معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران آخرین جزییات تغییر در اجرای طرح ترافیک برای سال آینده را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از ایسنا: شفیعی در جریان بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا در سال آینده در ارائه گزارشی گفت: در خصوص لایحه محدودیت کنترل ترافیک و کنترل آلودگی هوا یک سیاست کلی اتخاذ شد از این جهت که ساختار کلی طرح که حدود چهار سال است دچار تغییرات اساسی شده است در سال آینده تغییر داده نشود.
وی اضافه کرد: هر چند در سال‌هایی که طرح اجرا شده تدریجا مشکلات و ضعف‌هایی که داشته برطرف شده و در حال حاضر وضعیت بهتری پیدا کرده است. لذا برای جلوگیری از سردرگمی شهروندان ساختار کلی طرح حفظ شد و فقط قیمت پایه‌ای که در نحوه مدیریت طرح وجود داشت تغییر کرده و حداکثر به میزان ۳۰ درصد افزایش داشته است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در تشریح وضعیت فعلی اجرای طرح گفت: برای محدوده طرح ترافیک ۱۰۳ هزار تردد مجاز براساس مصوبه شورای ترافیک تهران وجود دارد که از این تعداد ۵۳ هزار مجوز برای افراد دارای سهمیه‌های خاص در نظر گرفته شده و ۵۰ هزار مجوز نیز به صورت روزانه اخذ می‌شود.
وی ادامه داد: محاسبه نحوه عوارض به این شکل است که قیمت پایه‌ای وجود دارد که در سال جاری ۳۵ هزار تومان در نظر گرفته شده و برای سال آینده با ۳۰ درصد افزایش ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است. ضرایبی که در این قیمت پایه ضرب می‌شوند همچون ضریب مکانی، ضریب زمانی در اوج و غیراوج ساعات تردد، ضریب آلایندگی برای سال آینده هیچ تغییری نداشته‌اند. زمان پرداخت هم با توجه به تجربه سال‌های اخیر ضریبش حذف شده است.
شفیعی در تشریح هزینه‌کرد درآمدهای حاصل از این بخش اظهار کرد: ۴۰ درصد از درآمدها برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، ۴۰ درصد برای اجرای طرح‌های حمل و نقل و ترافیکی و ۲۰ درصد برای شبکه مترو در نظر گرفته شده است.
وی در تشریح سهمیه‌های خاص اختصاص داده شده برای ورود به محدوده طرح ترافیک گفت: همچنان جانبازان بالای ۲۵ درصد صفر در نظر گرفته شده برای معلولین، بیماران خاص و خبرنگاران تخفیف ۹۰ درصد، برای خودروهای آژانس قبلا براساس اخذ سند سفر و عدم اخذ سند سفر ضرایب متفاوت بود که برای سال‌ آینده این موضوع یکپارچه دیده شده و ضریب چهاردهم در نظر گرفته شده است. برای خودروهای سواری با پلاک «ع»، سرویس مدارس، خودروهای آموزشگاه‌های رانندگی ضریب ۰.۳ در نظر گرفته شده و برای اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های پلاک «ع» صفر در نظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد: در مورد تسهیلات ویژه ساکنین درون محدوده طرح و ترافیک نیز تغییری اعمال نشده و یکبار خروج قبل از ساعت ۸:۳۰ در مواقع عادی و ۹ صبح با توجه به شرایط کرونا رایگان خواهد بود و بعد از ساعت ۱۴:۳۰ در شرایط کرونا و ساعت ۱۶ در شرایط عادی یکبار ورود رایگان خواهد بود.
معاون شهردار تهران در تشریح وصول درآمدهای حاصل از این محل نیز اظهار کرد: در مورد وصول درآمد این محل براساس گذر زمان درآمدها وصول می‌شود، ولی به طور کلی بین ۶۵ تا ۶۶ درصد درآمدها وصول شده و ۳۴ تا ۳۵ درصد درآمد نیز منوط به شرایطی می‌شود که شخص نیاز به تعویض پلاک و خدمات خاصی باشد که در آنجا تسویه صورت می‌گیرد.







تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari