کرمان موتور به‌ تازگی پیش‌فروش شاسی‌بلندی جدید با نام KMC K7 را با قیمت یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان آغاز کرده است. این محصول را خودروسازی جک (JAC) چین با نام Sol X۷ یا Jiayue X7 تولید می‌کند.
کرمان موتور با مونتاژ جک S۵، عرضه‌کننده یکی از خودروهای چینی پرفروش‌ بازار ایران است. حالا با پیشرفت شرکت JAC چین در صنعت خودروسازی و معرفی مدل‌های جدید، محصولی تازه به سبد کرمان موتور اضافه خواهد شد که فراتر از S۵ خواهد بود.
خودروسازی جک یا صحیح‌تر، جِی اِی سی (JAC) با نام کامل JAC Motors، سال ۱۹۶۴ تأسیس شد. در کارنامه‌ی این برند، حدود ۱۲  سال سابقه‌ی مفید در ساخت خودروهای خانوادگی دیده می‌شود؛ چراکه تاکنون، بر تولید کامیون‌های اندازه‌متوسط تجاری متمرکز بوده است. برخلاف سابقه‌ی کم، تنوع جالبی در خودروهای تولیدی جک شامل انواع سواری و شاسی‌بلند وجود دارد. همچنین، یک مدل وانت پیکاپ و پنج مدل ون هم با برند جک عرضه می‌شود. این خودروساز چینی سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در محصولات تمام‌الکتریکی کرده است و درحال‌حاضر، یک مدل سواری و یک مدل کراس‌اور برقی تولید می‌کند. درمجموع، تیراژ تولید جک حدود ۶۰۰ صدهزار دستگاه در سال است و عمده‌ی محصولاتش در بازار داخلی چین فروخته می‌شوند.
از سال ۲۰۱۷ تاکنون، حدود ۵۰ درصد سهام خودروسازی جک به شرکت فولکس واگن آلمان فروخته شده است. براساس قراردهای تجاری، برند سیات، دیگر زیرمجموعه فولکس واگن، با طرف چینی در صنعت خودروهای بنزینی و برقی همکاری خواهد کرد.
سول (SOL)، برند جدید زیرمجموعه‌ی جک، ضمن همکاری با سیات، خودروهایی با کیفیت و گران‌تر از دیگر محصولات شرکت سازنده تولید می‌کند. براین‌اساس، شاسی‌بلند SOL X۷ که قرار است کرمان موتور با نام K۷ مونتاژ کند، برتری‌هایی فنی درمقایسه‌با جک S۵، از سری خودروهای ریفاین، خواهد داشت.
جک X۷ یا کرمان موتور K۷ اواسط سال ۲۰۲۰ رونمایی شد. طراحی این محصول کاملا مدرن و هماهنگ با اِلِمان‌هایی مشابه کراس‌اورهای مشهور دنیا به نظر می‌رسد. چراغ‌های جلو به جیپ کامپس و نسل جدید هیوندای سانتافه شباهت دارند؛ درحالی‌که جلوپنجره الهام‌گرفته از محصولات سیات و مازراتی است. این خودرو را نیکلاس هویت (Nicolas Huet) طراحی کرده است که سابقه‌ی همکاری با بی‌ام‌و دارد.

در نمای رو‌به‌رو سول X۷، چراغ‌های باریک با طراحی مدرن دیده می‌شود که حالتی جوان‌پسند و اسپرت دارد. حجم‌دهی بسیار خوب در کاپوت جلو و سپر اصلی فراتر از کراس‌اورهای چینی است و همراه حفره‌های مخصوص مه‌شکن‌، حس تهاجمی خودرو را افزایش می‌دهد. ادوات پلاستیک سیاه‌رنگ در سپر و گِل‌گیرهای X۷ بسیار حساب‌شده و دقیق استفاده شده‌اند تا این خودرو شباهت چندانی با کراس‌اورهای اقتصادی بازار چین نداشته باشد.
برخلاف نمای رو‌به‌رو، ادوات پشت X۷ فراتر از S۵ یا دیگر شاسی‌بلندهای جک نیستند. چراغ‌های باریک در عقب شباهت بسیار زیادی به جک S۷ دارند که قرار بود سال گذشته به بازار ایران راه پیدا کند. سول X۷ با حجم‌دهی مناسب درپوش صندوق، جاگذاری اگزوزها در طرفین سپر، چراغ‌های LED دارای پیوستگی و بالچه انتهای سقف ساختاری هماهنگ و چشم‌نواز ارائه می‌کند که هرچند متناسب با خودروهای پرفروش بازار جهانی به‌نظر نمی‌رسد، فاقد ناهنجاری‌ها‌ و ایرادهای مرسوم در کراس‌اورهای چینی است.
کرمان موتور KMC K7
طول و عرض و ارتفاع کرمان موتور K۷ به‌ترتیب ۴،۷۷۶ و ۱،۹۰۰ و ۱،۷۶۰ میلی‌متر و فاصله‌ی بین محورهایش ۲،۷۵۰ میلی‌متر است. این خودرو بسیار نزدیک به هیوندای سانتافه ۲۰۱۸ است و حتی ۸/۵ سانتی‌متر طول بیشتر دارد.
روی داشبورد حالتی ساده با خطوط مورب دیده می‌شود که حسی نزدیک به کراس‌اوری مدرن برای سرنشینان ایجاد می‌کند. فضای داخلی جک X۷ شباهت زیادی به جک S۷ دارد؛ اما فراتر از خودرو اقتصادی ساخت چین است. نمایشگر ۱۲/۳ اینچ حتی در بسیاری از شاسی‌بلندهای ژاپنی نیز وجود ندارد؛ اما در تمامی مدل‌های جک X۷ استفاده می‌شود. همچنین، نسخه‌های آپشنال این خودرو به پنل تمام‌دیجیتال پشت فرمان مجهز هستند.

JAC X۷ جک ایکس ۷ کرمان موتور K۷ نمای داخلیJAC X۷ جک ایکس ۷ کرمان موتور K۷ نمای داخلیJAC X۷ جک ایکس ۷ کرمان موتور K۷ نمای داخلیJAC X۷ جک ایکس ۷ کرمان موتور K۷ نمای داخلی
طراحی ادوات مختلف کابین شامل صندلی‌ و تودری و دسته‌دنده، چشم‌نواز و رضایت‌بخش است. کلیدهای کم‌تعداد میان داشبورد و فرمان با دکمه‌های تخت و اهرم‌های مینیاتوری نیز نشانه‌ی توجه ویژه‌ی سازنده به جزئیات در فضای داخلی جک X۷ هستند. تصاویر منتشر‌شده از این خودرو ادوات سیاه پیانویی و قاب‌های نقره‌ای‌رنگ براق و خطوط دوخت سفید در پوشش نرم تودری‌ها را نمایش می‌دهند. براساس اطلاعات موجود در وب‌سایت شرکت سازنده، فضای مفید صندوق عقب تا سقف برای شاسی‌بلند جدید جک، ۹۶۰ لیتر است که هنگام جمع‌شدن صندلی‌های ردیف دوم به ۱،۳۵۸ لیتر می‌رسد.
در بازار چین، جک X7 با پیشرانه ۱/۵ لیتر توربوشارژ عرضه خواهد شد. این خودرو ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و از جعبه‌دنده خودکار ۶ سرعته مجهز به دبل‌کلاچ، سیستم دیفرانسیل جلو و استاندارد آلایندگی یورو ۶ بهره می‌برد. وزن خالص جک X7 حدود ۱،۷۳۵ کیلوگرم است.
باتوجه‌به اینکه بیشترین قدرت پیشرانه در ۴،۸۵۰ و نهایت گشتاور از ۱،۵۰۰ تا ۴،۵۰۰ دوربردقیقه تولید می‌شود، می‌توان احتمال داد این شاسی‌بلند چینی در زمانی حدود ۹ تا ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و میانگین مصرف سوختش ۸/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر باشد.

علاوه‌بر نمایشگر ۱۲/۳ اینچ، دوربین پارک، ناوبری ماهواره‌ای، کروزکنترل، تهویه‌ی مطبوع خودکار، استارت دکمه‌ای، روشنایی روز، ورود بدون کلید، حسگر عقب، چراغ‌های LED و سان‌روف در تمامی مدل‌ها وجود دارند. دو کیسه‌هوا برای سرنشینان جلو، حسگر جلو و عقب، نمایش فشار باد تایرها، ترمز ضدقفل ABS و کمکی EBD، کنترل لغزش (ESP) و سیستم حفظ خودرو در شیب نیز، امکانات ایمنی استاندارد برای جک X7 هستند. نسخه‌های آپشنال شاسی‌بلند جدید جک با صندوق برقی با امکان بازشدن بدون تماس دست، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی برقی جلو، سقف پانورامیک، گرم‌کن آینه‌بغل و پنل پشت فرمان دیجیتال ارائه می‌شوند.
کرمان موتور KMC K7
براساس اعلام رسمی کرمان موتور KMC K7 با قیمت یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان و موعد تحویل ۶۰ روزه پیش‌فروش می‌شود. این محصول، پیش‌پرداخت ۵۵۰ یا ۶۰۰  میلیون تومان و  اقسات ۲۴ تا ۳۶ ماهه دارد.
چری تیگو ۷ مهم‌ترین رقیب KMC K7 در بازار ایران است. محصول مونتاژ مدیران خودرو، ۹۹۰ میلیون تومان قیمت دارد و  از نظر فنی، تفاوت خاصی با جک X7 ندارد. مهم‌ترین مشوق خریدار برای انتخاب KMC K7، ابعاد بزرگ‌تر این کراس‌اوور در مقایسه با چری تیگو ۷ است.
قیمت شاسی‌بلند جدید جک K7 کرمان موتور چقدر است؟
کرمان موتور KMC K7 با قیمت یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان و موعد تحویل ۶۰ روزه پیش‌فروش می‌شود.
موتور کرمان KMC K7 چیست و چه مشخصاتی دارد؟
جک X7 با پیشرانه ۱/۵ لیتر توربوشارژ عرضه خواهد شد که ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو، حدود ۱۱ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.
تفاوت KMC K7 با جک S۵ و تیگو ۷ چیست؟
محصول جدید جک با نام کرمان موتور K۷، ابعادی مشابه هیوندای سانتافه دارد و از جک S۵ و تیگو ۷ بزرگ‌تر است. قدرت پیشرانه K۷ تقریبا برابر جک S۵ خواهد بود؛ درحالی‌که ۲۵ اسب‌بخار قوی‌تر از تیگو ۷ است.
RKH7787
کلا ایران خودرو های جدیدشو داره از روی خودرو های قدیمیترش میسازه
من تو این فقط s5 فیس لیفت میبینم
MR.JD
ای کاش در پدال امکان به اشتراک گذاری عکس های گوشی موبایل بود
همین الان یکی از این kmc های K7 آمد پیش یک لکسوس lx570s 2013 پارک کرد و رفت
و من هم اکنون از پشت پنجره جفتش را میبینیم و واقعا خیلی جالبه
یعنی خیلی راحت میتوانم بگوییم ماشینی که جلوی پراید و پیکان مردم فاز تسلا میگرفت و خیلی خاص بنظر میرسید
اینجا انگار یکم از ریخت و قیافه افتاده و بیشتر شبیه هاچبک دیده میشود تا شاسی بلند
پیش این لکسوس . جک واقعا ضعف های طراحی و ساختاری اش را خیلی راحت نشان میدهد نمونه اش چراغ ها و جلو پنجره مسخره و نا متناسب اش
چراغ ها و جلو پنجره همین لکسوس طوری با ابهت و با وقار طراحی شده که انگار میخواهد با انسان حرف بزند .
این حرام زاده چینی هم انگار لیمو ترش خورده و صورتش جمع شده !
واقعا درک نمیکنم کسانی را که میآیند و از چینی ها تعریف و تمجید میکنند
همین منظره جلو من گویا این هست که ماشین چینی الان با ژاپنی ده سال پیش هم قابل قیاس نیست
چه برسه به اینکه بیاد با خودرو های روز ژاپنی و آلمانی و آمریکایی رقابت کنه
sorena330
قیمت پاجیرو ۶ سیلندر اتوماتیک با ۳ قفل دیفرانسیل، صفر کیلومتر مدل ۲۰۲۰ در امارات ۸۰ هزار درهمه (به خاطر افت مدل) یعنی ۶۴۰ میلیون یعنی تقریبا نصف قیمت جک با موتور ۱.۵ لیتری.
در ضمن قیمت تیگو هفت هم شده ۱.۰۶۰ در متن اشتباه زدین.
هرکسی از این خودروسازان به خصوص کرمان موتور که معلومه سودش به جیب چه گروهی میره خرید کنه خیانت در حق وطن و فرزندان خودش کرده.
ارسلان
خیلیا قیمت محصولات چینی رو غیرمنصفانه و خنده دار میبینن یه سری هم موافق هستن اما توجیهاتی میارن مثله هزینه گمرکات و …و ..و … غیره و میگن مثلا فرضا اگه یه چینی ۱ میلیارده باید ۷۰۰ باشه
اما ….
یه هفته پیش که توی فضای مجازی این خبر خیلی برجسته شد”” قیمت فیلتر هوای دیگینیتی گرانتر از فیلتر هوای بنز و بی ام و “”
نمیدونم دیدید یا نه ؟؟
قیمتش ۶۵۰ هزار تومن بود میگفتن فیلتر هوای بی ام و نصف این قیمتشه گویا فیلتر هوای کابین هم بوده نه انجین
بعدش در اومد که قیمت جهانی ش ۳ دلار بوده
حالا چجوری ۳ دلار شده ۲۱ دلار (با احتساب دلار ۳۰ تومنی) دیگه خدا داند و مونتاژکار مربوطه
راستی تا یادم نرفته اینم بگم تعرفه گمرکات ایران از سال ۱۴۰۱ شش برابر افزایش خواهد یافت / با مضمون تامین بودجه ۱۴۰۱
منتظر افزایش شش برابری تمام کالاهای وارداتی باشید از جمله همین خودروهای چینی 😂
A … She just reminds Me of love … A
ارسلان انشاالله که خیره .
Clean energy (بر باعث بانیش…)
دقیقا
الان با این قیمت یه کره ای خوب یا یه ژاپنی خوب گیر میاری
چرا بدی این آشغال چینی😐
خدا کنه غلط باشه خبرتون😐
و گرنه ج.ر میخوریم سال آینده
ارسلان
Clean energy (بر باعث بانیش…)
پریروز میخواستم خرید اینترنتی بزنم برای همین رفتم سراغ سایت ترب که همه ی فروشگاههای یک محصول مورد نظر رو لیست میکنه با قیمتاشون در نهایت به سایت مالتینا رسیدم که کارش خرید از آمازون و تحویل در ایران هست چون سر و کارشون دائم با گمرک هست برای همین گمرک و قوانینش رو مثله کف دستشون بلدن بالای سایت اعلامیه زده بود افزایش نرخ گمرک در سال ۱۴۰۱ رفتم دیدم بعلهههه افزایش ۶ برابری
برای همین این خبر کاملا موثق هست خیالت از این بابت راحت خودت میتونی تشریف ببری به سایت و مشاهده کنی
A … She just reminds Me of love … A
امیدوارم خیر بشه هر چند پالس پالسه شر هست
mohamadreza
ای جووونم
یه آشغ.ال دیگه قراره عرضه بشه
اواخر شهریور سال ۹۹ سوار جک s5 یکی از آشنایان شدم و تقریبا۶۰۰_۷۰۰ کیلومتری توش نشستم و نصف این مسافت رو هم خودم رانندگی کردم ( از تبریز میرفتیم تهران )
ماشین فقط ۳۰ تا کار بودم ولی کیفیت چفت و بند و سرهم بندی قطعات بقدری مزخرف بود که کاملا سرما و هوای بیرون از توی دستگیره ها به داخل اتاق نفوذ میکرد
جالبیش مصرفش بود
با یه موتور کارگاهی دو لیتری توربو توی جاده راحت ۱۳_۱۴ تا رو میسوزوند میخواستی اسپرت یا یکم پرگاز رانندگی کنی تا ۱۵ هم میرفت !!!
صدای موتور هم که نگم چقد میومد تو اتاق …
دلیل مصرف زیاد هم فک کنم مربوط به سیستم توربو باشه که چون پیک بوست توربو توی دور های خیلی بالا ارائه میشه راننده ناچارا مجبور میشه همیشه برای دستیابی به بهترین راندمان و کشش با دورموتور بالا و پرگاز رانندگی کنه تا توربو توی مدار باشه که طبیعتا مصرف رو بالا میبره ….
بقولی وقتی نمودار rpm_torque یا rpm_hp حالت خطی نداره و ببشتر حالت نمودار تابع نمایی به خودش میگیره اینجور میشه …..
امین
بله.درسته .متاسفانه خیلی پرمصرفه.من هم تجریشو داشتم.تکنولوژیه دست چندم چینی هست دیگه
A … She just reminds Me of love … A
هنو گَپ بَرِ ، نوشتن بی اندازه دارُم
هنو با جیب خِلی (خالی) شروع میشه هر روزه کارُم
رضا
من واقعا نمیدونم کیا اینهمه پول میدن به یه همچین ماشینی
جناب ایکس
بابای من، (هرچی بهش گفتم نخر اینا خیلی گرون تر از قیمت معمول میدن، رفته آریزو ۶ قسطی ثبت نام کرده) حالا خودتون حساب کنین تا وقتی این آشغالا رو میخریم، چه وضعیه…☹️🥲
A … She just reminds Me of love … A
وقتی پدر هامون به راه راست هدایت نمیشن چه‌ انتظاری باشه؟!
بابای منم هرچی بهش میگم این ماشین چینیا خوب نیست پدر من این دلیل این اثبات این قیمت بعد ولی تهش میگه نه خوبه مگه چشه؟!‌ نمیخره ها ولی ازشون خوشش میاد و میگه خوبن .
دلیلش اینه که خاطرات کودکی شون اکثرا از زمان جنگ و …. بوده و چیزای رده پایین داشتند الان به چینی های بزک شده دل خوش می‌کنند.
در واقع مقایسه کن پدر بزرگ های خارجی با ماستنگ و کوروت و چلنجر و کارارو خاطره دارند ‌‌.
ولی پدر و پدر بزرگ ما چه خاطراتی دارند!؟خودتون بهتر میدونید.
جناب ایکس
یه چیزی‌ میگم بهم نخندید، عقبش شبیه جلوی ام جی شده😂😂😂
A … She just reminds Me of love … A
😂
عاشق پدال
خندیدم.
حدود ۵۵ هزار یورو. تو روسیه مردم بیشتر نرخ یورو رو دنبال میکنن تا دلار.
تویوتا لندکروزر پاجو تو روسیه حدود ۱ میلیارد و صد میلیون تومنه.
واستین سرچ بزنم شاید قیمتش بالاتر باشه
عه اره. قیمتش بالاتره. یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومنه.
ایناهاش
https://www.toyota.ru/new-cars/land-cruiser-prado/features-and-specs/grade=5b26f0ed-c1c8-434a-9fcc-d156664acf2a|bodytype=30b0ef55-504f-4ce5-8f54-6856b2e8aa20
میثم
چند تا ریویو تخصصی از ماشینای چینی تو یوتوب دیدم کلا حالم بهم خورد
خیلی پیشرفت کردن اما بیشتر تو ظاهر و آپشن
فنی شون خیلی عقبتر از ظاهرشونه
البته چینیهای تو ایران منظورمه مثلا چری آریزو ۶
مدلهای جهانیشون اوضاع بهتری باید داشته باشن
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari