یکی از مشهورترین اقدامات مجله کار واو برگزاری مسابقات درگ هیجان‌انگیز و بعضاً عجیب است؛ اما این بار کار واو به دنبال مسابقه طناب‌کشی بوده است. این مجله برای مسابقه هیجان‌انگیز خود وانت‌های فول سایز آمریکایی یعنی شورولت سیلورادو، فورد F-150 و رم را انتخاب کرده است. این سه رقیب مشهور همچنین نشان دهنده سه راه مختلف برای حمل وسایل گوناگون هستند.
شورولت سیلورادو نماینده سنتی حمل‌ونقل است زیرا از پیشرانه ۸ سیلندر پرحجم استفاده می‌کند. در نظر داشته باشید که کار واو نسل قبلی این وانت را در مسابقه شرکت داده است. پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری L86 سیلورادو قدرت ۴۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۲۴ نیوتون متری تولید می‌کند. ظرفیت یدک کشی رسمی این وانت هم ۵۶۶۷ کیلوگرم اعلام شده است.

اما پرچم‌دار عصر توربوها در این درگ نسل پیشین فورد F-150 رپتور است. نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی این وانت قدرت ۴۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۹۰ نیوتون متری تولید می‌کند. همین پیشرانه در نسل فعلی رپتور هم بکار رفته است. ظرفیت یدک کشی فورد هم ۳۶۲۹ کیلوگرم است. این رقم به‌طور قابل‌توجهی کمتر از ظرفیت یدک کشی ۵۹۸۷ کیلوگرمی مدل استاندارد است.

نهایتاً به وانت رم می‌رسیم که کار واو نسل فعلی‌اش را برای مسابقه طناب‌کشی انتخاب کرده است. این وانت از نوع ۳۵۰۰ است و به پیشرانه ۶ سیلندر ۶.۷ لیتری توربودیزل مجهز شده است. این نیروگاه آهنین خروجی ۴۲۰ اسبی و گشتاور ۱۴۵۸ نیوتون متری دارد. به خاطر وجود کوهی از گشتاور در این وانت شاهد ظرفیت یدک کشی ۱۶۸۲۴ کیلوگرمی هستیم.
قدرت کشش سیلورادو Z71 و F-150 رپتور علیرغم ظرفیت یدک کشی پایین‌تر فورد نزدیک‌تر از آن چیزی است که انتظارش را داشتیم. البته گشتاور بالای رم ۳۵۰۰ باعث شده است این وانت زحمت زیادی در مسابقه متحمل نشود. به همین خاطر کار واو سیلورادو و F-150 را برای رقابت با رم به خط کرده است تا ببیند آیا این دو خودرو می‌توانند رم را شکست دهند یا خیر.
آمریکایی باز
فقط صدای توربو فورد F_150
A … She just reminds Me of love … A
واقعا حس اینکه خودت رو پشت یک وانت امریکایی بزرگ فرض کنید خیلی جذاب و باحال از این منظر که خودت رو از همه بالاتر میبینی خودت را از همه بزرگتر می بینید و احساس می کنید که سلطان جاده هستی میدونید ماشین وقتی کوچیک باشه از نظر من یه احساس تحقیق و یه جورایی کوچک بودن به آدم دست میده ولی وقتی ماشین بزرگ باشه یه احساس تملک و مالکیت بهت دست میده انگار که نصف جاده برای خودت هست و البته احساس امنیت بیشتری هم به آدم دست میده واقعا لذت بخشه تخصصی ترین شرکت دنیا برای وانت سازی آمریکایی هستند که انسان لذت میبره از هر نوع وانتی که در فکر بد بشه یه نمونه دارم محال ممکنه کلاس که آمریکایی ها در آن موافق نباشند و وانت آن را نزده باشد از وانت پرفورمنس بگیر تا وانت کاری و باری از وانت لوکس بگیر تا وانت کشاورزی واقعا آدم لذت میبره
فورد
رم با اینکه دیزله ولی صدای موتورش از پراید کمتره و عین بنزینی ها سریع دور میگیره
legatuspropraetore
اخر تونستن یا نه؟ بار اول چیزی نشد
viper
همیشه گفتم الان هم میگم . البته هیچ وقت منظورم این نیست که سیلواردو یا اف ۱۵۰ بد هستن نه اتفاقا عاشق جی ام سی سیرا و سیلواردو هستم و قطعا اگر هر پیکاپ امریکایی رو تو خیابون ببینم چشم نمیتونم ازش بردارم.
ولی استراتژی رم از حدودا سال ۱۹۹۰ این بود که برای پیشرانه دیزل اومد بزرگترین شرکت پیشرانه های دیزل یعنی کامنز یا کامینز رو انتخاب کرد و تا امروز هم پیشرانه هاش موفق ترین پیشرانه های دیزل هستن .
توی اینترنت اگه به انگلیسی سرچ کنید میبینید که امریکایی ها هم بیشتر روی پیشرانه های کامینز غیرت دارن تا پاور استروک یا دورومکس
dodge ram quotes
dodge Cummins quotes

سامورایی | 武士
رم باحال تره
B.A.E Systems
نمی دونم چرا جدیدا جنون RAM 2500 گرفتم اسمش میاد خماری می کشم
امیر
کامینز تقریبا میشه گفت بهترین در دیزلی هاست( درکلاس خودش)
چه از نظر عملکرد و چه از نظر دوام
صداش هم که در بین دیزلی ها جذابیت بالایی داره(عاشقان دیزل درک میکنن)
رم همیشه جذابیت بیشتری برام داشته!
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari