علیرغم انتشار ویدئوهای متعدد از عدم توانایی سیستم خودران کامل FSD تسلا در شناسایی موانع، عبور از چراغ‌قرمز و آغاز بررسی مقامات رسمی آمریکا درباره تلفات مرتبط با این سیستم، ایلان ماسک مدعی شده است این تکنولوژی به زودی ایمن‌تر از انسان خواهد بود. اگر تکنولوژی خودران کامل تسلا تا پیش از پایان سال جاری میلادی ایمن‌تر از انسان نباشد ایلان ماسک شوکه خواهد شد. این پیش‌بینی جاه‌طلبانه را خود ماسک کرده است، فردی که به خاطر اظهارات جنجالی‌اش شناخته می‌شود.

ماسک در خلال ارائه گزارش مالی سال ۲۰۲۱ این برند گفته است بجای معرفی محصولات جدید، تمرکز روی توسعه تکنولوژی خودران کامل قرار دارد. ماسک و شرکتش می‌خواهند این سیستم را تا پایان سال ۲۰۲۲ ایمن‌تر از انسان بکنند. این ادعای مهم در حالی منتشر می‌شود که خودران کامل تسلا با انتقادات گسترده‌ای از سوی مقامات و کارشناسان آمریکایی روبرو شده است. تاکنون ویدئوهای متعددی از اختلال در عملکرد این سیستم و برخورد با موانع منتشر شده است. نسخه‌های کنونی حالت خودران کامل تسلا قیمت ۱۲ هزار دلاری دارند و فقط می‌توان در آمریکا آن‌ها را سفارش داد. این تکنولوژی کنترل پدال گاز، ترمز و فرمان را در معابر عمومی بر عهده می‌گیرد.

اگرچه راننده هر لحظه می‌تواند کنترل خودرو را به دست گیرد اما تکنولوژی تسلا از دوربین‌ها برای تشخیص موانع و عبور و مرور استفاده می‌کند. ماسک به تحلیلگران گفته است:
اگر ما نتوانیم سیستم خودران کامل را تا پایان سال جاری میلادی ایمن‌تر از انسان بکنیم شوکه خواهم شد. واقعاً شوکه خواهم شد
او می‌افزاید:
ایمن‌تر شدن از انسان یک استاندارد سطح پایین است. مردم معمولاً خسته می‌شوند، پیام می‌دهند، حواس‌پرت می‌شوند و اینکه ما تصادفات بیشتری نداریم موضوع قابل‌توجهی است. بهتر بودن از انسان یک هدف نسبتاً سرراست است اما آیا می‌توانیم ۱۰۰۰ برابر، ۱۰۰۰۰ هزار برابر بهتر عمل کنیم؟ رسیدن به این هدف بسیار سخت‌تر خواهد بود
مدیرعامل تسلا خاطرنشان می‌سازد:
من فکر می‌کنم هر فردی که در برنامه بتای تسلا FSD حضور داشته است… اگر بخواهد پیشرفت بتا و مداخلات انسانی در هر کیلومتر را ترسیم کند، به تعداد بسیار کمی مداخله در هر کیلومتر اشاره خواهد کرد. حدس شخصی من این است که ما امسال به خودران کامل دست خواهیم یافت و سطح ایمنی آن به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از انسان خواهد بود
تاکنون داده‌های مربوط به میزان تصادف سیستم خودران کامل منتشر نشده است اما تسلا مدعی شده است در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ یک تصادف به ازای هر ۶.۹۶ میلیون کیلومتر پیمایش را با استفاده از تکنولوژی اتوپایلوت ثبت کرده است. گفته می‌شود بدون استفاده از تکنولوژی اتوپایلوت در خودروهای تسلا هم یک تصادف به ازای هر ۲.۵۶ میلیون کیلومتر پیمایش رخ داده است. در پایان سال ۲۰۲۱ حدود ۶۰ هزار دستگاه از خودروهای تسلا در آمریکا به نسخه بتای سیستم خودران کامل این خودروساز مجهز بوده‌اند.

🔥A.H MOTORS🔥
ماسک جان لطفا الکی قمپز در نکن
در ضمن!
بیا پایین…
شاعر
یک تصادف به ازای تقریبا ۶.۹۶ میلیون کیلومتر!
وقتی خودم و اطرافیانم رو مرور میکنم میبینم حدود یک تصادف به ازای هر ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار کیلومتر داشتیم.
میانگین رو میگیرم ۱۵۰ هزار کیلومتر و میبینم ایلان ماسک کاری کرده از هر ۴۶ تصادفی که قرار بوده رخ بده ۴۵ تاش حذف شده!
حالا میتونید منکر این بشید که ایلان ماسک تا حالا از معلول شدن و مرگ تعداد قابل توجهی از انسانها جلوگیری کرده؟
درسته منم از یک سری از حاشیه هاش خوشم نمیاد ولی ایلان ماسک یکی از بزرگترین کارافرینهایی هست که من دیدم یه چیزی تو مایه های استیو جابز یا بیل گیتس
کسی که چند شرکت داره که توی لبه ی تکنولوژی هستن و داره به گسترش فناوری کمک میکنه
بهش احترام میزارم و علت این همه تنفر رو درک نمیکنم!
کیانوش
اگه ی بار دیگه متن رو بخونی نوشته امار تصادفات بدون استفاده از اتوپایلت چقدره و مطمئن امار امریکا مثل امار ایران نیست و اگر اتوپایلت تو ایران عرضه شده بود حتی از ادما هم امار تصادف بیشتری داشت
انقدر ماسک ماسک هم نکنید بقیه خودرو ساز ها الان خودران پیشرفته تری دارن نسبت به تسلا نمونه اش اولترا کروز کادیلاک
Elmiraj
((در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ یک تصادف به ازای هر ۶.۹۶ میلیون کیلومتر پیمایش را با استفاده از تکنولوژی اتوپایلوت ثبت کرده است. گفته می‌شود بدون استفاده از تکنولوژی اتوپایلوت در خودروهای تسلا هم یک تصادف به ازای هر ۲.۵۶ میلیون کیلومتر پیمایش رخ داده است ))
بر طبق داده های NHTSA در کشور آمریکا رانندگان دیگر خودرو ها ( غیر تسلا ) به ازای پیمایش هر ۷۷۴۴۰۰ کیلومتر یک تصادف ثبت کردن که به طور ترکیبی ( داخل شهر و بزرگراه ) هفت برابر بیشتر از چیزیه که ماشین های تسلا با Autopilot فعال ثبت کردن…!!!
.
.
به زبان ساده تر ماشین های تسلا و سیستم خودران آنها سالانه از مرگ و نقص عضو صد ها هزار انسان و حیوان در جاده‌ها جلوگیری می کنند…
امیرشایان فرازی
در یک کلام:
یک بار جستی ملخک دوبار جستی ملخت آخه انقدر نجه ملخک
پرهام رهام
حاجی ماسک ترمز بگیر دنده عقب بیا
البته بگیم تسلا این امکان رو داره که به خودران کامل برسه به هرحال وقتی پولدار تمرین مرد جهان ریس شما باشه عملا شما در دنیا اولی .
🤍Audi rs e_tron gt🤍
ایلان ماسک هر کاری که گفته انجام داده
وقتی تسلا تاسیس شد و ایلان ماسک مدیر عامل این برند شد و گفت می خواد ماشین الکتریکی خوب بسازه کسی باور نمی کرد و بهش امید نداشت
ولی ایلان انجامش داد
اولین ماشین تسلا یه لوتوس الیزه بود که با موتور های الکتریکی تست شده بود و تسلا مدل اس اولین ماشین الکتریکی قابل استفاده بود وقتی که این ماشین الکتریکی با این شتاب و سرعت ساخته شد برند های دیگه هنوز خوب بلد نبودند ماشین الکتریکی بسازن
وقتی تسلا مدل اس نسل اولش اومد برند هایی از جمله فورد،مرسدس،تویوتا،جنرال موتور همینطوری تو این ماشین مونده بودن
این یکی از کار هایی بود که ایلان انجامش داد ایده های این مرد همیشه یا انجام شدن یا در حال انجام شدنن
پس قطعا وقتی میگه سال ۲۰۲۲ خودران ها امن تر از انسان هستن قطعا هینطور خواهد بود
به قول المیراژ اطلاعات شما از تسلا به همین چند تا اخبار پدال محدوده
وقتی تکمیل شد بهتره نظر بدید
پدال کامنتم منتشر شود با سپاس🙏🙏🌹
sobhaaaaaaan
رودستر هم قرار بود ۲۰۲۰ عرضه شه.
Scuderia Ferrari
ما صبرمون زیاده ، اینم یک سال دیگه !!
امیرشایان فرازی
حق
ALIREZA
مگه وارد ایران میشه ؟
محمد امین
یعنی حدود ۹ ماه دیگه نباید هیچ خطایی از این سیستم دیده بشه و ایمنی بهتری نسبت به رانندگی انسانی ایجاد کنه
امیدوارم اینم مثل رودستر نشه ، آخه میدونم یه زمانی میاد که این سیستم ایمنی خیلی خوبی رو ایجاد میکنه ، اما نه ۲۰۲۲ ، بلکه ۲۰۲۵ به بالا
AMIR / ARMI
شدیداً پیشنهاد میکنم فیلم های یوتوب که تست کنندگان fsd بعد از هر آپدیت سیستم رو برسی و منتشر میکنن رو دنبال کنید تا ببینید بعد از هر آپدیت چقدر داره مدام پیشرفت می‌کنه این سیستم
آخرین آپدیت فکر کنم ۱۰.۹ بود که منتشر شده
Taha Malek
دستشون درد نکنه توی هر آپدیت تعداد کشته ها کمتر میشه
خب باید برای قمپز و ایرادات پیش پا افتاده تکنولوژی مطالعاتی رو بزاریم رو ماشینامون که ی عده هم بیان طرفدارمون بشن
AMIR / ARMI
جاناتان کجایی برادر که حرف های ماسک یک سال زود تر میزنی
Taha Malek
اره دیدیم مدل ۲ مدل ۲ ۲۵ هزار دلاری میکرد ماسک اومد تکذیب کرد
(JONATHAN (TESLA
سلام هستیم ولی اول به دلیل مشغله کاری
دوم هم به دلیل فضای نامناسب کامنت ها
که پر شده از نظرات بی پایه اساس ترجیح میدم سکوت کنم
🤍Audi rs e_tron gt🤍
منم دقیقا همین نظرو دارم
اصلا وضع کامنتا خرابه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
معلومه به لطف شماها…
رضا
همین الانم سیستم بتای تسلا که در مرحله تست قرار داره ایمنتر از خیلی راننده هاس
Philipp
ترجیح میدم صبر کنم بیاد بعد قضاوت کنم
علی
ادعا که خیلیا کردن ولی حالا باید ببینیم چینیا زودتر بهش عمل میکنند یا تسلا؟
حسین
من که این حرف را از این مردک درغگو باور نمی کنم.
(JONATHAN (TESLA
خب باید بگم که
اساس توسعه این سیستم هم همین بوده
حذف خطای انسانی از حمل و نقل
به نظرم تسلا کاملا موفق بوده تا اینجا و جا داره این سیستم فراگیر بشه
پرهام رهام
ببینید درسته که تسلا در این زمینه موفق هستش
ولی نگاه به پیشینه ی این تسلا بندازید گفتند که رودستر سریع تریم خودروی برقی که از شیرون هم بهتره …
اونکه نشد گفتند که ۲۰۲۰ معرفی میشه که نشد
رفتیم پیش سایبرتراک خب گفتند امسال تولید میشه که نشد و نخواهد شد گفتند تولید کم میکنیم اونم نشد
امسال هم گفتند که می خوایم خودروی ۲۵ هزار دلاری بدیم بریم که اون هم نشد چون ایلان ماسک تکذیب
حالا الان اینا میگن که تسلا داره فناوری خودران خودشون هم افزایش می دن تا ضریب اشتباهات کمتر بشه خب این کی نه کی یکی بگه کی قراره این فناوری بهتر بشه اگه هم که بشه تو ماشین های مثل ایکس تسلا مدل ۳ همین
Nima
نکته اینجا بود که میگه همین الانم ٣ برابر از خود انسان ایمن تر رانندگى میکنه!
مسعود
اینجور که داره پیش میره ۲ روز دیگه میاد میگه سیستم خودران تسلا روپایی هم میتونه بزنه…
تحت پیگرد
بهتره روی یک سیستم کمک راننده پیشرفته کار کنند چون برای خودران کامل فکر کنم تکنولوژی بشر هنوز ناقصه
datsun
مصرفش رفته بالا عمو ایلان
Bilbo
چیزی ک مشخصه اینه ک تسلا تو فناوری خودران خیلی جلو هست. حالا اینکه امسال این تکمیل بشه یا دو سال دیگه مهم نیست بنظرم. مهم اینه که فناوری خودرانِ کاملا ایمن واقعا یه آپشن خیلی خیلی لذت‌بخشه که خصوصا تو مسافرت های خانوادگی باعث یه حالت هم فال و هم تماشای دلنشین بشه. من به شدت خوشحالم از اینکه تسلا اینقدر زود جلو اومد و انفجاری. برنامه بقیه این بود ک سطح ۳ رو تا ۲۰۲۵ تازه اوکی کنن، این حالت قطره چکونی تزریق تکنولوژی تو خودرو ها بنظرم یه جایی باید تموم می‌شد ک خدا رو شکر شده ظاهرا و نتایج‌ش هم مشخصه….بیش باد.
Hamid
خیلی دوست دارم یه تسلا خود ران با سرعت ۱۵۰ تا بیاد و ماسک بپره جلوش ببینم عکس العمل این سیستم چیه …
ادعا می‌کنه باس عمل کنه …
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
تا ببینیم چه میکنه، فعلا پشت سر هم ادعا و خبر جنجالی ازش بیرون میاد…
بهزاد
یک آماری هم از تعداد اشتباهات این سیستم و تصصیح اون توسط راننده هم بزارن.
دوستان مهندس و تنی چند از عالمان که سطحشون بالاست منبعشون یوتیوب هست لطف کنن اون فیلم هایی که سیستم خطا میده و اخطار که راننده ها میان کنترل را دستشون میگیرند را نیز نگاه کنند.
اگه کاری کنن که استفاده از کلمه ی خودران ۶ ماه حبس داشته باشه اوضاع واقعی تره و طرف نمیاد به جای اینکه آمار بده از سیستم پیش گیری از تصادف بگه سیستم خودران.
Joseph
هرچی زودتر به خودران کامل برسه، به نفع مردمه چون اگه fsd اشتباه کنه باید خود شرکت خسارت بده و راننده دخیل نبوده ، سختیش این هست که مجوز بگیره، و مزییت بعدیش هر چی زودتر fsd کانل بشه روبات های آیندش زودتر کامل تر میشن البته ماشین های تسلا الان ربات حساب میشن
خدا کمک ایلان باشه
میثم
الان این قیمتهایی که تسلا بطور رسمی برای ماشیناش اعلام کرده، شامل خودران هم میشه یا باید اونو جدا تهیه کرد؟
اگه قیمتاش بدون خودران باشه که واقعاگرونه و اصلا ارزش خرید نداره.
بهزاد
این آپشن ۱۰ هزار دلار قیمت داره که به نام اتوپایلوت معروفه اما اگر کاربر بخواد به fsd ارتقا بده حق اشتراک ماهیانه ۹۹ و ۱۹۹ دلار هزینه داره.
میثم
یعنی جدای قیمت اعلامی در سایت، برای این سیستم باید ۱۰هزار تا جداگانه بدی؟
میثم
شاهین جان اگه برات مقدور بود خبر اون انجین درونسوز جدید ۲۵ هزار دوری رو هم کار کن.
لینک ندادم که بد نشه
ممنونم
امیر
خدا نگم چیکارت کنه که این تلوزیون های گنده زشت بد قواره رو توی ماشین ها مد کردی
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari