عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: واردات ۵۰ هزار خودرو سواری و ۱۰ هزار ماشین‌آلات راه‌داری با این شرایط در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید که عوارض واردات آنها بسیار بالا باشد. عوارضی که از این محل اخذ می‌شود شاید بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای دولت درآمدزایی خواهد داشت.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از ایلنا: سیدعلی موسوی در مورد تصویب واردات خودرو در کمیسیون تلفیق بودجه اظهار کرد: واردات ۵۰ هزار خودرو سواری و ۱۰ هزار ماشین‌آلات راه‌داری با این شرایط در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید که عوارض واردات آنها بسیار بالا باشد. مجموع عوارضی که از این محل اخذ می‌شود شاید بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای دولت درآمدزایی خواهد داشت و به خزانه واریز می‌شود. این طرح هنوز در کمیسیون تلفیق است و احتمالا در صحن به تصویب نرسد. هنوز جزیییات بیشتر مانند شرایط واردات مشخص و تصویب نشده است.
وی افزود: یک طرحی بود که خودروهایی که قبلا وارد شده‌اند و در منطقه آزاد مورد استفاده قرار می‌گیرند به تعداد محدود شماره‌گذاری و وارد سرزمین اصلی شود تا از این طریق هم مشکل نیازهای داخلی حل شود و هم دولت می‌تواند از محل کسب عوارض درآمدی کسب کرده و در موارد مختلف از آن استفاده کند. اما این طرح در کمیسیون تصویب نشد و نمایندگان مخالف قانع نشدند. علت آن هم مواردی مانند احتمال آسیب به تولید داخلی بود و گفته می‌شد که نباید بازار را به راحتی در اختیار تولیدکنندگان خارجی قرار داد. با این حال باید کیفیت خودروها افزایش یابد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: موضوع شرکت کروز به دادگاه کشیده شده و دادگاه با جدیت ورود پیدا کرده است. این شرکت قطعه را به صورت گران وارد می‌کرد، حتی قطعه داخلی را به قیمت بالا به خودروساز می‌فروختند و این یک ظلم بود. تولید برخی قطعات  انحصاری بود که قیمت و تولید خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دادند و حتی جلوی افزایش تیراژ را می‌گرفتند، چراکه اگر برخی از قطعات در انحصار باشد با وقت‌کشی و افزایش قیمت می‌توانند زمان تولید خودرو را افزایش دهند. از طرف دیگر بازار عطش زیادی دارد و قیمت بازار نسبت به قیمت کارخانه متفاوت است و این شرایط باعث می‌شود که تنها دلالان سود ببرند. امیدواریم با تغییر مدیران سایپا و ایران خودرو این دست مشکلات برطرف شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وظیفه هر خودروساز این است که حتما به امنیت و کیفیت خودروها توجه کند. مشکل کیفیت خودرو و برخی قطعات نشان از ترک فعل دارد. کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون صنایع و معادن می‌تواند این ترک فعل را پیگیری کند. وظیفه ما نظارت بر عملکرد مدیران است چراکه این ترک فعل جان و سلامتی مردم را وارد خطر می‌کند. من از قوه قضاییه درخواست می‌کنم که ترک فعل برخی از مدیران ایران خودرو و سایپا به خصوص مدیران قبلی را پیگیری کنند. مدیران سازمان استاندارد و  سازمان حمایت و همه سازمان‌ها و نهادهایی که در این رابطه تاثیرگذار هستند باید پاسخگو باشند. این موضوع هم وظیفه مجلس است و هم از قوه قضاییه مطالبه می‌کنیم.







تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari