به تازگی شرکت سروش دیزل مبنا، فروش فوری یواز پاتریوت اتوماتیک و پیکاپ اتوماتیک را آغاز کرده است. پاتریوت اتوماتیک قیمت یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان را دارد و نسخه اتوماتیک پیکاپ نیز بهای مصوب یک میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است. در این محتوا به سراغ معرفی یواز پیکاپ اتوماتیک و پاتریوت اتوماتیک رفته ایم.
در حال حاضر، یواز پاتریوت و پیکاپ با جعبه دنده ۵ سرعته دستی در کارخانه سروش دیزل مبنا مونتاژ می شوند و چندی وقتی است که نصب جعبه دنده اتوماتیک هم بر روی این خودروها آغاز شده است. حضور نمونه اتوماتیک پاتریوت سبب می شود دوباره یک شاسی بلند آفرودی و اتوماتیک غیر چینی با نسخه های صفرکیلومتر در بازار ایران حضور داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، سروش دیزل مبنا از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را به وسیله مونتاژ یواز پیکاپ و پاتریوت با جعبه دنده ۵ سرعته دستی گسترش داد. در فاز اول، این خودروساز بخش خصوصی با مونتاژ این محصولات روسی، سفارش های دریافتی از سوی برخی ارگان ها را پاسخ داد و در نهایت، از اواسط سال ۱۳۹۹، دو محصول Heavy Duty یواز را با پلاک ملی سفید (پلاک هایی با مصارف شخصی) به بازار عرضه کرد.
به گفته مدیران ارشد سروش دیزل مبنا، با توجه به این که یواز پاتریوت و پیکاپ تنها محصولات غیر چینی این روزهای بازار در گروه خودروهای دو دیفرانسیل آفرودی به حساب می آیند، مورد استقبال علاقه مندان به این دسته از خودروها قرار گرفته اند. همچنین رده فنی و ساختاری این خودروها در جایگاه Heavy Dutyها، سبب شده است شاسی بلند پاتریوت و پیکاپ مورد توجه مصارف پرفشار قرار بگیرند.
یواز پاتریوت و پیکاپ اتوماتیک به همان پیشرانه نسخه دنده ای مجهز هستند. این خودروها در بازار ایران به پیشرانه ۲٫۷ لیتری ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ مجهز هستند که ۱۴۹ اسب بخار را با گشتاور ۲۳۵ نیوتن متر تولید می کند. در حال حاضر، پاتریوت و پیکاپ با جعبه دنده ۵ سرعته دستی هیوندای در بازار حضور دارند. حال قرار است پاتریوت و پیکاپ در کنار عرضه با جعبه دنده ۵ سرعته دستی، به سیستم انتقال قدرت اتوماتیک ۶ سرعته AT هم مجهز شوند.
جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته یواز پیکاپ و پاتریوت از نوع AT است و توسط کمپانی پانچ ساخته می شود. اگر دقیق تر بخواهیم بگوییم، جعبه دنده اتوماتیک پیکاپ و پاتریوت از سری ۶L50 پانچ پاورگلید استراسبورگ است که با مشارکت جنرال موتورز برای محصولات کادیلاک، شورولت، هولدن و برماک ساخته شد. البته که بعدها این خانواده جعبه دنده با برخی تغییرات ساختاری توسط ZF برای محصولات ب ام و هم مورد استفاده قرار گرفتند.
از ویژگی های جعبه دنده ۶L50 قابلیت تحمل گشتاوری بیش از ۶۵۰ نیوتن متر است و مبدل گشتاوری دقیق و قوی در آن دیده می شود. همچنین این جعبه دنده قابلیت تحمل جرم سربار نزدیک به ۵ تن و ۶۰۰ کیلوگرم را دارد. همچنین براساس اطلاعات منتشرشده توسط کمپانی یواز روسیه، پاتریوت اتوماتیک و پیکاپ اتوماتیک در سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت ۲ لیتر مصرف سوخت کم تری نسبت به نسخه ۵ سرعته دستی در هر ۱۰۰ کیلومتر دارند. عملکرد متغییر با توجه به شرایط رانندگی، تطبیق با جرم سربار حداکثری، مدیریت گشتاور تطبیقی، تطبیق هوشمند با دما و ارتفاع از جمله ویژگی های جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک ۶L50 کمپانی پانچ پاورکلید استراسبورگ است.
در این پاتریوت اتوماتیک و دنده ای امکاناتی نظیر شیشه های جلو و عقب برقی، دو کیسه هوا، ترمزهای ABS، EBD، BA، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه مدیریت تعادل، شبیه ساز مصنوعی قفل دیفرانسیل، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، کامپیوتر سفر، دوربین عقب، سنسور پارک جلو، سنسور پارک عقب، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی با قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه، بلوتوث، ره‌یاب ماهواره ای، سامانه اضطراری و ارتباطی SOS، هشت بلندگو، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها، یخ زدای شیشه جلو، رینگ آلومینیومی، کول باکس، دریچه تهویه و گرمایش ردیف عقب با تنظیم فن مستقل، گرم‌کن صندلی های جلو و عقب، گرم‌کن فرمان، ژیروسکوپ دیجیتال و… وجود دارد.
امکانات یواز پیکاپ اتوماتیک هم مانند پاتریوت است و تنها سنسور پارک عقب و فن پرتاب باد ردیف عقب را ندارد. لازم به ذکر است که یواز پاتریوت و پیکاپ اتوماتیک هر دو به صورت استاندارد به قفل دیفرانسیل برقی محور عقب مجهز هستند.

در حال حاضر مشتریان این خودروها می توانند با مراجعه به نمایندگی های سروش دیزل مبنا نسبت به خرید نقدی یواز پاتریوت اتوماتیک و پیکاپ اتوماتیک اقدام کنند.
پایگاه خبری اسب بخار
عکس های تولیدی: علیرضا پاداش/ اسب بخار
با توجه به این مسئله که تو این دوره و زمونه اگه شما یه رونیز تمیز بخواید بخرید باید حدود ۷۰۰ میلیون خرج کنید خیلی قیمت غیر منطقی نداره قیافش سلیقه ای هست ولی من خاص بودن ظاهر ماشین رو میپسندم.
از عوام انتظار ندارم که این ماشین رو دوست داشته باشن(اگه عوام ماشین رو میپسندیدن خاص بودنش زیر سوال می‌رفت) ولی با همه این تفاسیر باز هم هیچ جوره نمیشه گفت ماشین قشنگی هست (فقط خاصه)
برای من به شخصه اهمیت نداره که بازدهی موتورش پایینه سواریش هم اصلا نرم نیست چیزی که برای من مهمه سخت جون بودن ماشین هست که از هر پارامتر دیگه ای مهم تره (تکنولوژی های مختلف سال به سال میان و میرن ولی یک سری از ماشین های سخت جونی که چند ده سال از عرضه شدنشون گذشته هنوز هم مشتری خودشون رو دارن مثل لندکروزر سری ۷۰)
نکته دیگه این که این ماشین از معدود ماشین های صفر کیلومتر زیر ۱.۵ میلیارد تومن بازار هست که تونسته به بازار آمریکا وارد بشه که به این معنیه که ایمنی بالا و کیفیت ساخت بالایی هم داره.
این قضیه که قیمتش تو بازار آمریکا خیلی پایین تر از اینجاست کاملا درسته ولی در نظر داشته باشید تو بازاری که تیگو ۸ هفده هزار دلاری (تو بازار چین) بالای ۵۰ هزار دلار قیمت میخوره حرف زدن از صرفه اقتصادی یه شوخی بی مزه هست .







تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
با توجه به این مسئله که تو این دوره و زمونه اگه شما یه رونیز تمیز بخواید بخرید باید حدود ۷۰۰ میلیون خرج کنید خیلی قیمت غیر منطقی نداره قیافش سلیقه ای هست ولی من خاص بودن ظاهر ماشین رو میپسندم.
از عوام انتظار ندارم که این ماشین رو دوست داشته باشن(اگه عوام ماشین رو میپسندیدن خاص بودنش زیر سوال می‌رفت) ولی با همه این تفاسیر باز هم هیچ جوره نمیشه گفت ماشین قشنگی هست (فقط خاصه)
برای من به شخصه اهمیت نداره که بازدهی موتورش پایینه سواریش هم اصلا نرم نیست چیزی که برای من مهمه سخت جون بودن ماشین هست که از هر پارامتر دیگه ای مهم تره (تکنولوژی های مختلف سال به سال میان و میرن ولی یک سری از ماشین های سخت جونی که چند ده سال از عرضه شدنشون گذشته هنوز هم مشتری خودشون رو دارن مثل لندکروزر سری ۷۰)
نکته دیگه این که این ماشین از معدود ماشین های صفر کیلومتر زیر ۱.۵ میلیارد تومن بازار هست که تونسته به بازار آمریکا وارد بشه که به این معنیه که ایمنی بالا و کیفیت ساخت بالایی هم داره.
این قضیه که قیمتش تو بازار آمریکا خیلی پایین تر از اینجاست کاملا درسته ولی در نظر داشته باشید تو بازاری که تیگو ۸ هفده هزار دلاری (تو بازار چین) بالای ۵۰ هزار دلار قیمت میخوره حرف زدن از صرفه اقتصادی یه شوخی بی مزه هست .






source

توسط autokhabari