یک منبع آگاه به خبرنگار اسب بخار اعلام کرده است که ایران خودرو برنامه عرضه هایما ۸S را در سال ۱۴۰۱ در پیش گرفته و بزودی تست های جاده ای این کراس اوور جدید را آغاز می کند.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، هایما ۸S یک کراس اوور جدید است که کمی از S5 بزرگتر بوده و از سویی ابعاد کوچک تر نسبت به هایما S7 پلاس دارد. اما باید گفت که ۸S قرار است تا در جایگاه قوی ترین و لوکس ترین محصول هایما در بازار ایران قرار بگیرد و به رقابت با محصولاتی چون لاماری آرین موتور و کراس اوور جدید مکث موتور بپردازد. بر اساس اطلاعات به دست آمده، به احتمال زیاد هایما ۸S در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به بازار می آید و تولید آن در ایران خودرو خراسان انجام خواهد شد.
در حال حاضر ایران خودرو نسخه های اولیه هایما ۶P و ۷X را هم به ایران آورده است. اما به گفته یک منبع آگاه، فعلاً برنامه عرضه ۸S در دستور کار این شرکت قرار دارد.
حتماً ببینید:
ویدیوی تست و بررسی هایما S5 جدید ۶AT در اسب بخار
ویدیوی درگ هایما S5 جدید ۶AT با پنج کراس اوور
ویدیوی تست و بررسی هایما S7 توربو در اسب بخار
ویدیوی تست و بررسی هایما S7 اتوماتیک تنفس طبیعی در اسب بخار
شاید برای‌تان سوال باشد که چرا نام این خودرو به این گونه است و در ابتدا عدد ۸ آمده و سپس حرف S؛ پرچم‌دار هایما، که از سال ۲۰۱۹ وارد بازار جهانی شد و رقابت با خودروهایی چون هاوال H6 از اصلی ترین اهداف آن بود، نام‌گذاری اش هم با دیگر محصولات این کمپانی متفاوت بوده و مسئولان هایما اظهار کرده اند که این نام‌گذاری به شتاب صفر تا صد کیلومتر آن اشاره دارد.
هایما ۸S در نمای ظاهری شباهتی با برادران قدبلندش در بازار ایران همچون هایما S7 و S5 ندارد. هایما ۸S در نمای جلو ویژگی‌ های طراحی نسل دوم مدل S5 را قرض گرفته است، به نحوی که، در قسمت گریل خودرو با گرافیک کهکشانی توسط پرداخت های کرومی و همین‌طور چراغ‌های دوقسمتی، که این روزها به یکی از ترندهای طراحی به‌خصوص در بین خودروسازان شرقی (ژاپن و کره و چین) مبدل شده‌ است، مواجه هستیم.
علاوه بر این، طراحی سقف با شیب معکوس و به نوعی کوپه‌ای در نمای کناری خودرو و همچنین چراغ ‌های عقب به هم پیوسته با گرافیک داخلی جذاب و دو اگزوز بزرگ در بخش پایینی سپر در نمای عقب، طرح کلی اسپرت و جذابی را برای پرچم‌ دار هایما به ارمغان آورده اند.
باید گفت نمای جلوی خودرو به زبان طراحی محصولات هیوندای شباهت دارد و در نمای عقب نیز حالت چراغ ها و قاب مشکی رنگ پیوندی آن ها ما را به یاد محصولات پژو می اندازد؛ اما هر چه هست، هایما ۸S  محصولی پویا و جذاب از کار درآمده است و نمی توان آن را یک کپی صرف از خودرویی مشخص دانست.
هایما سعی داشته است با ایجاد یک فضای اسپرت درون کابین ۸S، خریداران جوان را به سمت این خودرو بکشاند که با در نظر گرفتن المان هایی نظیر غربیلک فرمان دی کات، استفاده به جا از تزیینات کرومی و مواردی از این دست به نظر می‌ رسد در این امر موفق عمل کرده است.
با دیدن طراحی کابین خودرو، به سرعت به یاد سیستم طراحی i-cockpit پژو خواهید افتاد. پنل میانی داشبورد در قسمت دسته دنده و سیستم تهویه ما را به یاد پژو ۳۰۰۸ می اندازد و دریچه های تهویه نیز به لامبورگینی اوروس شباهت دارند‌.
هایما ۸S بر روی پلت فرم جدید و ماژولار کمپانی هایما شکل گرفته است و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب برابر با ۴۵۶۵، ۱۸۵۰ و ۱۶۸۲ میلی متر است. فاصله محوری این کراس اوور هم ۲۷۰۰ میلی متر است.
در بحث امکانات ایمنی و رفاهی تیپ فول هایما 8S می توان به مواردی همچون سقف پانوراما، ایربگ های جلو و کناری و پرده ای، سیستم کنترل پایداری و کنترل هرزگردی، ترمز پارک برقی، سنور پارک جلو و عقب، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، رادار نقطه کور، دی لایت، سنسور نور و باران، سیستم مالتی مدیا، بلوتوث و… اشاره کرد.
در هایما ۸S برخلاف اکثریت چینی ها که از قوای محرکه ۱.۵ لیتری بهره می برند، از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژ GDI با حداکثر قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۹۳ نیوتن متر (از دور موتور ۱۵۰۰) استفاده شده است. یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک نیز مانند هایما S7 وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلو را در این خودرو بر عهده دارد.
مصرف سوخت ترکیبی این خودرو و شتاب صفر تا صد آن هم توسط کارخانه به ترتیب ۷.۲ لیتر در صد کیلومتر و ۷.۸ ثانیه اعلام شده است. این خودرو در بازار چین در نمونه اتوماتیک قیمتی معادل با ۱۴۱۱۰ تا ۱۹۷۷۰ دلار را دارد.
رضا صفرآبادی فراهانی
پایگاه خبری اسب  بخار
مسئولان هایما اظهار کرده اند که این نام‌گذاری به شتاب صفر تا صد کیلومتر آن اشاره دارد.
در هایما ۸S  از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژ GDI با حداکثر قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۹۳ نیوتن متر استفاده شده است. یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک نیز مانند هایما S7 وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلو را در این خودرو بر عهده دارد.
این خودرو در بازار چین در نمونه اتوماتیک قیمتی بین ۱۴۱۱۰ تا ۱۹۷۷۰ دلار را دارد.
ایرانخودرو به جای اینکه اینجوری بخای بازار رو آماده کنی همون چیزی که زاییدی رو با یه جایی برسون قبلی هارو تولید انبوه کن
سلام. در آخر خبر مشخصات فنی رو اشتباه نوشتید. بجای ۱۹۵ اسب بخار نوشتید ۲۹۵٫ لطفا تصحیح شود
چقدر زیباست، چقدر مزداست!







تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
ایرانخودرو به جای اینکه اینجوری بخای بازار رو آماده کنی همون چیزی که زاییدی رو با یه جایی برسون قبلی هارو تولید انبوه کن
سلام. در آخر خبر مشخصات فنی رو اشتباه نوشتید. بجای ۱۹۵ اسب بخار نوشتید ۲۹۵٫ لطفا تصحیح شود
چقدر زیباست، چقدر مزداست!






source

توسط autokhabari