wp-header-logo-1661.png

سکویا را باید خودرویی مظلوم از برند تویوتا دانست که همواره زیر سایه سنگین لندکروزر، فوررانر و پرادو قرار داشته است. بالاخره تویوتا تصمیم دارد برای سال ۲۰۲۳ نسل جدید سکویا را با تغییرات ظاهری و فنی گسترده عرضه نماید.
آن طور که از تصاویر مشخص است نسل جدید سکویا شباهت های زیادی با تاندرا خواهد داشت. در نمای جلوی سکویا شاهد استفاده از جلوپنجره ای نسبتاً مشابه با تاندرا هستیم و چراغ ها و درِ کاپوت به نظر می رسد از تاندرا کراس اوور شده اند و خبری از چراغ های باریک لندکروزر ۳۰۰ برای این غول ژاپنی نیست. البته باید اذعان داشت جلوپنجره سکویا به اندازه تاندرا خشن و عضلانی جلوه نمی کند.
در نمای کناری هم با خطوطی شارپ و عضلانی مواجه هستیم که شکل پنجره ها به لندکروزر ۳۰۰ نزدیک است و همچنین طول زیادِ خودرو کاملاً از تصاویر نمایان است.
و بالاخره در بخش انتهایی خودرو شاهد چراغ های نسبتاً باریک، دستگیره درِ صندوق کرومی و نوشته بزرگ Sequoia در قسمت پایینی پلاک هستیم.
همان طور که نسل جدید سکویا و تاندرا پلت فرم مشترکی دارند، احتمالاً در بحث قوای فنی و حرکتی نیز مشترک باشند؛ انتظار می رود پیشرانه ۳.۵ لیتری تویین توربو تویوتا با حداکثر قدرت ۳۸۹ اسب بخار و گشتاور ۶۴۹ نیوتن متر برای سکویا نیز مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین نمونه i-Force هیبرید تاندرا هم با قدرت ۴۳۷ اسب بخار و گشتاور ۷۹۰ نیوتن متر یکی دیگر از گزینه های قابل سفارش برای مشتریان باشد. گیربکس هر دو نمونه نیز از نوع ۱۰ سرعته اتوماتیک خواهد بود.
رضا صفرآبادی فراهانی
پایگاه خبری اسب بخار
این خودرو یک اس یو وی فول سایز محسوب می شود و ابعادی بزرگ تر از لندکروزر دارد.
نسل جدید تویوتا سکویا اشتراک زیادی با نسل جدید تاندرا دارد.
انتظار می رود پیشرانه ۳.۵ لیتری توئین توربو تویوتا با حداکثر قدرت ۳۸۹ اسب بخار و گشتاور ۶۴۹ نیوتن متر برای سکویا نیز مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین نمونه i-Force هیبرید تاندرا هم با قدرت ۴۳۷ اسب بخار و گشتاور ۷۹۰ نیوتن متر یکی دیگر از گزینه های قابل سفارش برای مشتریان باشد.







تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari