تیم تحریریه
سال گذشته، هوندا با غلبه بر خودروسازان لوکس و برجسته دنیا، صنعت خودرو را شوکه کرد و خودروی خود با فناوری رانندگی خودکار سطح ۳ را به بازار عرضه کرد. البته این مساله پیچیدگی خاص خود رو نیز دارد، چرا که آئودی در واقع اولین سیستم از این نوع را چند سال قبل در اختیار داشت، اما به دلیل نگرانی های قانونی در مورد استفاده از آن هرگز آن را فعال نکرد. نکته اینجاست که تنها داشتن یک فناوری کافی نیست، بلکه باید در دنیای واقعی عمل کند و گفتنش آسان تر از انجام آن است.
در حال حاضر همه نگاه ها به هوندا معطوف است، چرا که تنها خودروساز دارای یک خودروی خودران سطح 3 عملیاتی در جاده های عمومی است. طبق گزارش Automotive News، سدان Legend سال گذشته در ژاپن تأییدیه‌ ای برای استفاده از این فناوری در ۹۰ درصد از بزرگراه‌های ژاپن کسب کرد. برای یادآوری، سیستم‌ سطح 3 امکان رانندگی بدون دست و بدون نگاه به جاده را فراهم می کند، اگرچه راننده باید در هر لحظه در صورت نیاز آماده به‌عهده گرفتن کنترل باشد. در مورد هوندا، این سیستم (که Honda Sensing Elite نامیده می شود) به عنوان یک سیستم کمکی با هدف تسهیل توقف و حرکت در ترافیک عمل می کند، چرا که فقط در سرعت کمتر از ۵۰ کیلومتر در ساعت در دسترس است. با این حال قبل از اینکه بتوانید آن را فعال کنید، باید به حداقل سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت برسید.
وب سایت Automotive News در گزارشی، گشت و گذار اخیر خود در بزرگراه های ژاپن با یک هوندا Legend دارای این فناوری را تجربه ای نه چندان شگفت انگیز توصیف کرده است. بر اساس این گزارش، در طی یک رانندگی آزمایشی 90 دقیقه‌ای، پارامترهای لازم برای درگیر کردن سیستم خودران تنها یک بار برآورده شده و مدت زیادی طول نکشیده که سرعت‌ به بیش از حد مجاز ۵۰ کیلومتر در ساعت برسد. علاوه بر این، این سیستم نمی‌تواند در جاده‌هایی که پیچ های خیلی تندی دارند کار کند و طبق گزارش‌ها، هوندا به رانندگان توصیه می‌کند هنگام استفاده از این فناوری، غذا نخورند و یا حتی از عینک آفتابی استفاده نکنند.
سطح 3 یک حد وسط عجیب در مسیر تولید اتومبیل های کاملا خودران و قابل اعتماد است. چرا که در وسایل نقلیه دارای سیستم‌ خودران سطح 2 کنترل بر عهده راننده است و سیستم خودران به عنوان یک سیستم کمکی عمل می‌کنند و سیستم خودران سطح 4 تقریباً در همه موقعیت ها کنترل را به وسیله نقلیه می سپارد، اگرچه راننده همچنان می تواند در هر لحظه ای کنترل رانندگی را در دست بگیرد. به همین خاطر سطح 3 را می توان راه حل همه کاره ای توصیف کرد که هیچ کاری را به طور کامل انجام نمی دهد.
honda-legend-rear.jpg
خریداران ژاپنی نیز هنوز با دیده شک و تردید به این فناوری می نگرند. تولید سدان Legend با سیستم خودران سطح ۳ به 100 دستگاه محدود شده و تا کنون نیز 80 دستگاه از آن فروخته شده است. حتما شرکت‌هایی مانند مرسدس بنز که اخیراً تأییدیه بین‌المللی را برای سیستم سطح 3 خود دریافت کرده‌اند، موفقیت یا عدم موفقیت هوندا را در ژاپن از نزدیک دنبال خواهند کرد.
با گذشت یک ماه پس از پایان سال 2021، بالاخره لیست پرفروش ترین برندهای خودروسازی در نقاط مختلف جهان منتشر شد، این آمار علاوه بر معرفی محبوب ترین خودروسازان، نشان…
شاید تا بحال برایتان پیش آمده باشد که به سراغ خودروی خود که در کنار خیابان پارک کرده بودید بروید و ببینید خبری از آن نیست! این موضوع به خصوص…
طرح جدید فروش نقدی دو کراس اور پر طرفدار گروه بهمن با قیمت جدید و سند در رهن منتشر شد؛ در طرح جدید که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار…
مدیران خودرو عرضه کننده محصولات چری در ایران طرح فروش 3 محصول آریزو 5 توربوشارژ جدید، آریزو 6 و تیگو 7 با مدل 1401 را اعلام کرد. این طرح با…
زمان معرفی برندگان آخرین قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو اعلام شد. در این طرح ثبت نام متقاضیان برای شرکت در قرعه کشی فروش 3 محصول پژو پارس بنزینی،…
مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور طی گفتگویی، به تشریح جزییات طرح مالیات بر خودروهای لوکس پرداخت و گفت: این طرح برای اولین بار اجرا می‌شود و طبق آن،…
دوستان این رینگ هایی که الان تو عکس نمایش میدهند برای مدل 1400 رینگ ساده…
سلام چرا نبايد مردم ایران به راحتی خودرو خرید اری کنند
ما که پیش فروش یک ساله تحویل دی بودیم هنوز خودرو تحویل ندادن و تماس…
260 هزار فرغون به قیمت مرسدس بنز
جای تعجب است وحالا مشخص میشه مشکل زیر ساختی در ثبت نام بهانه ای بیش…
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
تمامی حقوق محتوای منتشر شده در این سایت متعلق به car.ir است.
بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است.

source

توسط autokhabari