خیزش خودروهای الکتریکی مدرن موضوع جدیدی است و به همین خاطر نقاط کور جدید و زیادی هم وجود دارد که خریداران و مالکان باید با آنها روبرو شوند. یکی از چنین نقاط کور ظاهراً توسط اپراتور یک یدک‌کش و هزینه سنگین تعمیر مالک فورد موستانگ مک ای رؤیت شده است. مالک این خودرو گفته است طی سفر جاده‌ای از خانه خود در کانادا به فلوریدا متوجه روشن شدن چراغ ایمنی در پشت آمپرها شده است. در این هشدار آمده است که خودرو باید به‌صورت ایمن متوقف شود. مالک هم‌ چنین کاری را انجام داده است و با دستیار جاده‌ای فورد تماس گرفته است تا یدک‌کش در محل حاضر شود.

یدک‌کش از نوع تخت مسطح بوده است که معمولاً ایمن‌ترین روش حمل و بکسل کردن خودرو محسوب می‌شود؛ اما اگر خودرو به‌صورت نادرست روی یدک‌کش حمل شود عواقب سختی در انتظار خواهد بود. مالک موستانگ مک ای می‌گوید باتری خودرو طی فرایند حمل و یدک کشی آسیب دیده است و هزینه تعمیرات آن به ۲۸ هزار دلار رسیده است! یکی از افراد دیگر حاضر در فروم های فورد هم می‌گوید این یک مشکل معمول برای موستانگ مک ای محسوب می‌شود و بنابراین باید در یدک کشی و بکسل این خودرو نهایت دقت را به خرج داد. گفته می‌شود در مدل‌های مخصوص بازار آمریکای شمالی خبری از قلاب بکسل برای این خودرو نیست اما نقاط وینچ در جلوی چرخ های جلو نصب شده است.

البته کاربر فروم فورد می‌گوید حفره‌هایی در پانل‌های زیرین آلومینیومی وجود دارد که نباید وزن خودرو را روی آنها تحمیل کرد. این حفره‌ها می‌توانند در زمان نصب وینچ مستهلک شوند و شاید کل باتری را از بین ببرند. بد نیست بدانید هزینه تعویض باتری این خودرو ۲۸ هزار دلار است و حتی می‌تواند بیشتر هم بشود. همین فرد می‌گوید اکسل عقب همیشه در زمان خاموش کردن خودرو قفل می‌شود و بنابراین باید موستانگ مک ای را در حالت خلاص یا یدک کشی اضطراری قرار داد. البته در صورت فعال کردن حالت یدک کشی اضطراری، می‌توان با حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت و به میزان ۸۰ کیلومتر یدک‌کش کرد.

مالک این خودرو می‌گوید نه فورد، نه کمپانی یدک‌کش و نه مسئول برنامه دستیار جاده‌ای فورد مسئولیت آسیب به باتری را بر عهده نگرفته‌اند و مالک مجبور بوده است از وکیل برای اثبات حقانیت خود استفاده کند. البته یکی از نماینده‌های فورد با این مالک تماس گرفته است و شاید ماجرا در آخر ختم به خیر شود.

The man in black
فورد موستانگ مک ای خب یکی از اون ریسک های بزرگ فورد بود امیدوارم موفق باشه با اینکه مطمئن نیستم
A … She just reminds Me of love … A
به قول شاعر این‌است که بده واقعاً حالا داره گنده ماشین های الکتریکی در میاد بعدش هر روز میاد از ماشین های الکتریکی حمایت می کنه و کار شده هیت �یه خودروسازان و طرفداری از تسلا رئیس جمهور آمریکا بدون لنت ترمز موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر در یک خودروی ارزان قیمت چقدر کارا تر و بهتر از یک خودروی برقی الان که مشتری باید بر ۳۰ هزار دلار مبارک و پول باتری هاشو بده الان است که آدم متوجه میشه یعنی طرفداران متعصب متوجه می‌شوند که خودروهای الکتریکی چه کلاه بزرگ و گشادی هستند و از لحاظ محیط زیستی هم آنچنان تفاوتی با خودروهای بنزینی ندارد کما اینکه در هنگام تولیدشان اندازه یک خودروی بنزینی آلودگی شده صرف شده
iman
چند وقت پیش یه نفر تسلاش رو بخاطر خراب شدن باطری وقیمت ۲۷۰۰۰ دلاری منفجر کرد و اینم از فورد مک ای . من که امیدی به خودرو برقی ندارم . قیمت باطریشون اندازه یه ماشین نو هست
محمد
در عوض تو تمام شرکت هایربزرگ خودرویی تمام سرمایه گذاری بخش تحقیقات رو به الکتریکیاختصاص دادند
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
خدای بزرگ ۲۸ هزار!! قیمت مک ای اگه اشتباه نکنم حدود ۷۰,۸۰ هزار دلاره درسته؟
تقریبا یک سومش!
علی
جالبه تو خارج هر وقت مشکلی برای ماشینها پیش میاد دربارش مینویسند
و اگر قرار بود برای خرابی های ماشینهای ایرانی بنویسند میشد یه کتاب چند جلدی که هرکدوم ۳۰۰ صفحه ان به نام خاطرات خرابی خودروهای ایرانی نوشت!
عارف
سیاست مدارها همیشه هزینه تصمیمات غلط خود را از جیب مردم پرداحت میکنند . چرا باید عدم وابستگی به نفت باعث تولید خودروهای برقی بشه که هنوز برای عمومی شدن زمان نیاز دارند
MehdiTurbo
یعنی فکر میکنی الودگی هوا فقط یک بهونه بوده ؟؟؟
من فکر میکنم واقعا الودگی خودروهای بنزینی خیلی بیشتر باشه
بهزاد
یک نکته ای در مورد باتری های و قیمت اعلامی اینجا وجود داره که بسیار مهم هست.
حتما بارها شنیدید که قیمت باتری ها به ازای هر کیلووات به حدود ۱۲۰ دلار رسیده و اگر پک باتری موستانگ را ۱۰۰ کیلووات در نظر بگیریم قیمت باتری ها حدود ۱۲ هزار دلار آب میخوره اما در واقعیت قیمت ۲۸ هزار دلاری داره.
در واقع قیمت های اعلامی برای سلول هاست و در زمان ساخت که در یک پکیج قرار میگیره با سیستم های خنک کننده و گرم کننده و انواع کنترل ها و اینورتر و کابل کشی و اتصالات مربوط به سلولها و … هزینه ها بالا میره و صرف دنبال کردن قیمت سلولها نمیتونه بیان کننده ی قیمت تمام شده ی این خودروها باشه و حتی اگر طی سالهای آینده قیمت سلول ها به نصف برسه بازهم هزینه های جانبی ساخت پکیج بسیار اهمیت داره.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari