معاون فنی پلیس راهور: برابر با قانون، پلیس راهور پس از اخذ نظریه استاندارد و وزارت صمت، مکلف به شماره گذاری خودرو است.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از صدا و سیما: سرهنگ محمد علی زارع، معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی» در مورد تولید غیر استاندارد خودرو گفت: برای شماره گذاری خودرو، سازمان ملی استاندارد از نظر ایمنی و سازمان حفاظت محیط زیست از نظر آلایندگی و وزارت صنعت هم، چون ولی صنعت است تا استاندارد‌های یک خودرو را تایید کرده و برای پلیس ارسال کنند و پلیس برابر قوانین و مقررات موظف به شماره گذاری است و وقتی پلیس تاییدیه را دریافت می‌کند خودرو را شماره گذاری می‌کند.
وی افزود: پلیس در راستای مطالبه عمومی ایمنی خودرو و حق مردم درخواست دارد همه دستگاه‌های متولی و خودروسازان و همه سازمان‌هایی که در فرایند تولید خودرو فعالیت دارند دقت کنند خودرویی که در سطح معابر می‌آید خودرو ایمن و با کیفیت باشد.
زارع ادامه داد: بر اساس ماده ۵۶ برنامه ۵ ساله ششم توسعه، وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد موظف هستند به طراحی و ساخت خودرو‌های داخلی به گونه‌ای نظارت کنند که ایمنی خودرو‌های مذکور متناسب با حداکثر سرعت ارتقاء یافته، تا در تصادفات جاده‌ای تلفات به حداقل میانگین جهانی برسد.
معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در همین راستا قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تدوین شد تا نظارت و سیاستگذاری بر نظام استاندارد بر اطمینان بخشی به کیفیت کالا در نظام استاندارد انجام شود.
وی با تاکید بر اهمیت اطمینان بخشی به کیفیت کالا گفت: راننده براساس رفتار‌های خود امکان دارد خطایی انجام دهد و وقتی راننده خطایی انجام می‌دهد زمانی است که کیفیت بخشی به استاندارد کالا خود را نشان می‌دهد و خودرو بایستی بتواند از جان راننده محافظت کند تا اولین خطای راننده آخرین خطای راننده نباشد.
زارع با تاکید بر اینکه بر اساس همین قانون ارتقا نظام استاندارد وظیفه نظارت بر تولید و توزیع قطعات خودرو بر عهده وزارت صنعت به عنوان متولی صنعت و سازمان استاندارد است گفت: وزارت صمت و سازمان استاندارد باید بر تولید قطعات یدکی خودرو‌ها نظارت کنند لذا اگر قوانین را دستگاه‌ها به خوبی اجرا کنند ما شاهد مشکلی نخواهیم بود.
معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا اظهار داشت: زمان رخداد یک تصادف و یا نمایان شدن نقص یک خودرو در حادثه، کارشناسان پلیس علت تامه تصادف را بررسی می‌کنند و زمانی که نقص خودرو مسجل شد بر اساس قانون سهم هر دستگاه مشخص و به مراجع قضایی گزارش ارسال می‌شود.
زارع با اشاره به تصادف جاده‌ای اخیر که در محور بهبهان رخ داد تصریح کرد: اکنون هم اگر در تصادفات، نقص فنی متصور باشد که باعث تصادف شده قطعا پلیس مماشات نخواهد کرد و برابر قانون و مقررات به مراجع قضایی گزارش می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه در یک برهه‌ای از زمان پلیس پیگیری کرد و کیسه هوا و ترمز ABS اجباری شد گفت: در تصادفات گذشته در بعضی خودرو‌ها نواقصی داشتیم که آن‌ها رفع شد وحریق‌هایی که در برخی خودرو‌ها اتفاق می‌افتاد دیگر رخ نمی‌دهد.
معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا در ادامه بیان داشت در سال ۹۵ بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، استاندارد‌های ۸۵ گانه‌ای برای خودرو تصویب شد و مقرر شد در ۳ دوره زمانی این استاندارد‌ها اجرایی شود و سازمان ملی استاندارد در این مدت به علت‌های گوناگونی برای اجرای این استاندارد‌های ۸۵ گانه به خودرو سازان مهلت داده است و تاکنون نیز خودرو سازان برخی از موارد این استاندارد‌ها را نتوانسته‌اند اجرایی کنند.
وی ادامه داد در حوزه آلایندگی در ۲۴ مرداد ۹۶ مصوبه داشتیم برای از رده خارج کردن هر خودرو که متاسفانه آن هم اجرایی نشده است و متاسفانه عمر ناوگان خودرویی کشور به شدت فرسوده است و ضروری است که دولت اقداماتی را برای نوسازی ناوگان انجام دهد.







تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari