با توجه به محدودیت های پیش آمده ناشی از کرونا و طولانی شدن روند پلاک شدن خودروها، حمل خودرو بدون پلاک به نمایندگی ها مجاز شد.
به‌گزارش پایگاه خبری اسب بخار، پیرو درخواست خودروسازان از کمیته خودرو مبنی بر اخذ مجوز حمل خودرو بدون پلاک از محل کارخانه به نمایندگی ها و انجام فرایند شماره گذاری و تحویل پلاک این کمیته تشکیل جلسه داد. این موضوع در شصت و ششمین نشست این کمیته، مورخ ۱۸ دی ماه سال جاری مطرح شد.
اعضای جلسه با توجه به مباحث مربوطه از جمله تسریع در فرایند تحویل خودرو به مشتری و جلوگیری از ترافیک آخر سال به این درخواست رای مثبت دادند. بر این اساس، مقرر شد حمل خودرو بدون پلاک به مقصد نمایندگی ها تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ مجاز باشد.
پس از تصویب درخواست خودروسازان، مبنی بر “حمل خودروهای تولیدی از شرکت های خودروساز و نصب پلاک در محل نمایندگی ها” رئیس هیئت عامل ایدرو و معاون وزیر صمت نامه این مصوبه را به رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، سردار هادیانفر ارسال و از وی خواسته است که اقدامات لازم را انجام دهند.
به نظر می رسد اجرای هر چه سریع تر این مصوبه می تواند از زوایای گوناگون مفید باشد.
یکی از معضلات برای خریداران خودرو فرایند طولانی و زمان‌بر بودن تحویل خودرو بود. حال با این مصوبه و در صورت تسریع در امر اجرای آن، از نگرانی و دل‌مشغولی مشتریان کاسته شده است و آن ها به راحتی می توانند به نمایندگی مراجعه کنند و با هماهنگی اقدامات لازم را انجام دهند.
از سوی دیگر، تسریع در این فرایند کمک شایانی به ترافیک و کاهش آلودگی خواهد کرد. در واقع، اجرایی سریع این مصوبه از یک سو، مانع از تردد غیرضروری خودروبرها خواهد شد و از سوی دیگر، به همان میزان در کاهش آلودگی و حتا مصرف سوخت نیز تأثیرگذار خواهد بود.
از سوی دیگر، اجرایی شدن این مصوبه باعث خواهد شد که هزینه های لجستیکی و حمل و نقل شرکت ها نیز کاهش یابد. به بیان دیگر، پس از ثبت فرایند خرید و ارسال مدارک به کارخانه مادر، خودروساز می تواند بلافاصله خودروی خریداری شده را پیرو این مجوز به سرعت به نمایندگی ارسال کند. این مسئله هم باعث کاهش هزینه هایی مانند پارکینگ و خودروبر می شود. در واقع، این هزینه ها که پیش تر در قیمت تمام شده خودرو محاسبه می شد، دیگر محاسبه نشده و از قیمت نهایی کاسته خواهد شد.
یکی دیگر از تأثیرات اجرایی شدن این نامه در صورت همکاری سریع پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، تزریق بیش تر و با سرعت خودروهای تولیدی به بازار خواهد بود. به خصوص این که، پیرو سنوات گذشته، بازار خودرو در آخر سال با افزایش تقاضا همراه خواهد بود. خودروسازان نیز با آگاهی به این موضوع همواره سعی بر این داشته اند که هر چه سریع تر خودروی مشتری را تحویل بدهند، اما عدم اجازه تردد بدون پلاک ملی، یک عامل بسیار تأثیرگذار در تأخیر تحویل به مشتری بود. از سوی دیگر، باعث شکل گیری حجم عظیمی از مراجعه به مراکز تحویل پلاک می شد. حالا با برطرف شدن این مشکل می توان انتظار داشت که نه تنها خودروها با سرعت بیش تری به دست مشتری برسد، بلکه از مراجعت های شخصی به منظور دریافت پلاک نیز جلوگیری خواهد شد.
این مصوبه کمیته خودرو، با توجه به وضعیت امروز کشور به خصوص کلان شهرها و درگیری آن ها با ترافیک، کرونا و آلودگی ها هوا، می تواند به نوبه خود نقش پیشگیرانه ای در این شرایط ایفا کند.
بنابراین ضروری است که پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی هر چه سریع تر فرایند اجرایی شدن این مصوبه را فراهم و به نوبه خود در ثمردهی این موضوع به کشور کمک کند.
گفتنی است که مصوبه حمل خودرو از شرکت های خودروساز و الصاق پلاک در نمایندگی ها تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ اجرایی خواهد بود.
پایگاه خبری اسب بخار







تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari