با گواهینامه‌های صادره در ایران می‌توان در زمان کوتاه بین‌المللی و در کشورهای مختلف رانندگی کرد اما موضوع دیگری که وجود دارد بحث تبدیل دائمی گواهینامه است که این یک چالش اصلی برای گواهینامه‌های رانندگی ایرانی است.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار اقتصادآنلاین: سیستم صدور گواهینامه در کشورهای مختلف شرایط متفاوتی دارد. تفاوت‌های موجود در اعتبار گواهینامه‌ها تاثیر شایانی دارد.
فربد زاوه یکی از کارشناسان صنعت خودرو در این زمینه به اقتصاد آنلاین می‌‌گوید که مهمترین تفاوت در مورد اعتبار گواهینامه در ایران و سایر کشورها مدت زمان برگزاری دوره‌های آموزش و شرایط آموزش است. امروزه اگر شما در کشوری مانند آلمان گواهینامه خود را دریافت کنید می‌توانید در اکثر کشورها آن را تبدیل و استفاده کنید.
زاوه در این زمینه توضیح می‌دهد: گواهینامه‌هایی که در کشور ما صادر می‌شود را می‌توان در کوتاه مدت بین‌المللی و در کشور های مختلف با آن رانندگی کرد. اما موضوع دیگری که وجود دارد بحث تبدیل  دائمی گواهینامه است.
کارشناس صنعت خودرو در ادامه افزود: سیستم هر کشوری برای صدور گواهینامه منحصر به فرد است. دوره‌های آموزشی در اکثر کشورها بسیار طولانی است و متقاضی باید در شرایط متفاوت امتحان دهد. ما در کشور یک امتحان شهر ساده داریم که نهایت موارد آزمون یک پارک دوبل و دور زدن ساده است. امروزه در بسیاری از کشورها تست‌ها و دوره‌های شبیه سازی برگزار می شود. ما در کشور آموزش رانندگی در جاده و سرعت یا حتی دوره‌هایی که به طور شفاهی به افراد آموزش کنترل خودرو درشرایط هایی مانند مه، لغزندگی ناشی از باران‌های شدید یا برف بدهد را نداریم و افراد تنها در مواجهه با این شرایط می‌توانند تجربه کافی به دست بیاورند اما این مواجه شدن‌ها بسیار خطرناک است.
زاوه در مورد مشکلات رانندگان و شرایط آموزش گفت: در سایر کشور صدور گواهینامه پایان کار نیست و افراد، متناسب با نحوه رانندگی خود ممکن است گواهینامه خود را از دست دهند. در ایران چه کسی حق تقدم را رعایت می‌کند؟ تمام این مشکلات از عدم آموزش اصولی به وجود آمده است. البته تمام مشکلات از سوی راننده نیست به عنوان مثال هیچ میدانی در ایران خط ایست ندارد. این مجموعه از اتفاقات باعث شده کیفیت رانندگی و ترافیک در ایران بسیار ضعیف و خطرناک باشد.
او در پایان افزود: گواهینامه کشور آلمان در بسیاری از کشورهای دنیا مورد قبول است اما گواهینامه ایران از آن دست گواهینامه‌هایی است که اعتبار ندارد و شما در سایر کشورها، مشمول گذراندن دوره‌های آموزشی هستید اما به طور کوتاه مدت و محدود می‌توانید از آن استفاده کنید.
برای اینکه متوجه شرایط صدور گواهینامه رانندگی در سایر کشورها شوید، به مثال‌هایی از شرایط صدور گواهینامه رانندگی در آلمان، آمریکا و امارات اشاره می‌کنیم.
برای دریافت گواهینامه در کشور آلمان باید معاینه چشم انجام دهید. اگر در سلامت چشم‌ها مشکل خاص و جدی وجود نداشته باشد می‌توانید برای گواهینامه گروه  C وD این کشور فرم تقاضا خود را پر کنید.
همچنین تمامی متقاضیان گواهینامه در آلمان موظف هستند که در دوره کمک‌های اولیه شرکت کنند این دوره‌ها به طور معمول در صلیب سرخ آلمان برگزار می‌شود و هزینه شرکت در آن ۴۰ یورو است. این دوره در ۸ ساعت برگزار می‌شود.
در آلمان آزمون‌های تئوری و عملی رانندگی از طریق آموشگاه‌های رانندگی انجام می‌شود. بنابراین برای شرکت در این آزمون‌ها باید در آموزشگاه رانندگی ثبت نام کنید. اغلب قبل از صدور گواهینامه از شما خواسته می‌شود که مدرکی مبنی بر ثبت نام خود داشته باشید. در قوانین رانندگی آلمان شما باید حداقل در ۱۴ کلاس تئوری و ۱۲ کلاس عملی “سوارهای آموزش ویژه” شرکت کنید. همچنین قبل از درخواست برای آزمون‌های تئوری یا عملی باید کلاس‌های خود را تکمیل کرده باشید.
هنگامی که مدارک مورد نیاز را در اختیار داشتید، می‌توانید برای درخواست مجوز خود وقت بگیرید. این مرحله برای کسانی که گواهینامه رانندگی ندارند، ضروری است.
هر وقت که آماده شرکت در آزمون باشید مدرسه این فرصت را در اختیار شما می‌گذارد. معمولا می‌توان به زبان انگلیسی در این آزمون شرکت کرد، اگرچه ممکن است مجبور به پرداخت هزینه اضافه شوید این آزمون شامل ۳۰ سوال چند گزینه‌ای است که در مجموع ۱۱۰ امتیاز دارد و شما مجاز به اشتباه ۱۰ امتیازی هستید. آمادگی کافی برای این آزمون بسیار مهم است، زیرا حدود یک سوم افراد در آزمون‌های تئوری آلمان مردود می‌شوند.
آزمون عملی هم توسط مدرسه ترتیب داده می‌شود. شما باید پس از گذشت ۱۲ ماه از آزمون تئوری در آزمون عملی شرکت کنید. زمان آزمون عملی بسته به نوع گواهینامه‌ای که تقاضا می‌کنید معمولا بین ۳۰ تا ۷۵ دقیقه طول می‌کشد. ممتحن و مربی در آزمون همراه شما خواهند بود. ممتحن معمولا در صندلی عقب می‌نشیند تا مهارت‌های رانندگی شما را ارزیابی کند.
در روز امتحان فراموش نکنید که پاسپورت یا شناسنامه و در صورت نیاز عینک خود را به همراه داشته باشید. در صورت قبولی در آزمون عملی رانندگی، گواهینامه رانندگی کاغذی موقت برای شما صادر می‌شود. شما می‌توانید گواهینامه دائمی خود را از دفتر مرجع صدور گواهینامه دریافت کنید گواهینامه شما به طور معمول ظرف چهار هفته آماده می‌شود.
به  این موضوع توجه داشته باشید که شما در دو سال اول پس از قبولی، در آزمون‌های رانندگی آلمان در حالت آزمایشی به سر می‌برید به این معنی که اگر در این مدت مرتکب هرگونه تخلفی شوید، در خطر از دست دادن گواهینامه خود هستید. در طول دوره آزمایشی، ممنوعیت کامل مصرف الکل وجود دارد.
تمامی افراد ۱۸ سال به بالا می‌توانند برای گواهینامه رانندگی در دوبی اقدام کنند. افراد بین ۱۸ تا ۲۱ سال واجد شرایط دریافت گواهینامه آزمایشی هستند. درخواست گواهینامه باید به زبان عربی به سازمان راه و ترافیک دوبی ارسال شود. در فرآیند دریافت گواهینامه رانندگی باید آزمایش چشم انجام دهید. این را می‌توانید در آموزشگاه رانندگی یا یک بینایی سنجی انجام دهید. سپس باید در آموزشگاه رانندگی مورد تایید سازمان راه و ترافیک دوبی ثبت نام و تمام مدارک مربوطه را ارسال کنید.
در امارات باید تمام کلاس‌های تئوری را که به صورت آنلاین یا در آموزشگاه‌های رانندگی برگزار می‌شود، تکمیل کنید. پس از قبولی در آزمون تئوری به سراغ آموزش عملی بروید و دوره‌های عملی را کامل کنید و به ارزیابی داخلی خود بروید. پس از اتمام ارزیابی داخلی، باید کلاس‌های بزرگراه و جاده شهری را کامل کنید و پس از گذراندن آزمون پارکینگ داخلی، آموزشگاه برای آزمون سازمان راه و شهرسازی اقدام می‌کند. با قبولی در تست آماده آخرین امتحان سازمان راه و شهرسازی شوید و گواهینامه رانندگی خود را دریافت کنید.
پس از یک تلاش ناموفق , قبل از اینکه دوباره برای تست جاده کاندید شوید باید هفت کلاس آموزشی را پشت سر بگذارید. پس از این مرحله تازه گواهینامه رانندگی موقت دوبی را دریافت می‌کنید و در صورتی که خطاهای رانندگی مهمی از شما گزارش نشود موفق به دریافت گواهینامه دائم می‌شوید.
بدون شک توی هیچ کشوری با گذروندن ایین نامه و زدن پارک دوبل
نمی شه از راننده توقع داشت توی شرایط برف و بارون شب روز و… سرعت خودش تطابق بده
سیستم گرفتن گواهینامه ایران ازمون تئوری پارک دوبل قبولی و در نتیجه رانندگی از هر جای خایی!







تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
بدون شک توی هیچ کشوری با گذروندن ایین نامه و زدن پارک دوبل
نمی شه از راننده توقع داشت توی شرایط برف و بارون شب روز و… سرعت خودش تطابق بده
سیستم گرفتن گواهینامه ایران ازمون تئوری پارک دوبل قبولی و در نتیجه رانندگی از هر جای خایی!






source

توسط autokhabari