جدیدترین شاسی‌بلند تویوتا، کابین جادار با سه ردیف صندلی دارد. این مدل، جای‌گزین لندکروزر در بعضی کشورها مثل امریکا و کانادا خواهد شد.
نسل‌های اول و دوم سکویا در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۸ معرفی شدند. مدل جدید با فاصله‌ی ۱۴ سال از نسخه‌ی قبل عرضه می‌شود و به دلیل توقف فروش لندکروزر در بسیاری از کشورهای دنیا، اهمیت زیادی برای تویوتا دارد. سکویا ۲۰۲۳، تابستان ۲۰۲۲ تحویل مصرف‌کننده خواهد شد.
تویوتا سکویا 2022
پیشرانه‌ی مورد استفاده برای سکویا، ۳/۵ لیتر توئین توربوشارژ هیبرید با فناوری i-Force Max خواهد بود. این مدل، ۴۳۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سکویا، گیربکس خودکار ۱۰ سرعته مشابه توندرا خواهد داشت. سیستم دو دیفرانسیل برای این خودرو، قابل سفارش خواهد بود.
سکویا می‌تواند تریلری به وزن ۴ تن را بکشد. این میزان، ۲۲ درصد بیشتر از نسل قبلی است. اطلاعات تکمیلی برای مصرف سوخت سکویا در آینده اعلام خواهد شد. نسل قبلی با میانگین مصرف ۱۶ لیتر در صد کیلومتر، یکی از پرمصرف‌ترین تولیدات تویوتا بود.
تویوتا سکویا 2022
پلت‌فرم سکویا ۲۰۲۳ با توندرا، لندکروزر و لکسوس LX جدید مشابه است. خریدار می‌تواند صندلی‌های متنوع خریداری کند. پکیج آپشن‌های TRD برای بهبود رانندگی در طبیعت و مسیرهای خارج جاده نیز، صرفا برای مدل‌های دو دیفرانسیل قابل سفارش خواهد بود.
جدیدترین شاسی‌بلند تویوتا، آماده‌ی رانندگی در مسیرهای سخت و سفرهای خارج جاده به نظر می‌رسد. چراغ‌های Y شکل و جلوپنجره‌ی بزرگ، همراه LED در وسط، مشابه تاندار هستند. نسخه‌های مختلف این خودرو با جلوپنجره‌ی سیاه یا کروم براق قابل سفارش هستند.
تویوتا سکویا 2022
گلگیرهای توندرا حالت چهارگوش دارند تا علاوه‌بر ایجاد فضای مناسب برای حرکت چرخ‌ها، حس یک شاسی‌بلند مستحکم برای مسیرهای سخت را تداعی کنند. در ستون عقب (D) هم خطوط تیز و شکسته برای تقویت حس اسپرت دیده می‌شود. حجم‌دهی روی گلگیرها و درهای وردی به کابین سکویا نیز، کاملا واضح و تهاجمی هستند.
سکویا فقط با ساختار سه ردیفه تولید می‌شود اما خریدار می‌تواند برای ردیف دوم، صندلی‌های کاپتانی با ساختار بزرگ و راحت انتخاب کند. صندلی‌های ردیف سوم در حالت باز، تقریبا نیمی از فضای صندوق را اشغال می‌کنند؛ اما هنگامی که جمع‌شوند؛ فقط ۱/۵ سانتی‌متر بالاتر از سطح خواهند بود.
تویوتا سکویا 2022
 
مدل‌های سفارشی سکویا، دارای سقف شیشه‌ای، نمایشگر لمسی ۱۲/۳ یا ۱۴ اینچ، پنل پشت فرمان دیجیتال، گرم‌کن داخل صندلی و جدیدترین فناوری‌های ایمنی تویوتا (Safety Sense 2.5)، شامل حسگرهای پیرامون بدنه، دوربین ۳۶۰ درجه و ترمز خودکار خواهد بود. ارزان‌ترین نمونه، نمایشگر لمسی ۸ اینچ دارد. رینگ‌های ۱۸ تا ۲۲ اینچ هم برای سکویا قابل خرید خواهند بود.
قیمت نهایی سکویا هنوز اعلام نشده است. کارشناسان برای این شاسی‌بلند جدید، آستانه قیمت ۵۳ تا ۵۵ هزار دلار پیش‌بینی کرده‌اند.

علی
طراحی ش فوق العاده س !!!
البته نسل قبلی ش به نظرم تو طراحی آمریکایی تر بود ،ولی نسل جدید هم لازمه
من به نظرم تت‌ شاسی بلند فول سایز آمریکایی ها حرف اول و آخر رو میزنن ولی واقعا طراحی این بهتر از تاهو و سابربن هست
NAVID۰۰۹۸
یه چیزی لازم هست که بیان کنم در مورد تویوتا .
اگر کتاب صراحت تمام عیار را خوانده باشید ، در قسمتی از این کتاب صفحه‌ی ۹۲ در پاراگراف آخر چیزی را نقل کرده که فکر میکنم برایتان جذاب باشد :
(( رهبران تویوتا برای مبارزه با تابوی انتقاد از مدریت ، مربع قرمز بزرگی روی کف سالنتولید کشیدند . کارکنان تازه‌وارد باید در پایان اولین هفته‌ی کاری‌شان داخل این مربع می‌ایستادند و حق نداشتند مربع قرمز را ترک کنند تا وقتی که حداقل سه نقد بهخط تولید وارد کنند ، که یکی از دلایل موفقیت تویوتا همین مورد بوده )) !
دوستان نقد کنید و نقد پذیر باشید ، با توهین کردن فقط شخصیت خودتان را لکه‌دار میکنید !
وقتی همدیگر را نقد کنیم میتوانیم به عیب و ایراد کارها پی ببریم و مشکلات را حل کنیم !
بیزینس‌ها در کشور ما به سبب استرسی که به تمام مردم وارد میشه ، همیشه جای ایراد داشته و برای همین اکثریت صنایع ما مشکل دارند چون دستوری اداره میشوند !
تویوتا که ما از او تعریف و نقد میکنیم ، امروز دارد نون تلاش چندین دهه مدریت و ارزشمندی به کارکنانش را میخورد !
لطفاً برای یکبار هم که شده به خودتان بیایید و در زندگی خودتان یه تکانی بخورید و ارزش همدیگر را بدانید تا به کمک همدیگر این دوران سخت ایران را بگذرانیم !
امیدوارم مردم این خودرو‌های داغون ایرانی را نخرند تا بلکه خودروسازان به خودشان بیایند و دولت هم کمتر حس مادرانه به این صنعت داشته باشه تا بشه با یک مدریت شفاف اما قابل احترام چه برای کارکنانش و چه برای مشتری‌ها خودرویی را تولید کنند که به درد یک انسان میخورد و نه یک ایرانی ذلیل‌شده که حتی پلیس هم در برابر کم آورده !
عاشق پدال
یاد اول ترم خودم تو دانشگاه افتادم.
دقیقا همینطور بود.
اینطوری بود اگه انتقاد نمیکردی نصف نمره رو میگرفتی. اگه انتقاد میکردی اونم انتقاد به جا و علمی نمره بیشتر. انتقاد هرچی بیشتر و بهتر بود اون قسمت دوم نمره که نصف میشد بیشتر میشد.
A … She just reminds Me of love … A
یک ایراد ، چرم دسته دنده رو ببین یه آویزونه 😄🤣
NAVID۰۰۹۸
البته یه ایراد کوچیک میشه گرفت و آن هم کوچک بودن آرم تویوتا روی درب عقب هست که جا داشت بزرگتر طراحی بشه تا با پیکره‌ی بزرگ این خودرو همخوانی بیشتری داشته باشه !
در کل میشه گفت تویوتا سلطان رونمایی از هر خودرو هست و نشان داده هیچگاه کیفیت را به کمیت نمیفروشد و درسته دیر به دیر رونمایی میکند خودروهای SUV خودش را ، اما اینقدر کارش تمیز و درست انجام میگیره که حتی نسل قبل خودروهایش هم ارزشمندی زیادی برای خریدن داره .
جداً تویوتا بی‌نظیره ، بَنای این شرکت پاک زاییده شده و ستون‌ها خوب کاشته شدند که اینقدر استوار در این زمانه‌ی شلوغی که رقبا هر تلاشی میکنند باز هم تویوتا در کیفیت و اطمینان حرف اول را میزند که چشم بسته محصولاتش را میخرند .
Amard
این از خود حضرت هم حضرت تر با این قدرت و طراحی هم از لندکروز لکسوس ال ایکس بهتر به نظرم
Taha Malek
نسل قبلش طراحیش خوب نبود ولی این نسلش واقعا منو عاشق خودش کرد
Moon
چه جذاب شده
دکتر
عالی شده،طراحی داخلیش هم عالیه،فقط افسوس که دیگه موتور V8 نداره…
Arman
شیکه واقعا
عارف
طراحی سکویا خشن تر از بقیه ی محصولات تویوتا هست و آمریکایی پسند . امیدوارم تو بازار آمریکا با توجه به رقبای قدر فروش خوبی داشته باشه
mohamad
فوق العاده ست.
چقدر از نمای کناری جذابه
از روبرو هم که شاهکاره
من باشم به جای لندکروز اینو میخرم هرچند اونم بی نظیره
مهردادکمال
مفته
Nima
واقعا ماشین ارزشمندی هست . خیلی
net
چراغ جلو که زیرش مسطح نیست و دندانه دار هست بد هست.ستون سقف شیشه جلو کنار اینه بغل اگر مشکی متضاد نبود قشنگتر میشد.خط سفید نازک اطراف شیشه دربها داشت قشنگتر میشد.چراغ عقب اگر قرمز پرنگ زرشکی بود و خطوط مشکی و زرد داخلش نبود قشنگتر میشد.بالای داشبورد که با انگلیسی بزرگ نوشته toyota زشته.ال سی دی داشبورد اگر ارتفاعش یه کم کمتر بود و شکل مستطیلی داشت قشنگتر میشد
احمدرضا
واقعا کم تویوتایی هست که انقدر آدم رو به وجد بیاره فوق العادست
amiur
من با ستون عقب ماشین اصلا حال نمی کنم، اصلا حس قدرت رو منتقل نمی کنه،به نظر من جا داشت تا پهنا و یک نواختی بیش تری براش در نظر می گرفتن . نمای جلویی این ماشین واقعا تحسین برانگیزه و نمای داخلی هم با تریم مشکی به سلیقه من واقعا محشره.👌
sina
یکی از زیباترین تویوتایی که تولید شده اس قطعا
من به لندکروزر و لکسس LX ترجیح‌ش میدم.
تویوتا با این طراحی جدیدی که برا محصولات خودش ایجاد کرده بزرگترین تولید کننده خواهد موند.
لکسس هم به زودی فاصله میندازه بین خودش و آلمانی ها
امیرحسین
هر چی بگم از خوبی بزرگوار کمه
مرسی آقای اشتری عزیز
عالیه این شاسی
علی
عالیه
میثم
واقعا عالی شده
کم پیش اومده نظرات کاربران در مورد یک تویوتا همگی مثبت باشه
B.A.E Systems
خیلی خوبه همه چیزش بجز طراحی عقب که 🤢🤮
shayan
هر چقدر وانت و شاسی بلند هاتو گنده کنی و از آمریکایی کپی بزنی بازم آمریکایی نمیشی
عاشق پدال
دقیقا. برا همینه تویوتا کپی نمیزنه.
طراحی رو خلق میکنه و ژاپنی میمونه
net
وانت تاندرا رو خیلی دوست داره شبیه وانتهای فول سایز امریکایی بزنه
کوبیده
زیبا ترین تویوتایی ک دیدم
دانیال
از اون ماشینهاس که آدمو وسوسه می‌کنه برای داشتنش مقیم آمریکا بشه
سروش
با ۲۰ هزار دلار کمتر، طراحیش از لندکروزر بهتره. منی که شاسی بلند پسند نیستم رو عاشقش کرد. احتمالا یکم تجهیزاتش کمتر از لندکروزر باشه ولی ارزش خرید فوق‌العاده‌ای داره. قابل توجه دوستانی که می‌گفتن لندکروزر در آمریکا نمی‌فروشه. فروش سکویا که تقریبا همون لندکروزر است رو ببینن. این رو به گرندچروکی L و تاهو و سابربن و اکسپدیشن ترجیح میدم
حسام
خیلی جذاب هست ولی تویوتا داره اون کیفیت رو از دست میده و تقریباً شده مثل کره ای ها این رو حتی داخل مدل های مختلف لندکروز هم میشه چون از مدل ۲۰۰۳ تا الان که مدل ۲۰۲۲ هست پلاستیکی شدن به شدت زیاد شده
MOHAMMAD.n.r
خیلی خوب شده.
کاش موتور ۸ سیلندر رو حذف نمیکردن.
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
چنتا چیزن که درکشون نمیکنم ، اول اینکه با وجود قیمت کمتر از لندکروزر هیچ دلیلی واسه خرید لندکروز نمیبینم و واقعا ارزش نداره از نظرم ، دوم اینکه با اینکه ظاهر جلوی توندرا فوق العادس ولی ایکاش یه سری تغییرات جزئی نسبت به توندرا داشت ولی با این حال فوق العادس چه جلو چه جانبی اما نمای عقبش حس قدرت این کلاس رو منتقل نمیکنه و بیشتر به درد خودروهای هم سایز هایلندر و راوفور میخوره و حتی چراغ ها بیشباهت به اون دوتا تیستن ، و نمای عقبش رو دوست ندارم ، کابینش فوق العادس ، ارگونومیک و زمخت و آمریکایی پسند و همینطور دارای دکمه های فیزیکی به تعداد مناسب که در آفرود باعث حفظ تمرکز میشه ، در مورد موتور انتخاب هوشمندانه و مناسبیه ، توربو گشتاور مناسب رو تامین میکنه و قدرت مناسبی هم داره از اونطرف مصرف سوختش هم کاملا مناسبه ، در کل بجز نمای عقب کاملا تا ۵ یا ۶ سال دیگه ظاهر و مشخصات فنی مناسبی داره ولی اگر دوباره تویوتا بخواد خسیس بازی در بیاره و ۱۴ سال صبر کنه واقعا مسخرس
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari