میتسوبیشی ASX جدید یکی از مورد انتظارترین خودروهای این نشان ژاپنی‌ست که قرار است تا سال ۲۰۲۳ معرفی رسمی آن انجام شود و به بازار بیاید. در این مقاله مشخصات احتمالی این کراس اوور ژاپنی را بررسی می کنیم.
در جدول زمان‌بندی و نقشه راه اتحاد رنو – نیسان – میتسوبیشی اطلاعات جالبی در مورد محصولات جدید این سه نشان می توان یافت، اما مهم ترین نکته و نزدیک ترین اتفاق معرفی نسل جدید و کاملاً متفاوت میتسوبیشی ASX است که قرار است به زودی معرفی شود و کمپانی طرح های اولیه یا اسکپ های مربوط به بدنه آن را منتشر کرده است. در ارائه این جدول زمان‌بندی نکته مهم دیگری هم وجود داشت و آن هم این بود که این سه نشان تا سال ۲۰۳۰ در مجموع، ۳۵ مدل تمام برقی را در سبد محصولات‌شان خواهند داشت و این نشان می دهد که این اتحاد قرار است تبدیل به یکی از قطب های برقی سازی در جهان شود.
در زمان ارائه مسیر آینده اتحاد رنو – نیسان – میتسوبیشی تأیید شد که میتسوبیشی ASX جدید بر مبنای پلتفرم CMF-B طراحی می شود. این همان پلتفرمی است که نسل دوم از رنو کپچر و نیسان جوک بر مبنای آن طراحی شده بودند و همچنین خودروهایی نظیر رنو کلیو، داچیا ساندرو جدید و رنو آرکانا هم براساس همین پلتفرم به تولید رسیدند. اگرچه هنوز در مورد پیشرانه ASX جدید هیچ اطلاعاتی نداریم، اما براساس همین پلتفرم می توان حدس زد که پیشرانه های بنزینی (۱٫۳ لیتر TCe و ۱ لیتر TCe)، دیزل (۱٫۵ لیتر dCi) و هیبرید (۱٫۶ لیتر به علاوه دو موتور برقی) را در این خودرو داشته باشیم.
یادمان نرود که میتسوبیشی ASX جدید خودرویی است که قرار است در بازار اروپا فروش بالایی داشته باشد و هدف گذاری اصلی فروش این خودرو قاره سبز در نظر گرفته شده است، پس بر این اساس، برقی سازی یکی از مهم ترین برنامه های کمپانی برای رسیدن به هدف فروش در این بازار خواهد بود. پیشرانه ۱ لیتری که احتمالاً برای این خودرو خواهیم داشت یک انتخاب مقرون به‌صرفه و اقتصادی است، اما احتمالاً هدف گذاری اصلی فروش را در سری پرچم‌دار ASX با پیشرانه های مخصوص رنو موسوم به E-Tech خواهیم داشت که در این نسخه های با ترکیب بندی هیبرید و پلاگین هیبرید خروجی های ۱۳۸ و ۱۵۸ اسب بخار برای این خودرو ثبت خواهد شد. در هر دو نسخه هیبرید و پلاگین هیبرید پیشرانه ۱٫۶ تنفس طبیعی را به همراه دو موتور برقی تأمین نیرو را انجام می دهند و قدرت از طریق یک گیربکس چندحالته برقی بدون کلاچ به چرخ ها منتقل می شود. پک باتری در نسخه هیبرید ۱٫۲ کیلووات ساعتی خواهد بود و در نسخه پلاگین هیبرید توان باتری به ۹٫۸ کیلووات ساعت می رسد که تنها با استفاده از انرژی برق آن می توان مسافتی نزدیک به ۵۰ کیلومتر را پیمود.
در تیزری که از این خودرو منتشر شد، استایلی متفاوت، مدرن و تهاجمی تر را داریم و مشخص است که تمرکز در طراحی بدنه براساس آیرودینامیک بودن آن بوده است و استایل کوپه را در سقف این خودرو می بینیم. طراحی کلی بی شباهت به آن چه در اکلیپس کراس دیده می شد نیست، اما در جلو طراحی چراغ و جلوپنجره به کلی با هر آن چه از نشان میتسوبیشی دیده بودیم متفاوت است و یک طراحی انقلابی را در این قسمت می بینیم. دو چراغ تمام ال ای دی کشیده را در دو طرف داریم که در وسط آن ها نشان بزرگ میتسوبیشی قرار گرفته است. اگر چه اتحاد رنو – نیسان – میتسوبیشی خودروهای مختلفی را براساس این پلتفرم تولید کرده اند و حتا مشخصات فنی میتسوبیشی ASX جدید با دیگر خودروهای این اتحاد یکسان خواهد بود، اما از نظر طراحی در داخل و بدنه هیچ پنل مشترکی را بین این خودروها نداریم و این یعنی هر نشان سبک خود را در طراحی ها به کار می برد. از آن جا که تولید این خودرو به همکاری رنو و در سایت های رنو انجام خواهد شد، اگر قرار باشد اشتراک طراحی هم داشته باشیم طراحی این خودرو متمایل تر به کپچر خواهد بود و کم تر شباهتی به جوک در این خودرو خواهیم دید.
مدل کنونی میتسوبیشی ASX، که در برخی بازارها با نام اوتلندر اسپرت شناخته می شود، یکی از موفق ترین خودروهای میتسوبیشی بوده و در ۹۰ کشور مجموع فروش ۱٫۳۲ میلیون دستگاهی برای این خودرو ثبت شده است. این فروش بالا، ASX را به سومین محصول پرفروش میتسوبیشی تبدیل می کند و همین باعث می شود معرفی نسل جدید بسیار مهم باشد. نسل کنونی میتسوبیشی ASX در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و با وجود این که در سال های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ فیس لیفت هایی را برای این خودرو داشته ایم، اما باید قبول کرد پلتفرم این خودرو قدیمی شده و حالا وقت آن است که میتسوبیشی ASX جدید به بازار آید.
براساس اطلاعات منتشرشده از کمپانی میتسوبیشی، این خودرو در سال ۲۰۲۳ به عرضه می رسد پس انتظار داریم به زودی نمونه های اولیه این خودرو را با پوشش استتاری در شرایط تست ببینیم.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار







تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari