فورد نسل جدید برانکو را در ابتدا با پیشرانه‌های چهار و شش سیلندر معرفی کرد و درحالی‌که طرفداران انتظار ارائهٔ پیشرانهٔ V8 را در نسخهٔ رپتور داشتند، این مدل هم به‌تازگی با موتور ۳ لیتری V6 اکوبوست معرفی شده است. ازآنجایی‌که اصلی‌ترین رقیب برانکو رپتور یعنی جیپ رانگلر روبیکان ۳۹۲ در سینۀ خود یک پیشرانهٔ V8 قدرتمند دارد، احتمالاً برای خیلی‌ها سؤال است که چرا فورد هم یک موتور هشت سیلندر را زیر کاپوت برانکو رپتور قرار نداده است. مطمئناً در برانکو امکان نصب پیشرانهٔ V8 وجود دارد زیرا قبلاً مدل مسابقه‌ای برانکو DR با موتور ۵ لیتری V8 معرفی شده است اما این نسخه امکان تردد در جاده‌ها را ندارد و تنها ۵۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود.

بنابراین برانکو رپتور هم به‌عنوان نسخه‌ای جاده‌ای می‌توانست به همین پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 مجهز شود تا با حدود ۴۵۰ اسب بخار قدرت بهتر بتواند با رانگلر ۳۹۲ که پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری آن ۴۷۰ اسب بخار قدرت دارد رقابت کند. این در حالی است که موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی برانکو رپتور هم‌اکنون حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که به میزان قابل‌توجهی از رانگلر کمتر است؛ بنابراین، دلیل این تصمیم فورد چیست؟ مهندس فورد پرفورمنس در گفتگو با ماسل کارز اند تراکس در پاسخ به این سؤال گفته است که چون ساخت پیشرانهٔ V6 برای فورد راحت‌تر از V8 است.

به گفتهٔ وی، خط تولید برانکو برای مونتاژ خانوادهٔ پیشرانه‌های اکوبوست شامل ۲.۳ لیتری چهار سیلندر و ۲.۷ لیتری V6 تنظیم شده و ازآنجایی‌که این موتور ۳ لیتری V6 اساساً نسخه‌ای از همان موتور ۲.۷ لیتری محسوب می‌شود، اضافه کردن آن به خط تولید کنونی آسان‌تر است. به‌طور خلاصه، انتخاب این پیشرانه آسان‌ترین راه برای رسیدن به قدرت بیشتر در برانکو رپتور بوده است. این در حالی است که نسخهٔ اسپرت اکسپلورر ST هم از همین پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند. البته به گفتهٔ فورد، این موتور در برانکو اسپرت به سیستم اگزوز دوگانه، خنک‌کنندگی بهتر و تنظیم خاصی برای افزایش قدرت مجهز خواهد بود.
مازیار
فورد در مجموع پخته تر و عاقلانه تر و بدور از احساسات عمل میکنه و شاید به همین دلیل در طول زمان بین آمریکایی ها نوسان کمتری داشته
NAVID۰۰۹۸
فورد جسورلنه عمل میکنه و در تاریخ خودش نشان داده همیشه دنبال رقابت و جَنگندِگی بوده .
در مورد نداشتن موتور V8 , ایرادی نمیشه گرفت چون ورژن این خودرو جوریه که بشه تغییرات در آن داد و یکی از خوبی‌های آمریکا اینه که مقررات خاصی برای هیچ تغییری در خودرو ندارند و هر کسی هر کاری دوست داشته باشه میتونه روی خودرواَش انجام دهد !
هر کسی ناراحت بود ، میتونه یه موتور V8 بخره ، تقویت کنه ، بذاره رو ماشینش !
viper
با اینکه خودم دو اتیشه طرفدار جیپ هستم اما به نظرم موتور شیش خطی واسه افرود خیلی بهتره و غیر قابل انکاره
[email protected]!n
حالا چرا خطی ؟؟؟
مهم ترین نکته برای موتورهای آفرودی وزن و گشتاور هست. موتورهای دیزلی بهترین گزینه هستن اما دیگه کمپانی ها استفاده نمی کنن. پس بهتره به موضوعه گشتاور توجه شه. وقتی گشتاور لازم رو از یه موتور شش یا چهار سیلندر می گیری بقیش فقط اضافه کاری هست و هزینه الکی.
viper
ببخشید حواسم نبود که خورجینی هست ممنون که اصلاح کردید
یه لحظه با موتور های مسابقه ای مثل rb26 یا ۲jz اشتباه گرفتم
AMIN (M.A.S)
البته اقا رامین وزن رانگلر ۳۹۲ حدود۴۰۰ پوند سبک تر از برانکو رپتور هست
و گشتاور موتور آپاچی هم حدود۸۰نیوتون متر بیشتر از اکوبوست هست
به عقیده من درسته موتور آپاچی بلاک سنگین تری دره ولی چون تنفس طبیعیه برای افرود های خشن خیلی مناسب تره چون پیچیدگیش کمتره و تعمیراتش راحت تر انجام میشه
توی عملکرد تحت فشار وقتی موتور فورد هم باید حداکثر بوست خودش رو داشته باشه مصرفش نه به اندازه جیپ ولی نزدیک به جیپ میشه و ازین بابت بعید میدونم ‌برتری خاصی داشته باشه
ولی موتور فورد احتمالا کم سروصدا ترباشه و گشتاورش هم به خاطر توربوچارجر از دور پایینتری در دسترسه
حالا توی برانکو نمیدونم ولی تو جیپ میشه موتور ۳ لیتری توربو دیزل رو هم سفارش داد
اون انجین درسته مقدار گشتاورش یه کوچولو کمتر از آپاچیه (حدود ۶۰۰NM) ولی به خاطر اینکه توی دور۱۴۰۰RPM در دسترسه خیلی بهینه تره
قدرتشم کمتره ولی خب مشکلی نیست
۲۶۰تا کافیه برای افرود
new RAMIN
عکس اول ۲تا برانکو رو دیدم فاصله از سطح زمینشون خیلی بود یه سوالی اومد تو ذهنم!
بهترین شاسی بلند آفرودی از لحاظ زوایا آفرود چه مدلی هست؟تو بنزینی ها رنجرور و جی کلاس بهترین زوایا آفرودی دارن به طور کلی اما خب کسی با اونا آفرود نمیره از اون ور اگه چرخ آفرودی سایز بزرگ (همون ۳۵اینچی ها) بیاندازیم روی دیفندر و برانکو و رانگلر،از اونا هم بهتر میشن زوایای آفرودیشون.اما آیا از اونا بهتر هم هست تو زوایا آفرودی؟!من زوایا آفرودی بهتر از هامر suv EV ندیدم.فکر کنم نفر اوله! گزینه اکستریم رو فعال کنیم زوایا ورود و خروج و شکست به ترتیب ‌میشه ۴۹.۶ درجه و ۴۹درجه و ۳۴درجه. حالا سوالم اینه تو شاسی بلند ها از این بهتر هم داریم!؟🤔
محمد امین
وقتی که یه ۶ سیلندر خوب و قوی و قابل اعتماد موجوده دیگه چه نیازی میتونه به پیشرانه ی v8 باشه ؟
حتی خودرو های lmh و فرمول یک هم با پیشرانه های v6 ساخته میشن و پرفورمنسی به مراتب بهتر نسبت به v8 دارن
درسته از نظر ماشین فن ها v8 و v12 یه چیز دیگست و قطعا هم یه چیز دیگست ، اما وقتی یک v6 بتونه کارایی یک v8 یا v10 رو روی یک ماشین بده ، پس نیازی به ریسک بالاتر نیست …
موتور های اکوبوست فورد هم توانایی های خیلی بالایی دارن و همیشه در لیست پیشرانه های برتر بودن ، به نظر من نیازی به پیشرانه ی v8 برای برانکو نیست ، نهایتا یه ارتقای قدرت در همین موتور پاسخگو هست
زیزیگولو
همه کمپانیا دارن به پیشرانه های ۴ و ۶ سیلندر توئین توربو روی میارن
امیر.عارف
فکر نمیکنم ماشینی با این کلاس موتور ۸ سیلندر لازم داشته باشه . نمیدونم چند نفر از دوستان تجربه ی سوار شدن در ماشینی با ۲۵۰ اسب یا بالاتر را دارند ، همین ۲۵۰ اسب برای خودش غولیه چه برسه به بالای ۳۰۰ . ماشین آفرود گشتاور نیاز داره که جیپ چهار سیلندر هم جوابه . حالا اگه بحث کل کل و به رخ کشیدن تکنولوژی باشه که بحثش فرق میکنه
Scuderia Ferrari
قلبم میگه جیپ رانگلر روبیکان ۳۹۲ ، عقلم میگه فورد برانکو رپتور
جمع بندی من اینه که فورد به سلطه چندین ساله جیپ در آفرود پایان میده و برای اثبات حرفم باید تا پایان سال ۲۰۲۲ منتظر باشید …. (مقایسه ها و آمار فروش)
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari