در این مقاله قصد داریم تویوتا لندکروزر ۶ سیلندر را در برابر شورولت تاهو ۸ سیلندر قرار دهیم که یکی از غول های آمریکایی محسوب می شود و حتا در نسل پنجم نیز درست علیرغم لندکروزر، به پیشرانه حجیم و ۸ سیلندر خود وفادار مانده است.
تویوتا لندکروزر را می توان یکی از خودروهای تأثیرگذار در سگمنت خود در سطح بین المللی دانست. خودرویی که از زمان تولد اولین نسل تا امروز، به نوعی متر و معیاری برای اس یو وی های آفرودر تلقی می‌ شود.
اما در سری ۳۰۰ این خودرو شاهد استفاده از پیشرانه ۶ سیلندر توربوشارژ برای آن بودیم که مورد انتقاد برخی از علاقه‌مندان برند تویوتا و سری لندکروزر قرار گرفت.
در نسل جدید لندکروزر شاهد طرحی متفاوت از قبل هستیم که تاحدودی و به خصوص در نمای جلو ما را به یاد برخی محصولات آمریکایی نظیر اسکالید می اندازد و می توان اذعان کرد صلابت سری ۲۰۰ را در این نسل شاهد نیستیم.
در طرف مقابل تاهو را داریم؛ باوقار و پرابهت و شبیه به هیچ کدام از هم سگمنت هایش.
نکته جالب توجه در خصوص هر دو خودرو طراحی باکسی شکل آن هاست که باعث ایجاد فضای بسیار خوبی درون کابین‌شان شده است.
تویوتا لندکروزر در نسل جدید به پیشرانه ۳.۵ لیتری تویین توربو مجهز است که ۴۱۵ اسب بخار را با گشتاور قابل توجه ۶۵۰ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه ۶ سیلندر است و جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک توان را به تمام چرخ های لندکروزر می رساند.
در سمت مقابل، شورولت تاهو به پیشرانه ۵.۳ لیتری تنفس طبیعی ۸ سیلندر مجهز است که ۳۴۳ اسب بخار را با گشتاور ۵۱۹ نیوتن متر تولید می کند. پیشرانه تاهو نیز توان را از طریق جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ می رساند.
با توجه به مقایسه این پیشرانه ها، می توان متوجه شد که پیشرانه لندکروزر علیرغم حجم و تعداد سیلندر کم تر، در بحث نیرو و گشتاور تولیدی نسبت به تاهو بهتر عمل می کند؛ اما باید دید آیا در زمینه آفرود و دورهای بالا و همچنین دوام توربوشارژها در طولانی مدت هم پیشرانه لندکروزر می تواند دست برتر را داشته باشد یا خیر.
البته لازم به ذکر است که علاوه بر نمونه ۵.۳ لیتری، تاهو یک نمونه ۶.۲ لیتری هم در فهرست سفارش گذاری مشتریان دارد.
در تاهو شاهد استفاده از سامانه کنترل پایداری، حساسیت فرمان تطبیقی، سیستم تعلیق هوشمند، رادار خطی و نقطه کور، سامانه پیشگیری از تصادف، سیستم کمکی حرکت در آفرود، ترمز پارک برقی و اتوهلد، استارت و ورود بدون کلید با پنل امنیتی، شارژر تلفن همراه، نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم مالتی مدیا، نمایشگر پشت آمپر دیجیتالی و هدآپ دیسپلی (به صورت آپشن)، دو صفحه نمایش ۱۲.۶ اینچی LCD برای سرنشینان عقب، ترمز اضطراری خودکار، دوربین های مختلف، هشدار تصادف، هشدار عابر پیاده از جلو و عقب، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی و… هستیم. البته لازم به ذکر است که اکثر امکانات تاهو در قالب پکیج های سفارش مشتری در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد و نسخه های پایه این خودرو بسیاری از امکانات ایمنی و رفاهی و دستیارهای کمک راننده را به خود نمی بینند.
در طرف مقابل، لندکروزر سری ۳۰۰ در تیپ فول خود به تجهیزاتی همچون ۹ عدد کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، حساسیت فرمان تطبیقی، سیستم تعلیق هوشمند، رادار خطی و نقطه کور، سامانه پیشگیری از تصادف، رانندگی خودکار سطح سه، ترمز پارک برقی و اتوهلد، مدیریت حرکت در آفرود، قابلیت تنظیم نوع سطح مسیر آفرودی، کروز کنترل، صندلی‌های جلو برقی، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو و عقب، سیستم تهویه چهارکاناله، نمایشگر های ردیف عقب با خروجی صدای مستقل، شارژر تلفن همراه برای ردیف جلو و عقب، یخچال، استارت و ورود بدون کلید، سامانه تسهیل کننده سوار و پیاده شدن سرنشینان، درِ صندوق برقی، سامانه کاهش شعاع گردش، قابلیت روشن و خاموش کردن خودرو با ریموت و تلفن همراه، تنظیم ارتفاع، هدآپ دیسپلی، رادار تابلوخوان، مجهز است.
قیمت تویوتا لندکروزر از حدود ۵۵ هزار دلار برای نسخه های پایه شروع شده است و در نسخه های اختصاصی سالگرد ۷۰ سالگی و یا GR Sport به حدود ۹۵ هزار دلار ختم می شود.
قیمت شورولت تاهو نیز از حدود ۵۴ هزار دلار آغاز می شود و به حدود ۸۵ هزار دلار در نسخه نهایی می رسد.
رضا صفرآبادی فراهانی
پایگاه خبری اسب بخار
تاهو به پیشرانه ۵.۳ لیتری تنفس طبیعی ۸ سیلندر مجهز است که ۳۴۳ اسب بخار را با گشتاور ۵۱۹ نیوتن متر تولید می کند. گیربکس این خودرو از نوع ۱۰ سرعته اتوماتیک است.
تویوتا لندکروزر در نسل جدید به پیشرانه ۳.۵ لیتری تویین توربو مجهز است که ۴۱۵ اسب بخار را با گشتاور قابل توجه ۶۵۰ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه ۶ سیلندر است و جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک توان را به تمام چرخ های لندکروزر می رساند.
قیمت لندکروزر از حدود ۵۵ هزار دلار برای نسخه های پایه شروع شده است و در نسخه های اختصاصی سالگرد ۷۰ سالگی و یا GR Sport  به حدود ۹۵ هزار دلار ختم می شود. قیمت شورولت تاهو نیز از حدود ۵۴ هزار دلار آغاز می شود و به حدود ۸۵ هزار دلار در نسخه نهایی می رسد.







تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari