دو خودرو، بیش از ۲ هزار اسب بخار قدرت، نه به بنزین!
از زمان معرفی لوسید ایر جدید تاکنون افراد زیادی منتظر مسابقه درگ این خودرو و تسلا مدل S پلد بوده‌اند اما تاکنون نسخه‌های زیادی از ایر به دست مشتریان و اصحاب رسانه نرسیده است. به همین خاطر رویارویی این دو خودرو ساده نبوده است اما حالا نوبت این درگ جذاب فرا رسیده است. افتخار شاخ‌به‌شاخ لوسید ایر و تسلا مدل S پلد نصیب درگ تایمز شده است. البته محل برگزاری این مسابقه خیلی معمول نیست. درگ موردبحث در تأسیسات هنسی در تگزاس برگزار شده است یعنی جایی که از تجهیزات زمان‌گیری استفاده نمی‌شود. به همین خاطر مسابقه این دو خودروی الکتریکی بر پایه تلمتری برگزار شده است و مسیر نیز آن چیزی نیست که در مسابقات درگ ویژه دیده می‌شود. البته هنوز هم فضای مناسبی برای رویارویی ایر و مدل S پلد وجود دارد.

در روی کاغذ مسابقه فشرده‌ای را می‌بینیم. لوسید ایر دریم ادیشن پرفورمنس از دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۱۱۱ اسب بخاری استفاده می‌کند و مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۹ ثانیه طی می‌کند. تسلا مدل S پلد هم یک خودروی الکتریکی زیر ۱۰ ثانیه است و در واقع علیرغم قدرت ۱۰۲۰ اسبی، مسافت ۴۰۰ متر را زیر ۱۰ ثانیه طی می‌کند. به‌طور خلاصه باید گفت منتظر یک مسابقه نفس‌گیر و هیجان‌انگیز هستیم. و همین‌طور هم هست چراکه علیرغم پیشی گرفتن اولیه تسلا، شاهد درگ های بسیار نزدیکی هستیم. در درگ اول تسلا استارت خوبی دارد و پیش می‌افتد و زمان ۹.۸۳ ثانیه را ثبت می‌کند. در مسابقه دوم استارت تسلا حتی بهتر هم شده است ولی ایر با فاصله یک خودرو پیش می‌افتد و این برتری را حفظ می‌کند هرچند تسلا در ادامه کمی به رقیب نزدیک می‌شود؛ اما در نهایت پیروزی از آنِ لوسید است.

مسابقه سوم بازهم به معنی پیش افتادن تسلا در زمان لانچ است هرچند این بار فاصله کمتر است. کشش هم بهتر شده است زیرا پلد لوسید را پشت سر می‌گذارد. پلد رکورد احساس‌برانگیز ۹.۶۷ ثانیه برای مسافت ۴۰۰ متر را ثبت می‌کند اما خبری از داده‌های لوسید در هیچ‌یک از مسابقات نیست. همچنین داده‌های درگ رولینگ آخر منتشر نشده است، درگی که پیروزی را به نام تسلا ثبت می‌کند. کشش مسیر نقش مهمی در درگ ها ایفا می‌کند اما این موضوع درباره خودروهای الکتریکی حیاتی‌تر است. به همین خاطر منتظر برگزاری یک مسابقه درگ دیگر بین لوسید ایر و تسلا مدل S پلد در مسیرهای مخصوص درگ هستیم. شاید مزیت قدرت بیشتر لوسید در چنین مسیری به کمکش بیاید.
رضا
تسلا با قدرت کمتر شتاب بیشتری داره ، جالبه ، احتمالا لوسید وزنش بیشتره ،، البته از نظر تکنولوژی تسلا از همه ١٠ سال جلوتره و نمیشه با اتومبیلهای معمولی مقایسش کرد ولی خوب برای سرگرمی مسابقه جالبیه
مردیم از خوشی
اینجا پلید رکورد ۹.۶ را زد در حالی رکورد واقعیش ۹.۲۴ هست (خود پدال هم خبرش را کار کرد ) یعنی اگه رانند حرفه ای باشه و شرایط جاده خوب شانس رقبا صفر هست
A … She just reminds Me of love … A
خب من نفهمیدم یه شتاب ۳ ثانیه پلاد چه درد خانواده میخوره؟!
والا شتاب ۱۰ ،،، ۱۲ ثانیه پژو پارس هم برای خانواده کافیه ، منظورم عدد مناسبی است برای خانواده ، حالا شتاب تا ۷ ،، ۸ ثانیه هم خوبه ، چه درد میخوره شتاب ۳ ثانیه پلاد ، آها عقده🚫‼️
AMIR / ARMI
همون جور که هیچ کس بدش نمیاد توانایی های یه دوربین حرفه ای بدون اینه به گوشی های موبایل اضافه بشه
هیچ کس هم بدش نمیاد توانایی های یه سوپر اسپورت چند صد هزار دلاری
به سدان خانوادگی اضافه بشه
با اضافه شدن مود های مختلف رانندگی به خودرو ها میشه با قرار دادن خودرو در حالت راحت خانواده رو به سفر برد
و با قرار دادن خودرو در حالت اسپورت آخر هفته توی پیست به رقابت پرداخت
( ولی همه می‌دونن امثال شما از چی میسوزه از اینکه دیگه سریع بودن منحصر فقط برای یه سری برند تولید محدود نیست . و برند های کوچکی عقب افتادن )
A … She just reminds Me of love … A
شما از هر لحاظ که بخوای مقایسه کنی M5 و E63s بهتر و محشر تر از پلاد هستند . دلیل بیار.
ALIREZA
A … She just reminds Me of love … A
شما در صورتی که واردات این محصول به ایران آزاد شد و از نظر مالی شرایط خرید داشتی میتونی واسه استفاده های خانوادگی از محصولات خودروسازهای دیگه استفاده کنی
محمدرضا
الان شتاب m5 cs به چه درد یه خانواده میخوره.اینم به همون درد میخوره.
یعنی هرچی تسلا بزنه یه ایراد بنی اسرائیلی بهش میگیرن
اینقدر بی منطق هیت نکنین
M.Kkarimi
خداوکیلی اگه کمپانی مثل بی ام و ، مدلی مثل i4M50 این تایم ها رو میزد بازم اینجور حرف میزدین ؟!؟!!؟
البته که تایمی که زده اختلاف زیادی هم نداره …
امین
اگر شتاب پلد واسه خانواده خوب نیست شتاب سدان های جدید بی ام و و بنز هم پس به درد نمیخوره اونام ۲.۵ و ۳ هستن
Taha Malek
در جواب به محمد رضا
M5 CS یه ماشین خانوادگیه باویژگی های اسپورت
به این معنی نیست که یه شتاب عجیب غریب داشته باشه با ترمز های مسخره
به معنی هندلینگ فوق العاده شتاب خیلی خوب برای ماشین خانوادس بقول یه ماشین خانوادگیه فانه
ولی به یه ماشین مسخره و بی کیفیت خانوادگی که شتاب خیلی خفن داره و از اون شتاب فقط میشه در خط مستقیم استفاده کرد ماشین فان و اسپورتی نمیگن
محمد امین
تسلا ۹.۶۷ زد اینجا
همین کانال با sf90 روی همین آسفالت ۹.۵۹ زد
مردیم از خوشی
در کل بهترین رکورد تسلا بهتر بوده
AMIR / ARMI
آینده به سبک آمریکایی
کی جرعت عرضه اندام با غول های آمریکایی رو داره حالا ؟
مسابقه درگ سال موتور ترند دیدنی خواهد بود
Philipp
شما با ریمک آشنایی ندارید؟
AMIR / ARMI
آویزون ریمک که حتی لوگوش رو هم احتمالا یادت نیست نشید
ریمک هایپرکار میسازه به تعداد انگشت های دست
تسلا رودستر بیاد آویزون اونم دیگه نمیتونید بشید
( حالا وقتش بگید رودستر که قرار بود سال پیش بیاد و اصلا قرار نیست بیاد و از. این حرف ها )
Silent
فاصله TESLA با LUCID برابری می کنه با فاصله استارتاپ LUCID با کللل صنعت خودرو اروپا.
همین ۲۰۲۵ هم که ازش دم می زنن از سر ناتوانی شون هست! اوومدن تایکان رو از مدل S اسکی برن خبر نداشتن PLAID توو راهه :)))
در کل امسال بلطف باطری های ۴۶۸۰ که از مدل Y شروع به سوار شدن رو شاسی ها می شه ارقام مفهوم جدیدی پیدا می کنن در بعد وزن و قیمت.
Silent
“””در مسابقه دوم استارت تسلا حتی بهتر هم شده است ولی ایر با فاصله یک خودرو پیش می‌افتد …..”””
سیستم Launch mode پلد خاموش هست! وقتی در مورد اهمیت اپدیت های تسلا نظیر Track mode که برا سر پیچ ها توسعه پیدا کرده صحبت می شه برا همین تفاوت های اثرگذارش هست.
Philipp
البته درگ با نورا سریع تره
محمد امین
تست های داینو تسلا پلد، سر چرخ ۱۰۶۰ اسب نشون میداد
تحت پیگرد
دوستم دارم درگ نورا رو با اسپارک اول ببینم چی میشه
gamer
تسلا که عالی بود اینجا
امین
اسپارک فکر کنم کلا نیومد فقط حرف موند مثل بولید و اف ۵ که حرف موندن
Farimani
عرض ادب و احترام
اغلب دوستانیکه با عقده نظری رو میذارن :
آخه چطور در خصوص چنین ماشینهاییکه حتی سازندگانش آمار درستی ازش بیرون نمیدن نظر میدید؟!!!
بعضی از دوستانیکه حتی یه نمونه مثلا مدل بالای تولید داخلی رو هم سوار نشدند؟!!!!
بعد در خصوص تحقیق و توسعه بیش از ۱۸ سال و در بعضی بیشتر از ده سال بعضی از بزرگان خودروساز اینگونه حرف میزنید؟!!!!!
جناب ایکس
دقیقا
جناب ایکس
تجربه ی رانندگی با الکتریکی ها حتی تا. بازی های ویدیویی هم وحشتناک حوصله سربره، مثلا همین نورا شتابش زیاده! ولی حوصله سر بره، وقتی میخوای با دوستات تو مسابقات آنلاین درگ بذاری، با خودت میگی خب که چی! باشه از لافراری و پی وان میبره، ولی واقعا خب که چی، وای به حال موقعی هم که بحث پیست بشه، اصلا بدرد نمخوره از بس سنگینه، دقیقا مث بوگاتی که سنگینه و اصلا سر پیچا هیچ حرفی برای گفتن نداره.
هر وقتم بخوای تو حالت آزاد تو جاده ها دور بزنی، حداقل با بوگاتی یکم حال میده، ولی نورا یا اویجا اصلا،(چون من خودم با فرمون سیمولیتور بازی میکنم و یه مقدری به واقعیت بیشتر نزدیکه)
mohamadreza
رو کنسول یا pc ؟
جناب ایکس
هر دو، مخصوصا ایکس باکس، از بچگی،
از گرن توریسمو بگیر تا نید فور اسپید و بیا تا الان فورزا موتور اسپورت و هورایزن.
mohamadreza
ایول
والا حقیقتا به این خاطر پرسیدم که الان خودم یه ۵_۶ سالی میشه ps4 دارم ولی دیگ کم کم میخوام یه کنسول نسل ۹ بگیرم
از یه طرف از پلی استیشن ۲ بگیر تا ۴ همشو داشتم ولی الان زورم میاد ۲۵ تومن واسه ps5 بدم و از اون طرف هم بشدت طرفدار انحصاری های سونی ام
بعدش هم هر بازی ۷۰ دلار !
( دیگه هم نمیخوام اکانت هکی بریزم راستش )
واقعا هم فکر نکنم توان پرداخت همچین هزینه هایی رو داشته باشم ….
بنظرت ایکس باکس سری اس بهترین گزینه نیس ؟!
گیم پس هم داره
جناب ایکس
من خودم چون عاشق ماشین و بازی های ریسینگم ایکس باکسو انتخاب میکنم، ولی اگه ریسینگو ر نظر نگیریم یا به گرن توریسمو ۷ امیدوار باشیم پی اس ۵ بهتره بنظرم. ولی اینکه الان پی اس ۵ تقریبا ۱۰۰۰ دلار در میاد تو ایران به جای ۵۰۰ دلار ربطی ایران نداره، کلا همه جای جهان ۱۰۰۰ دلار هست و به خاطر کمبود چیپ تولیدشون محدوده و دوبرابر قیمت فروش میرن
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari