نتایج دوئل قبلی بین آئودی A6 و کادیلاک CT5
مجموع آراء: ۱۵۶۳
آراء آئودی: ۸۶۵
آراء کادیلاک: ۶۹۸
پیروز دوئل: آئودی A6 با کسب ۵۵ درصد از کل آراء
دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی
آئودی A6
کادیلاک CT5
آئودی A6
مرسدس E کلاس
جنسیس G80
؟
ب‌ام‌و سری ۵
آکورا TLX
؟

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶
پلت‌فرم: MRA مرسدس
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۸ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۱۹,۱۸۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۰,۹۴۷ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگ‌سالان: ۹۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۹۰ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد
سیستم‌های ایمنی: ۶۲ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پُر از ویژگی‌های پیشرفته، کابین آرام و شیک، سواری عالی و راحت سیستم تعلیق بادی، تنوع بالای نسخه‌ها، پیشرانه‌های روان و قدرتمند، تکنولوژی‌های ایمنی فعال هوشمندانه
نقاط منفی: قیمت پایهٔ بالا، صندلی‌های عقب تنگ، پیشرانهٔ پایهٔ فاقد هیجان، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ناجور، طراحی بیرونی نه‌چندان چشمگیر
چکیده: E کلاس اساساً یک S کلاس کوچک‌شده است که از لحاظ راحتی و طراحی با برادر بزرگ‌تر خود برابری می‌کند

تاریخ معرفی: مارس ۲۰۲۰
پلت‌فرم: M3 هیوندای-کیا
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۷ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲,۶۰۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۶,۰۳۱ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگ‌سالان: ۹۱ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد
سیستم‌های ایمنی: ۹۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۱۰ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین لوکس و جادار با طراحی دوست‌داشتنی، تجهیزات و تکنولوژی‌های ایمنی فراوان، قیمت مقرون‌به‌صرفه، ارزش و گارانتی عالی
نقاط منفی: طراحی جسورانهٔ جلوپنجرهٔ مطابق سلیقهٔ همه نیست، به‌اندازهٔ رقبا اسپرت و سریع نیست، تعلیق سفت، پیشرانه‌های خشن، مردم می‌پرسند آیا این هیوندای است؟
چکیده: G80 نشان می‌دهد که جنسیس می‌تواند یک سدان لوکس مناسب تولید کند اما باید تصویر برند خود را تقویت کند
مرسدس E53
جنسیس G80
این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
من بنز رو انتخاب کردم، بهترینه تو رده خودش جنسیس رو حالا حالا ها به عنوان لوکس قبول ندارم…
کیان
انصافا این کلاس بنز خیلی خوبه به قول شما بهترینه یه جورایی، یه پرستیژ و حس خاصی داره، شما مدلهای ۲۰۱۳ با چراغ دوتایی جلو ک هنوز یکمی حس مدلهای قدیمی تر و میدن و ببین واقعا لذت میبری!!!
حجم موتور کمتر، قدرت بیشتر، مصرف کمتر، حتی با وکود وزن بیشتر و … یعنی همه چیز مهندسی شده
بنظرم بنز هنوز با وجود ۱۰۰۰۰ دلار قیمت بیشتر با این همه چیزی ک بهت و اصالتی و حس خوبی ک بهت خیلی ارزونتر از ۶۳۰۰۰ دلار جنسیس هست ک خیلی چیزهای معنوی و نداره بع غیر از بحث فنی
دايان
کیان کاشکی لکسوس ES هم رو بحث معنویتش کار میکرد تا میتونست حداقل تا این مرحله بیاد 🙂 معلومه اونم اهل معنویت و ابهت و اصالت نیس که اول بسم الله فرستادنش خونه 🙂
کیان
دایان ارمان قاسم سپهر عزیز همینی ک تو میگی درسته
خوش باش
جنسیس ۶۰۰۰ تا فروش
لکسوس ۴۶۰۰۰ تا
خواستی جایزه هاتون و هم بشمر شاید شد ۶۰۰۵ مثلا !!! خخخ
اخه جنسیس تو کره نمیخرن تو اینجا شدی کاسه داغتر از اش جنسیس
mos
لکسس ES سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۵ هزار تا فروش داشته که ۷.۵ برابر فروش جی ۸۰ بوده.
حالا این مهم تره یا رای گیری پدال جناب فیک دوزاری؟
(((مردم می‌پرسند آیا این هیوندای است؟)))
همین یه جمله برای نشون دادن ارزش و سطح پایین هیوندای و جنسیس کافیه.
حالا برو گریه کن 😂
دايان
اقا الان یه نامه بزن لکسوس بگو رو معنویت کار کنین اینطور آبرو ریزی نشه تو مرحله گروهی فرستادنتون خونه 😂 این چه وضعشه
بگو رو افزایش فروش ٢٠٠ درصدی هم کار کنن رابطه مستقیم با معنویت داره
آمار فروش کره رو بزارم ببینی میخرن یا نه؟ فکر کردی لکسوسه که تو ژاپن بخندن بهش
حسین
وای وای دایان حالا لکسوس چیکار کنه کاربرای پدال مرحله قبل حذفش کردن وای حالا چیکار کنه😂😂😂 اصلا فروش سالانه es تو إمریکا که از فروش سه سال بمب سازی جنسیس بیشتره اهیمت نداره مهم جایزه پولی و توهمات دایان صد اکانته😂😂 برو سر درس و مشقت کوچولو
shayan
حسین لکسوس es نبود امتیاز ۶ از کار اند درایو گرفت ولی جنسیس ۱۰/۱۰ شد 🤣🤣🤣
shayan
کاش پدال حسین یا کیان یا mos و صد تا اکانت فیک دیگه که خدا میدونه رو بلوک کنه از سایت که سایتو خراب نکنن
حسین
امروز تقه محکمی خوردی دایان، شایان، آرمان، قاسم😂😂
MehdiTurbo
به نظر من تو این کلاس بنز بهتره و اونم به خاطره طراحی فوق العادشه و اختلاف قیمت ناچیز
ولی تو اس کلاس جدید من اصلا نه فقط بنز تمام خودروهایی که یک مانیتور بزرگ اون وسط دارند و ساده اند دوست ندارم اگه اس کلاس بود به جنسیس رای میدادم صرفا به خاطره طراحی داخلی
هر چند سلیقه ای طراحی ولی من اصلا نمیتونم با یک مانیتور بزرگ و هیچ دکمه فیزیکی کنار بیام حتی اگه بنز باشه و امیدوارم همه گیر نشه
NAVID۰۰۹۸
کاربر Abtin ، عجب سیاستمداری هستی !!!
یه جا پیرهن پاره میکنی برای دفاع از جنسیس و یه اینجا به خودروی مورد علاقه‌ی خودت پشت میکنی تا مبادا مورد نقد طرفداران آلمانی و بنز قرار بگیری چون حتی خودت هم میدانی یک پیچ چرخ بنز به کل برند جنسیس می‌ارزد !
دقیقاً همین پنجشنبه هفته‌ی پیش بود که برنامه‌ی خودروی هفته تست و بررسی این خودروی جنسیس را انجام داده بود و اتفاقاً از کیفیت متریال دیزاین داخلی تعریف کرده بود اما به نکته‌ای اشاره کرد که من الان سال‌هاست به آن اشاره میکنم و افرادی چون شما با تمسخر و تخریب میخواهید کامنت من را منحرف کنید و آن هم این بود که آخر کدام آدم عاقلی برندهای مطرح آلمانی آمریکایی ژاپنی را نادیده میگیره و یه کره‌ای تازه تاسیس را میخرد و البته گفت الان زوده برای تصمیم گیری و باید ۲۰ سالی صبر کرد تا جایگاه این برند در برابر رقبا مشخص بشه !
متاسفانه اکثر کاربران پدال فقط یه دیدگاه از جامعه‌ی بازار کشور ما دارند که هر چیزی واردش شد سریع خریدار پیدا کرد در صورتی که در بازار جهانی چنین نیست و خودروسازان باید التماس به خریدار بکنند و کره آلمان آمریکا ژاپن هم ندارد ( البته استثناء هم هست مثل پاگانی ، کوئنگزگ ، بوگاتی ، فراری و لامبورگینی که خریدار باید اِلتِماسشان را بکند و سر کج کند تا بلکه شرکت به او خودرو بفروشد و بعد از مدتی طولانی تحویل دهد )
Taha Malek
جنسیس کاملا بازندس
فقط چون واقعا قیمت خوبی داره ارزش خرید داره و گرنه اصلا در حد و اندازه e نیست
دايان
داداش همه گزینه های دیگه کاملا بازنده هستن جلو بنز بخصوص همون ES حالا چون تو فن ژاپنی ولی عکس آمریکایی میزاری اینو مثال زدم واست
Clean energy (بر باعث بانیش…)
کاملا بازنده نیست
قیمتش کمتره که یه برد میتونه براش باشه
کیان
آخه ۱۰۰۰۰ دلار چیزی نیست ک با این همه روش لیز و قسطی اصلا به چشم بیاد
۱۰۰۰۰ میدی یه دنیا اصالت میخری، جنسیس ک تازه اومده با این قیمت اصل ارزش خرید نداره، نه اصالت نه سابقه نه هیچی
قطعا هم تو بحث کیفی و حس رانندگی خیلی عقبتر هست
پس نه تنها ارزونتر هم نیست خیلی هم گرونه چون اونی ک میخواد سوار این کلاس ماشین بشه اصالت و پرستیژ برند خیلی براش مهمه
در ضمن حتی مدلهای پایینتر بنز ارزش خریدشون بیشتره، چون هنوز سواریش سواری بنز هست
شما رو پراید هی بیا اپشن بذار چرم بذار پوب بذار گارانتی بذار و …، خودت حاضری اون پراید و سوار شی ؟! تهش پرایده
Clean energy (بر باعث بانیش…)
نه برادر ۱۰ هزار دلار اونقدرام الکی نیست
پایین تر هم گفتم ۱۰ هزارو ۱۵هزار انقد الکی نیست و میتونه نظر خیلی هارو عوض بکنه
بعدشم پراید با جنسیس مقایسه میکنی؟
من خودم کمو بیش با اصالت و سابقه موافقم ولی هیچوقت توی تصمیم گیری دخالتش نمیدم چون گذشته زیاد مهم نیس و الان مهمه نشنیدی میگن “در لحظه زندگی کن”؟
الان مثلا بنز بیاد با قیمت ۱۰۰ هزار دلار یه ماشین در حد ای کلاس بهت بده هزاررررر جور اصالت و گذشته داشته باشه میخری؟ نه یقینا نه پس گذشته ملاک برتری نیست
دايان
وقتی خیلی ناراحتی و هی دست و پا میزنی
پدال چرا خبر افزایش فروش ٢٠٠ درصدی رو گذاشتی؟ کیان این همه زور زد که تهش جنسیس افزایش فروش داشته باشه؟ باید ورشکست میشد اصلا 🤣
دايان
حالا ببین لکسوس چقدر داغونه که تو تمام مقایسه ها نمره کمتر از جنسیسی که میگی پرایده گرفت 😂😂😂😂😂😂
Arman
اینطور بیشتر داری داد میزنی حرصت گرفته
داری اشتباه میزنی
جناب ایکس
۱۰۰۰۰ دلار میشه یه سیستم رندرینگ آخرین مدل با rtx3090 و ryzen 5950 بست به اضافه لوازم دیگه مث مانیتور و میز‌و صندلی گیمینگ و… (که در حسرت و آرزویش به سر می‌بریم) خارجیا درسته سطح رفاهشون بیشتره، ولی پول براشون بی ارزش نیس! ۱۰۰۰۰ دلار به همونا هم بدی ‌‌پشماش تا مدت ها میریزه ، برای ماشینای بالای ۲۰۰ هزار تا شاید ۱۰ هزار تا کم تر به چشم بیاد ولی برای ۷۰ هزار دلار یعنی تقریباً ۱۵ درصد که خیلییییییییه!!!!!!!
Hamid
۱۰ هزار دلار میشه یک هفتم قیمت این ماشین …
واقعا پول کمیه!؟
دوست عزیز در مورد دوتا هایپرکار که حرف نمیزنیم!!!
عجیبه!!!!
amirmohammad
دویل جالبی هست.همیشه در این کلاس اولویت اول و دوم و شاید سوم خریدارها آلمانی ها بودن و باقی رقبا برای کسانی بودن که احتمالا توانایی پرداخت هزینه ژرمن ها رو نداشتن.Eکلاس در اکثر سال ها سنگ محک این کلاس بوده و چند سالی هم هست که با پیشرفت فوق العاده سری ۵ هردو سنگ محک این کلاس شدن و انتخال اول
اونطرف هم جنسیسی هست که د عرض ۶ سال تونست درکنار علم خودشون و تجربه ژرمن ها به فاصله نزدیک این رقبا برسه و کیفیت خیلی خوب درکنار قیمت مناسب رو بده و بقول موتور ترند جنسیس G80 بشه بهترین غیر آلمانی این کلاس میشه گفت سریعترین پیشرفت ممکن رو داشته باشه
برای کسی که قیمت مهم نباشه بهترین گزینه e کلاس ولی برای کسی که بخواد کمتر هزینه کنه با انتخاب جنسیس هم میتونه لذت ببره
Hamid
جنسیس واقعا قیمت خوبی داره …
اما انتخابم بنز هست …
هم طراحی بیرونی عالی داره هم داخلی …
فنی هم بی نظیره …
“چکیده: G80 نشان می‌دهد که جنسیس می‌تواند یک سدان لوکس مناسب تولید کند اما باید تصویر برند خود را تقویت کند”
دقیقا بهترین چکیده ای بود که میشد گفت …
برند خیلی مهمه … خیلی!!!
مثلا میری مغازه میخوای یه رب گوجه بخری …
حالا یه شرکتی هست مثل چمیدونم دلپذیر ! یکی دیگه هم هست مثلا ممدژانگولر و دوستان بجز حمید!!! و در ضمن رب تولیدی شرکت دوم هم ارزون تره هم با کیفیت تر (البته منظورم این نیست که کیفیت بنز پایین هست! اصلا!!!!) … اما شما آخر کدوم رو میخری؟! به احتمال زیاد دلپذیر!!!!
جنسیس هم یکم زمان میبره تا جا بیفته … و گرنه چیزی کم نداره …
Arman
الان ممد ژانگولر میاد واست :)))
ارین صاحب جمعی
دقیقا درسته حمید جان ولی یک چیزی خیلی مهمه ابن مثلث المانی خیلی وحشتناکه
GMA
سنگ محک این کلاس را نمیشه با چیزی مقایسه کرد، از همین الان یه پای فینال، البته تلاش جسورانه جنسیس هم فوق العاده بزرگ و ستودنیه
ماکان
سلام . با اینکه می دانم و قبول دارم که بنز کلاس E از لحاظ کلی بهتر هستش ، اما در هر صورت بگویم که من بین این دوتا اگر که نخواهم قدرت ماشین خودم خیلی زیاد باشد ، بیشتر جنسیس G80 را دوست دارم .
GMA
«G80 نشان می‌دهد که جنسیس می‌تواند یک سدان لوکس مناسب تولید کند اما باید تصویر برند خود را تقویت کند»
برای اینکار نیاز به یه خودرو خاص و هیجان انگیز داره مثلا یه سوپر اسپرت یا یه کوپه لوکس_اسپرت، مثلا احیای جنسیس کوپه
درست مثل کاری که LFA برای لکسوس کرد و نگاه همه را نسبت به لکسوس تغییر داد
ارش
فقط عاشق اونایی هستم که به جنسیس رای دادن البته طرفداران هیوندای و کیا کاملا حق با اونهاست چرا که برند مورد علاقه شونه ولی دوستانی هستن که ….😅
Arman
فینال این کلاس که از همون اول مشخص بود دیگه بنظرم همون اول میرفتین سراغ فینال که بین مرسدس و بیمر هست! :)))
اینجا هم واقعا عاشق هر دو هستم خیلی سخته واسم اما مرسدس همیشه تو هر رقابتی بهترینه،مهم نیست که رقیبشه
B.A.E Systems
G80 که سهله گنده تر از G80 هم حریف E کلاس نیست
فینال هم مثل همیشه بین E کلاس و سری پنج هست
سامورایی | 武士
جنسیس حتی نزدیک به مرسدس بنز هم نمیتونه بشه فقط چون ارزونه یه خورده چش آدمو میگیره
Arman
سامورایی جان این حملت غلطه چون تا جایی که من مجلات رو خوندم و پدال هم کار کرد نزدیک ترین نمره و نقد به المانی هارو جنسیس داشته و یکی از دوستان اون بالا هم اشاره کرد که مجلات معتبر بعد از تست گفتن بهترین رقیب غیر آلمانی ژرمن ها هست(موتور ترند)،مثلا نمره کار اند درایور بنز و جنسیس اینجا ٩ هست اما نمره ای که لکسوس es کسب کرد ۶/۵ بود! یعنی فاصله خیلی زیاد تازه حتی قیمتش هم چشمگیر نیست
سامورایی | 武士
من نگفتم بده که گفتم جلوی مرسدس خیلی سطحش پایینه
درست بخون نظر رو
Clean energy (بر باعث بانیش…)
واقعا از بدترین کامنت هایی بود که شنیده ام
قیمت کم یعنی بد بودن و چش گرفتن؟😑😑😑
جان من برو کمتر فضای سایتم سمی کن
Dna
بنز رو وقتی نشستی داخلش چشماتو باز کنی متاسفانه
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
اول اینکه بگم انتخابم بنزه دوم اینکه :
همیشه وقتی اسم موتورهای ۶ سیلندر میومد یاد بی ام و پورشه و هر وقت اسم amg میومد همه یاد موتورای ۸ سیلندر میوفتیم ، اما موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری بنز هم حرف های زیادی برای گفتن داره که همیشه زیرسایه برادر ۸ سیلندرش بهش کم توجهی شده پس بیاین یه نگاه به این موتور داشته باشیم
نسل جدید انجین ۶ سیلندر خطی بنز سال ۲۰۱۹ توی e53 ، gt53 و cls بکار رفتن ، ولی این اولین ۶ سیلندر بنز نیست ، بنز سابقه طولانی و ۹۰ ساله در ساخت انجین های ۶ سیلندر داره ، اولین شش سیلندر خطی این کمپانی در سال ۱۹۲۴ و اولین وی ۶ این کمپانی در ۱۹۹۷ با نام m112 معرفی کرد موتوری ۹۰ درجه و ۱۸ سوپا که البته اشتراکات زیادی با انجین های ۸ سیلندر این خودروساز داشت و همین باعث کاهش هزینه های ساختشده بود که باعث شد بنز کم کم در سال ۱۹۹۹ ۶ سیلندر خطی رو کنار بزاره و از وی ۶ استفاده کنه ، طراحی موتور های ۶ و ۸ سیلندر وی شکل بسیار شبیه به هم بود و هردو از شمع های دوقلو استفاده میکردن ، M112 با یک محفظه احتراق چهار سوپاپ معمولی تر به M272 در سال ۲۰۰۴ تبدیل شد. در سال ۲۰۱۰، مرسدس موتور M276 را معرفی کرد، اما برای رفع نیاز به شفت تعادل، به زاویه ۶۰ درجه تغییر کرد. در این مرحله، اشتراکات با V-8 ها بسیار کاهش یافت ،نسخه AMG M256 دارای یک سوپرشارژر الکتریکی است که موتور تا قبل از بالا آمدن توربو تقویت شود ، شاید عجیب باشه اما موتور M276 که وی شکل بود ( البته هنوزم تولید میشه و در بعضی ماشینای بنز هنوز هم هست ) ، پایه موتور خطی بنز بود ، که با مهندسی مرسدس حتی از وی ۸ های این شرکت هم نرم تر بود ، همچنین، با سیستم های ورودی و اگزوز در طرف های مخالف موتور، فضای زیادی برای نزدیک کردن مبدل های کاتالیزوری به توربوشارژر وجود دارد که به کاتالیزور کمک می کند تا دمای مناسب را سریعتر پس از شروع سرد به دست آورد تا انتشار گازهای گلخانه ای کاهش یابد. طراحی خطی نیز تعداد قطعات موتور را تا حد زیادی کاهش می دهد: یک سر سیلندر به جای دو، یک محرک میل بادامک به جای دو، یک منیفولد اگزوز به جای دو، یک توربوشارژر به جای دو، یک کاتالیزور به جای دو، دو میل بادامک به جای آن. از چهار، دو مکانیسم بادامک فازر به جای چهار. کاهش تعداد میل بادامک و درایوهای بادامک نیز اصطکاک را کاهش می دهد. مرسدس ابعاد خارجی موتور جدید را منتشر نکرده است، اما بلوک شش خطی احتمالاً حدود هشت اینچ طولانی تر از V-6 است. با این حال، این بسته‌بندی‌ها به راحتی در خط تولید خودروهای فعلی افزایش می‌یابد، بدون اینکه متحمل هیچ گونه ضربه‌گیری یا جریمه دیگری شود. و موتور جدید، با تمام فناوری‌هایی که در زیر شرح داده شده است، هنوز حدود ۱۳ پوند وزن کمتری نسبت به موتور قبلی خود دارد. این موتور از ابتدا به گونه‌ای طراحی شده است که یک استارت/ دینام یکپارچه را در انتهای خروجی میل لنگ قرار دهد. این دستگاه با ولتاژ ۴۸ ولت کار می کند، که به نظر می رسد استاندارد آینده در سیستم برق خودرو باشد زیرا می تواند به طور موثری نیازهای روزافزون برق خودروهای مدرن را تامین کند. این موتور همچنین می تواند ۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۲ پوند فوت گشتاور ایجاد کند، بنابراین می تواند کمک مفیدی به موتور، به ویژه در دورهای پایین در دقیقه، ارائه کند و نیاز به کاهش دنده را در زمانی که راننده درخواست شتاب بیشتر می کند، کاهش می دهد. همچنین می‌تواند انرژی را در هنگام ترمزگیری بازیابی کند تا باتری لیتیوم یونی ۰.۹ کیلووات ساعتی خود را شارژ کند. و چنین موتور قدرتمندی می تواند به سرعت و بدون دردسر موتور را در حالت بیکار راه اندازی مجدد کند. این همه تکنولوژی باعث شده که سالیان سال بدون کمبود بازدهی بتونن از بهترین موتور های دنیا باشن
[email protected]!n
عالی جواد جان مثله همیشه 👍👍
ولی با یه جای حرفت مخالفم شش سیلندر بنز زیرسایه برادر هشت سیلندرش نبود بلکه زیر سایه شش سیلندر بی ام و هست که انقدر بی نظیره حتی موتور فوق العاده بنز هم به چشم نمیاد.
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
اون که صد در صد رامین جان ، با اینکه شخصا عاشق تک تک موتور ها و خودروهای بنزم ولی در این زمینه کاملا بی ام و دست بالارو داره، در کل منظورم این بود که هیچ کس مرسدس رو به ۶ سیلندراش نمیشناسه و همیشه برادر ۸ سیلندرش در ابتدا خودنمایی میکنه ، ولی با شما هم موافقم
Moon
لکسوس با قدمت ۳۳ ساله نتونسته حداقل تا الان بین مرسدس و بی ام و یا حتی نزدیک اونها جایی پیدا کنه با این روندی که جنسیس در پیش گرفته فکر نکنم وضعش از لکسوس بهتر بشه لکسوس فقط تو امریکا توان رقابت مرسدس و بی ام و رو داره اونم به خاطر عشق شاسی که تو امریکا وجود داره می فروشه وگرنه اونجا هم فاصلش با مثلث آلمانی ( مرسدس ، ائودی ، بی ام و ) زیاد بود
ارین صاحب جمعی
الا قابل مقایسه نیستند خود فروش داره همه چیزو مشخص میکنه
Clean energy (بر باعث بانیش…)
یقینا بنز
جنسیس عالیه ولی هیچی بنز نمیشه…
البته کسی که نخواد زیاد خرجم بکنه جنسیس به نظرم براش اوکیه… ولی به نظرم ۷ ۸ هزار دلار بیشتر ارزش داره… البته خارجم انقد گل و بلبل نیست همینطوری ۷ ۸ هزارتا بیارن روش… دیشب م.نو.تو خانه های رویایی با برادران اسکات رو می داد گفتن دوتا گزینه دارین یکی ۱۶۰ هزار دلار یکی هم ۱۷۵ گفتن ۱۶۰ هزار دلاری! و تنها دلیل اصلیشونم قیمت کمتر بود
gamer
صددرصد مرسدس بنز Eکلاس
gamer
صددرصد مرسدس بنز Eکلاس جنسیس ارزون تره ولی کلی بنز بهتره
ارین صاحب جمعی
ولی در کل بخوام نظرمو بگم جنسیس یک جورایی المانی هست چون مهندسان آلمانی اگه نبودن قطعا به اینجا نمی‌رسید ولی آفرین بعد یک سوال لکسوس کجاست اونم معرکس فکر کنم رقیب این جنسیس و بنز es لکسوس هست ولی کجاست نمیدونم در هر صورت جنسیس معرکس ولی خدا یک چیز دیگس
کیان
لکسوس تو این کلاس رقیب مستقیمی نداره، GS بود ک لکسوس دیگه تولیدش نمیکنه، ES در اصل دیفرانسیل جلو هست و حالت ۴ چرخ هم ارائه میشه ولی برای رقابت با این کلاس نیست
حتی اکورا TLX هم ک بالا لیست شده تو این سگمنت از بابت سایز قرار نمیگیره، در کل تو ژاپنیا هیچ ماشینی مستقیما تو این کلاس قرار نمیگیره بخاطر ابعاد یا دیفرانسیل و …
دايان
لکسوس es که تو مرحله قبل رأی نیاورد رفت قاطی باقالیا
امیرحسین
انتخابم بنز بود
خودروی ساخت ۲۰۱۶ با اینهمه تکنولوژی خوب
اونوقت ۲۰۲۰ جنسیس!
چقدر اختلاف زیاد بین این دو برند
چون صنعت خودرو سازی آلمان ابداع کننده س
ولی کره ای ها نه مث چین
کپی کننده اند
منظورم ظاهر نیست بلکه تکنولوژی ساخت خودروس
مهدی موتور
سلام چرا مقدار کربن دی اکسید رو نمیزنین؟
[email protected]!n
اگر موتورهای بنزینی موندگار بودن هیچ وقت وجهه جنسیس تغییر نمی کرد چون هیچ چیزی در باب تکنولوژی و پرفورمنس ارائه نمی داد و البته الان هم همینطوره اما در آینده که همه خودروها شبیه هم میشن و دیگه برتری وجود نخواهد داشت صرفا ظرفیت باتری ها تغییر می کنه دیگه اصالت و مسائل فنی مختص هر برند هم از بین می ره و هر کمپانی و هر کشوری می تونه تو هر کلاسی رقابت کنه قطعا اوضاعش بهتر میشه.
خواستم راجب مسائل فنی دو محصول صحبت کنم که یکیشو جواد جان خیلی خوب باز کرد پس منم یه خلاصه ای از مشخصات فنی جنسیس رو میگم.
موتور V6 جنسیس که تقریبا رو همه محصولات جنسیس سوار میشه که بر پایه همون موتورهای GDI سال ۲۰۰۹ هستن.
نسبت تراکم ۱۱.۰:۱ هست این موتور ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور میده که نسبت به نسل قبلش که موتورهای Lambda II RS T-GDi هستن فقط ۱۰ اسب بخار افزایش قدرت و تقریبا ۲۰ نیوتن متر گشتاور اضافه شده. البته دلیل تغییر نسل صرفا رد کردن قوانین آلودگی و مصرف سوخت هست به طوری که ۶ درصد بهبود داشته.
این موتور فقط به فناوری تزریق سوخت دوگانه خلاصه میشه از که مزایای سیستم GDi تزریق مستقیم سوخت به محفظه احتراق هست. محفظه احتراق ترموستات به واحد ITM ارتقا یافته و فشار پمپ فشار بالا از ۲۰۰ بار به ۲۵۰ بار افزایش داشته و اینترکولر از واحد خنک کننده هوا به یک واحد خنک کننده آب ارتقا پیدا کرده که پاسخگویی توربوشارژ رو بهتر می کنه. همونطور که مشخصه موتور این ماشین در برابر رقبا سطح خیلی پایین تر هست و کیا-هیوندای هم ثابت کرده که توان ارتقای بخش موتوری محصولاتشو نداره.
گیربکس های A8LR1/A8TR1 که از سال ۲۰۰۸ توسط کیا-هیوندای توسعه داده شدن مثله بخش های فنی دیگه تمرکزش بر رانندگی آروم شهری و حفظ حداکثری داینامیک سواری هست و تو این سال های طولانی تغییرات زیادی نداشته و تلاش شده تا با کمترین هزینه توسعه عملکردی راضی کننده داشته باشه. بخش های دیگه هم نکته قابل ذکری نداره.
واقعا صحبت کردن راجب مسائل فنی محصولا کیا-هیوندای سخته چون تکنولوژی خاصی ندارن و برای اون دوستانی که فرق آپشن با تکنولوژی رو نمی دونن این جاهاست که تفاوت قیمت مشخص میشه. قرار دادن آپشن در محصول کاری نداره برای برندها حتی در محصولات اقتصادی، موضوع اصلی هزینه هایی هست که بخاطر توسعه این موارد توسط برندهای صاحب تکنولوژی صرف میشه و باعث افزایش و فاصله قیمتی میشه. بنظرم همین الان هم محصولات جنسیس گرون هم هستن و اگر میخوان سهم بیشتری داشته باشن باید قیمت رو پایین بیارن (حداقل ۲۰k). یه جایی یکی از دوستان گفته بود جنسیس G90 منو یاده لکسوس ls400 میندازه که رو موتورش لیوان میزاشتن. خیلی خنده دار بود حرفش، اون محصول تمام صنعت خودروسازی رو با موتورش انگشت به دهن گذاشت و یه موتور هشت سیلندر انقلابی معرفی کرد که حتی برندای آلمانی هم از روش الگوبرداری کردن و کلی دلیل دیگه که S-CLASS اون زمان رو زیر سوال برد. این دلیلی هست که الان لکسوس همچین اسم و اعتباری پیدا کرد. جنسیس هم اینکارو می تونه انجام بده ؟؟؟ قطعا نه !!
دايان
رامین
الان یک بنده خدایی اون همه کامنت ضد کره ن بخصوص جنسیس گذاشت به جایی رسید؟ قطعا نه!!! پس تو هم دقیقا تو همون راهی
مثلا این همه یک برندو میکوبی تهش اتوگاید میاد جنسیس جی هشتاد و سری پنج رو میزاره کنار هم تست میکنه و میگه رتبه اول به جنسیس میرسه
تهش تمام نمرات محصولات جنسیس بالاتر از لکسوس و نظر کارشناسا رو بهتر جلب کرده
تهش افزایش فروش داشته
کارت بی نتیجس چون اونا دارن راه خودشونو میرن و خیلی توش موفقن
تهش بری تو ژاپن بگی فلان محصول لکسوس که اسم بودی اس کلاس رو برد زیر سوال اول بهت میخندن بعد دیپورتت میکنن
حالا اینجا یه بحثی میمونه،اینکه آیا کارشناس های موتور ترند و اتوگاید و تاپ گیر و غیره بهتر میدونن ( که گفتن جنسیس عالیه و نمیدونیم چطور اینقدر سریع پیشرفت کرده و تکنولوژی بالایی داره) یا اونی که ماشین ٢٠١٩ رو تست هم نکرده
این بده
دايان
حالا تو ۵٠٠ خط ضد کره بنویس،۶ هزار تا کامنت بزار
تهش نتیجه میده؟ قطعا نه
چرا؟ چون موتور ترند میاد میگه جنسیس جی هفتاد بهترین ماشین سال هست بخاطر فنی خوب،گیربکس خوب،کیفیت خوب و غیره
shayan
ی بار دیگه ژاپنی فن بودنه خودتو ثابت کردی رامین پشته آمریکایی مخفی نشو همه شناختنت
shayan
امسال G90 بهترین سدانه سال میشه و مجبوری بری تو غار قایم بشی پارسال GV70 بهترین ماشین جهان شد سال قبلش النترا سال قبلش تلیوراید مثل نیسان روگ بسوزید 🤣🤣
Khosrow
کره ای هرچقدر هم خوب باشه سیستم تعلیق صفر / مرسدس رو با مرسدس میشه قیاس کرد ..
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari