خرید رینگ خودرو باید به گونه ای باشد که شاهد بهترین نوع عملکرد از خودرو باشیم. رینگ انتخابی برای خودرو باید با نوع خودرو تناسب داشته باشد و به بهترین نحو بتواند بر روی لاستیک خودرو قرار گیرد.بنابراین هر فرد باید بسته به نوع خودرویی که استفاده می کند. رینگ مربوطه را تهیه نماید.
حال به بررسی نکات قابل توجه در خرید رینگ برای خودرو هایی نظیر پژو۲۰۷ و پژو پارس می پردازیم:
سلیقه افراد:
درخرید رینگ خودرو توسط افراد مختلف اولویت ها با یکدیگر تفاوت دارد و هر فرد بسته به اولویت خود رینگ ها را انتخاب می کند. عده ای اولویت خود را در زیبایی می بینند پسبیشتر از رینگ های بزرگ و لاستیک های پهن استفاده می کنند و عده ای دیگر کیفیت رانندگی را اولویت قرار می دهند. بنابراین در انتخاب های خود سراغ رینگ های اسپرت فابریک می روند.پس سلیقه ی افراد در انتخاب رینگ ها بسیار دخیل می باشد.
قیمت رینگ:
یکی دیگر از مسائلی که در خرید رینگ باید به آن توجه نمود. قیمت رینگ خودرو می باشد. رینگ های مختلف با توجه به جنس مواد به کار رفته در آن، نوع کارخانه ی سازنده وکیفیت مواد به کار رفته در ساخت آن،متفاوت میباشد.
قیمت رینگ یکی از موارد اثر گذار در انتخاب رینگ می باشد و هر فرد بسته به میزان بودجه ی خود رینگ مورد نظرش را انتخاب میکند.
درانتخاب رینگ پژو۲۰۷ و رینگ پژو پارس نیز قیمت نقش تاثیر گذاری دارد. قیمت رینگ این خودرو ها بستگی به تعداد پره­ها، شکل ظاهری، فلز به کار رفته در آن ها، سایز و ابعاد متفاوت و داخلی یا خارجی بودن رینگ دارد. عمدتا رینگ های فابریک در بازار از سایر رینگ ها گران قیمت تر هستند.
از جمله کارخانجات داخلی سازنده ی رینگ برای خودرو می توان به شرکت اروند اشاره کرد. این شرکت با داشتن سابقه ی فراوان در تولید محصولات در کنار سایر رینگ های وارداتی توانسته جایگاه خوبی را برای خود به وجود آورد. شرکت رینگ اروند برای خودرو پژو 207 و پژو پارس نیز رینگ هایی با مدل های مختلف تولید نموده است. که از طراحی خاص و زیبایی برخوردارند.
 قیمت رینگ های تولید شده در این کارخانه به نسبت نمونه های خارجی پایین تر می باشند و علت آن نیز عدم وجود هزینه های حمل و نقل از کشور های خارجی، عدم پرداخت هزینه های گمرگ و تاثیر پذیری کمتر از نوسانات دلار به نسبت نمونه های وارداتی می باشد.
در انتخاب رینگ برای خودرو های پژو 207 و پژو پارس یکی از مسائلی که اهمیت دارد. نوع و شکل ظاهری رینگ ها می باشد. رینگ ها باید به گونه ای انتخاب شود که متناسب با نوع خودرو باشد و بتواند پاسخ گوی سلیقه ی افراد نیز باشد.
در خرید رینگ خودرو توجه به ابعاد از اهمیت زیادی برخوردار است. قطر رینگ ها بر حسب اینچ بیان می شوند و باید متناسب با نوع خودروباشد. ابعاد استاندارد رینگ برای پژو 207 و پژو پارس برابر با 14 الی 15 اینچ می باشد. علاوه بر قطر رینگ ها، رینگ های انتخابی باید با الگوی پیچ ها متناسب باشد وهم چنین آفست محور های جلو وعقب طبق مشخصات توصیه شده و متناسب با نوع خودرو باشد.
در هنگام استفاده از رینگ های مختلف باید به این موضوع توجه شود که وجود نقاط سبک و سنگین در تایر ها باعث عدم بالانس می شود. همچنین عدم یک نواختی در ضخامت ورق ها و عدم یک نواختی جوش ها در رینگ نیز باعث می شود؛ بالانس چرخ ها با مشکل رو به رو گردد. بنابراین باید در هنگام خرید رینگ به این مسئله بسیار توجه نمود.
رینگ های ساخته شده برای پژو 207 و پژو پارس در دو نوع اسپرت و فولادی می باشند. نوع فولادی قدیمی ترین نوع رینگ چرخ ها هستند که دارای مقاومت بالا بوده اما از لحاظ شکل ظاهری زیبایی چندانی ندارند. اما رینگ های اسپرت از آلیاژ آلومنیوم با منیزیم ساخته شده اند.
اگر چه مقاومت آنها در مقایسه با نمونه ی فولادی کمتر است. اما به دلیل ظاهر زیبا و وزن سبک تری که دارند. مورد استقبال افراد قرار گرفته اند. بنابراین توجه به جنس رینگ ها از اهمیت زیادی برخوردار است و افراد باید متناسب با نیاز خود جنس رینگ خودرو را انتخاب نمایند.
وزن رینگ ها عاملی اثر گذار در میزان تعادل وسیله ی نقلیه است.معمولا وسایل نقلیه با رینگ های سبک دارای تعادل بیشتری در پیچ ها می باشند و هر چه رینگ انتخابی سنگین تر باشد. تعادل وسیله ی نقلیه نیز کاهش می یابد. رینگ های سنگین باعث می شوند تا میزان کوبش لاستیک با آسفالت افزایش یابد و کیفیت رانندگی را تا حد زیادی می کاهد.
یکی دیگر از عواملی که در انتخاب رینگ پژو 207 و پژو پارس باید به آن توجه نمود. برند سازنده ی رینگ ها می باشد. هر چه این برند محبوب تر و شناخته شده تر باشد. نهایتا محصولات با کیفیت تری را ارائه می دهد.
برند های مختلف معمولا رینگ های خود را در درجه بندی های متفاوت وارد بازار می کنند. از جمله برند های ایرانی شناخته شده در ساخت رینگ های خانوادهی پژو کارخانجات اروند می باشند. رینگ های تولیدی این کارخانه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.
یکی دیگر از عواملی که در هنگام خرید رینگ خودرو باید به آن توجه نمود. میزان ایمنی خودرو می باشد. رینگ هایی که خاصیت انتقال بهتر حرارت را داشته باشند. سرعت بیشتری در خنک کاری سیستم ترمز داشته و در سرعت های بالا که نیاز به خنک کاری لاستیک بیشتر می شود. عملکرد بهتریرا برای خودرو و سیستم ترمزدارند.
با توجه به نکات گفته شده، افراد می توانند رینگ متناسب با خودروی خود را انتخاب نماییدو سپس اقدام به خرید کنند. انتخاب رینگ مناسب کیفیت رانندگی شما را افزایش میدهد.
جمع بندی کلی: رینگ خودرو تاثیر بالاییدر زیبایی و فرمان پذیری خودرو دارد. انتخاب رینگ مناسب می تواند لذت رانندگی را دو چندان نماید و هم چنین ایمنی خودرو را در حین رانندگی به طرز چشم گیری افزایش دهد. شرکت اروند جز یکی از شرکت های نام آشنا در زمینه ی ساخت رینگ می باشد که توانسته جایگاه خوبی را در بازار ایران به دست آورد.







تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari