فردا موتورز بهتازگی از یک شاسیبلند چینی به نام FMC T5 با قیمتی حدود یک میلیارد تومان رونمایی کرده است.
فردا موتورز (خودروسازی فردا) پیشتر از شاسیبلند SX5 براساس دانگ فنگ X5 رونمایی کرده بود. محصول جدید این شرکت به نام FMC نیز، ظاهرا نسخهای از دانگ فنگ T5 است.
ازنظر فنی و قدرت تجاری، نمیتوان دانگ فنگ را در سطح اول خودروسازان چینی طبقهبندی کرد. بیوایدی، چری، جیلی (امگرند)، هاوال و چند برند زیرمجموعه سایک موتورز مهمترین صادرکنندگان خودروهای چینی به بازار جهانی هستند که در فروش داخلی نیز، سهم بزرگی دارند. طبیعتا شرکتهای کوچکتر مثل دانگ فنگ، چانگان، لیفان و جک تلاش میکنند تا با تولید محصولات ارزانتر همراه امکانات جانبی، به فعالیت و رشد ادامه دهند.
در بازار ایران، برند دانگ فنگ با کامیونهای وارداتی و هاچبک H30 کراس شناخته میشود که پیشتر ایرانخودرو عرضه میکرد. این محصول زمانیکه ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان قیمت داشت، در کانون توجه مردم قرار گرفت و ازنظر استهلاک و هزینه نگهداری، عملکردی نسبتا رضایتبخش داشت. بهتازگی، گروه خودروسازی بهمن نیز به مشتریان دانگ فنگ اضافه شده است و کراساوری اسپرت با نام دیگنیتی را برای فروش در ایران آماده میکند.
تنوع محصولات دانگ فنگ در بازار چین و روسیه، قابل توجه است. ظاهر خودروهای جدید این برند، متناسب با استانداردهای جهانی به نظر میرسد و انواعه پیشرانههای بنزینی و تمام برقی را شامل میشود. دانگ فنگ T5 با نام کامل Dongfeng Fengxing T5 هم به عنوان محصول جدید، سال ۲۰۱۸ در چین رونمایی شد و سال ۲۰۱۹ تغییر چهره داد. این خودرو با طراحی ۲۰۱۸ توسط فردا موتورز در ایران عرضه خواهد شد.
محصول جدید فردا موتورز، بسیار شبیه SX5 است که زمستان سال ۱۳۹۹ رونمایی شده بود.
کراساوور FMC T5 دارای جلوپنجرهی بزرگ با چراغهای متناسب و ابعاد هماهنگ با دیگر ادوات نمای روبرو است. داخل کاسه چراغ، LED روشنایی روز وجود دارد و طرفین سپر هم، مهشکنهای مدرن LED نصب شده است. حجمدهی بدنه برای FMC T5، ساختاری چشمنواز و اسپرت فراهم میکند که ضمن بهبود زیبایی خودرو، ابعاد آنرا بزرگتر نشان میدهد. این خودرو در مقایسه با کراساورهای چینی موجود در ایران، چندان وابسته به ادوات پلاستیکی در سپر نیست.
در نمای جانبی، شیب ملایم سقف و خطوط بدنه که امتداد دستگیرهها و رکاب را پوشش میدهند، حس اسپرت FMC T5 را تقویت میکند. داخل گلگیرها و فضای بین چرخها، پوشیده از ادوات سیاه رنگ پلاستیکی و ناخوشایند است. رینگهای آلومینیوم برای این خودرو در تصاویر سایتهای خارجی، ۱۷ و ۱۸ اینچ هستند اما در مقایسه با ابعاد FMC T5، کوچک به نظر میرسند. فرم کلی پنجرهها و رنگ سیاه برای ستون عقب، نکات مثبت در طراحی دانگ فنگ T5 محسوب میشوند.
نمای پشت این خودرو، الهامگرفته از شاسیبلندهای لینکلن است. طراحی چراغهای عقب با ساختار پیوسته، جلوهی مناسبی به FMC T5 میدهد؛ ضمن اینکه حجمدهی بدنه و جایگاه مخصوص پلاک نیز، به خوبی اجرا شده است. بخش پایین سپر عقب خودرو با وجود طراحی عامهپسند و مواج، مثل رکابها وابسته به قطعات پلاستیکی تولید شده است. آنتن کوسهای همرنگ بدنه، ریل باربند فلزی و شیشهی عقبب بزرگ، نکات مثبت FMC T5 هستند.
در مجموع، باوجود قطعات پلاستیکی در بدنه، به زحمت میتوان از طراحی FMC T5 ایراد گرفت و نسبت به مقبولیت آن برای خریدار ایرانی، مردد بود. این مدل، ۴,۵۵۰ میلیمتر طول، ۱,۸۲۵ میلیمتر عرض و ۱,۷۲۵ میلیمتر ارتفاع استاندارد با فاصله محورهای ۲,۷۲۰ میلیمتر دارد.
در کابین دانگ فنگ T5، نمایشگر لمسی ۱۲۷ اینچ با ساختار عمودی و حالتی شبیه تبلت، جلب نظر میکند. پشت فرمان هم، پنل دیجیتال ۷ اینچ نصب شده است که برای مشتری ایرانی، تازگی دارد. فردا FMC T5 از نظر طراحی داشبورد، خروجی تهویه مطبوع متناسب با ابعاد نمایشگر و چیدمان کمتعداد کلیدها، نزدیک به خودروهای مدرن بازار جهانی است، اما دستهدندهی قدیمی و کلیدهای پلاستیکی با ترکیب تخت، در کنسول میانی دارد.
حالت صاف و کمهیجان داخل تودریها نیز وجود دارد. در این بخش، مواد نرم با رنگ مشابه صندلیها استفاده شده است. فرمان استخوانی با طرح D شکل، استراحتگاه بازو با پوشش چرم مصنوعی در فضای بین صندلیهای جلو، نکات مثبت در کابین FMC T5 هستند. این خودرو مشابه دیگر کراساوورهای چینی، صندلی اسپرت و دورنگ با ساختار ارگونومیک در جلو دارد؛ اما برای ردیف دوم، از صندلیهای تخت با طراحی ساده استفاده میکند.
در مجموع، طراحی داخلی FMC T5 به عنوان یک کراساوور چینی، راضی کننده است؛ هرچند که از نظر مواد بهکار رفته در داشبورد و تودریها، متوسط ارزیابی میشود. این خودرو برای ۵ سرنشین بالغ فضای کافی دارد و همراه صندوق بار ۵۱۵ لیتری، سفرهای بین شهری را پوشش میدهد.
جای تعجبی نیست که دانگ فنگ T5 هم مشابه بسیاری دیگر خودروهای چینی بازار جهانی، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ داشته باشد. این کراساوور با وزن خالص ۱۵۳۰ کیلوگرم، ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. بعضی سایتهای خبری ایرانی، گشتاور این خودرو را ۲۳۰ نیوتنمتر اعلام کردهاند. جعبهدندهی FMC T5، اتوماتیک CVT است و نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت و میانگین مصرف سوخت ۷/۵ تا ۸/۵ لیتر بنزین در صد کیلومتر ارائه میکند. از اطلاعات موجود میتوان سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت FMC T5 را در حدود ۱۱ تا ۱۲ ثانیه پیشبینی کرد.
در منابع خارجی، دانگ فنگ T5 با پیشرانهی ۱/۶ لیتر توربوشارژ هم وجود دارد. این مدل، ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. میانگین مصرف سوخت نسخهی ۱/۶ لیتری، حدود ۱۰ لیتر در صد کیلومتر است و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت دارد.
تمامی شاسیبلندهای دانگ فنگ از جمله T5 فردا موتور، با ساختار انتقال نیرو به چرخهای جلو عرضه میشوند و فاقد سیستم دو دیفرانسیل هستند.
سقف پانورامیک، کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ با رابط USB و بلوتوث همراه ارتباط تلفنی، پنل پشت فرمان دیجیتال ۷ اینچ، تغییر رنگ نورپردازی کابین، سیستم حفظ خودرو در سربالایی و سرپایینی (Auto hold)، سیستم هشدار رانندگی بین خطوط، کنترل باد لاستیک ها (TPMS) ، ورود بدون کلید، استارت دکمهای، تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت، گرمکن صندلی، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، آینه های جانبی تاشو برقی، دوربین دنده عقب، سنسور پارک، صندوق عقب برقی، ترمز پارک دکمهای، مهمترین آپشنهای فردا FMC T5 هستند.
براساس اطلاعات موجود، FMC T5 با قیمتی حدود یک میلیارد تا ۱/۲ میلیارد تومان به بازار ایران میرسد. مدل مشابه خودروی رونمایی شده توسط فردا موتورز در بازار روسیه، حدود ۱۸ هزار دلار قیمت دارد.
هماکنون چری تیگو ۷ مدیران خودرو با قیمت یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان فروخته میشود. این کراساوور، علاوهبر جعبهدندهی اتوماتیک با سیستم دبل کلاچ و بهرهمندی از برند خوشنامتر نسبت به دانگ فنگ، سابقهی بسیار خوبی از نظر خدمات پس از فروش و لوازم یدکی دارد. از سویی دیگر، FMC T5 فردا موتورز کابین بزرگتری دارد و بیش از چری تیگو ۷ جلب نظر میکند. دیگر محصول مدیران خودرو با نام فونیکس تیگو ۷ پرو نیز با قیمتی حدود ۱/۲ میلیارد تومان در آیندهی نزدیک پیشفروش خواهد شد و رقیب مهمی برای دانگ فنگ T5 خواهد بود.
مردیم از خوشی
حوصله ندارم قیمت واقعیش را بگم چقدره ، خودتون دیگه بدونید دارند چند برابر تو پاچه ملت میکنند
مسعود
لعنت به اون ماه و سال…
Clean energy (بر باعث بانیش…)
۱ و ۲۰۰؟
حرامه به ولله حرامه پول بدی به این
بعد ندی مزدا یا الانترا بدی این ج…؟
عالی:/
اقتصاد مال 🐴 (حالا اون اصلیش نبود اینو گذاشتم)
الحق که مارو به مقام انسانیت رسوندید!:/
تیگو هشت پرو ۱ و ۸۵۰ اینم ۱و ۲۰۰و…
تشکر😐
ارسلان
قیمتاشون رو ول کن فک کن صاحب این ماشینا باید در کمترین حالت ممکن سالی ۱۰ میل هم مالیات بدن 😂😂😂
طرف بازنشسته میشه بهش میگن میخوای بازنشستگی ماهانه بگیری یا بازخرید میشی بلاخره فقط یکیشون رو میتونه انتخاب کنه اما دولت مستضعفان هر دوتاشو از ملت میگیره 😂
مالیات سالانه = بازنشستگی ماهانه
گمرکی و تعرفه ۲۰۰ الی ۵۰۰ درصدی = بازخرید
میثم
براحتی ۲ برابر قیمت دلار آزاد میفروشند
براحتی هجوم میبرند برای خرید
و براحتی قیمتها را هر روز، بلکه ساعتی بالاتر میبرند
چون میدانند گذشته باز هم تکرار خواهد شد و خریدار همیشه هست
و تا این خریداران هستند، همین آش و همین کاسه است
بر باعث و بانیش لعنت
و بر کسانی که با نادانی شان به قضیه دامن میزنند دو صد لعنت
Clean energy (بر باعث بانیش…)
درد ما اینه همه خفه ایم!
سکوت… دردی بسیار بد و شدید…. نابود کننده هر کشوری…
خداوند همه مارا شفا دهد…
کافر مقدس
خوب با رندر های کامپیوتری کیفیت کابین رو عالی جلوه میدن ولی در عمل با پلاستیک های فوق خشک طرف هستیم و بعد ۲۰هزار تا چندجور صدا به همراه صدای باد فراوان میپیچه تو اتاق
ماشین چینی رو باید صفر بخری بعد سریعا ببری بفروشی . بازار دست دوم ش هم خرابه چون همه میدونن اومدن اینا رو رد کنن خیلی باید پایین قیمت بدی تا فروش بره چون شدیدا تو کارکرد دچار ایرادات پیاپی میشن و دوام در انیجا معنا نداره
یکسری بزنید به ماشین های ۵سال پیش چینی در حال حاضر با ۱۵۰ هزار تا کارکرد وا رفتن
مردیم از خوشی
تنها ماشینی که دیدم عکس واقعیش زیبا تر از رندر هاشه ، تسلا بود 😑 یعنی واقعا عکس واقعیش زیباتر بود
RKH7787
چرا فرمونش انقد عق آوره!🤢
محسن
سبک چراغ هاش شبیه داستر جدید نیست؟
BENZ
این خودرو ساز های داخلی یاد گرفتن یه ماشین لش نزدیک به دو تنی رو روی یه موتور یک و نیم لیتری سوار می کنند .
ماشین تو سر بلندی کم میاره
مردیم از خوشی
مشکل چینی ها در بازار خارجی (ایران کلا ولش کن ) نه ظاهرشونه نه امکانات و نه پیشرانه بلکه حفظ کیفیت در بلند مدت هست وگرنه نسبت به قیمت واقعا مشخصات روی کاغذ خوبه
new RAMIN
هان؟ اقای اشتری😑
(ازنظر فنی و قدرت تجاری، نمیتوان دانگ فنگ را در سطح اول خودروسازان چینی طبقهبندی کرد. بیوایدی، چری، جیلی (امرگرند)، هاوال و چند برند زیرمجموعه سایک موتورز مهمترین صادرکنندگان خودروهای چینی به بازار جهانی هستند که در فروش داخلی نیز، سهم بزرگی دارند. طبیعتا شرکتهای کوچکتر مثل دانگ فنگ، چانگان، لیفان و جک تلاش میکنند تا با تولید محصولات ارزانتر همراه امکانات جانبی، به فعالیت و رشد ادامه دهند)
یا خدا… اصلا مغزم بعد خوندن ۵ خط اول هنگید! نمیدونم چی بگم…واقعا نمیدونم!😶 چانگان شرکت کوچیک؟؟ هان؟؟ بعد چری غوله؟؟درضمن اصلا خودتون فهمیدید چی نوشتید. نوشتید جیلی بعد داخل پرانتز نوشتید امرگرند! یعنی کل جیلی رو امرگرند در نظر گرفتید! جدا از اون ماجرا چانگان کوچیکه؟؟ابر کارخونه که سالی ۲میلیون وسیله نقلیه تولید میکنه به نظرتون کوچیکه؟ نام چانگانو کنار لیفان جک دانگ فنگ آوردید!!! یا حضرت عباس!! داریم درباره چانگان سخن میگیم…۴رمین برند پر فروش عربستان ۵مین برند پرفروش چین…تنها برند چینی که از نظر کشورهای عربی خودروساز باکیفیت چینه و نسبت به بقیه چینی ها بهتر میفروشه و از اون ور باکیفیت ترین برند از نظر jd power سال ۲۰۲۱ درخصوص کیفیت اولیه و سیستم اطلاعات سرگرمی،بعد نامش کنار جک و لیفان میاد؟؟؟ هان؟؟
https://www.jdpower.com/sites/default/files/styles/small/public/2021%2520IQS%2520Domestic.png?itok=eF5mPoVI
(jd power ☝)
https://www.jdpower.com/sites/default/files/styles/small/public/2021%2520IQS%2520Luxury.png?itok=fBqbnjql
(در لینک دوم شما فقط جایگاه لوکس هارو بنگرید.چانگان هم نمرشو بنگرید.خلاصه jd power ِآمارشو شهریور ۱۴۰۰ گذاشت. بله چانگان کوچک هست و باید درکنار جک لیفان به حیات خود ادامه دهد!! انصافا خنده تون نگرفت اینو نوشتید؟)
عجب!! چری رو گفتید غول هست صادراتش فلانه چانگان کوچیکه! بعد اونجا قسمت صادرات به بازار های جهانی byd چی میگه؟ byd اصلا مگه صادر میکنه!؟ فقط نروژ میده جای دیگه ای صادرات نداره…
اقای اشتری جسارت نشه ولی وقتی پدر شما تازه ۱۰ الی ۱۵ سالش بود چانگان اولین خودرو تاریخ چینو برای جنگ اون دوران (۱۹۵۹) ساختش(بر پلتفرم جیپ و بر اساس جیپ)
https://www.changanjo.com/assets/img/Images/56c56db101125_420x305.png
https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2012/01/changan-yangtze-river-jeep-1.jpg
فضای پدال به شدتت سمی شده. کامنت ها خراب. مطالب مفید زیاد منتشر نمیشه تنها منتظر یه بهانه بودم که کمی از پدال دور بشم این مطلب سمی تون بهانه رو دستم داد…
حسین قاصدی
چری و جک هم برندهای بزرگی هستند اما گفتن اینکه چانگان کوچیکه اشتباهه
چانگان/جیلی/چری/جک/FAW/NIO/BYDو… جزو بزرگترین برند های چین هستند
R
ما هم دنبال همین بودیم و خوشحال میشیم که شما دور بشید تا این کامنتای سمی شما رو نبینیم
R
برند پرفروش تو عربستان؟؟ پرایدم برند پرفروش تو ایرانه آیا این ملاک برتریه؟ پس سایپا بهترین برند خاورمیانست
وای چقد سم😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
حسین
همشون کپی برداری از برندهای معتبر هستن،خود چینی ها سوار معتبر ترین خودروهای روز دنیا میشن ولی………..،قیافه دارن ولی قدرت و کیفیت ندارن.
عاشق پدال
به خدا تویوتا پرادو صفر رو این یک میلیارد و دویست میلیون تومن میدن تو روسیه
مهردادکمال
یه چرخ داستر می ارزه به کل هیکل این
احمدرضا
بدبختی اینجاست که خیلی ها حاضرند این پول رو بدن و ماشینشون نو باشه اما با این حال هم این شرکت ها نه خدمات درستی میدن و نه تعهداتشون رو درست انجام میدن یعنی ماشینارو چند برابر قیمت میفروشن و باز هم مردم رو اذیت میکنن دیگه حتی به مدیران خودرو و کرمان که سالهاست فعالیت میکنن نمیشه اعتماد کرد چه برسه به اینا که معلوم نیست از کجا پیداشون شده
حسین قاصدی
به به عجب چیز زیبا و خوبی
باز یه ماشین جدید چینی اومد بازار اینا شروع کردن
بعد میگن چرا ماشینای خوب چینی نمیان ایران تیگو ۸ پرو دو دف به اینن خوبی مگه چه مشکلی داره انقدر میکوبیدین
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
آیا حساب کاربری ندارید؟