتخابم برای بازار امروز در این کشور آزاد و بزرگ ، لندروور دیفندر جدید و کلاس S بنز بود در رنگ مشکی !
اگر در اروپا بودم از گروه فولکس‌واگن خرید میکردم !
اما در غیر این دو قاره در هر کجای این جهان زندگی کنم ، انتخاب اولم فقط از گروه تویوتا لکسوس هست تا برای پولم ارزش قائل باشم و فکر خرابی و استهلاک‌های بی‌مورد نباشم و همیشه خدماتش در همه جا هست !
دايان
به همین دلیل تو امریکا توقف تولید شد چون طرفدار و مشتری خیلی زیاد بود واسش بعد تویوتا گفت حوصله نداریم واس این همه آدم لندکروز بزنیم بیاین اصلا توقف تولیدش کنیم راحت بشیم!! دیگه همه دنیا میدونن قضیه چیه چرا الکی میزنی کوچه علی چپ اخه :))
“واکنش‌ها به پایان عرضهٔ یک خودروی محبوب بین علاقه‌مندان (که البته در بین خریداران طرفدار چندانی نداشت) “
NAVID۰۰۹۸
احتمالا شما تو کره‌ی زمین دیگری زندگی میکنی که متوجه نمیشوید لندکروزر هیچگاه در آمریکا تولید و منتاژ نشد !
مثل اینکه کوچه‌علی چپ تعریفش عوض شده 😂 !
rezars pc
کلا امریکا تولید نشد حتی یه دونه فقط صادر میشد یه علت حیلی گرونتر بودنش هم صادر شدنش بود لندکروز پایه تو ژاپن ۳۹ هزار دلاره
دايان
بخدا اگه دوتا مجله میومد همون صد افرین هایی که به کره ای ها میدن رو به لندکروز میدادن الان تو امریکا توقق تولید نمیشد :)))
NAVID۰۰۹۸
خدایا
چرا سخته فهمیدن اینکه لندکروزر هیچگاه در آمریکا تولید نشد که حالا بخواهد توقف تولید بخورد !
دایان جان ، دلبندم ، لندکروزر فقط در ژاپن تولید و صادر شده ، یعنی اینقدر سخته پِی بردن به اشتباهت که حالا بخواهی حرف خودت را منحرف کنی و دیگران را به سمت دیگر سوق دهی 😂 !
NAVID۰۰۹۸
لکسوس LX جدید فقط در یک مورد نسبت به نسل قبلی ارزش باباتری پیدا کرده و آن هم قسمت دو تیکه‌ای عقب هست که خیلی جالب شده و کارایی آن را با لندکروزر متفاوت کرده !
جلوپنجره‌ی جلو میتوانست ظرافت بیشتری داشته باشد که فکر میکنم در آینده و ورژن‌های بعدی کار بیشتری روی این جلوپنجره شکل بگیره چون در حال حاضر یک تِکه و سخت به نظر میرسه که روحی به خودرو نداده !
طراحی عقب را نمیپسندم و به مانند جلو کاراکتر شاخصی نداره !
برای همین میگویم لندکروزر استقلال بیشتری در طراحی داره و کاراکتر شاخص خودش را داره که از هر نقطه‌ی طراحی به دل میشینه !
البته به شخصه منتظر نسل جدید پرادو و GX هستم تا ببینیم چی رونمایی میشه و فکر میکنم جالب باشه در آن‌جا هم پرادو بهتر از GX کار کرده باشه !
دايان
خدایی چرا هی میخوای با حاشیه از اصل قضیه دور بشی؟ توقف عرضه اصلا؟ خوبه؟ عین متن تیتر پدال :)))) یادته که تیترش؟ چیزی تغییر نمیکنه که
لندکروز بدلیل فروش پایین دیگر در آمریکا عرضه نمیشود، گرچه کار اند درایور نوشته بود که تولید و عرضه لندکروز در امریکا به اتمام میرسد لما چون میخوام کمتر ناراحت بشی میگیم توقف عرضه :)))
حسین
زیر سایه کیا باشه؟ آمریکایی و ها رنج روور؟ 😂 مجموع فروش اینایی که اسم بردی به علاوه اون فرغون ساز کره ای (جنسیس جونت) با هم به فروش سالانه لکسس نمیرسه چرا باز میخوای با نظراتت خودتو مسخره کنی😂😂 لگن ساز محبوبت جایزه پولی می گیره ولی یه نماینده تو لیست پر فروش ترین ها نداره آخ ک چقدر محبوبه 😂
از اون جنسیس هایی که هنوز نیومده اولین نسخه هاشون آتیش گرفتن چه خبر؟ اخیرا بود که دوباره فراخوان سنگین به دلیل آتش سوزی داد اون موقع تو کدوم غار پنهان شده بودی😂😂😂😂
دايان
الان یه چیزی راجع به تو یادم اومد وقتی این وضعیت تحت فشارت رو دیدم،قضیه میتسوبیشی و قلعه 😂😂😂😂😂😂خیلی خاطره بدی حساب میشه واست
حسین
حالا توصیه من اینه که شما به عنوان کره ای فن از دکل آمریکایی ها و انگلیسی ها بیا پایین. دوما متن دقیقا اینو نوشته پس تحریف نکن جناب فیک مالتی اکانت آپشن پرست :((البته لکسس می‌توانست در این نسل تمام تجهیزات آفرودی که خریداران ثروتمند هرگز از آن‌ها استفاده نمی‌کنند را حذف کرده و در عوض روی متریال و تکنولوژی یا افزایش سود خود تمرکز کند اما این شرکت تصمیم گرفت دل کسانی که از پایان عرضهٔ لندکروزر در آمریکا ناراحت شده بودند را به دست آورد. با این رویکرد، LX جدید حالا بخش قابل‌توجهی از بازار را پوشش می‌دهد)). به نفعت نبود ادامش رو بنویسی آره؟ حق داری😂
هر وقت آمریکایی ها یا رنج روور با این قیمت همچین چیزی ساختن که این سطح توانایی آفرود، آنرود و لوکس بودن رو با هم ارائه بده در کنار این قیمت اونوقت یه کره ای فن بیاد راجع بهش نظر بده
زیزیگولو
قبل از اینکه بخاین طومار آپشنا و امکانات این پهن پیکر ژاپنی رو لیست کنین فقط ۵ ثانیه به این فکر کنین که چه چیزهایی تو ذهنتون میاد؟؟؟ البته لکسوس LX570 هم از نظر آپشنو امکانات دست کمی از این نداشت
ممد ژانگولر
ماشین به این عظمت بعد ته آرزوهای اسمشو نیار لندکروزه 😂😎
mos
((سواری LX شرایط را تغییر می‌دهد زیرا با هر خودروی شاسی مستقلی که تاکنون رانندگی کرده‌ایم متفاوت است))
((پایداری خودرو روی مسیرهای ناهموار و رفتار آن در پیچ‌ها هم شگفت‌انگیز است. البته این مزدا MX-5 نیست اما حرکات بدنه به‌اندازه‌ای قابل پیش‌بینی هستند که بتوان در یک جادهٔ پرپیچ‌وخم بجای ترس با اعتمادبه‌نفس رانندگی کرد))
یه اشاره ای هم بکنم به امتیاز های motor1
لکسس LX امتیاز ۹.۱ از ۱۰
کادیلاک اسکالید ۸.۸ از ۱۰
لینکلن نویگیتور ۸.۵ از ۱۰
جیپ گرند واگونییر ۸ از ۱۰
به فلان ماشین نمیرسه و تکنولوژی نداره و تو کلاس بزرگان شکست میخوره و از اینجور حرف های بی پایه و اساس که زیر پست های مربوط به این ماشین گفته شد نتیجش شد این.
A … She just reminds Me of love … A
یعنی الان مدعی شدی این ماشین از رقبای پیشرفته تر هست ؟!😃
صبحت بخیر.
امیرعلی
ولی توی دنیای واقعی کسی نمیاد بر اساس نمره مجلات ماشین بخره
همچنین خیلی جاها ثابت شده که مجلات سلیقه ای و یکطرفه نمره میدن وگرنه یک عقل سلیم نمیاد به کادیلاک اسکالید و نویگیتور نمره کمتر از LX بده
A … She just reminds Me of love … A
حرص نخور فشار بخور خوبه.
shayan
کا شناس دوزاری موتور ۱ در حدی نیست که بخاد گرند واگنییر پدر suv لوکس و زیرسوال ببره از اون بررسی مضحک مشخص بود وضع موتور ۱ چجوریه اسکلید هم نماد suv لوکسه و جز ناویگیتور و واگنییر رقیبی نداره
GMA
بنظرم بزرگترین ایرادش جلوپنجره یک تکه و بزرگه
چرا باید با وجود رقبایی مثل رنجروور اینا خرید؟! مگر اینکه فقط دنبال دوام و کیفیت باشی
amirmohammad
فروشش خیلی کمتر از رقبا هست و حتی نزدیک نشده به فروش اون ها بعد از گذشت این همه سال با اینکه خودرو شایسته ای هست.بنظرم دلیلش میتونه این باشه که بیشتر میخواد یک لندکروز شیک باشه تا یک ماشین مستقل و این باعث شده تو یک سری از بخش ها نتونه مثل رقبا باشه.بنظرم انتخاب دوتا مانیتور اصلا جالب نیست و به تکنولوژی ماشین هم چیزی اضاف نکرد.جدای از دید مردم نسبت به برندهای لوکس و اولویتشون توی انتخاب برند
Moon
به نظرم این فقط بدرد بازار آسیا می خوره اونم فقط عرب ها و روس ها تا حدود ایرانی ها که عشق همچین ماشین هایی هستن تو بازارشونم بنا به دلایلی امریکایی ها نیستن وگرنه امریکایی ها پادشاه این کلاسن نمیشه از اسکالید و نوویگیتور و گرندوانگر و اکسپدیشن و سابرین و یوکان به این راحتی ها گذشت و پاترول و QX80 و لندکروزر و LX رو انتخاب کرد
new RAMIN
خب من این متنو ۲ بار خوندم و سعی کردم دقیق ترین نقد تمام طول عمرم رو خدمتون ارائه کنم! اگر حالا خوندن ۵۰خط کامنت رو ندارید و سریع نظر منو بخواهید باید بگم با توجه به قیمتش و اون متنی که من خوندم این ماشین ارزش خرید نداره و بد هست! میتونید برید پایین رگباری دیس بدید. اما چرا؟ این شما و اینم نقد من!
خب اول میرسیم با شروع متن که یه تیکه خیلی سنگین به لکسس می اندازه و میگه سه رئیس‌جمهور مختلف اومدن آمریکا و پنج قهرمان جهان گوناگون در فرمول یک رخ داد و عرضهٔ ده‌ها نسخهٔ جدید از آیفون انجام شد اما فقط شاهد معرفی یک LX جدید هستیم این تیکه خیلی سنگینی بود و یعنی همون اولش ما ازت توقع یه چیز خفنی داریم و امیدواریم اینطوری باشه. اما ادامه ماجرا مثل اینکه motor1 خیلی نظرش نسبت بهش بد شد! چون ادامه مطلب میبینم که گفتن فرق های فاحشی بین نسخه ۸۸هزار دلاری و ۱۲۷هزار دلاری نیست تنها در قسمت های آپشن فرق هست!! (چه تیپ پایه و چه اولترا لاکچری را بخرید، مجموع سیستم‌های ایمنی فعال و تجهیزات آفرود یکسانی را خواهید داشت. البته در تیپ F اسپرت برخی تغییرات ظاهری و ارتقاء جزئی سیستم تعلیق ارائه می‌شود و همهٔ نسخه‌ها به‌جز پایه به کمک‌فنرهای تطبیقی مجهز هستند اما تجربهٔ رانندگی از مدل ۸۸ هزار دلاری تا ۱۲۷ هزار دلاری تا حد زیادی ثابت خواهد بود.) خود لکسس هم گفته بیشتر خریدارا سه تیپ میانی پریمیوم، F اسپرت و لاکچری را خواهند خرید. منطقی هم نیست نسخه پایه رو خرید(خرید مدل پایه هر برندی اشتباه هست) از اون ور اولترا لاکچری واقعا الکی گرونه. در ادامه ماجرا میریم روی جاده! بر روی جاده مثل اینکه این ماشین کارش خیلی درسته و ایرادات این کلاسو نداره. هرچند من به motor1 دیگه اعتماد ندارم چون ثابت شده ۱ خودرو و ۲ سایت متفاوت و ۲ نتیجه کاملا موازی! برای همین فعلا سواری این ماشین رو نظری نمیدم چون motor1 بعضی مواقع چیز های عجیب زیاد میگه. ولی بریم سراغ مصرف سوخت! خنده داره که پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵لیتری توئین توربو تو شهر ۱۳.۸ لیتر و تو اتوبان ۱۰.۸ لیتر میسوزونه! ترکیبی هم ۱۲.۴لیتر! برای مقایسه گرندواگنییر ۸سیلندر ۶.۴لیتری بدون توربوشارژ مصرفش ۱۸لیتر در شهر و ۱۳لیتر در اتوبان و ۱۵لیتر میانگین هست. بله به ترتیب ۴لیتر و ۲لیتر و ۳لیتر لکسس LX600کم مصرف تر از گرندواگنییر هست اما خب ۶سیلندر کجا ۸سیلندر کجا ۶.۴لیتری تنفس طبیعی کجا ۳.۵لیتری توئین توربو کجا….به نظرم LX600 نسبت به موتورش یه کمی پرمصرفره.
در ادامه ماجرا میرسیم به قسمت آفرود که میبینم LX خان دربرابر رنجرور و گرندواگنییر عددی نیست! ((هرچند لندکروزر به توانایی‌های فوق‌العاده در مسیرهای ناهموار شهرت دارد اما ازآنجایی‌که به دلیل اختلال در زنجیرهٔ جهانی تأمین قطعات، تعداد خودروهای آزمایشی محدود بودند، لکسس ما را از انجام هرگونه آفرود سخت با LX منع کرد. این شرکت برای کاهش آسیب‌های احتمالی به خودروهای آزمایشی، یک مسیر سادهٔ ۲.۵ کیلومتری را برای تجربهٔ آفرودی با LX جدید تدارک دیده بود.)) این قسمت ثابت کرد لکسس فقط ادعای توخالی داره! کسی که ماشینش رو قبول داره میگه ببرش وسط جنگل ببرش تو بیابون اما چون مثلا ماشین اوخ نشه گفته بیا برو از اینجا برو(جایی که کراس اوور هم میتونه بره) جدا از همه این ماجرا برادر کوچیکترش که تو یه سری کشورها بهش میگن حضرت تو فیلم suv battle هنگام عبور یه چاله یه جوری خاک به پا کرد من فکر کردم داره کوهو میره بالا! suv battleتو نبرد تایتان های قسمت اولlx570 بودش اونجا هم همین اتفاق افتاد همچین خاک به پا کرد به خدا من پرام ریخت بعد دیدم همونجا ایستاده😂 حالا اگه خواستید تمام ۳ فیلم suv battle نبرد تایتان ۱ و ۲ و ۳ رو لینکش رو براتون میزارم ببیند فرق بی ادعاهاهای کار درست و پرادعاها توخالی چیست. حالا جدا از این ماجرا ادامه متن خیلی خنده داره
(( این شرکت برای کاهش آسیب‌های احتمالی به خودروهای آزمایشی، یک مسیر سادهٔ ۲.۵ کیلومتری را برای تجربهٔ آفرودی با LX جدید تدارک دیده بود. این مسیر با تپه‌ای آغاز می‌شد که با یک کراس‌اوور چهارچرخ محرک هم می‌شد از آن بالا رفت. بالا رفتن از این تپه هرگز برای LX چالش بزرگی نبود اما برای نشان دادن توانایی‌های سیستم کرال کنترل آن کافی به نظر می‌رسید.)) نمیدونم چی بگم والا! تو یه سری جاها میگن حضرت! ولی تو واقعیت چیز خاصی نیست!نکته عجیب ماجرا اینکه فاصله سطح زمین این خودرو ۲۰ سانت هست! تازه ۲.۵سانت کمتر شده نسبت به lx570 ! اصلی ترین فرق شاسی بلند آفرودی با شاسی بلند که توانایی آفرود ضعیف داره همین فاصله زمین هست! ۲۰ سانت!؟😑 نسبت به رقبا واقعا بده.ادامه ماجرا تازه ماجرا خرابتر هم میشه! ((در LX600 همچنین بسته به تیپ، زوایای آفرود هم نسبت به نسل قبلی بدتر شده‌اند به‌گونه‌ای که تنها سه تیپ از پنج تیپ‌ LX جدید می‌توانند زوایای حمله، فرار و شکستی نزدیک به LX570 را ارائه کنند)) lx570 با اون همه اداعا تو آفرود میموندش. الان این حتی کمی از اون هم ضعیفتره؟؟آخ آخ عجب حضرتی هست! تازه ادامه ماجرا اوضاع خیلی خرابتر میشه!
(( زوایای حمله و فرار LX جدید به ترتیب با ۲۷.۴ درجه و ۲۶.۳ درجه بسیار چشمگیر خواهند بود اما ازآنجایی‌که لکسس تیپ‌های پایه را برای جایگزینی با لندکروزر در نظر گرفته، ارائهٔ سیستم AHC فقط در تیپ‌های بالایی با قیمت‌های شش‌رقمی بسیار ناامیدکننده است)) نسبت به رنجرور اصلا عددی نیست! تازه جالب اینجاس رنجرور جدید درحالت استاندارد زوایا آفرودیش از این بیشتره! باور نمیکنید میتونم لینک دانلود بروشور رنجرور جدید رو بدم برید ببینید! دربالاترین حالت آفرودی هم رنجرور هم خب… چیزی نمیگم چون همینکه فیلماشو تو یوتویب میبیند از کوه میره بالا فکر کنم کافی باشه!
درنهایت میرسیم آخر مطلب که باز هم ثابت کرد وقتی شاسی بلند میخواهی بخری باید بری پیش پدربزرگ ها! باید بری پیش کسی که کلی پیرآهن پاره کرده… بله!
((این شرکت تصمیم گرفت دل کسانی که از پایان عرضهٔ لندکروزر در آمریکا ناراحت شده بودند را به دست آورد. با این رویکرد، LX جدید حالا بخش قابل‌توجهی از بازار را پوشش می‌دهد. البته نمی‌توان گفت که این خودرو خریداران رنجروور یا جیپ گرند واگنییر را جذب خواهد کرد))
مهم نیست کی هستی چی ساختی… شاسی بلند آفرودی یعنی جیپ و لندروور! شاسی بلند لوکس آفرودی یعنی رنجرور یعنی گند واگنییر… والسلام نامه تمام! تنها راه پیروزی دربرابر اینها هم خرید هردو این خودرو ها و سپس کپی کردنشون هست!
الان قطعا طرفدار های لکسس میان کلی پاسخ میدن و میان میگن فلانی و بهمانی.
اما انصافا تو بازار های رقابتی تو این رنج قیمت ۸۸ الی ۱۳۰هزار دلار یه ماشین شاسی بلند لوکس آفرودی بخواهی بخری انصافا LX600 میخری و رنجرور و گرندواگنییر رو ول میکنی؟ یا حتی اگر بحث آفرود نباشه(هرچند این ماشین نسبت به نسل قبلش تو آفرود بد تر شده!) بین اسکالید نوگیتور GLS و x7 انصافا lx600رو انتخاب میکنید؟ نه انصافا؟ بحث سگ جون بودن هم نیست چون تو کشورهایی مثل آمریکا مردم بدبخت نیستن ماشینو ۱۰ سال نگه دارن حداکثر ۶ سال ماشینو نگه میدان و مدل بهتر میخرن
انصافا من برتری نمیبینم نسبت به رقبا. هیچ برتری.البته از حق نگذریم طراحی داخلش خیلی بهتر شده و عالیه. اطلاعات سرگرمیش خیلی بهتر شده. متریال خوبی داره ولی اون چیزی نیست که باید باشه. نسبت به نسل قبل عالی شده ولی نسبت به رقبا عادیه.
به هرحال این نظر منه. نظر هرکسی قابل احترامه.
Moon
چطوری وقت می کنی اینقدر کامنت طولانی می نویسی ؟ کامنتت از مقاله طولانی تر بود 😂
امیرعلی
جناب رامین واقعا نقد بسیار زیبا و نکته بینانه ای بود و به دیسلایک ها هم توجه نکنید چون کسانی که دیسلایک دادن نمی‌خوان از خواب بیدار بشن و ببینند لکسوس و تویوتا دیگه توی دوام و افرود مثل قدیم نیست و افت داشتن( این حرف من بر اساس صحبت های خود آکیو تویودا ست که گفته بود تویوتا دیگه نمیتونه ماشینی با دوام قبل بسازه چون تکنولوژی های درون ماشین ها بیشتر شده و این یعنی آسیب پذیری و استهلاک بیشتر)
new RAMIN
@امیر علی
من کلی نقد دیگه از این ماشین دارم که نخواستم تو کامنتم بنویسم چون خیلی طولانی میشد. ولی انصافا منطقی باشید. اگر بخواهیم این ماشینو تحلیل کنیم تو بحث آپشن و آفرود حرف زیادی نسبت به رقبا نداره. درخصوص کیفیت اگه دقت کنید حرفی زده نشد. کیفیت متریال اون صندلی عقب چه طوریه؟ اصلا جا کم هست زیاد هست؟ اصلا آپشن چیا داره؟ سواریش تو اتوبان چه طوره؟ اصلا هیچی نگفتن و معمولا تو تست های firist drive بهش اشاره میشه. حتی motor1 زمانی که ایراد های بنی اسرائیلی از گرندواگنییر میگرفت به تمام نکات اشاره کرد. ولی من تو LX ندیدم اشاره های دقیق.
نقد من بیشتر روی آفرود و ادعای این خودرو و مقایسه با نسل قبلش بود. اگر بخوام همه ایرادات واقعی این خودرو رو بگم باید ۲یا ۳ تا کامنت فوق طولانی دیگه بنویسیم. سواریش درسته که motor1گفته خوبه و عالیه ولی motortrend و car and driver و کارباز هم همینو گفتن؟ تقریبا نه !
من منکر لندکروزر و لکسسLXنیستم. ولی چرا هیچ وقت تو تست های دست جمعی آفرودی مثل suv battle و تست های دست جمعی سایت های مختلف مثل تست های سالیانه موتورترند هیچ گاه اول نمیشن؟ چرا تو این همه سال با اینکه در سال های مختلف فیس لیفت شدن و بروز شدن هیچ گاه خودروسال نشدن؟البته LX و لندکروزر خودروهای بدی نیستن ولی قیمت های گزافشون سبب میشن خیلی عادی و معمولی باشن.
حسین
احیانا همین نسل جدید گرند واگونیر نبود که بررسی ها گفتن تا زمانی خوبه که خاموش باشه و متوقف؟ همین نسل جدیدش نبود که گفتن کیفیت رانندگی‌ از لندکروز ۲۰۰۷ پایین تره؟ حالا خوبه تو آرشیو پدال هست مقالش.
آها اون چون از آمریکایی بد گفته قبول نیست؟ آهان اوکیه
A … She just reminds Me of love … A
آهان احتمالا این ماشین شما نیست که هیچ فرقی بین نمونه لو اپشن و تیپ فولش نیست ؟!
آهان اوکیه!
new RAMIN
@حسین
تقریبا ۱۵یوتویبر و ۶سایت بین الملی این خودرو رو تست کردن
۷ سایت کمتر شناخته شده هم تست درایو این خودرو رو گذاشتن
از ۱۵ یوتویبر تقریبا ۱۲ تاشون این ماشینو شاهکار گفتن همچنین ۳تاشون گفتن بی نظیره ولی یه سری ایرادات جزئی داره. از ۶ سایت بین الملی و معروف ۵ تاشون این ماشین رو عالی گفتن اما motor1 این ماشین رو کوبوند.اون ۷ سایت کمتر معروف نسبت به بقیه هم ۵ تاشون گفتن خوب و عالیه ولی ۲تاشون چون سری ۱رو تست کرده بودن ایراد گرفتن.
الان من حرف یه سایت یعنی motor1 رو باور کنم یا بقیه رو؟
میخواهی باور کن یا نه ولی گرندواگنییر خیلی خیلی بالاتر از LX جدید هست. هم تو آفرود هم تو آنرود کیفیت رفاه آپشن قیمت گذاری. فقط مصرفش بالاس خب نسبت به موتورش منطقی هست. در بحث استهلاک هم جیپ بسیار کم استهلاکه هرچند تو این کلاس سگ جونی و استهلاک مهم نیست.
این ماشین یعنی LXجدید شاید از بعضی خودروهای کلاس خودش بهتر باشه ولی به هیچ وج قابل قیاس با ۳ خودرو برتر این کلاس نیست. رنجرور. گرندواگنییر .اسکالید.
میدونم اسکالید آفرودی نیست ولی کمتر کسی تو این کلاس آفرود میره.
این نظر منه. حالا شما نظر خودتونو دارید که قابل احترامه.
[email protected]!n
کامنتای چند تا ترول چنان گند میزنه به پست که عملا هر گونه اشتیاق برای بحث رو از بین می بره.
این واقعا اسمش آزادی بیان و عقیده نیست توهین به کل کاربرانه سایته.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari